Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko192
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Karnow
Karnow

Karnow

Dołączył 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 119
  • Znaleziska 41
  • Mikroblog 78
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 6
radzioso532
radzioso532
przedwczoraj, 13:19:14
  • 4
Przeglądam internet i widzę ankietę na SE, więc z nudów sobie odpowiadam będąc pewnym, że część osób odpowie że wierzy w życie po śmierci (fantazjować każdy może), ale większość powie że nie wierzy (to podpowiada logika i inteligencja). Ku mojemu zdziwieniu 56 procent powiedziała że WIERZY w życie po śmierci, a tylko 26 procent że NIE wierzy.
Jeśli ci ludzie na SERIO odpowiadali że wierzą, a nie robili sobie po prostu beki
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow przedwczoraj, 14:56:29 via Wykop
  • 3
będąc pewnym


@radzioso532: Wygląda na to że Twoja logika i inteligencja przerosły Cię już na starcie skoro przewidywałeś wynik ankiety z taką niedokładnością.
  • Odpowiedz

292

Spektakularny atak na rosyjskie myśliwce. Ukraińskie "ptaki" uderzyły 1700 km

Spektakularny atak na rosyjskie myśliwce. Ukraińskie "ptaki" uderzyły 1700 km

Ukraińskie Siły Systemów Bezzałogowych przeprowadziły duży atak na lotnisko wojskowe w głębi Rosji. Celem były nowoczesne samoloty bojowe, w tym najdroższe maszyny rosyjskiej armii. Dowódca SBS, Robert "Madiar" Browdi, przekazał, że zniszczono dwa samoloty Su-57, jeden Su-34 i dodatkowy Su o nieusta

Stopa_Szopa
z
rmf24.pl
dodany: 01.05.2026, 17:41:39
  • 77
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    atakdronow
  • #
    wojna
Karnow
Karnow
Karnow 02.05.2026, 07:30:54 via Wykop
  • 0
mocarstwa.


@P_i_o_t_R: :)
pq18
pq18
21.04.2026, 11:23:23
  • 0
Co oznacza w modlitwie „Ojcze Nasz” fragment:
- „nie wódź nas na pokuszenie”?

#religia #wiara #katolicyzm #kiciochpyta
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 21.04.2026, 13:54:07 via Wykop
  • 2
Tu masz rozprawkę teologiczną Benedykta XVI
Karnow - Tu masz rozprawkę teologiczną Benedykta XVI

źródło: IMG_1886

Pobierz
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 21.04.2026, 13:54:35 via Wykop
  • 2
@pq18:
Karnow - @pq18:

źródło: IMG_1887

Pobierz
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 30.04.2026, 19:11:00 via Wykop
  • 1
dzięki za ten tekst, co rusz do niego wracam, jakoś tak mocno pracuje to we mnie


@MichailZultek: Warto przeczytać całą książkę, a jeszcze bardziej warto sobie ją zostawić i do niej wracać. Teksty Benedykta nie tylko karmią intelekt, ale tak jak mówisz zostają w sercu na dłużej. Wybitny teolog.
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 30.04.2026, 22:05:05 via iOS
  • 1
@MichailZultek:
Karnow - @MichailZultek:

źródło: IMG_1927

Pobierz
  • Odpowiedz
korell
korell
korell
30.04.2026, 06:38:18
  • 2
Pytanie do osób, które uznają kreacjonizm:

1. Jaką korzyść odnosi człowiek z wiary w kreacjonizm względem liberalnego podejścia?
2. Jak obronić skamieliny, badania radiometryczne itd.?
3. Co z nieścisłościami Biblii? Przykładowo jakich ludzi bał się Kain skoro był jedynym człowiekiem poza rodzicami?

#wiara #biblia #chrzescijanstwo
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 30.04.2026, 17:24:23 via Wykop
  • 0
I masz rację. Nawet struktura literacka tych utworów przypomina bardziej poezję niż naukowy opis. Jest tam bardzo dużo symboliki, metafor. Ja osobiście wierzę, że jest to poetycki opis początku i stworzenia świata, który ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości, ale nie w sensie dosłownym. To trzeba mądrości i tchnienia Boga, żeby doskonale zrozumieć te poetyckie opisy. Ja mam jednak zbyt mały rozum, żeby to objąć.


@greg_the_emperor: Katolicyzm nie każe Ci wierzyć we
  • Odpowiedz
presburger
presburger
presburger
28.04.2026, 20:13:24
  • 2
w całym koncepcie religii w ogole, w tym chrzescijanstwa nie klei mi się ten cały wielgachny wszechświat, ktory ma miliardy lat i kiedys tam te 14 mld lat temu bog pomyslal dobra beng, niech się dzieje i musiało to trwac tak absurdalnie dlugo, zeby powstalo inteligentne zycie, ze wielkosc wszechswiata jest tak nieprzystająca do tego co sie dzieje tutaj na tym pyłku zawieszonym w kosmosie - czyli ziemi. miliony lat ewolucji, wymierania,
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 28.04.2026, 22:29:05 via Wykop
  • 4
cały kosmos to chaos.


@presburger: Jest dokładnie na odwrót. Samo słowo kosmos z starożytnego greckiego oznacza porządek. Jak powiedział A. Einstein "Najbardziej niezrozumiałą rzeczą we wszechświecie jest to, że jest on zrozumiały" Jeśli masz ochotę wyjść poza teorię chaosu i nie boisz się filozoficznego spojrzenia człowieka łączącego wiarę z filozofią i nauką, to warto zatrzymać się tu na chwilę https://teologiapolityczna.pl/ks-jacek-grzybowski-matematyczne-piekno-starozytnego-kosmosu
  • Odpowiedz
wins
wins
wins
25.04.2026, 08:29:40
  • 0
#wiara #majowka #polska #katolicyzm
W sobotę 2 maja nie grillujemy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
wins - #wiara #majowka #polska #katolicyzm
W sobotę 2 maja nie grillujemy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: 1000008383

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 25.04.2026, 11:31:56 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 25.04.2026, 16:00:04 via Wykop
  • 0
I znow - nie mozesz sie sprzeciwiac skoro przyznajesz ze tak jest. Instytucja ktora w statucie ma ze tak nie ma byc a pozwala na to (nawet w drodze wyjatku) jest niewiarygodna. Nie wiem jak to opisac. Moze tak:


Skoro domena kosciola jest de facto sluzenie bogu i pomaganie wiernym to nie moze se koles (nawet w ramach wyjatku) jezdzic maybachem, trzepac kase na wlasnej stacji telewizyjnej, ciagnac dotacje z budzetu itp. Bo
  • Odpowiedz
pawel89273
pawel89273
09.04.2026, 16:39:28
  • 1
Chrześcijaństwo = oderwanie od rzeczywistości. Trzeba naprawdę się postarać żeby tak odizolować się od świata zewnętrznego i nie widzieć tych wszystkich faktów. Chrześcijanin gada o wolnej woli, wiedząc jednocześnie że są choroby psychiczne, które pozbawiają świadomości lub dzieci, które umierają zaraz po narodzinach. Takie gadanie to nie tylko oderwanie od rzeczywistości ale również brak empatii wobec ludzkiego cierpienia.

#katolicyzm #chrzescijanstwo #biblia #jezus #ateizm
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 20.04.2026, 11:01:20 via Wykop
  • 0
@pawel89273: Może gdybyś był mniej arogancki, to ktoś odpowiedziałby Ci, ale najwzwyczajniej w świecie nie chce się z tak zadufaną we własne rozumienie świata jednostką dyskutować. Na tę chwilę stanowisko katolicyzmu jest takie jak niżej, dla Ciebie pewnie niewystarczające, ale to Twój problem bo i tak wszystko wiesz lepiej. https://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/cti_documents/rc_con_cfaith_doc_20070419_un-baptised-infants_pl.pdf
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 22.04.2026, 15:09:48 via Wykop
  • 0
@pawel89273: Niespójność, taaa. Trafiłeś pod zły adres, bo ja kiedyś też byłem takim aroganckim typem który walczył z religią, wiarą, Bogiem. W sumie jeszcze trochę mi tego zostało, but I'm working on it. Życzę Ci żebyś doświadczył obecności Boga jak ja, to zmienia zasady gry i perspektywę. Żebyś dzielniej walczył w necie, zostawiam Ci jeszcze kilka haseł dzięki którym będziesz mógł jeszcze bardziej szczycić się mianem znawcy życia i realisty.
  • Odpowiedz

3214

InPost przesczepia patologiczny zwyczaj dawania napiwków do Polski

InPost przesczepia patologiczny zwyczaj dawania napiwków do Polski

Byłem odebrać przesyłkę z paczkomatu, no i po zakończeniu procesu wita mnie taki komunikat jak na screenie. Wszystko wygląda na to że właściciel InPostu chce przeszczepiać patologiczne zwyczaje z USA do Polski. Patologiczne dlatego że tam napiwki często sa obowiązkowe i wliczne w wynagrodzenie.

HeavyFuel
z
wykop.pl
dodany: 17.04.2026, 12:13:04
  • 414
  • #
    paczkomaty
  • #
    inpost
  • #
    biznes
  • #
    polska
  • #
    zalesie
Karnow
Karnow
Karnow 17.04.2026, 17:38:32 via Wykop
  • -5
Klasyczy idiotyzm rodem z gastronomii. Jedzenie przyrzadza kucharz. Od niego zalezy jak ugotuje i jak to ulozy na talerzu. Nie dostaje napiwku. Kelner ma to przeniesc kilkanascie metrow i nie wywalic na podloge. Dostaje napiwek.


Napiwki historycznie mialy sens, jak do stolu podawali czlonkowie rodziny gospodarza, ktorym gospodarz nie placil. Potem kelner byl kims, kto mial pojecie o karcie, jedzeniu, podaniu tego na stol, dobraniu napojow do dania. Dzisiaj niedomyta ksienzniczka w
Karnow
Karnow
Karnow 17.04.2026, 20:34:53 via Wykop
  • 1
No niestety jest. Jak widac mozna go zastapic aplikacja i sniadym ksienciem na motorze elektrycznym


@brednyk: Taa jasne, skoro czasem da się zastąpić kelnera apką i kurierem na skuterze to rozumiem że według Ciebie kucharza też można zastąpić robotem kuchennym z biedry. Logika na poziomie da się uprościć, więc to zbędne. Tylko potem ludzie płaczą, że jedzenie i obsługa wszędzie smakują tak samo. Może korzystałeś kiedyś z maca, ale nikt

620

Péter Magyar: pierwszą wizytę po wygranej na Węgrzech złoży w Polsce!

Péter Magyar: pierwszą wizytę po wygranej na Węgrzech złoży w Polsce!

Lider TISZY zapowiedział, że po zwycięstwie jego pierwsza zagraniczna wizyta ma odbyć się w Polsce. To mocny sygnał zmiany kursu po latach rządów Orbána i możliwego nowego otwarcia w relacjach BudapesztWarszawaUE.

zalozyc_bukmacherke_w_afryce
z
wyborcza.pl
dodany: 12.04.2026, 21:30:26
  • 167
  • #
    wegry
  • #
    wybory
  • #
    petermagyar
  • #
    orban
  • #
    polska
  • #
    europa
Karnow
Karnow
Karnow 13.04.2026, 08:36:41 via Wykop
  • 0
Batyra


@sqorvel: Zanim użyjesz słowa którego znaczenia nie znasz, warto najpierw je sprawdzić, bo może się okazać że zamiast obrażać, nieświadomie właśnie propsujesz.
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
24.03.2026, 15:55:48
  • 0
Wielu Katolików: "no może jest ten Bóg, to w razie czego będę chodził do końca życia, żeby zostać zbawionym, bo jem Chrystusa ciało, więc Chrystus będzie we mnie. Najlepiej dwa razy dziennie jeść - jeden Jezus rano, a drugi na podwieczorek." (samozbawienie, bożek).
Nie atakuję, ale mówię to co myślę, bo wg mojego sumienia jest prawdą.
#katolicyzm #chrzescijanstwo #biblia #bog
  • 59
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 25.03.2026, 08:15:26 via Wykop
  • 2
Moim zdaniem to wina katolicyzmu, bo mocno komplikuje, a wręcz przesłania prawdę o Jezusie Chrystusie


@JezusJestChrystusem: Zabawne bo ciągle ataktujesz i próbujesz dyskredytować katolicyzm używając argumentów które przetrwały do Twoich czasów tylko dzięki niemu. Gdyby nie ten Kościół, nie wiedziałbyś nawet że Jezus istniał, a Pismo Święte nigdy by do Ciebie nie dotarło. Trudno budować wiarę na skale odcinając się od fundamentów które tę wiarę dla nas wszystkich uratowały.
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 25.03.2026, 19:40:39 via Wykop
  • 0
@gzhr: Brak dowodu to nie dowód braku. Kiedyś zrozumiesz, a może nie.
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 25.03.2026, 20:40:50 via Wykop
  • 2
@gzhr: Myślisz że walczysz z religią, a walczysz z własnym brakiem ogłady. Epatowanie logiką w tak chamskim wydaniu to intelektualna bieda, której nie naprawi żadna łacińska sentencja. Szkoda mojego czasu na tę klaustrofobię umysłową.
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 25.03.2026, 21:14:35 via Wykop
  • 3
Skoro tak kurczowo trzymasz się ciężaru dowodu to miej odwagę go udźwignąć uzasadniając racjonalnie że za istnieniem wszystkiego stoi absolutne nic. To taka sama teza metafizyczna jak każda inna, tylko ufundowana na pustce. Twoja teoria o wymieraniu religii wraz ze wzrostem inteligencji robi harakiri już na starcie. Twórcą teorii Wielkiego Wybuchu był ks. Georges Lemaitre. Człek który matematycznie udowodnił początek wszechświata, z czego tacy jak Ty początkowo mieli beke. Miał więcej logiki
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 26.03.2026, 11:49:51 via Wykop
  • 3
@JezusJestChrystusem: Masz do dyspozycji dziesiątki opracowań naukowych, w tym od osób świeckich i protestantów ludzi którzy nie mają żadnego interesu w obronie Kościoła katolickiego, a mimo to potwierdzają historyczną ciągłość Kościoła od I wieku. Szczerze mówiąc myślałem że ogarniasz chociaż te historyczne podstawy. Skoro jednak negujesz tak oczywiste fundamenty, to nic dziwnego że gubisz się w ocenie całości i nazywasz to zwiedzeniem.
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 26.03.2026, 18:04:20 via Wykop
  • 0
@JezusJestChrystusem: Ta przemiana to naturalny rozwój. Tak jak Bóg objawiał się ludziom stopniowo, tak też Kościół z czasem uczył się nazywać i porządkować to w co wierzył od początku, i właściwie robi to do dziś. Tak w ogóle chrześcijanie od IV wieku przestali być zwierzyną łowną, mogli w końcu sformalizować to na co wcześniej pod groźbą śmierci nie było miejsca. A jeśli chodzi o sam rdzeń tej dyskusji to musisz
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 30.03.2026, 08:42:04 via Wykop
  • 0
Duch Święty zdecydowanie kierował powstawaniem i ułożeniem Biblii w kanon. Według mnie trzeba jednak rozdzielić autoryzację od całości instytucji.


@Helives: Tylko że kanon Biblii nie powstał prywatnie, tylko został rozpoznany i zatwierdzony przez Kościół jako właśnie tę instytucję.

ale czy też Marcin Luter nie był prowadzony aby zwrócić uwagę całej
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 01.04.2026, 13:18:56 via Wykop
  • 1
Odpowiedz sobie z otwartym sercem na pytanie, czy do tych ludzi właśnie nie przyszło zbawienie, czy tam właśnie nie powstał kościół chrześcijański?


@Helives: Oczywiście że mogą, powiem nawet więcej że Ci którzy nie z własnej winy nie znają Ewangelii, nie słyszeli nigdy o Chrystusie, również mogą zostać zbawieni. Tak naucza Kościół. Natomiast wracając do tego co napisałeś, skąd wiemy co ci ludzie zrozumieli co czytają? Historia pokazuje że izolowane grupy czytające
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 01.04.2026, 15:05:15 via Wykop
  • 0
to mocno subiektywne. Zależy których ojców kościoła byś zacytował. Ten temat nie urodził się dopiero podczas reformacji


@Helives: Nie znajdziesz Ojców z pierwszych wieków którzy nauczaliby wyłącznie symbolicznego rozumienia Eucharystii. Jeśli świadectwo ludzi najbliższych apostołom uznajesz za subiektywne, to zgodnie z logiką Twoja prywatna interpretacja 2000 lat później jest tym bardziej subiektywna.
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 01.04.2026, 21:44:58 via Wykop
  • 1
Tak można kłócić się w nieskończoność, ale prawda jest taka, że jednej osobie Jezus powie, że jej nie zna, a innej powie, że ją zna (nie mówię o was, tylko ogólnie). Wielu mówi: "Panie, Panie!", ale nie pełni woli Boga Ojca. To jest ostrzeżenie dla ludzi religijnych. Niewielu zaś idzie wąską drogą i ma Ducha Chrystusa. Niewielu umarło wewnętrznie dla Chrystusa i narodziło się na nowo. Czy myślicie, że Jezus powie -
  • Odpowiedz
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
TeoriaPraktyki
29.03.2026, 09:59:04
  • 21
Jak ktoś jest w pobliżu #ustron to zapraszam do Muzeum Biblii. Jest darmowe zwiedzanie z przewodnikiem, dużo ciekawych eksponatów, można się sporo dowiedzieć o historii Biblii.

Dzisiaj jesteśmy do 17:00. :)

#biblia #historia #muzeum #ciekawostki #pismoswiete #religia
TeoriaPraktyki - Jak ktoś jest w pobliżu #ustron to zapraszam do Muzeum Biblii. Jest ...

źródło: 1000008373

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 29.03.2026, 14:29:32 via Wykop
  • 1
można się sporo dowiedzieć o historii Biblii.


@TeoriaPraktyki: Wziąłbym to z przymróżeniem oka. Do muzeum przynależy księgarnia szaron w której ze świecą szukać Biblii w przekładzie katolickim.
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 29.03.2026, 17:42:09 via Wykop
  • 0
nie, to są dwie osobne instytucje.


@TeoriaPraktyki: Doprawdy? Pod tym samym adresem, budynki na tej samej posesji, wyglądające elewacyjne identycznie, właścicielem księgarni jest Grzegorz Przeliorz. W necie i na stronach wydawnictw jest przedstawiany jako osoba której pasją jest Biblia, kolekcjomanie i jej upowszechnianie. Tutaj na YT mówi o kupnie tego konkretnego budynku 41:30 https://www.youtube.com/watch?v=aebyekPqUy0
https://panoramafirm.pl/śląskie,cieszyński,ustroń,3_maja,49a/szaron_grzegorz_przeliorz-afklfh_zds.html
Rozpowszechnianie wiedzy o Biblii to szlachetny cel, ale autentyczna misja powinna iść w parze z
Karnow - >nie, to są dwie osobne instytucje.

@TeoriaPraktyki: Doprawdy? Pod tym samy...
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 29.03.2026, 19:10:18 via Wykop
  • 0
Właścicielem muzeum jest inna osoba, a właściwie to fundacja FIB, tam można kierować pytania.


@TeoriaPraktyki: Rozumiem, te wszystkie rzeczy o których napisałem wyżej to niesamowity zbieg okoliczności. Rozumiem też że żadne zbiory, czy pojedyncze egzemplarze Biblii w muzeum nie nalezą do prywatnej kolekcji Pana Grzegorza Przeliorza. Pan Przeliorz również tam się nie udziela, ani nie zna Pana prezesa FIB Wojciecha Apela, mimo że oboje działają pod tym samym adresem. Tak
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 29.03.2026, 19:59:14 via Wykop
  • 0
jak masz jakieś pytania albo jak są jakieś problemy, to najlepiej pisz o tym do fundacji.


Kończę dyskusję na ten temat, bo ja nie jestem upoważniona do tych spraw. Jestem tylko przewodnikiem i nie chcę wypowiadać się w imieniu fundacji. Przewodnikiem może zostać każdy, także Ty.


@TeoriaPraktyki: Której, może tym razem misja i życie z Ustronia? Jaki to piękny model biznesowy naczyń wzajemnie ze sobą połączonych, tych samych, ludzi, tego
  • Odpowiedz
pearl_jamik
pearl_jamik
17.03.2026, 06:25:31
  • 233
Niesamowite jest to ze człowiek produkuje mikroprocesory, był na księżycu, a dalej ucinają kawałek fiuta albo polewają wodą

#nauka #religia #fizyka #matematyka #wojna #iran #bog #przemyslenia #niepopularnaopinia #wiara #swiat
pearl_jamik - Niesamowite jest to ze człowiek produkuje mikroprocesory, był na księży...

źródło: chrzest

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 17.03.2026, 10:28:05 via Wykop
  • 3
@pearl_jamik: Mówisz o XXI wieku, a ten argument jest rodem z XIX wiecznego społecznego optymizmu, kiedy ludziom wydawało się że nauka za chwilę rozwiąże wszystkie zagadki. O ironio to właśnie XX wiek pokazał że sam postęp techniczny bez etyki i wartości prowadzi do katastrofy. Czy wynalazek zwany kołem powinien odejść do lamusa i przestać być używanym w autach? Czy miłość jest passe, bo kochano już w starożytnym Egipcie? Czy powinniśmy
Karnow - @pearl_jamik: Mówisz o XXI wieku, a ten argument jest rodem z XIX wiecznego ...

źródło: IMG_1450

Pobierz
  • Odpowiedz

2

Kościół św. Klemensa w Ustroniu

Kościół św. Klemensa w Ustroniu

Ołtarz główny

qentet
z
youtube.com
dodany: 15.03.2026, 15:51:54
  • 1
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    katolicyzm
  • #
    religia
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    historia
Karnow
Karnow
Karnow 15.03.2026, 18:34:35 via Wykop
  • 0
Mój Kościół na wykopie, a to ci niespodzianka.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

korell
korell
korell
14.03.2026, 10:47:32
  • 1
Co sądzicie o tych wersetach? Zawsze je pomijałem przy moich rozważaniach, ale gdy przyjrzałem się im bliżej to mam wrażenie, że są niezwykle mocne i dają autorytet kościołowi katolickiemu.

Mt 16:18-19 PAU "(18) Ja zaś mówię tobie, że ty jesteś Skałą. Na tej Skale zbuduję mój Kościół, a potęga piekła go nie zwycięży. (19) Tobie dam klucze królestwa niebieskiego. Cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążesz na ziemi, będzie
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 14.03.2026, 12:06:18 via Wykop
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
JezusJestChrystusem
20.02.2026, 13:03:25
  • 0
Nowe Przymierze to świadomość zbawienia przez krew Jezusa Chrystusa i świadome odwrócenie się od grzechów (pokuta) na skutek zrozumienia tego co zrobił Pan Jezus Chrystus. Nagle zdajemy sobie sprawę, że Bóg nam wybacza i z radością to przyjmujemy! I to nie z naszych uczynków, ale do dobrych uczynków.
Nowe Przymierze to nie chodzenie do kościoła na mszę i czynności tam wykonywane, czczenie Szabatu, niedzieli, świąt, niejedzenie wieprzowiny, wypełnianie całego Prawa Mojżesza jak
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 20.02.2026, 15:34:25 via Wykop
  • 0
@JezusJestChrystusem: Ojcze nasz, nie mój, Twój, tylko NASZ. Chleba NASZEGO, odpuść NAM, nie wódź NAS, te wszystkie słowa wskazują że nie powinniśmy się wyłączać ze wspólnoty, ale co ja tam wiem.
  • Odpowiedz
Karnow
Karnow
Karnow 20.02.2026, 22:28:06 via Wykop
  • 1
@JezusJestChrystusem: Pierwsi chrześcijanie ryzykowali życiem żeby się razem spotykać. Ciekawe czemu nie siedzieli po domach skoro wspólnota jest niepotrzebna i ciekawe dlaczego Paweł pisał listy do kościołów.
  • Odpowiedz

725

Wygląda na to, że jakiś wariat potrącił samochodozę

Wygląda na to, że jakiś wariat potrącił samochodozę

Tymczasem dziennikarzyna z "Miejskiego Reportera" martwi się o wybitą szybą w aucie wariata.

MoszeRotszyld
z
miejskireporter.pl
dodany: 19.02.2026, 18:10:25
  • 582
  • #
    konfitura
  • #
    polskiedrogi
  • #
    warszawa
  • #
    wiadomosci
Karnow
Karnow
Karnow 19.02.2026, 23:08:28 via iOS
  • -1
Dokładnie
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

384

Influencer z patoMMA robi klub Gentlemanów za 10k$ dla biznesmenów xD

Influencer z patoMMA robi klub Gentlemanów za 10k$ dla biznesmenów xD

Piotr Pająk (Podróże Wojownika) Cena za wstęp? Skromne 10 000 USD, czyli około 35 000 PLN. Ja pier... czego oni jeszcze nie wymyslili xD

lskx
z
youtube.com
dodany: 18.02.2026, 18:37:27
  • 120
  • #
    raportzpanstwasrodka
  • #
    podroze
  • #
    influencerki
  • #
    polskiyoutube
  • #
    rakcontent
Karnow
Karnow
Karnow 18.02.2026, 22:37:10 via iOS
  • 19
Gdy mężczyzna z pieniędzmi spotyka mężczyznę z doświadczeniem, to ten pierwszy odchodzi z doświadczeniem a drugi z pieniędzmi.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

DominiCanes
DominiCanes
30.01.2026, 04:50:24
  • 510
Tak, wychwalam Boga przed pracą, a o co chodzi?
Dzień dobry, pięknego, Bożego piątku! I smacznej kawusi (ʘ‿ʘ)
Pan z Wami
#katolicyzm #wiara #chrzescijanstwo
DominiCanes - Tak, wychwalam Boga przed pracą, a o co chodzi? 
Dzień dobry, pięknego,...

źródło: image

Pobierz
  • 170
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karnow
Karnow
Karnow 01.02.2026, 16:52:25 via Wykop
  • 1
czyli z oryginału, tylko że on nie jest bogiem katolickim, a bogiem nieistniejącego już Sumeru.


@bregath: No tak, a Słońce które krążyło wokół Ziemi, już nie jest tym samym co teraz, bo aktualnie to Ziemia krąży wokół Słońca. Katolicyzm uczy że Bóg się nie zmienił, zmieniło się ludzkie rozumienie Boga. Starożytni opisywali go kategoriami które znali, bo nie byli jeszcze gotowi na pojęcia późniejszego monoteizmu filozoficznego. Objawienie nie polega na
  • Odpowiedz

Racław Wyszomirski

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 21.01.2026

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking