#papierowyczolg #wojsko #militaria #wojskopolskie #militarium
#papierowyczolg #wojsko #militaria #wojskopolskie #militarium
Ultralekki Elf z elektrycznym silnikiem to najnowszy produkt firmy Ekolot. Jednomiejscowy samolocik z Krosna spodobał się Niemcom.
zS. Lem tłumaczy, czym jest futurologia i wyjaśnia zjawisko jej ogromnego rozwoju w drugiej połowie XX w. Dlaczego człowiek tak bardzo chce wiedzieć, co stanie się w przyszłości? Jak przewidzieć rozwój świata i jak ma się on do rozgrywki szach. Na czym polega metoda scenariuszowa, a na czym delficka
zMarynarka wojenna Stanów Zjednoczonych musiała na siłę poprawić widoczność nowego okrętu, ponieważ okazał się on niemal niewykrywalny nawet dla własnych jednostek.
zProblem studentów Politechniki Rzeszowskiej. Dziś, nad ranem okazało się, że budowany przez nich od czterech lat bolid padł łupem złodziei. Do garażu, w którym parkowali pojazd, włamali się nieznani sprawcy. Sprawą zajęła się już policja.
zOd roku 2022 nie będzie już "BRRRRT" w imię demokracji. Więcej w artykule.
zTest ciekawego karabinu. Jego wszystkie części mieszczą się w kolbie. Jest bardzo prosty w swojej budowie, a co za tym idzie prosty do złożenia i w dodatku jest dość lekki.
zW 1959 roku rozpoczęto w zakłądach WSK prace nad samolotem myśliwsko-szturmowym i treningowym TS-16 Grot. Program przerwano z przyczyn politycznych.
zAmerykanie poinformowali, że pierwsze działo elektromagnetyczne w historii zostanie zamontowane na trzecim i ostatnim w serii niszczycielu rakietowym typu Zumwalt. Railgun zastąpi na tym okręcie jedną z dwóch armat AGS kalibru 155 mm.
zWykop.pl
http://florydziak.com/blogger/2016/06/siedzi-srodku-nogi-falcona-9.html
SpaceX zatweetował przed chwilą obrazek pokazujący budowę nogi lądownika księżycowego Apollo. Prawdopodobnie sama końcówka nogi Falcona 9 jest zrobiona w podobny sposób – pomiędzy dwiema rurami jest struktura w postaci plastra miodu z aluminium. W momencie uderzenia o barkę struktura się zgniata absorbując energię. To wyjaśnia dlaczego nogi nie są „wielorazowe” – po każdym lądowaniu trzeba tą strukturę wymienić. Ciekawe rozwiązanie, jednak na pewno
@Norwag93: Właśnie idealnie opisałeś uproszczoną zasadę działania amortyzatora olejowego, stosowanego w motoryzacji i lotnictwie od przeszło pól wieku.
Inna sprawa, że nie warto dawać cholernie ciężkiego olejowego amortyzatora, skoro w czasie kiedy rakieta jest -