Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko208
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Kuba333333
Kuba333333

Kuba333333

Dołączył 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 116
  • Znaleziska 116
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 3

672

5% najlepiej zarabiających, odpowiada za 44% wpływów z tytułu podatku dochodoweg

5% najlepiej zarabiających, odpowiada za 44% wpływów z tytułu podatku dochodoweg

W 2023 r. pierwszy próg podatkowy wynoszący 120 tys. zł przekroczyło 5,2 proc. z przeszło 25,5 mln podatników rozliczających się na zasadach ogólnych. Osoby te wpłaciły jednak do budżetu aż 44,7 proc. kwoty uzyskanej od tej grupy podatników wynika z danych MF.

HaPe
z
bankier.pl
dodany: 03.01.2025, 22:03:51
  • 353
  • #
    podatki
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    socjalizm
  • #
    ciekawostki
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 19:05:01 via Wykop
  • 4
@johny-bravooo: jak nie podatków. A czego?Dlaczego programista na ryczałcie zarabiający 30k płaci niższe podatki niż etatowiec z 15k? Tylko nie mów mi o mitycznym ryzyku. @came_a_lot mógłbyś zrobić takie przeliczenie dla 25k i to skomentować kto więcej płaci.
@xetrov wiejedz sobie na dowolny kalkulator plac i policz jak to wygląda dla zarobków np 30k. Kto więcej płaci podatku dochodowego? Ryczaltowiec czy etatowiec?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 19:07:14 via Wykop
  • -4
Moim zdaniem państwo powinno się wziąć za optymalizatorow na b2b którzy mają nawet płatne urlopy. Nawet kiedyś rozważano wprowadzenie testu przedsiębiorcy ale silne lobby temu zapobiegło.
  • 95
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 19:44:22 via Wykop
  • 4
@xetrov: Dlaczego nikt. Widocznie mało ludzi znasz. Ja znam niestety mnóstwo osób w swojej branży, którzy właśnie z takim dochodami siedzą na UOP. Niestety przepisy regulują że trzeba być na UOP. Wydaje mi się, że to są bardzo rozsądne osoby i dokładnie wiedzą że to się nie opłaca. Tylko co mają zrobić. Porzucić swoje 20 letnie doświadczenie i otworzyć żabkę?

Inni natomiast mówią że to nie jest taka głupota bo
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 20:15:02 via Wykop
  • -2
@karer: dlaczego psy w dupę. Może robić to co planował tylko niech zapłaci 41% podatku jak etatowiec i tyle.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 20:15:50 via Wykop
  • 0
@xarcy: dla osób które zarabiają powyżej 30k na UOP i nie mogą przejść na b2b to jest kara.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 20:18:26 via Wykop
  • 8
@qciek: znam wiele przypadków gdzie takie osoby nie mogą przejść na b2b i wcale to nie znaczy, że coś dostały za darmo w życiu.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 20:25:43 via Wykop
  • 1
@xetrov: czy w swoim research kilka lub kilkanaście lat temu uwzględniłeś że od 2024 będą wakacje składkowe od ZUS lub obniżanie składki zdrowotnej. 20 lat temu nie było az takiej korzyści z bycia na b2b więc nie gadaj głupot. Potwierdza to skokowy wzrost liczby b2b w ostatnich latach.

Co to różnic pomiędzy b2b i UOP to oczywiście są. Pytanie tylko na ile je wyceniasz. Jeżeli np. miałbyś mieć na rękę
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 20:28:11 via Wykop
  • -2
@Liarek123: jedna faktura miesięcznie od jednego kontrahenta przez kilka miesięcy i płacisz podatki jak na UOP i tyle.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 20:29:45 via Wykop
  • -8
@ehhniestety: tylko dlaczego ci.ktorzy zarabiają więcej płacą mniej podatków od tych którzy zarabiają mniej?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 20:41:16 via Wykop
  • 1
@xetrov: dokładnie chodzi o to co napisałeś. Czyli zmiana kwoty od której opłaca się przechodzić na b2b. To diametralnie uległo zmianie na niekorzyść UOP, więc nie mówi że mogłeś to przewidzieć.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 21:32:08 via Wykop
  • 0
@mattmd: ciekawe co by było jakby wszyscy przeszli na b2b.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 21:34:32 via Wykop
  • -1
@Liarek123: powiem Ci więcej. Takie przepisy zabraniające tego już są tylko państwo tego nie egzekwuje.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 21:36:11 via Wykop
  • 0
@mementofinis: a dla zamożniejszych na b2b masz ryczałt do 15% więc to sporo więcej niż 32% a w praktyce ze zdrowotna 41%
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 21:38:46 via Wykop
  • 5
@dr3vil: najgorsze jest to, że inflacja co roku jest spora więc teoretycznie zarobki rosną a drogi próg podatkowy stoi w miejscu. To jest podwyżka podatków każdego roku.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 21:47:10 via Wykop
  • 2
@morsik: na etacie pomiędzy kosztem pracodawcy a tym co faktycznie dostaje się na rękę koszt to 49% więc ogromna różnica do twoich 33%
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 21:54:44 via Wykop
  • 4
@Chicane: osoby na b2b, które powinny być na etacie zamiast udawać że są przedsiębiorcami.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 21:57:04 via Wykop
  • 2
@Brut_all: będąc na b2b z ryczałtem nigdy nie wpadniesz w drogi próg a możesz zarabiać dużo więcej niż np. 20k na miesiąc. Czego nie rozumiesz?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 21:58:12 via Wykop
  • 0
@mattmd: pytanie właśnie dlaczego nikt tego nie egzekwuje ?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 22:00:30 via Wykop
  • 0
@dr3vil: dokładnie. Tylko która partia mogłaby to zapewnić? PiS podniósł podatki polskim ładem, PO teraz obniża tylko przedsiębiorcom, Konfa też dba tylko o przedsiębiorców, Lewica z chęcią jeszcze by podniosła podatki
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 22:02:43 via Wykop
  • 9
@friko9: czy te 5% nie płaci innych podatków czy też innych danin które są dochodami państwa? Słyszałeś o VAT, akcyzie, opłacie paliwowej itp?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 22:49:12 via Wykop
  • -3
@Lew_Shekelsteinberg: bo twoj charakter pracy ma znamiona UOP. Pocztaj sobie o tym. Trwają prace nad tym aby PIP sama mogła zmienić umowę b2b na etat i żądać zwrotu w różnicy podatku.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 23:12:22 via Wykop
  • -2
@Lew_Shekelsteinberg: przypadkiem to można w ciążę zajść. Jeżeli coś trwa dłużej niż np. 10-12 to nie ma tu mowy o przypadku.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 23:13:10 via Wykop
  • 0
@Lew_Shekelsteinberg: z tym klaskaniem to masz rację. Jestem przekonany, że to nic nie zmieni.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 23:38:10 via Wykop
  • 3
@friko9: a gdzie ja napisałem, że reszta nie płaci innych podatków? Po prostu to co napisałeś jest kłamstwem, które wynika z ograniczonej wiedzy.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 23:40:47 via Wykop
  • -1
@Lew_Shekelsteinberg: chodzi Ci o liczbę miesięcy? To jest do ustalenia. Masz problem z oczami? Przecież napisałem 'na przyklad''?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 00:13:43 via Wykop
  • 0
@Lew_Shekelsteinberg: myślisz że budżet by to wytrzymał gdyby wszyscy płacili podatki jak b2b? Wiem, zaraz mi odpowiedź, że cię to g-o obchodzi.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 08:18:09 via Wykop
  • 0
@StarszyPanPoTrzydzistce: różnica pomiędzy kosztem pracodawcy a tym co dostaje pracownik to w niektórych miesiącach nawet 57%. Pokaż mi optymalizatora na b2b, który tyle płaci? W Polsce i w cywilizowanym świecie podatki określa się procentowo i tak je porównuje. Też żałuję że nie ma podatku pogłównego jak w średniowieczu.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 08:56:07 via Wykop
  • -1
@Liarek123: oczywiście np. takich jak podległość służbowa, określone miejsce i godziny pracy. Zdziwiłbyś się ile programistów pracuje na takich zasadach.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 09:12:01 via Wykop
  • -1
@Liarek123: umiesz czytać? Gdzie ja napisałem że tylko programiści. Dałem tylko przykład. Jak nie masz nic mądrego do napisania to nie pisz!
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 12:01:14 via Wykop
  • -2
@Liarek123: czy to zdanie " Zdziwiłbyś się ile programistów pracuje na takich zasadach" wskazuje że większość lub szyscy na b2b to programiści?l

zdziwiłbyś się ile jest takich ludzi, którzy pracowali na UOP a później przeszli na b2b i dalej wykonują taka samą pracę dla tego podmiotu. Poczytaj sobie ostatnie odpowiedzi na zapytania do urzędu skarbowego. Wyraźnie jest wskazywane, że w niektórych przypadkach jest to robione tylko aby obniżyć podatki. Mam
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 12:03:40 via Wykop
  • 2
@Brut_all: dokładnie. Jak patrzę jakie samochody jeżdżą po ulicach i później widzę że tylko 5% pracowników zarabia ponad 7k na rękę to coś mi się nie zgadza. Odpowiedzią są ludzie na jdg. Ponad 70% nowych samochodów jest kupowane przez firmy. Reszta 30% to praktycznie budżetowe auta.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 12:50:25 via Wykop
  • 0
@Brut_all: uważasz że prawnicy, lekarze, programiści itp. zarabiają w okolicach 7k netto?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 18:41:00 via Wykop
  • 0
@malyalewarjat: a może podatki powinny być po prostu sprawiedliwe? Gadasz jak Komorowski. Zmień pracę i weź kredyt. Takim rozumowaniem to każdy powinien być milionerem. Przecież to takie proste.

@pinochet spółka czyli kto fizycznie? Może spółka też zachoruje i na wakacje pojedzie. Gadasz głupoty.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 18:44:06 via Wykop
  • 0
@karer: jak masz umowę z kontrahentem to też możesz mieć okresy wypowiedzenia. Nie rozumiem argumentu. Nie możesz od tak zaprzestać świadczenia usługi bo kary umowne, jeżeli jestem tam to zapisane. Z drugiej strony jak przestaniesz przychodzić do pracy na etacie to nikt cię nie będzie pod bronią zaganiać do tej pracy. Zwolnienie dyscyplinarne i tyle.

Nawet pojecia nie masz jak niektóre umowy b2b przypominają etat. Płatne urlopy i chorobowe. Określone
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 18:58:50 via Wykop
  • 0
@karer: przecież większość "przedsiębiorców" wskazuje jak to oni mają źle bo nie mają urlopu i nie mogą chorować. I przez to na UOP powinienem płacić kilkanaście tys więcej od takiego samego dochodu, np przy dochodzie 35k miesięcznie
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 19:14:46 via Wykop
  • 0
@karer: dwa dni temu był o tym wątek na wykopie. Poszukaj i poczytaj.

Rozumiem, że Ty i twoi znajomi nie mają problemu żeby na b2b płacić takie same podatki około 50% po przekroczeniu 120k dochodu?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 20:27:30 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: hah podszkol się trochę z podatków. Ja cały czas mówię o b2b czyli biznes dla biznesu. W takim przypadku jak biznes płaci Ci podatek VAT to kwotę tego vatu sobie odlicza. Co innego jakbyś świadczył usługi dla osób fizycznych. Więc zostaje te twoje 19% i często mniej bo jak nie masz kosztów to na ryczałcie siedzisz.

Zobacz ja sa konstruowane oferty na portalu noflufjobs. Poszukują pracownika i do wyboru
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 20:30:31 via Wykop
  • 1
@johny-bravooo: przy zarobkach 30k na UOP oddajesz więcej o około 8k w porównaniu do b2b. Co ty pieprzysz...

Wiejdz na pierwszy lepszy kalkulator płacy i sobie przelicz.

Poniżej drugiego progu płaci się 12%. Dolicz jeszcze składkę zdrowotną.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 20:34:21 via Wykop
  • 0
@karer: zobacz na komentarze @johny-bravooo w tym wątku. Narzeka że nie ma płatnych urlopów i L4. Prawda jest taka, że w przypadku gdy nie planujesz rodzic dziecka, nie jestes chorowity lub bliżej emerytury to każdy by wybrał b2b powiedzmy powyżej 15k na miesiąc miesięcznie.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 20:53:47 via Wykop
  • 0
@StarszyPanPoTrzydzistce: ja cały czas mówię o b2b czyli biznes dla biznesu. W takim przypadku jak kontrahent placui Ci VAT to sobie go odlicza i wychodzi neutralnie. VAT jest dla konsumenta końcowego. Tak by było jakbyś sprzedawał usługi dla osób fizycznych
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 20:55:19 via Wykop
  • 0
@mementofinis: czy wg ciebie osoba zarabiająca na rękę 8k na UOP jest zamożna w takiej Wawie? Jakoś nie słyszałem żeby drugi próg był wyższy w Wawie.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 21:21:30 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: wiem to, że za oszczędzone pieniądze wynikające z płacenia mniejszego podatku mógłbym sobie wykupić wypasione ubezpieczenie na wypadek choroby i jeszcze sporo by zostało.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 21:34:55 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: służę pomocą. Wejdź sobie na kalkulator wynagrodzeń bankier. Zrób symulacje dla zarobków 35k na UOP. Już w czerwcu z tych 35k brutto na rękę dostaniesz 18k a całkowity koszt pracodawcy to 42k. Pozniej jak z tych 18k postanowisz siebie kupić samochód z salonu żeby jeździć do biura to zapłacisz jeszcze 23%vatu a na b2b połowę tego vatu odliczysz i też prywatnie możesz korzystać z tego samochodu.

Co do pierwszej
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 21:47:55 via Wykop
  • 1
@johny-bravooo: no to się nieźle zaorales. jakie 20781. Słyszałeś o drugim progu podatkowym. W czerwcu na rękę to już będzie 15k. Mozes mi przypomnieć ile wynosi drugi próg na ryczałcie? Właśnie o to w tym chodzi że na UOP jest drugi próg podatkowy czyli czytaj wyższe podatki niż na b2b.

Po drugie przy 30k brutto na UOP ekwiwalentem jest 35k na b2b, bo istnieje coś takiego jak kosztu pracodawcy tzn.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 21:59:19 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: zobacz te ofertę pracy https://nofluffjobs.com/pl/job/sap-consultant-z-j-niemieckim-erp-transportation-management-dmtech-remote

Praca i wymagania są takie same przy UOP i b2b. Koszt pracodawcy taki sam. Zobacz ile na rękę więcej ci zostanie na b2b. Powiedz mi czy to jest warte tych urlopów i L4?

Druga sprawa takie ogłoszenia to jawne obchodzenie przepisów podatkowych.

A przejsc na b2b broni mi polska ustawa. Niestety w mojej branży nie da się pracować na b2b. I tak wiem wiem
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:00:42 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: cieszę się, że w końcu zrozumiałeś i przyznałes, że na b2b więcej zostaje na rękę kosztem pewnych przywilejów, które i tak sporo osób wpisuje w umowę z kontrahentem.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:04:26 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: czyli rocznie różnica pomiędzy b2b a UOP wynosi około 55k. To mało czy dużo twoim zdaniem? Przemnoz to np. przez 10 lat.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:30:05 via Wykop
  • -1
@johny-bravooo: wiesz co. Jak tak dalej pójdzie to właśnie myślałem żeby iść i palić te opony. Wszyscy przedsiębiorcy w grudniu dostali prezent w postaci wakacji składkowych ZUS. W tym roku będzie to samo. Są mocne przymiarki, żeby obniżyć składkę zdrowotną dla przedsiębiorców gdzie programista 20k będzie mniej płacić na NFZ niż kasjerka w biedrze. Ja nie mam nic przeciwko niskim podatkom dla wykonczeniowcow tak jak mówisz. Tylko widzę ile osób
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:33:45 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: a z taką samą pensja na rękę kto więcej zapłacił podatku, etatowiec czy na b2b?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:35:10 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: wiekoszc składki pracodawcy to w większości składka emerytalna. Sto razy wolałbym sam sobie odkładać niż liczyć na piramidę z ZUS.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:42:01 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: pomyliłeś się też w sowich wyliczeniach z przykładem 35k. Dlaczego b2b liczysz od 35k a nie od 42k. Zobacz jak wyglądają ogłoszenia o pracę. Na b2b brutto zawsze więcej dostajesz np. tu https://nofluffjobs.com/pl/job/sap-consultant-z-j-niemieckim-erp-transportation-management-dmtech-remote
A ty sobie prawo liczyłeś od brutto na UOP.

Zadam jeszcze raz pytanie. Czy uważasz że te przywileje na UOP są aż tyle warte przy takich zarobkach?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:44:22 via Wykop
  • -1
@johny-bravooo: tylko w tym jest problem, że nie każdy może wybrać.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:46:50 via Wykop
  • 2
@johny-bravooo: nie trzeba znosić zakazu przechodzenia na b2b wystarczy zrównać podatki, czytaj obniżyć dla etatowcow.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 22:49:02 via Wykop
  • 2
@Kuba333333: nawet uważam że dla etatowcow powinny być wyższe podatki ale w rozsądnym zakresie. Bo tak jak teraz to wygląda to jest po prostu złodziejstwo.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 23:01:41 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: miło też mieć świadomość że wpłacasz sporo kasy na ZUS a potem może przyjdzie jakiś polityk i powie że wprowadza emeryturę obywatelska równa dla wszystkich bo wszyscy mamy równe żołądki. Albo miło jest jak umrzesz w wieku 64 lat i zostawisz gołe swoje dzieci.

Powiedz mi dlaczego we wszystkich takich ogłoszeniach https://nofluffjobs.com/pl/job/sap-consultant-z-j-niemieckim-erp-transportation-management-dmtech-remote
Stawka oferowana na b2b jest znacząca wyższa od tej oferowanej na UOP. Stąd też głupotą jest liczenie
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 23:30:52 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: mówię o tym, że za te samą pracę pracodawca daje 42k na b2b lub 35k na UOP. Wybierając b2b dlaczego podatki liczysz od 35k? Policz od tych 42k i powiedz jaka jest różnica w podatku.

Dowód na to że tak jest masz w większości ogłoszeń o pracę gdzie są podawane widełki np tu https://nofluffjobs.com/pl/job/sap-consultant-z-j-niemieckim-erp-transportation-management-dmtech-remote
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 05.01.2025, 23:48:45 via Wykop
  • 0
@karer: przecież będąc na UOP czy b2b rak będzie leczony państwowo tak samo. Z tym, że zaoszczędzone środki na podatkach w przypadku b2b mogą posłużyć na dodatkowe leczenie i utrzymanie po zakończeniu choroby. Wiesz na co może liczyć pracownik na UOP jak poważniej zachoruje. Tylko tyle że go nie zwolnią przez kilka miesięcy a potem niska renta. Gdzie ty tu widzisz korzyść dla etatowcow?

Jeżeli tak wszystko się da to
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 00:42:36 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: o i teraz gadasz jak czlowiek. Różnica to prawie 8k miesięcznie. Dla osoby zarabiającej srednimiesiecznie 18k dodatkowe 8k to dużo czy mało? Te 8k to jest przepaść. Ja rozumiem jakby wynosiła 1-2k ale nie prawie połowę pensji. A te gatki o korzyściach to se możecie wszyscy wsadzić. One są ale nie są warte połowy pensji. Dziękuję do widzenia
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 00:56:03 via Wykop
  • 0
@karer: 1. Ty w ogóle wiesz jak jest liczona wysokość renty? Przecież to są ochłapy, wyliczane na podstawie kwoty bazowej nie mającej odniesienia do wpłacanych środków.

2. Czy mógłbyś mi powiedzieć jaki masz tok rozumowania z tymi 180k - podatek. Sorry ale nie nadażam.

3 powiedz mi kto płacili wyższą składke zdrowotna. Etatowiec z 9% składką zdrowotna zarabiający 35k, czy pracownik b2b na liniowce co miesiąc wystawiający 42k plus vat? Te
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 00:57:52 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: tak tylko, że pracując np. rok na b2b zaoszczędzę na podatkach dużo więcej niż wynosi ta renta o której mówisz.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 01:16:35 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: powiedz mi w jakiej wysokości są benefity z funduszu socjalnego?

na b2b też się ma chorobowe tyle że niskie. Mozna dobrowolnie zapłacić wyższe składki i mieć wyższe. Robisz to? Przecież tak chciałbyś być na UOP więc zakładam że płacisz dobrowolnie.

Renta to ochlapy nie mająca odniesienia do płaconych
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 09:57:00 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: czyli jednak lepiej kupić samochód na UOP czy na b2b?

Śmieszne jest to, że jak liczyłeś wysokość podatku to brałeś podatek liniowy a jak chodzi o samochód to porwonujesz się do ryczałtu. To może przelicz te podatki na ryczałcie np. 8%.

A powiedz mi jeszcze co z amortyzacja samochodu jako koszt na liniowce albo kosztami paliwa, napraw?

Jakoś dziwnym trafem 70% samochodów nowych jest kupowana przez firmy a pozostałe
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 10:05:36 via Wykop
  • -1
@StarszyPanPoTrzydzistce: dlaczego uważasz że osoba na b2b z fakturą np. 35k miesiecznie płaci więcej vatu nią osoba na etacie z pasją brutto 35k?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 10:58:47 via Wykop
  • 0
@StarszyPanPoTrzydzistce: jakbyśmy tak myśleli jak Ty to nigdy byśmy z jaskini nie wyszli. Tak jest i już. Po co coś ulepszać...
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 11:00:38 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: a dlaczego akurat wybrałeś jeden z wyższych poziomów ryczałtu? A nie np. 8 czy 12%
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 11:01:45 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: śmieszne jest to że widzisz same korzyści bycia na UOP a korzyści z bycia przedsiębiorca to już nie zauważasz.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 12:01:22 via Wykop
  • 0
@johny-bravooo: jeśli chodzi o emeryturę to wiem jedno. Lepiej mieć pieniądze teraz niż mieć obiecane że się dostanie w przyszłości. Co do długości życia to się nie zgodzę. Jak kupisz mieszkanie i oddasz w zarządzenie do specjalnej firmy to będziesz mieć staly dochód do śmierci nawet jak będziesz długo żył i jeszcze coś dzieciom zostawisz. Ewentualnie odwrócona hipoteka. Możesz też kupić akcje spółek dywidendowych. Sąd od tego specjaliści i pomogą.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 06.01.2025, 20:46:45 via Wykop
  • 0
@StarszyPanPoTrzydzistce: wysokość płaconych podatków zależy od formy opodatkowania. Przyznasz chyba, że osoba na ryczałcie 5% zapłaci mniejsze podatki niż osoba na ryczałcie 15% przy tym samym dochodzie.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 07.01.2025, 18:26:02 via Wykop
  • 0
@karer: jak nie wiesz to po co się wypowiadasz. Wejdź sobie w pierwszy lepszy kalkulator plac i porównaj. Za głowe się złapiesz jak zobaczysz ile więcej etatowiec placi podatków przy takim samym koszcie dla pracodawcy/zleceniodawcy.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 07.01.2025, 21:58:05 via Wykop
  • 0
@karer: oswiece Cię. Na podatku liniowym składka zdrowotna to 4,9% dochodu. Kalkulatory też to uwzględniają. Może mi jeszcze powiesz że lepiej na UOP 9% bo może inaczej będę traktowany?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 08.01.2025, 08:17:10 via Wykop
  • 0
@karer: a co płacisz wyższa niż minimalna? Ilu jest takich co płaci do dobrowolnie wyższa?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 08.01.2025, 13:06:19 via Wykop
  • 0
@StarszyPanPoTrzydzistce: ciesz się, że w końcu zrozumiałeś, że w pewnych warunkach osoby na UOP płacą więcej podatków.

A co do twoich wydatków to powiedz mi kto zapłaci więcej podatków kup
ując auto z salonu. Pracownik na UOP placony cały VAT czy osoba na b2b odliczając połowę vatu.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 10.01.2025, 13:38:39 via Wykop
  • 0
@StarszyPanPoTrzydzistce: nominalnie osoba płacąca 15% podatku może go placic więcej niż osoba płacąca 50% od swoich dochodów. To oczywiste. W Polsce podatki jednak określa się procentowo. To nie średniowiecze z podatkiem pogłównym.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 10.01.2025, 19:37:20 via Wykop
  • 0
@StarszyPanPoTrzydzistce: w pełni się zgadzam. Bogaci płacą niższe podatki
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 10.01.2025, 19:40:31 via Wykop
  • 0
@karer: czy osoba na UOP ma wybór jaki składki chce płacić i w zamian jakie świadczenia dostawac? Czemu tylko przedsiębiorcy mają wybór?

W przypadku składki zdrowotnej jak place więcej to dostanę lepsza jakość ? Prawda?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 11.01.2025, 22:14:25 via Wykop
  • 0
@karer: w końcu przyznałes że na UOP jest gorzej bo nie ma możliwości wyboru
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 11.01.2025, 23:03:01 via Wykop
  • 0
@karer: napisałeś że pracodawcy mogą decydować o wysokości składki a pracownicy nie. Czy uważasz że to pracownicy mają lepiej? Jeżeli tak to faktycznie nie mamy o czym rozmawiać.i dla ciebie 2 jest większe od 3.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 13.01.2025, 17:43:53 via Wykop
  • 0
@karer: może i większosc ludzi nie ma świadomości ale daczego z góry zakładasz że ja nie mam? Mam świadomość i wiem że place więcej podatków przy analogiczny dochodach na b2b i w zamian nie dostaje praktycznie nic.

Dużo ludzi nawet nie wie że płaci podatki ale to nie zmienia faktu że tak je płaci.

Ty myślisz że wszystkie rozumy pozjadales i uważasz wszystkich za głupszych od siebie. Współczuję twoim ludziom
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 14.01.2025, 15:56:33 via Wykop
  • 0
@karer: tylko dla mnie te ubezpieczenie chorobowe czy rentowe nie jest warte 10k różnicy które zostałoby mi w kieszeni będąc na b2b. Poza tym na b2b też masz ubezpieczenie chorobowe i rentowe.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 15.01.2025, 00:17:59 via Wykop
  • 0
@karer: jak zaczynasz płacić 32% podatku dochodowego na uop to tak jakbyś w puste wpłacał. Jakie z tego tytułu przywileje mam? Na b2b można niski dochodowy płacić np ryczałt a składki dobrowolnie wyższe opłacić, więc sumarycznie będziesz miec ochronę jak na UOP a podatki i tak mniejsze.

Nie potrafię tego zrozumieć dlaczego na b2b masz wybór ile na emeryturę czy też chorobowe chcesz opłacać a na UOP już nie. Pewnie

1055

Podatki w Polsce: średnio zarabiający są brutalnie strzyżeni przez Rząd

Podatki w Polsce: średnio zarabiający są brutalnie strzyżeni przez Rząd

i zapłacą w 2025 r. wyższą stawkę podatku dochodowego 32, a właściwie 41 proc. zapłaci ponad 2 mln osób w Polsce. Grupa ta powiększa się z roku na rok

martty
z
forsal.pl
dodany: 10.01.2025, 15:05:02
  • 259
  • #
    podatki
  • #
    finanse
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 10.01.2025, 19:31:08 via Wykop
  • 9
@kubas_782: jak ja Cię rozumiem. Ja to już nie mam motywacji żeby się rozwiać. Mo co mam zdobywać nowe kompetencje jak owoce tego zostaną w ponad połowie zjedzone przez podatki. Umowa o pracę to prawdziwa umowa śmieciowa
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 10.01.2025, 19:36:05 via Wykop
  • 10
Ludzie musimy zacząć się organizować, żeby zmienić tę sytuację. Jaka partia polityczna specjalistów na UOP?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

709

Przedsiębiorca z giga pensją zapłaci 314 zł składki! Etatowiec trzy razy więcej

Przedsiębiorca z giga pensją zapłaci 314 zł składki! Etatowiec trzy razy więcej

W 2025 roku w życie weszły zmiany w składce zdrowotnej, jednak prawdziwa rewolucja w opłacie rozpocznie się w 2026 roku. Jak wynika z wyliczeń doradcy podatkowej Grant Thorton Małgorzaty Samborskiej, przedsiębiorca zarabiający 25 tys. zł zapłaci mniejszą składkę od pracownika na etacie.

Lokator87
z
superbiz.se.pl
dodany: 03.01.2025, 08:36:18
  • 351
  • #
    nfz
  • #
    skladkazdrowotna
  • #
    firma
  • #
    biznes
  • #
    praca
  • #
    pieniadze
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 13:14:05 via Wykop
  • -12
@Liger123: co mam zrobić jak mój pracodawca nie pozwala mi przejść na B2B? W zasadzie w mojej branży jest tylko możliwość pracy na etacie. Czyli po prostu jestem frajerem i tyle? Gdybym wiedział 20 lat temu że przedsiębiorcy będą mieli tak lepiej to bym wybrał inny zawód.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 13:18:52 via Wykop
  • -29
@lolek-lolkowsky-3: mój pracodawca mi broni. Ogólnie w mojej branży wszyscy pracują na umowę o pracę. Co mam zrobić? Przebranżowić się i zarabiać 5 razy mniej. Wtedy to już tylko etat się opłaca.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 13:52:06 via Wykop
  • -5
@Liger123: jeżeli zmienię branżę to stracę całe swoje doświadczenie i będę dużo mniej zarabiać potrzeba czasu żeby zostać specjalistą. Rozumiem, że ty możesz zostać specjalistą w dowolnej branży w tydzień. Co do otworzenia konkurencyjnej firmy do obecnego pracodawcy. Jest to działalnosc ściśle regulowana przez prawo i aby założyć taką działalnosc potrzebuje 20 mln PLN kapitału założycielskiego. Niestety tyle nie mam bo place duże składki zdrowotne na etacie.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 14:13:11 via Wykop
  • 1
@Programista500plus: jakiego kapitału potrzebuje programista 20k? Czym taki programista ryzykuje? Szkoda że etatowcy nie mają możliwości odliczenia podatku od zakupu samochodu. Rozumiem, że jak ma się kupuje samochód na firmę to w celach prywatnych nie można go wykorzystywać? Prawda?

Powiedz mi ile te przywileje etatowca są warte dla ciebie? Czy mając perspektywę zarabiania co
miesiąc 15k więcej na rękę byś z nich nie zrezygnował?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 15:18:31 via Wykop
  • -3
@manjan: a komu będę świadczyć usługi, jak założę firmę? Pisałem że w mojej branży pracodawca może tylko do tych zadań zatrudniać ludzi na etacie.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 15:23:00 via Wykop
  • -1
@Liger123: wiele lat poświęciłem, żeby zostać specjalistą w tej dziedzinie. Piszesz, że po mału zostanę specjalistą w nowej dziedzinie ale ja się pytam z czego w tym czasie mam żyć? Dzieci do domu dziecka na ten czas oddać?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 15:26:24 via Wykop
  • 0
@Dragonan: ja się pytam dlaczego państwo pozwala na taką optymalizację podatkowa. Dlaczego w ogłoszeniach o pracę dla programistów podaje się stawkę do wyboru na umowę o pracę i na B2B (dużo wyższa). Przecież to jest jawne pokazanie, że to ma znamiona umowy o pracę. Za lukę VAT państwo się brało a o luce PIT nikt nie mówi.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 15:28:36 via Wykop
  • -4
@Dragonan: jeżeli brakuje to dlaczego składki mają zostać obniżone?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 15:30:19 via Wykop
  • -3
@Dragonan: w Polsce 21% osób pracujących jest na działalnosci. Z czego ponad 2/3 nie zatrudnia żadnego pracownika. Tacy z nich przedsiębiorcy jak z koziej d...
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 15:36:31 via Wykop
  • -6
@manjan: ja myślałem że w Konstytucji mamy zapisy mówiący że wszyscy jesteśmy równi wobec prawa ale wychodzi na to że przedsiębiorcy to uprzywilejowana kasta bo ponoszą oni mityczne ryzyko jak np. pół miliona programistów na B2B
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 15:44:08 via Wykop
  • 0
@manjan: znam mnóstwo programistów na B2B, którym zleceniodawca udostępnia laptop do pracy z wszystkimi programami i licencjami. Juniorzy którzy mało jeszcze zarabiają są na etacie a seniorzy na B2B.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 19:27:42 via Wykop
  • 1
@xyzzy: mój pracodawca nie chce abym pracował dla niego na b2b o żaden inny też
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 19:32:59 via Wykop
  • -1
@JackVifon: rozumiem, że jak w firmie pracują osoby na etat i na b2b to po sądach są tylko ścigani Ci z b2B. Ty mówisz o firmach które faktycznie wytwarzają i sprzedają oprogramowanie. Ja mówię o osobach które działają na zlecenie tej firmy produkującej.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 19:36:23 via Wykop
  • 0
@Liger123: składka zdrowotna to mały pikuś. Zaplać 32% podatku dochodowego a nie ryczałt jak b2b to pogadamy. Prawda jest taka, że b2b często wiąże się z wyższym ryzykiem ale za wyższe ryzyko należy się wyższy zysk a nie niższe koszty.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 19:37:04 via Wykop
  • 0
@zzapal: ile dla Ciebie jest te ryzyko warte?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 20:05:34 via Wykop
  • 1
@Lew_Shekelsteinberg: przecież może dobrowolnie płacić wyższa składek zdrowotna i będzie wtedy otrzymywać wyższe świadczenie w czasie choroby. W czym problem?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 20:13:20 via Wykop
  • 2
@xyzzy: programista na b2b, który co miesiąc wystawia jedna fakture też cały czas szuka klientów. Dobre..
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 21:37:13 via Wykop
  • 1
@hifiglator: jak pracodawca nie będzie mieć zleceń to przecież nie będzie trzymać pracownika. Likwidacja stanowiska i 3-miesieczna odprawa i tyle. Hehe chyba że jesteś przedsiębiorcą który od 20 lat dokłada i trzyma firmy, żeby pracownicy mieli pracę.

Na etacie człowiek też musi cały czas się doszkalać. Nie mówię tu o pracy na montowni itp.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 21:41:07 via Wykop
  • 0
@zzapal: dlaczego większe ryzyko przedsiębiorca ma płacić mniej podatków niż kasjerka w biedrze? Większe ryzyko powinno wiązać się z większym zyskiem a nie niższymi kosztami.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 21:56:10 via Wykop
  • 1
@hifiglator: obiło mi się o uszy sytuacja matek które zarobiły kupę kasy na podwyższeniu składek przed porodem. Trzeba mieć głowę na karku i wiedzieć jak to zrobić. Może etatowcy też nie mają ochoty topić kasy na ZUS a muszą. Ty masz wybór i mówisz, że masz gorzej?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 21:58:33 via Wykop
  • 0
@sayo300: nawet gdybyś miał przez to np. dostawać na rękę mniej np o 15k PLN miesięcznie?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 21:59:26 via Wykop
  • 0
Za mała różnica. Gdybyś mi płacił po 20k na UOP to większość by przeszła.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 23:37:25 via Wykop
  • 1
@hifiglator: jakie batalii sądowej? Była kontrola i nie wykazała nieprawidlowowci. Rozumiem, że to przerasta twoje pojmowanie swiata.

Jeżeli tak ciężko byc na etacie to dlaczego wszyscy teraz, którzy trochę więcej zarabiaj i mogą przechodzą na b2b. Żeby założyć gabinet kosmetyczny też potrzebne jest doświadczenie ale tego pewnie też nie wiesz.

Myślisz że pozjadales wszystkie rozumy bo ciężko pracujesz ale nawet nie kumasz o czym jest mowa. Nie odróżniasz prawdziwego przedsiębiorcy
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 03.01.2025, 23:42:23 via Wykop
  • 0
@hifiglator: czujesz różnice, że za tą samą pracę na b2b, przez mniej niż rok zaoszczędzisz więcej niż ta twoja 3 miesięczna odprawa.

Dobry jesteś, jaka gwarancja wypłaty w przypadku upadłości od spółki z kapitałem 5k?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 08:08:32 via Wykop
  • 0
@bossgirl: jakbyś tylko bardziej się postarał. Wstawał godzne wcześniej to by ci się udało. Wystarczy chcieć mocno pracowac ale jak widzę tobie się nie chce.

To jest prześmiewcze co napisałem na powyżej ale większość komentarzy z radami które tu dostałem tak wyglądają. Zmień pracę i weź kredyt...
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 08:10:53 via Wykop
  • 0
@Liger123: większośc która ma naprawdę ryzyko to ma dawno spółkę lub rozdzielność majątkową. Więc nie gadaj głupot.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 08:11:44 via Wykop
  • 0
@Liger123: uważasz, że tylko w korpo z 1000 ludzi można zarobić na UOP 20k?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 08:16:20 via Wykop
  • 0
@bossgirl: możesz iść do banku po kapitał, to takie proste.

Ja tu dostałem same takie dobre rady w stylu porzuć swoje 20 letnie doświadczenie i zacznij sprzedawać hot dogi w żabce.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 08:44:22 via Wykop
  • 0
@Lew_Shekelsteinberg: ile dla Ciebie takie ryzyko jest warte miesięcznie. 2k pewnie. Ie ale np. 20k?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 14:31:41 via Wykop
  • 0
@Bohusz: to powiedz mi dlaczego podatek belki nie jest niższy od ryzykownych akcji w porównaniu do bezpiecznych bankowych lokat. W akcjach jest większe ryzyko ale i większą możliwość zarobku. Jak zarobisz to procentowo zapłacisz tyle samo.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 14:46:20 via Wykop
  • 0
@Bohusz: przecież ten fundusz nie wypłaci mi całej pensji. Prawda jest taka, że zarabiając więcej na b2b np. o 15 tys miesięcznie niż na UOP (przy takim samym koszcie dla pracodawcy/zlecenidowacy) jesteś w stanie zbudować sobie taką poduszkę że nie obchodzi cię niska emerytura i jakieś fundusze państwowe.
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 16:42:00 via Wykop
  • 0
Jeżeli nie zarobisz na akcjach to nie zapłacisz podatku. Jeżeli akurat zarobisz tyle samo na co na lokacie to podatek wyniesie tyle samo na lokacie. Jeżeli zarobisz więcej na akcjach to nominalnie zapłacisz więcej. Dlaczego nie jest tak w przypadku opodatkowania pracy?
Kuba333333
Kuba333333
Kuba333333 04.01.2025, 17:00:15 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...

Jakub

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 07.01.2025

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking