Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko335
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Knebel
Knebel

Knebel

Dołączył 12 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1499
  • Znaleziska 1412
  • Mikroblog 87
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

688

Rzadkie ujęcie Polskich wojsk w Iraku (2007) podczas wymiany ognia.

Rzadkie ujęcie Polskich wojsk w Iraku (2007) podczas wymiany ognia.

Na filmie słychać również komunikacje radiową. Prawdopodobnie tego nie widziałeś. Bonus w powiązanych.

rvnow
z
youtube.com
dodany: 16.08.2016, 19:08:09
  • 198
  • #
    wojna
  • #
    polska
  • #
    militaria
  • #
    irak
  • #
    wojsko
  • #
    wojskopolskie
Knebel
Knebel
Knebel 17.08.2016, 06:54:00
  • 4
@Paszko_Rymbaba: mimo wszystko uważam, że Irak to nie Afganistan, i że interwencja tam była niesłuszna. Pretekstu do interwencji w 2003 nie było, bo samo przyklaśnięcie Saddama dla zamachów w 2001 to za mało, zarzut posiadania broni chemicznej okazał się kłamstwem grubymi nićmi szytymi (podejrzewano to w chwili ogłoszenia). Możemy się odwoływać do wierności dla sojuszników, wskazywać plusy w przetestowaniu sprzętu w warunkach bojowych. Zgoda, tylko czy nie osiągnęliśmy już tego

499

Rosja: wojska Zachodniego Okręgu Wojskowego postawione w stan gotowości bojowej

Rosja: wojska Zachodniego Okręgu Wojskowego postawione w stan gotowości bojowej

Ministerstwo Obrony Łotwy poinformowało o przejściu wojsk rosyjskiego Zachodniego Okręgu Wojskowego w stan wysokiej gotowości. Ogółem jest to ok. 30 000 żołnierzy i 500 czołgów. Z miejsca stacjonowania w portach opuściło kilkadziesiąt jednostek Floty Bałtyckiej, Północnej i Morza Czarnego.

world
z
defence24.pl
dodany: 14.08.2016, 12:18:09
  • 189
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    wojsko
  • #
    wykopnawojnie
Knebel
Knebel
Knebel 14.08.2016, 15:17:58
  • 104
@Janun: na Mazurach nie takie rzeczy robiłem XD
Knebel
Knebel
Knebel 14.08.2016, 20:21:22
  • 1
Kozak!,mieszkać na polu biwakowym, z dostępem do sanitariatów!!!


@tytanprime: trochę pojechałeś z tymi smartfonami, w latach '90 ich raczej nie było. No i załóżmy, że sławojówka to "sanitariat". Ale plus za złośliwą szyderę ;)

43

Środowiska prorosyjskie w Polsce - 40 minutowa audioanaliza.

Środowiska prorosyjskie w Polsce - 40 minutowa audioanaliza.

Ruch Narodowy, Obóz Wielkiej Polski, Organizacja Falanga, partia ZMIANA. Nie brakuje także antyukraińskiego środowiska skupionego wokół księdza Isakowicza-Zaleskiego. Zdaniem obserwatorów w naszym kraju istnieje wiele ugrupowań, które coraz jawniej demonstrują swoje prorosyjskie...

world
z
polskieradio.pl
dodany: 13.08.2016, 08:01:33
  • 26
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    ruskapropaganda
  • #
    neuropa
  • #
    wykopnawojnie
  • #
    cyberbezpieczenstwo
Knebel
Knebel
Knebel 13.08.2016, 19:30:45
  • 5
Nie prowadźmy żadnego dialogu z Rosją tylko wymachujmy szabelką


@nierzucamcienia: Jak ja uwielbiam to określenie.

Jeśli ktoś w ogóle "wymachuje szabelką" to jest to jedynie Rosja i USA... no i Korea P., ale oni to sobie mogą... Ładują masę kasy na wojsko, robią różnego rodzaju mniej lub bardziej bezczelne prowokacje , zwiększają swoje siły na granicach krajów ościennych, czasem posuwają się do otwartych gróźb interwencji. Podczas gdy "wymachiwanie szabelką" Polski

143

Szwajcaria - Mężczyzna wzniecił ogień w pociągu

Szwajcaria - Mężczyzna wzniecił ogień w pociągu

27-letni mężczyzna wzniecił ogień w pociągu - co najmniej 7 osób rannych. Mężczyzna według policji był uzbrojony w nóż.

konto usunięte
z
bbc.com
dodany: 13.08.2016, 16:44:37
  • 39
  • #
    europa
  • #
    zamach
  • #
    terroryzm
  • #
    szwajcaria
  • #
    nothingtodowithislam
Knebel
Knebel
Knebel 13.08.2016, 18:38:29
  • 4
Chciał trafić w gorące.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

370

Litewska telewizja pokazała film o marszałku Piłsudskim

Litewska telewizja pokazała film o marszałku Piłsudskim

Józef Piłsudski - postać kojarzona na Litwie z negatywnymi stereotypami i uważana za bardzo kontrowersyjną. 'Na Litwie jest słaba świadomość tego, że gdyby nie +Cud na Wisłą+, gdyby Polacy nie pogonili w 1920 roku bolszewików, władza sowiecka na Litwie zostałaby ustanowiona znacznie wcześniej'

HaHard
z
dzieje.pl
dodany: 12.08.2016, 01:12:22
  • 89
  • #
    polska
  • #
    litwa
  • #
    historia
  • #
    4konserwy
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    pilsudski
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 11:38:34
  • 10
Przecież Denikin nie uznawał niepodległej Polski.


@Liberman: Proponuję zajrzeć do tekstów źródłowych. Denikin w pełni uznawał niepodległość Polski. Potwierdzają to zarówno źródła, jak i jego wspomnienia. Nie godził się jednak co do granic jakich sobie życzyliśmy. Jeśli chodzi o Rosję, to już Rząd Tymczasowy najpierw uznał prawo Polski do Niepodległości, a następnie uznał niepodległość Polski za cel wojenny Rosji (choć wtedy już sytuacja na froncie była bardzo, ale to bardzo
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 11:47:50
  • 6
Nikt tutaj nie wychwala Denikena.


@robo81: Fakt, jak można mówić, że piramidy zbudowali kosmici ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 12:01:59
  • 2
@robo81: Z tym Danikenem to był żart, wyluzuj ;)

Jeśli jednak mówisz tutaj o Denikinie, to naprawdę nie powinno być raczej wątpliwości, że uznawał niepodległość Polski. Jeśli masz źródła mówiące inaczej, to chętnie je zobaczę. Bo na razie wszystko co widziałem to stwierdzenia nie poparte ani cytatami, ani dokumentami.
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 12:45:53
  • 6
@siejacy: to zawsze będzie kontrowersyjne, podobnie z bitwą pod Tannenbergiem mówi się, że to faktycznie dowodził nie Hindenburg, tylko Max Hoffmann. Z wielu relacji wynika, że istotnie to raczej Rozwadowski był autorem wygranej, jednak biorąc pod uwagę, że sam Rowadowski przypisywał sobie (najprawdopodobniej zupełnie bezpodstawnie) uratowanie d--y Piłsudskiemu w czasie operacji nad Niemnem, jestem ostrożny w osądach.
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 12:59:03
  • 1
@robo81: Ma spore. Przedstawia się argument nieuznawania Polski przez Denikina jako usprawiedliwienie bierności Piłsudskiego, tyle, że jest on błędny z założenia. Zamiast zadać sobie pytanie dlaczego Piłsudski miałby przelewać krew obywateli Polski za kraj, który zaledwie parę lat wcześniej trzymał ziemie polskie w żelaznym uścisku, wystawiają argument który jest niezgodny z prawdą historyczną i krzywdzi tym posądzeniem Denikina. Jakby Polacy pomogli białym, to wojna z Rosją o granice i tak
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 13:27:36
  • 2
Denikin jednak uważał, że wszelkie rozmowy o granicach i statusie Polski są możliwe, po przywróceniu Caratu.


@Andronicus: Nie. Status Polski był już przesądzony w momencie, gdy Rząd Tymczasowy ogłosił niepodległość Polski jako cel wojenny Rosji, czyli bodajże od września 1917 (z pamięci piszę, jeśli pomyliłem miesiąc, może mnie ktoś poprawić) i w momencie, gdy Ogólnorosyjski Rząd Tymczasowy Kołczaka przyjął istnienie Polski jako warunek uznania przez rządy zachodnie. To tylko kwestia
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 13:47:46
  • 1
@robo81: Doszli, tyle że w 1920. A przecież mówimy o 1919 roku, kiedy Denikin wciąż walczył. Wciąż nie wiadomo było jak długo będą trwały walki. Tak apropos w 1920 Denikina już nie było, był Piotr Wrangel.

Pamiętajmy, że Piłsudski dwa razy odpuścił bolszewikom


@szokolada: W Rydze to akurat nie Piłsudski.
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 13:55:11
  • 4
Nie mogli być bo białych w 1920 nie było


@SUPERMARIAN: a Piotr Wrangel to co? Pies?
Knebel
Knebel
Knebel 12.08.2016, 19:24:44
  • 0
Po prostu biali nie mieli do Polski oferty, nie było mowy o niepodległości


@Sagez: nie tylko była mowa o niepodległości, ale jeszcze biali uznawali ją bezwarunkowo. Spór między białymi a Polską nie dotyczył kwestii niepodległości, tylko granic. Biali nie uznawali głównie niepodległości republik bałtyckich i Ukrainy, a niektórzy (Judenicz) także nie uznawali niepodległości Finlandii. Żaden biały nie kwestionował natomiast niepodległości Polski.

285

Minister sportu grozi: Wycofam finansowanie ciężarów z budżetu państwa

Minister sportu grozi: Wycofam finansowanie ciężarów z budżetu państwa

Ministerstwo Sportu wystosowało oświadczenie, w którym grozi zmniejszeniem lub całkowitym wycofaniem się z finansowania podnoszenia ciężarów z budżetu państwa.

grekzorba
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 11.08.2016, 10:19:17
  • 133
  • #
    polska
  • #
    rio2016
  • #
    sport
  • #
    olimpiada
  • #
    mikrokoksy
  • #
    silownia
  • #
    polityka
Knebel
Knebel
Knebel 11.08.2016, 16:05:59
  • 45
@rtone: Jeśli minister ma zamiar wyciągnąć bicz na tego typu praktyki, to nie pozostaje mi nic, tylko temu przyklasnąć. Nie ma nic gorszego niż przymknięcie oka i udawanie, że nic się nie stało. Do licha, nabijamy się z Ruskich że dzikusy, bo po aferze dopingowej działają, jakby aprobowali te praktyki. Ludzi, którzy proceder ujawnili, ogłosili zdrajcami. Czy mamy zniżyć się do ich poziomu? O, nie! Jeśli surowe działania miały by
Knebel
Knebel
Knebel 11.08.2016, 16:11:46
  • 4
@Arytmetyk: a jak masz zamiar ukarać winnych? Tych co złapano, już ukarano. Czego jeszcze chcesz? Jak 1 osobę złapią to można przymknąć oko, że to margines. Jak złapią 2, już należy podejrzliwie mrużyć oczy i patrzeć czy nie ma w tym czegoś jeszcze. Jak jak nie daj boże złapią 3, to założenie, że cały związek jest umoczony jest jak najbardziej uzasadnione.
Knebel
Knebel
Knebel 11.08.2016, 16:55:02
  • 3
te komentarze grazyn i januszy na fb czy pod jakimikolwiek artykulami - jaka to hanba, jacy oszusci, dozywocie im dac od razu. do c---a pana, to jest sport zawodowy na najwyzszym poziomie, tutaj k--s byl, jest i bedzie.


@Karoleer: Widzisz, Seba... dla mnie to taki sam argument jak "wszyscy kradną, a kto nie kradnie, ten frajer". Jeśli nawet jest to prawda, nawet jeśli każdy inny jedzie na koksie, to wcale
Knebel
Knebel
Knebel 11.08.2016, 16:56:52
  • 0
@yahoomlody: no to jak tak jest, to tych wszystkich w-----ć - proste. "Wszyscy kradną, to i nam wolno". No proszę cię...
Knebel
Knebel
Knebel 11.08.2016, 17:06:22
  • 1
to kto by startowal?


@yahoomlody: Hmmm, zastanówmy się... Ci co nie biorą?

Doping na tak zaawansowanym poziomie jest byl i

771

TVN oskarża polskich siatkarzy o sprowokowanie Irańczyków [WIDEO

TVN oskarża polskich siatkarzy o sprowokowanie Irańczyków [WIDEO

Po wczorajszym meczu Polska - Iran w pamięci kibiców prócz zwycięstwa pozostanie jeszcze na długo incydent, jaki miał miejsce po spotkaniu.

krzysiekciekawy
z
pl.blastingnews.com
dodany: 10.08.2016, 19:22:09
  • 212
  • #
    polska
  • #
    sport
  • #
    rio2016
  • #
    siatkowka
  • #
    iran
  • #
    wydarzenia
Knebel
Knebel
Knebel 11.08.2016, 11:19:15
  • 1
@technojezus: sprowokowali Niemców!

22

Tron królowej osy

Tron królowej osy

Pusty dom, fotel i osy, które zbudowała sobie gniazdo wokół fotelu.

WuDwaKa
z
youtube.com
dodany: 10.08.2016, 10:13:32
  • 6
  • #
    meble
  • #
    fotel
  • #
    pszczoly
  • #
    dom
  • #
    natura
  • #
    przyroda
Knebel
Knebel
Knebel 10.08.2016, 10:19:38
  • 0
To nie pszczoły. "Yellow Jackets" to nazwa zbiorcza os pospolitych lub os dachowych.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Knebel
Knebel
Knebel 10.08.2016, 10:22:38
  • 0
@Klopsztanga: tak, to są osy. Koleś wyraźnie to mówi.

0

P--o jest bardzo groźne! Wywołuje raka

P--o jest bardzo groźne! Wywołuje raka

Poważne ostrzeżenie dla piwoszy. Nadmierne spożycie piwa zwiększa ryzyko zachorowania na raka żołądka - twierdzą hiszpańscy naukowcy. Wystarczy...

konto usunięte
z
sfora.pl
dodany: 09.08.2016, 11:48:25
  • 8
  • #
    nauka
  • #
    rakcontent
  • #
    piwo
  • #
    farmacja
  • #
    badanianaukowe
  • #
    technologia
Knebel
Knebel
Knebel 09.08.2016, 12:14:11
  • 0
ODEBRAĆ IM GRANTY!!!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

27

Stop metalu czterokrotnie bardziej wytrzymały od tytanu

Stop metalu czterokrotnie bardziej wytrzymały od tytanu

Fizycy z Rice University w Houston stworzyli stop metalu czterokrotnie bardziej wytrzymały od tytanu. To dobra wiadomość chociażby dla milionów użytkowników różnego rodzaju, medycznych protez. Tyta…

starnak
z
robertdee.pl
dodany: 09.08.2016, 10:52:37
  • 21
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    stopmetalu
Knebel
Knebel
Knebel 09.08.2016, 11:04:13
  • 0
@Czayen: nawet wtedy do produkcji amunicji przeciwpancernej jak znalazł. Ważyłby więcej niż wolfram, o ile dobrze policzyłem :)

edit: ale cena za duża by była :(

16

Rosjanie bez litości dla ISIS. Zbombardowali pozycje terrorystów

Rosjanie bez litości dla ISIS. Zbombardowali pozycje terrorystów

Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej opublikowało komunikat, w którym przekazało informację, iż rosyjskie lotnictwo po raz kolejny zbombardowało pozycje Państwa Islamskiego w Syrii. Tym razem uderzono w okolicach Palmiry. Samoloty, które dokonały ataku wystartowały z Rosji.

konto usunięte
z
wmeritum.pl
dodany: 08.08.2016, 12:03:58
  • 9
  • #
    rosja
  • #
    swiat
  • #
    isis
  • #
    wydarzenia
  • #
    polityka
  • #
    wojsko
Knebel
Knebel
Knebel 08.08.2016, 12:15:38
  • -4
@kapitan_cebula: jak przestaną w końcu tracić helikoptery, to może w to uwierzę.
Knebel
Knebel
Knebel 08.08.2016, 12:21:58
  • -1
@kapitan_cebula: wiem o trzech, ale nie śledzę na bieżąco wszystkich newsów, więc możliwe, że było ich jeszcze więcej.
Knebel
Knebel
Knebel 08.08.2016, 12:30:26
  • 0
@kapitan_cebula: każdemu, kto walczy z bandytami należy się szacunek. Ale przeceniać realnych możliwości Rosjan też nie można. Jeśli syryjscy sojusznicy Rosji nie wygrają tej wojny na lądzie, to naloty nic nie pomogą.

321

Warszawa w latach 1862-1911 na zdjęciach

Warszawa w latach 1862-1911 na zdjęciach

Nasza stolica na przełomie XIX i XX wieku.

siwymaka
z
humus.livejournal.com
dodany: 07.08.2016, 09:08:00
  • 56
  • #
    fotohistoria
  • #
    historia
  • #
    fotografia
  • #
    warszawa
  • #
    polska
Knebel
Knebel
Knebel 08.08.2016, 07:16:19
  • 0
@kommie: o patrz, a mi się wydawało, że to Szwaby latali z miotaczami ognia długo po tym, jak się powstańcy poddali.

601

Treść umowy Państwa Islamskiego z chrześcijanami.

Treść umowy Państwa Islamskiego z chrześcijanami.

"Chrześcijanie na terenie kontrolowanym przez Kalifat Islamski (Irak/Syria) dostali ultimatum: miecz (ścięcie), konwersja na Islam lub kontrakt i podatek dżizja, ew. wyjazd . Zamieszczam tłumaczenie tekstu źródłowego tego "kontraktu"."

hahacz
z
mpolska24.pl
dodany: 07.08.2016, 16:42:25
  • 150
  • #
    polityka
  • #
    islam
  • #
    isis
  • #
    terroryzm
  • #
    ciekawostki
  • #
    katolicyzm
Knebel
Knebel
Knebel 07.08.2016, 20:51:53
  • 47
Islam to religia która powstała w XVII wieku


@patrzpan: TO KOGO JA WYBIJAŁEM!!!???
Knebel - > Islam to religia która powstała w XVII wieku

@patrzpan: TO KOGO JA WYBI...

źródło: comment_TEzg6DYtqyQVqz9nb7lP5ZnVypHzvjkw.jpg

Pobierz

365

Makabryczne odkrycie w Kujawsko-Pomorskiem.

Makabryczne odkrycie w Kujawsko-Pomorskiem.

Makabryczne odkrycie w Kujawsko-Pomorskiem. Znaleziono ciała dwóch młodych kobiet

lkrosta12
z
rmf24.pl
dodany: 05.08.2016, 06:04:28
  • 167
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    morderstwo
Knebel
Knebel
Knebel 05.08.2016, 13:03:57
  • -1
W całym realnym świecie miliony ludzi hodują dla zysku, zabicia i spożycia miliony zwierząt, które są tak traktowane ze względu na niskie IQ


@clapaucius: nope, zwierzęta są hodowane, wykorzystywane i zabijane nie ze względu na niskie IQ, ale ze względu na to, że nie narodzili się ludźmi. Różnica wcale nie jest drobna.
Knebel
Knebel
Knebel 05.08.2016, 13:11:40
  • -1
@clapaucius: Ja nie wierzę i dla mnie wciąż nie jest drobna. Nawet z technicznego punktu widzenia klasyfikacja między wskaźnikiem inteligencji a przynależnością do gatunku jest bardzo duża ( ͡° ͜ʖ ͡°)

344

Egipska armia: zabiliśmy przywódcę tzw. Państwa Islamskiego

Egipska armia: zabiliśmy przywódcę tzw. Państwa Islamskiego

Egipt: zginął przywódca ISIS w Egipcie. to ona miał planować atak na rosyjskiego airbusa

mmws
z
wiadomosci.radiozet.pl
dodany: 04.08.2016, 19:42:17
  • 50
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    isis
  • #
    terroryzm
  • #
    islam
  • #
    zamach
Knebel
Knebel
Knebel 05.08.2016, 10:57:38
  • -1
@Nicolai: oczywiście masz rację. Z drugiej strony Generalne Gubernatorstwo było tworem równie nielegalnym, a w podręcznikach nie ma przed nazwą "tzw."

356

Bitwa o Aleppo. Decydujące starcie i "nowa Srebrenica"

Bitwa o Aleppo. Decydujące starcie i "nowa Srebrenica"

Wirtualna Polska jawnie wspiera siły terrorystycznej rebelii skierowanej przeciw legalnym siłom Prezydenta Assada.

konto usunięte
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 04.08.2016, 15:51:18
  • 86
  • #
    swiat
  • #
    syria
  • #
    wojna
  • #
    terroryzm
  • #
    bliskiwschod
  • #
    bitwaoaleppo
Knebel
Knebel
Knebel 05.08.2016, 10:52:18
  • -1
Dość dziwnie to wygląda, gdy najbardziej plusowane komentarze są w innym tonie, niż te pod spodem, które także mają więcej plusów niż minusów,


@Roger_Casement: wypisz-wymaluj: wykop. Vide ostatnia dyskusja o piramidach. Gościu pisze jacy to egiptolodzy nieudacznicy i jak im to wierzyć nie można - ponad 100 plusów. Poniżej - inny facet nazywa go Januszem Historii - kilkadziesiąt plusów.

62

Na likwidację Żydów pojechałem, Kowalski Jan

Dzień po wymordowaniu przez Niemców rodziny Ulmów na polach w Markowej znaleziono ciała 24 Żydów. Zginęli z rąk ukrywających ich polskich chłopów. Z prof. Janem Grabowskim rozmawia Adam Leszczyński.

Doctor_Manhattan
z
wykop.pl
dodany: 04.08.2016, 07:15:17
  • 119
  • #
    polska
  • #
    publicystyka
  • #
    historia
  • #
    historiapolski
  • #
    zydzi
  • #
    iiwojnaswiatowa
Knebel
Knebel
Knebel 04.08.2016, 11:10:24
  • -2
Co z tego że nie istniała polska państwowość, skoro Polacy istnieli i mordowali Żydów?


@bygsyti: jeśli mamy to zaliczyć do czarnych kart historii narodu polskiego, to jak najbardziej. Jeśli mamy to zaliczyć do odpowiedzialności PAŃSTWA polskiego, to ni ch****. Na terenach okupowanych za porządek i praworządność odpowiedzialność ponosi strona okupująca, mówi o tym wyraźnie konwencja haska (o ile dobrze pamiętam, może to była jakaś inna). Mogłoby się okazać, że 90%
Knebel
Knebel
Knebel 04.08.2016, 12:14:04
  • -1
@bygsyti: przekonałeś mnie. To nie ironia.
Knebel
Knebel
Knebel 04.08.2016, 13:04:38
  • -1
@zwirz: ale się zorientowałeś, że nie napisałem, że tak było? Bo nie jestem pewien, czy próbujesz dyskutować z moim wyolbrzymieniem, czy raczej wyjaśniasz to osobom, które mają na bakier z historią. Poza tym spotkałem się z liczbami mniejszymi niż 100 tysięcy, ale szacować się na trupy nie mam ochoty. Szmalcownicy i antysemici to nie moja działka.

1

Czy Powstanie było karą za grzechy Warszawy?

Czy Powstanie było karą za grzechy Warszawy?

Powstanie Warszawskie jako kara za grzechy Warszawy porównanej do Sodomy

wujeklistonosza
z
fronda.pl
dodany: 04.08.2016, 10:28:41
  • 3
  • #
    powstaniewarszawskie
  • #
    fronda
  • #
    warszawa
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    historia
Knebel
Knebel
Knebel 04.08.2016, 10:50:50
  • 1
Wykop za walory satyryczne.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

267

Najstarsze znane egipskie zwoje zdradzają sekrety piramidy Cheopsa

Najstarsze znane egipskie zwoje zdradzają sekrety piramidy Cheopsa

Papirusowe zwoje, datowane na XXVI wiek p.n.e, odcyfrowano i umieszczono w zbiorach muzeum w Kairze. Na czym polega ich wyjątkowość?

Nagod
z
histmag.org
dodany: 01.08.2016, 18:29:22
  • 117
  • #
    swiat
  • #
    piramidy
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    egipt
  • #
    archeologia
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 08:44:33
  • 1
@highlander: prawdziwy Janusz historii. Po pierwsze 20 lat to nie wg archeologów, tylko przekazów Herodota. Każda cholerna publikacja na temat Wielkiej Piramidy mówi o tym, że przekaz o 20 latach napisał Herodot, może to zmyślił, a może kierował się tradycją ustną przekazywaną z pokolenia na pokolenie - nie istotne. Podajesz bzdury na temat braku informacji o budowie piramid, a przecież takie są, jest nawet inskrypcja z imieniem Cheopsa, która wg
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 08:56:27
  • 1
Poza tym, kto urządza cmentarz na placu budowy? Wybiera się raczej miejsca święte, przy świątyniach lub miejscach mistycznych, którym niewątpliwie dla Egipcjan był płaskowyż w Gizie


@mileszatanicho: był zarówno placem budowy, jak i miejscem mistycznym. Żadna sprzeczność tu nie zachodzi. Z tego co wiem, są też znalezione "dokumenty". Nie czytałem ich ani ich tłumaczenia, piszę tylko to, co mi przekazano.
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 09:14:48
  • 2
Właśnie cały ambaras polega na tym, że piramida zwana piramidą Cheopsa ni w ząb ni w oko nie pasuje do "ewolucji" sztuki budowlanej Egipcjan.


@mileszatanicho: jak to nie? Mamy kilka mniejszych klasycznych piramid. Poza tym piramida łamana jest uznawana za starszą niż ta Cheopsa (choć tutaj się różnie mówi, niektórzy twierdzą że Wielkie Piramidy są starsze niż dotychczas sądzono), więc nie można mówić, by ktoś próbował "nieudolnie" naśladować jedną z
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 09:30:01
  • 0
@mileszatanicho: jeśli datowanie Wielkich Piramid jest precyzyjne, brzytwa Ockhama i prosta intuicja mówi nam, że to musieli być Egipcjanie (z tego samego powodu kosmitów należy od ręki odrzucić)
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 09:31:56
  • 0
Może być uznawana by pasowała do oficjalnej linii.


@mileszatanicho: takie stwierdzenie to już jest grube nadużycie. Jeśli chodzi o ten wypadek, to którą konkretnie piramidę masz na myśli?
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 09:38:20
  • 1
@mileszatanicho: no to w takim razie cała twoja relacja, że nie próbowano na powrót zbudować czegoś równie wielkiego załamuje się, bo wtedy samo datowanie Wielkich Piramid świadczy przeciwko temu stwierdzeniu.
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 09:46:40
  • 0
@mileszatanicho: kiedy napisałem swoją odpowiedź zobaczyłem i Twoją o datowaniu. Węgiel radioaktywny to nie jedyna metoda. W metodach datowania zabytków stosuje się także wiele metod pośrednich i porównawczych. Jako że nie jestem kompetentny by wypowiadać się w sprawie pracy wdrożonych w to egiptologów, nie będę tutaj dociekał jak oni to robią przy jednym z najdokładniej badanych zabytków świata. Natomiast brzytwa Ockhama akurat działa przy takim pytaniu, bo dopóki na tych
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 09:55:33
  • 1
@mileszatanicho: dosyć karkołomna teza oparta o dość kontrowersyjną przesłankę :)

No właśnie masz je przed oczami, nawet o nich mówisz a starasz się nie zauważać.


@mileszatanicho: no no no, powoli. To wcale nie musi być przedstawiciel innej wysoko rozwiniętej kultury. To naprawdę mogli być Egipcjanie. Jak eksperci od logiki nazywają taki błąd logiczny?

Cytuje się tak: zaznaczasz tekst myszką, klikasz "odpowiedz"
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 10:15:17
  • 2
@mileszatanicho: No to jakim w takim razie dowodem na istnienie innej wysoko rozwiniętej kultury na tym terenie są piramidy, skoro mogli to zbudować Egipcjanie? Brzytwa Ockhama znowu działa. Zaprzeczenia inżynierów się nie liczą - nie mają w większości najmniejszego pojęcia o starożytnych Egipcjanach, a wprost przeciwnie - większość z nich przypisuje im większy prymitywizm niż byli w rzeczywistości. Możliwe (lub pewne, nie będę się na ten temat wypowiadać) natomiast, że
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 10:30:50
  • 2
O idealnie symetrycznych głowach posągów też chciałbym posłuchać wykopowych mędrców.


@Alf131: istnieje metoda rysowania od ręki bardzo precyzyjnych okręgów przy pomocy ołówka i blatu stołu, bez użycia cyrkla czy odrysowania od dna szklanki. Rysownicy ustawiają sztywno rękę, przytrzymują kartkę palcem tej samej ręki i obracają kartkę na blacie. Dlaczego uważasz, że ktoś nie był dość cwany lub utalentowany, by zrobić bardzo precyzyjną rzeźbę w sposób, który nie przyszedł ci do
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 10:51:02
  • 1
Egipcjanie nie mogli tego zbudować, ponieważ jeśli to miał być grobowiec dla faraona, to musieliby zbudować to w 20 lat, bo wiemy ile żył Chufu.


@mileszatanicho: a co z możliwością budowy grobowca zastępczego a następnie przeniesienie do komory grobowej? Albo złożenia go w już zbudowanej części, przed zakończeniem budowy? Albo złożeniem go w grobowcu przeznaczonym dla kogoś wcześniej? Albo że to nie był grobowiec tylko rodzaj wielkiego obelisku? Zbyt wiele
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 11:35:03
  • 0
Otwarcie komory grobowej faraona po pochówku groziło śmiercią i było niedopuszczalne w religii egipskiej


@mileszatanicho: straszliwie upraszczasz. Pomimo pewnego konserwatyzmu religia egipska bez przerwy ewoluowała, czasami wręcz na sposób rewolucyjny (czasy Echnatona), zaś kapłani posiadali furtki mogące nagiąć doktryny. Tutaj jednak sam mam pewne pole na wątpliwości więc powiedzmy, że ten argument jest ok. Wciąż zostaje możliwość złożenia do komory grobowej przed ukończeniem piramidy, w samej mastabie czy gdzie się
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 11:40:05
  • 1
@Alf131: chodzi mi o to, że precyzyjność rzeźb to słaby argument bo a) jest bardzo arbitralny b) mogli zastosować metody precyzyjnej obróbki o których laik nie ma żadnego pojęcia. Jakbym powiedział komuś, że jest możliwe narysować bardzo precyzyjny okrąg od ręki, wielu powiedziałoby że to niemożliwe.
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 11:45:55
  • 0
@mileszatanicho: myślę że jednak nie odpada. Następny w kolejce nie musiał zarządać dla siebie piramidy wielkości sporego wzgórza, mógł jednak kontynuować wolę poprzednika. Jeśli chodzi o otwory, to nie, nie wiem po co im to było - czy miało znaczenie czysto praktyczne, religijne czy nie wiem jeszcze jakie. Jest to jedna z tych rzeczy, które zostawiam w sferze spekulacji.
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 12:16:13
  • 1
Tutaj rozmawiamy o fakcie.


@mileszatanicho: który wcale nie świadczy, że to nie budowali Egipcjanie. Czym są te otwory nie wiemy, więc to z definicji spekulacja, podobnie zresztą jak wiele rzeczy na temat piramid. Ja i tak nagiąłem mocno na twoją korzyść pewne spekulacje - na przykład przyjąłem twoją długość życia Cheopsa, choć rozrzut szacunków jego długości życia wg historyków jest znacznie większy (około 20 lat, skrajne, nieaktualne dane ze starych źródeł
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 13:18:11
  • 1
Tylko w tym jedynym przypadku, po przejściach z łamaną i katastrofą, a później mieli to gdzieś i znowu budowali na piasku? Coś tu nie gra :)


@mileszatanicho: masz rację, coś tu nie gra. Np to, że łamana piramida najprawdopodobniej wcale nie została zbudowana po Wielkiej Piramidzie :) [tej rozbieżności w naszej dyskusji chyba nie przeskoczymy]

Jednak jak dwóch Niemców ostatnio ukradło próbki by to zrobić, to ścigało ich pół
Knebel
Knebel
Knebel 03.08.2016, 13:25:09
  • 1
@mileszatanicho: bo dyskutowałeś posiadając wiedzę, rzeczowo i jak należy, a nie jak Janusz Historii, choć przy paru kawałkach z "poprawną wersją historii" powieka mi zadrżała. Również pozdrawiam :)

760

"Dlaczego was nienawidzimy"

"Dlaczego was nienawidzimy"

Państwo Islamskie w artykule w Dabiq nr.15 określiło swoje relacje, obecne i przyszłe, z chrześcijanami i Zachodem. Celem tej publikacji jest niepozostawienie żadnych wątpliwości oraz niedomówień.

k-kowal
z
mpolska24.pl
dodany: 01.08.2016, 14:13:05
  • 142
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    islam
  • #
    terroryzm
Knebel
Knebel
Knebel 01.08.2016, 20:18:56
  • -9
R-----------ą mnie te piaskowe trefnisie. Czy oni naprawdę myślą, że te ich pogróżki na kimkolwiek robią wrażenie?
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Knebel
Knebel
Knebel 01.08.2016, 20:25:24
  • -10
@Howea: przecież cała ta deklaracja to jeden wielki bełkot debila, który na bakier ma nie tylko z logiką, ale nawet z podstawami psychologii. Grożenie wojną i oferowanie w zamian pokoju na ich warunkach? Jaja sobie robią? Nie potrafią wytrzymać kilkudziesięciu minut bez strzelania do innego szmacianego łba, a myślą że oferta pokoju do kogoś przemówi? Chyba sami w to nie wierzą, choć biorąc pod uwagę jak są głupi, nie skreślam
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 5 z 7
  • >
  • "Hej Knebel, może napiszesz coś o sobie i uzupełnisz dane w profilu?" A może jednak nie!

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.10.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.06.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl