Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko143
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
JanLaguna

JanLaguna

Dołączył 10 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 21085
  • Znaleziska 1519
  • Mikroblog 19566
  • Obserwujący 1518
  • Obserwowane 145

299

Turcja coraz bliżej rozpoczęcia operacji w Syrii (Analiza)

Turcja coraz bliżej rozpoczęcia operacji w Syrii (Analiza)

W ostatnim tygodniu sytuacja w prowincji Idlib wyraźnie nabrała rumieńców. Kolejne rundy turecko-rosyjskich negocjacji kończą się porażkami. Tymczasem Turcy nadal wysyłają do Idlib konwoje pełne sprzętu i ludzi, a Erdogan zapowiada: „Operacja w Idlib jest tylko kwestią czasu”.

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 20.02.2020, 20:46:52
  • 18
  • #
    syria
  • #
    bliskiwschod
  • #
    lagunacontent
  • #
    geopolityka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    rosjawsyrii

7

Saura: Libańska Rewolucja

Saura: Libańska Rewolucja

Ciekawa seria materiałów o niedawnej rewolucji libańskiej.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 18.02.2020, 16:29:15
  • 2
  • #
    swiat
  • #
    bliskiwschod
  • #
    liban
  • #
    syria
  • #
    thumbingthestans
JanLaguna
JanLaguna 18.02.2020, 18:47:30 via Android
  • 5
@ShaitanArba1911 Ryczek robi świetną robotę. Btw. Pamiętam, o który tekst mu chodzi. ( ͡º ͜ʖ͡º)

https://pulslewantu.wordpress.com/2018/05/11/zwyciestwo-hezbollahu-w-libanskich-wyborach-czy-jest-sie-czego-bac/

350

Erdogan grozi Damaszkowi (Analiza)

Erdogan grozi Damaszkowi (Analiza)

W ostatnich dniach wojska Asada nieustannie atakują ostatnią zbuntowaną prowincję – Idlib. Turcy, za pośrednictwem Rosji, próbują zatrzymać ofensywę Damaszku, jednak nieskutecznie. Jakie znaczenie ma Idlib dla Erdogana i Turcji? Czy Turcja zdecyduje się zbrojnie zatrzymać pochód wojsk Asada?

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 12.02.2020, 18:24:23
  • 25
  • #
    syria
  • #
    bliskiwschod
  • #
    lagunacontent
  • #
    geopolityka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    rosjawsyrii
JanLaguna
JanLaguna
Autor
13.02.2020, 08:00:57 via Android
  • 3
@publiczny2010 Nie przeszło mi nawet przez głowę, że ktoś mógłby pomyśleć, że Rosja wspiera tutaj wojskowo Turcję, ale masz rację, dla kogoś zielonego w temacie opis może być mylący. Będę uważał następnym razem.

801

Stosunki polsko-irańskie na przestrzeni wieków

Stosunki polsko-irańskie na przestrzeni wieków

Stosunki między naszymi krajami mimo ogromnej odległości jaka je dzieli, mają długą tradycję i sięgają aż końca średniowiecza. Ich pozytywny charakter był spowodowany wspólnym wrogiem, czyli Turcją.

sropo
z
youtube.com
dodany: 13.01.2020, 09:06:26
  • 61
  • #
    historykon
  • #
    historia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    iran
JanLaguna
JanLaguna 13.01.2020, 17:04:46 via Android
  • 3
@fiir Nie każdy Irańczyk jest Persem. Pochodzenie perskie ma ok. 60-65% Irańczyków. Reszta to mieszanka Kurdów, Azerów, Arabów i innych grup. Ajatollah Ali Chamenei jest np. Azerem ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

365

Iracki parlament wzywa do wyrzucenia Amerykanów - komentarz

Iracki parlament wzywa do wyrzucenia Amerykanów - komentarz

Dzisiaj iracki parlament podjął rezolucję, którą zobowiązał rząd do podjęcia działań w celu pozbycia się z Iraku wszelkich obcych wojsk. Jednak do wyrzucenia Amerykanów z Iraku daleka droga. Rezolucja nie jest wiążąca a Irakijczycy są mocno podzieleni co do przyszłych stosunków z Ameryką.

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 05.01.2020, 20:15:34
  • 23
  • #
    polityka
  • #
    irak
  • #
    iran
  • #
    bliskiwschod
  • #
    geopolityka
  • #
    lagunacontent
JanLaguna
JanLaguna
Autor
05.01.2020, 21:04:44
  • 47
Gdyby ktoś chciał poczytać o Iraku więcej, to poniżej polecam kilka moich tekstów poświęconych tej tematyce:

– protestach, które trwają w Iraku od listopada, 45 stronicowy biuletyn, który bardzo ułatwia zrozumienie tego co dzieje się obecnie w Iraku;
– konsekwencji śmierci generała Solejmaniego
– nalocie na bojówki PMU na granicy iracko-syryjskiej (to doprowadziło do ataku na ambasadę);
– ataku na amerykańską ambasadę;.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

JanLaguna
JanLaguna
Autor
06.01.2020, 08:59:34
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1981

Solejmani nie żyje, co teraz? - komentarz

Solejmani nie żyje, co teraz? - komentarz

Gen. Solejmani nie żyje. Iran zapowiedział odwet, a iraccy politycy ogłosili chęć wyrzucenia amerykańskiego kontyngentu z Iraku. Jakie znaczenie dla pozycji USA w regionie i stosunków amerykańsko-irańskich będzie miał ostatni atak? Czy prezydent Trump ubiegnie Irańczyków i zada im kolejny cios?

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 04.01.2020, 17:15:24
  • 160
  • #
    irak
  • #
    iran
  • #
    bliskiwschod
  • #
    geopolityka
  • #
    lagunacontent
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.01.2020, 23:12:03
  • 2
@Grzesiek_astronaut: Część rzeczy jest krótko zdefiniowana w "Słowniczku".
https://pulslewantu.wordpress.com/slowniczek/
JanLaguna
JanLaguna
Autor
05.01.2020, 08:45:12
  • 1
@KrS1: Przekleję tutaj swój komentarz spod wpisu:

Niestety, moim zdaniem to jest rozgrywka mająca na celu podbicie pozycji Trumpa w kraju. W momencie, gdy zaatakowano ambasadę w Bagdadzie, Trumpa zaczęto ostrzegać przed powtórzeniem scenariusza z Bengazi. Jakoś było trzeba odpowiedzieć, ale szczerze mówiąc akurat że zabiją Solejmaniego, się nie spodziewałem. Trump dał nawet wpis na TT o treści "The Anti-Benghazi!". Teraz Solejmani nie żyje, a Trump może powiedzieć że zapobiegł

437

Atak na amerykańską ambasadę w Iraku - komentarz

Atak na amerykańską ambasadę w Iraku - komentarz

W Sylwestra tłum zaatakował amerykańską ambasadę w Bagdadzie. Sytuacja szybko wymknęła się spod kontroli, gdy w ruch poszły koktajle Mołotowa. Tymczasem irackie siły bezpieczeństwa biernie przyglądały się całemu zajściu. Kto stoi za atakiem na ambasadę? Co może z tego wyniknąć?

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 02.01.2020, 07:12:55
  • 68
  • #
    geopolityka
  • #
    bliskiwschod
  • #
    irak
  • #
    iran
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    lagunacontent
JanLaguna
JanLaguna
Autor
02.01.2020, 20:31:11
  • 4
Może będzie to dość niepopularna opinia, ale jestem zdania, że protesty antyamerykańskie wcale nie muszą się przekładać na większe poparcie dla Iranu.


@arkan997: Prawda. Powiedziałbym nawet, że iraccy szyici są teraz niebywale podzieleni, a jedną z głównych osi sporu jest właśnie podejście do Iranu - nieco rozwinąłem to w dzisiejszym wywiadzie dla Polskiego Radia 24, ale o tym później. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

77

Geneza irackich protestów - analiza

Geneza irackich protestów - analiza

Na początku października w Iraku rozpoczęły się protesty, które trwają do dziś. Ich ofiarą padł już Premier. Wielu komentatorów chciałoby wyjaśnić genezę protestów antyirańskimi nastrojami w Iraku, lecz prawda jest dużo bardziej skomplikowana.

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 23.12.2019, 14:07:43
  • 0
  • #
    geopolityka
  • #
    bliskiwschod
  • #
    irak
  • #
    iran
  • #
    lagunacontent

269

USA jednak sprzedadzą Turcji systemy Patriot?

USA jednak sprzedadzą Turcji systemy Patriot?

Erdogan, dzięki poparciu Trumpa, nie tylko nie musi bać się amerykańskich sankcji wynikających z CAATSA (za zakup S-400), ale być może wkrótce uda mu się także dostać to, czego wcześniej nie mógł zdobyć od administracji Obamy – systemów Patriot.

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 10.09.2019, 05:28:20
  • 39
  • #
    geopolityka
  • #
    bliskiwschod
  • #
    turcja
  • #
    trump
  • #
    gruparatowaniapoziomu

294

Sztukmistrz znad Bosforu, czyli Turcja unika (chwilowo) sankcji za zakup S-400.

Sztukmistrz znad Bosforu, czyli Turcja unika (chwilowo) sankcji za zakup S-400.

Do niedawna wydawało się, że sankcje za zakup S-400 są nieuniknione. Jednak dzięki sprytowi Erdogana i pobłażliwości Trumpa, Ankara ma szansę wyjść z tej sytuacji obronną ręką. Pytanie jednak – biorąc pod uwagę słabą kondycję gospodarczą kraju – ile asów zostało jeszcze w rękawie Erdogana?

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 06.08.2019, 09:13:57
  • 49
  • #
    geopolityka
  • #
    bliskiwschod
  • #
    turcja
  • #
    syria
  • #
    gruparatowaniapoziomu
JanLaguna
JanLaguna
Autor
06.08.2019, 10:08:52 via Android
  • 44
@TwojStaryToKorniszon To prawda. Chociaż wydaje mi się, że i tak dużo osób uważa już że od 2016 r. TSK straciło sporo na swojej wartości bojowej. Już pomijając to co się wyprawiało pod Al Bab to Gałązka Oliwna pokazała, że Turcy nadal mają problemy z dowodzeniem średniego szczebla i koordynacją poszczególnych grup rebelianckich (vide słaba organizacja ataków na górę Barsaya). Część korpusu oficerskiego podobno jest bardzo sceptycznie nastawiona do ataku na SDF
JanLaguna
JanLaguna
Autor
06.08.2019, 17:06:11
  • 55
@ediz4: Tak w skrócie to:
- firmy sektora prywatnego zadłużone są w obcej walucie na ok. 200 bilionów dolarów,
- lira straciła na wartości 30% w ciągu roku;
- inflacja wynosi ok. 16% (chociaż to i tak dużo mniej niż w październiku zeszłego roku, gdy szalała na poziomie 25%);
- wzrost gospodarczy w 2018 r. spadł do 2,6% GDP, dla porównania w 2017 r. wzrost wyniósł 7,4%. Mało tego w
JanLaguna
JanLaguna
Autor
06.08.2019, 19:02:21
  • 4
@BadHabits: Masz rację. W tekście na blogu jest dobrze napisana jednostka (miliard), tylko zjadłem jedno "0", ten dług szacuje się na 200 mld dolarów. Tutaj w komentarzu - tak jak zauważyłeś - zapomniałem o tłumaczeniu. Dzięki. Komentarza edytować już nie mogę, ale myślę że to co napisaliśmy poniżej rozwieje wszelkie wątpliwości. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

293

W cieniu ajatollaha, czyli UE, Iran i przyszłość porozumienia nuklearnego

W cieniu ajatollaha, czyli UE, Iran i przyszłość porozumienia nuklearnego

W niedzielę Iran rozpoczął wzbogacanie uranu ponad pułap 3,67%, czym odszedł od kolejnych postanowień JCPOA. Tak prezydent Rouhani chce zmusić UE do obejścia amerykańskich sankcji. Jednak wiele wskazuje, że sytuacja wymknęła mu się z rąk i nie jest on już w stanie zatrzymać dalszej eskalacji.

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 08.07.2019, 12:20:31
  • 53
  • #
    geopolityka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    iran
  • #
    bliskiwschod
  • #
    trump
  • #
    lagunacontent

308

Amerykański dylemat bliskowschodni

Amerykański dylemat bliskowschodni

20 czerwca 2019 r. Irańczycy zestrzelił amerykańskiego drona. Cały świat zamarł obawiając się odwetowego atak zbrojnego ze strony USA. Jednak nic takiego nie nastąpiło.Czy Trump jest tchórzem? Czy może potrafi dostrzec to czego nie potrafią zobaczyć inni – tj. szerszą perspektywę konfliktu z Iranem?

JanLaguna
z
facebook.com
dodany: 27.06.2019, 05:23:51
  • 38
  • #
    geopolityka
  • #
    iran
  • #
    trump
  • #
    bliskiwschod
  • #
    syria
  • #
    gruparatowaniapoziomu
JanLaguna
JanLaguna
Autor
27.06.2019, 18:13:20
  • 14
- Amerykański dron wleciał w Irańską przestrzeń powietrzną, co Iran może bardzo łatwo udowodnić - w przypadku wojny będzie taki sam przypał, jak z ciężarówkami Saddama.


@szejas: nie o tym jest ten tekst, ba ja nawet nie podaję żadnej wersji wydarzeń czy dron był nad wodami międzynarodowymi czy nad wodami terytorialnymi Iranu, tekst jest o czymś zupełnie innym

- USA zrobią wszystko czego sobie jego żydowscy zwierzchnicy
JanLaguna
JanLaguna
Autor
27.06.2019, 18:31:15 via Android
  • -5
@koniuszy_Putina A twoim zdaniem, jak mniemam, burda wynika z nacisków Tel Awiwu?
JanLaguna
JanLaguna
Autor
27.06.2019, 18:53:29
  • 7
@koniuszy_Putina: Tak średnio się to kupy trzyma, szczerze powiedziawszy. Chiny co prawda pomagały Irańczykom obchodzić sankcje przed 2015 r. (vide bank Kunlun), ale to też nie była aż tak duża pomoc, która mogła w jakimś istotny sposób zniwelować wpływ wówczas wspólnych sankcji UE i USA.

Skala współpracy Iranu i Chin jest często przeszacowywana. Chiny były głównie zainteresowane surowcami energetycznymi Iranu. Teheran natomiast podchodził do chińskich inwestycji dość podejrzanie - to nie
JanLaguna
JanLaguna
Autor
27.06.2019, 19:05:29
  • 17
Już nie wspomnę, że nie podkreślasz dość faktu, że to USA pierwsze wypowiedziały umowę atomową z Iranem, praktycznie nie podając powodów.


Kolego przecież ja już kilka tekstów o tym napisałem, a ten akurat dotyczy konfliktu irańsko-amerykańskiego z punktu widzenia Waszyngtonu.

ty jesteś głupim manipulantem


@
JanLaguna
JanLaguna
Autor
27.06.2019, 22:37:25
  • 3
trywialny


@Markus86: No nie przesadzaj, bo są ciekawostki np. to, że Assad, mimo kontroli większości kraju, nie panuje nad istotnymi złożami, które zajęli Kurdowie. To nie jest wiedza powszechna. Większość osób wychodzi z założenia, że skoro Assad kontroluje większość kraju, to wygrał wojnę - ten motyw zresztą często podbija prasa, i to nawet "branżowa".

322

Spór o S-400, czyli Turcja na rozdrożu

Spór o S-400, czyli Turcja na rozdrożu

Turcja z determinacją podkreśla, że jest zdecydowana na zakup rosyjskich systemów S-400 – nawet jeśli odpowiedzią na taką transakcję będą dotkliwe sankcje ze strony Waszyngtonu. W co tak naprawdę gra ekipa prezydenta Erdogana i dlaczego jego polityka balansu osiągnęła właśnie kres swoich możliwości?

JanLaguna
z
facebook.com
dodany: 11.06.2019, 05:09:11
  • 33
  • #
    polityka
  • #
    turcja
  • #
    geopolityka
  • #
    bliskiwschod
  • #
    syria
  • #
    gruparatowaniapoziomu
JanLaguna
JanLaguna
Autor
11.06.2019, 17:22:45
  • 6
@wszyscy: Tych których razi facebook zapraszam na wordpressową wersję mojego bloga. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ten komentarz też tam jest. Osobiście bardziej podoba mi się wordpressowe ułożenie tekstu i duża przejrzystość, ale facebook - przez większe zasięgi - jest moim podstawową platformą.

510

Unieważnione wybory w Stambule, czyli bitwa o przyszłość Turcji - komentarz

Unieważnione wybory w Stambule, czyli bitwa o przyszłość Turcji - komentarz

Turecka komisja wyborcza, pod presją erdoganowskiej AKP, unieważniła wybory na prezydenta Stambułu, które w marcu wygrał Ekrem İmamoğlu (członek opozycyjnej CHP). Jak powtórzone wyniki wyborów wpłyną na sytuację Turcji i samej AKP? – krótki komentarz

JanLaguna
z
facebook.com
dodany: 15.05.2019, 09:56:22
  • 39
  • #
    turcja
  • #
    bliskiwschod
  • #
    geopolityka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
JanLaguna
JanLaguna
Autor
15.05.2019, 15:47:10
  • 2
@desf: Wysłałem zgłoszenie do moderacji, mam nadzieję że pomogą.

JanLaguna
JanLaguna
Autor
15.05.2019, 15:49:11
  • 6
@baszmar: Dzięki, też polecam swój "kramik". ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@xan69: Fejs nie jest idealny, ale jeśli chcesz dotrzeć do najszerszego grona odbiorców to fejs nie ma konkurencji.

343

Koniec porozumienia nuklearnego z Iranem? Analiza

Koniec porozumienia nuklearnego z Iranem? Analiza

Iran poinformował, że nad ranem rozesłał do państw-sygnatariuszy porozumienia list informujący je o częściowym odstąpieniu od przestrzegania ograniczeń nałożonych na irański program atomowy. Czy to koniec porozumienia nuklearnego?

JanLaguna
z
wykop.pl
dodany: 08.05.2019, 07:48:29
  • 65
  • #
    geopolityka
  • #
    bliskiwschod
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    iran
  • #
    lagunacontent
JanLaguna
JanLaguna
Autor
08.05.2019, 17:15:52
  • 108
@silver2004: Tak, Trump wycofał się z umowy, mimo że IAEA (Międzynarodowa Agencja Energii Atomowej) twierdziła, że Iran przestrzega umowy.
JanLaguna
JanLaguna
Autor
08.05.2019, 17:20:38
  • 5
iran w tej calej układance juz dawno powinien myśleć o dogadanuu sie z usa


@polska_partia_programistow: Iran poszedł już na ustępstwa, czego efektem była JCPOA. Tyle, że administracji Trumpa nie podobało się, że A/ JCPOA to był pomysł Obamy B/umowa była z kategorii win-win.
JanLaguna
JanLaguna
Autor
08.05.2019, 17:25:23
  • 30
@Xi_Velazquez: nie panuj mi tutaj Mireczku ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przede wszystkim umowa bardzo wzmocniła Iran i pozwoliła mu rozszerzyć wpływy w regionie - mowa tu nie tylko o Syrii, ale także np. o Iraku, gdzie bojówki pro-irańskie założyły własną partię i zdobyły drugie miejsce w wyborach parlamentarnych. Silny Iran nie jest ani na rękę USA, ani krajom Zatoki, ani Izraelowi. Dlatego trzeba było dokręcić im
JanLaguna
JanLaguna
Autor
08.05.2019, 17:30:43
  • 11
Jeśli ktoś chciałby poszerzyć swoją wiedzę na temat Iranu, dowiedzieć się jaki wpływ JCPOA miała na ichnią gospodarkę i życie polityczne oraz w jakim sposób umowa ułatwiła Teheranowi rozszerzanie swoich wpływy w regionie to polecam moją mini-serię na ten temat, którą opublikowałem w zeszłym roku.

Zapraszam też na fejsa, gdzie systematycznie komentuję obecne wydarzenia na Bliskim Wschodzie.

Część I
https://pulslewantu.wordpress.com/2018/11/04/jcpoa-czyli-nie-wszystko-zloto-co-sie-swieci/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

JanLaguna
JanLaguna
Autor
08.05.2019, 17:56:23
  • 9
@polska_partia_programistow: poddanie programu atomowego międzynarodowej kontroli, zniszczenie reaktora w Araku, zmniejszenie produkcji ciężkiej wody, zmniejszenie poziomu wzbogacania uranu i nałożenie limitów jeżeli idzie o ilość wzbogaconego uranu, to tak na szybko.
JanLaguna
JanLaguna
Autor
08.05.2019, 18:29:37
  • 16
Tak czy inaczej umowa byla z d--y bo iran mogl po cichu kontynuować program lub wznowic w dowolnym momencie jak to teraz ogłosił


@polska_partia_programistow: to jest idealnie linia, po której poszedł Trump. I to jest - posługując się słownictwem Trumpa - fake news. Cytat z preambuły do JCPOA:

Iran reaffirms that under no circumstances will Iran ever seek, develop or acquire any nuclear
JanLaguna - > Tak czy inaczej umowa byla z d--y bo iran mogl po cichu kontynuować pro...

2

Bliski Wschód a warszawska konferencja

O warszawskiej konferencji powiedziano już dużo, jednak mówiono głównie o polsko-izraelskim sporze, który rozgorzał zaraz po konferencji. Niniejszy artykuł stara się natomiast ocenić konferencję z perspektywy Bliskiego Wschodu i regionalnych wyzwań, z którymi mierzyć się musi amerykańska dyplomacja.

JanLaguna
z
ukladsil.pl
dodany: 25.02.2019, 15:33:38
  • 0
  • #
    izrael
  • #
    bliskiwschod
  • #
    iran
  • #
    geopolityka
  • #
    gruparatowaniapoziomu

29

Irakijska awantura Trumpa

Irakijska awantura Trumpa

O administracji Donalda Trumpa można by powiedzieć wiele, ale z pewnością nie to że słynie ona z subtelności i wyczucia – tak często niezbędnych w dyplomacji. Wszystkie wady obecnej administracji idealnie widać na Bliskim Wschodzie, gdzie prezydent USA zachowuje się niczym słoń w składzie porcelany.

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 15.02.2019, 17:22:39
  • 4
  • #
    geopolityka
  • #
    irak
  • #
    bliskiwschod
  • #
    trump
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    polityka
JanLaguna
JanLaguna
Autor
15.02.2019, 18:58:50
  • 4
@HrabiaZet: Obie opcje są poprawne ( ͡° ͜ʖ ͡°) https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/iracki-i-irakijski;11398.html
JanLaguna
JanLaguna
Autor
16.02.2019, 10:09:16
  • 2
@HrabiaZet: Szczerze powiedziawszy to nie wiem. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak pisałem artykuł to zdziwiłem się, że "irakijski" podkreślało jako błąd i zacząłem drążyć temat. Wydaje mi się, że już wcześniej używałem tej formy albo może to kwestia tego, że ostatnio czytam głównie po angielsku i "iraqi" przeszło mi w "irakijski" - bo wydaje mi się, że taka jest właśnie geneza pojawienia się "irakijskiego" w języku

71

Podwójna gra UE

Podwójna gra UE

31 stycznia powołano do życia INSTEX - specjalną spółkę, która ma zająć się obsługą handlu z Iranem, który od zeszłego roku obłożony jest amerykańskimi sankcjami. Wywołało to mieszane uczucia w Teheranie, gdzie konserwatyści zaczęli oskarżać UE o prowadzenie podwójnej gry. Czy mają rację?

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 12.02.2019, 16:23:18
  • 2
  • #
    iran
  • #
    bliskiwschod
  • #
    geopolityka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    swiat

37

Wszystkie drogi prowadzą do Damaszku

Wszystkie drogi prowadzą do Damaszku

W dniu 16 grudnia 2018 r. Syrię odwiedził Omar al Bashir, prezydent Sudanu. Tym samym stał się on pierwszym od 2011 r. przywódcą państwa członkowskiego Ligi Państw Arabskich, który odwiedził Syrię. Ta niespodziewana wizyta wywołała wiele pytań jakie znaczenie będzie ona miała dla Syrii i regionu?

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 17.12.2018, 16:31:08
  • 2
  • #
    polityka
  • #
    geopolityka
  • #
    syria
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    iran

293

"Iran w ogniu", czyli sekrety irańskiej gospodarki

"Iran w ogniu", czyli sekrety irańskiej gospodarki

Ustawione przetargi, duchowieństwo opływające w bogactwie i "znikający" reformatorzy, czyli podróż po sekretach irańskiej gospodarki. Mało, w których miejscach na świecie ekonomia, polityka i wojsko tak mocno spajają się w jedno i tworzą iście wybuchową mieszankę.

JanLaguna
z
pulslewantu.wordpress.com
dodany: 14.11.2018, 13:08:31
  • 41
  • #
    geopolityka
  • #
    bliskiwschod
  • #
    iran
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    swiat
JanLaguna
JanLaguna
Autor
15.11.2018, 19:16:40
  • 1
@szpoq: Pytasz i masz, wywiad Obamy z 2015 roku

STEVE INSKEEP: So many of the concerns and questions about the Iran deal seem to me to focus on what kind of a country you think Iran is.

People are asking, "what will happen in 10 or 15 years as the deal starts to expire," or they're asking "what will Iran do in the region during the period of the deal?"
  • <
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Strona 21 z 23
  • >
  • Wykopowy strateg pod syria Zainteresowania geopolityka historia i rozowepaski Pierwszy Saudyjczyk IV RP
  • Rijad
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 13.02.2020

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 11.07.2020

    Komentator
  • VIP
    od 06.09.2021

    VIP
  • Kałasznikow
    od 06.01.2020

    Kałasznikow
  • Rocznica
    od 18.06.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 14.02.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 23.10.2025

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Autorskie tagi

  • #lagunacontent

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking