Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko188
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Halibutt

Halibutt

Dołączył 9 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 260
  • Znaleziska 193
  • Mikroblog 67
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 2

517

Czego się nie dowiesz z Wikipedii

Czego się nie dowiesz z Wikipedii

czego nie dowiemy się z polskojęzycznej wikipedii i kto ja moderuje.

abu_aleksander
z
presspolityka.pl
dodany: 01.12.2016, 19:10:36
  • 169
  • #
    polska
  • #
    wikipedia
  • #
    ciekawostki
  • #
    rozrywka
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 09:10:29
  • 4
@FrasierCrane: A ile osób mówi po angielsku na świecie a ile po polsku? Masz odpowiedź.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 09:11:00
  • 1
@henry-jest: A które to?
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 09:12:09
  • 4
@zaltar: Są pierwsze jaskółki :)
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 09:13:12
  • -5
@Mowca_Umarlych: A ile osób mówi po angielsku a ile po polsku?
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 09:13:49
  • 10
@OdyniecBojowy: Porównaj sobie ile osób jest angielskojęzycznych, a ile posługuje się polskim.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 09:43:01
  • 4
@Flypho: Link or didn't happen.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 09:48:26
  • 1
@abu_aleksander: I nie chodzi o publikacje IPN a o teczki UB. UB takie rzetelne, w teczkach nie ma niewinnych, prawda? A czekaj czekaj...
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 11:22:33
  • -1
@Wednee: Hasło ostatni raz zmieniane ponad dwa lata temu, w całej historii tylko dwa razy anulowano jakąś edycję, oba razy bez źródeł. Słowem: chyba nie to hasło masz na myśli...

@forestwow, @StasiuOko: Przecież nie piszesz magisterki na podstawie Encyklopedii PWN czy Meyersa. Encyklopedie nie do tego służą.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 11:29:57
  • 1
@Longard: A na stronie Dyskusji więcej na temat. Ale ciekawe, jakby się na tę dłuższą treść znalazły źródła...
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 11:30:36
  • 2
@PikPak: No to jak, usunęli czy nie usunęli? Bo jak wytłumaczyłeś i nie usunęli to chyba jednak ok, nie?
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 11:31:31
  • -4
@ZasilaczKomputerowy: Wikipedia nie ma moderatorów.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 11:33:49
  • 0
@StasiuOko: No właśnie o to chodzi. Bo ludzie tu rzucają oskarżeniami, że Wikipedia nie nadaje się na źródło naukowe. Co to za oskarżenie, żadna encyklopedia nie jest źródłem naukowym, nie do tego są encyklopedie.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 11:34:20
  • 0
@PikPak: No to chyba jednak pozytyw. A rzucisz linkiem?
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 12:07:13
  • 2
@ZasilaczKomputerowy: co do zasady wikipedyści mają dokładnie te same prawa i możliwości. Ze względu na wandali i trolli przez jakiś czas po rejestracji nie możesz jeszcze przenosić haseł ani nie masz uprawnień redaktorskich (ktoś musi sprawdzić, czy nie napisałeś w haśle "Alek jest gupi" albo nie usunąłeś całego hasła), ale poza tym - nawet bez logowania masz dokładnie te same prawa co inni. Administratorzy to funkcja czysto techniczna.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 12:08:33
  • 1
@mrocznaszyszka: Zobaczcie lepiej obecną wersję tego artykułu.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 12:09:38
  • 1
@PiesBelkot: A masz na to jakieś źródło zewnętrzne wobec siebie samego? Bo wiesz, dla PsaBelkota to może być praktycznie to samo, dla Halibutta może być coś zupełnie innego. A dla Wikipedii musisz mieć źródło.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 12:15:19
  • 1
bo nie tak to w przypisach objaśnili. W ogóle to ta przypisomania bierze się chyba stąd, że wikipedystami są ludzie bez zielonego pojęcia w danej dziedzicie, którzy nie są w stanie zweryfikować twórczość własną czy też samemu od siebie coś sklecić, więc albo ufają, że w mądrej książce tak stoi, albo na ich podstawie leją wodę o wszystkim i niczym zarazem.


@Nicolai: A w jaki sposób zweryfikujesz że wikipedysta Zuzia64
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 13:12:06
  • 2
@ZasilaczKomputerowy: W tym sensie każdy może moderować, bo każdy może zmieniać treść. Ty też. Tylko niektórym się faktycznie chce współpracować, a inni po pierwszym konflikcie się wycofają i uznają "złe moderatory mi wycięli treść". A to bzdura jest.
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 13:16:07
  • 0
@PiesBelkot: The Luciferian Doctrine nie wspomina w ogóle o Janie Pająku, a już na pewno nie wspomina że jego doktryna jest podobna. To może być Twoja interpretacja, ale tego w źródle nie ma. Więc jeśli tak napiszesz w artykule Wikipedii, czytelnik będzie musiał zaufać PsuPająkowi, uwierzyć na słowo wikipedyście. Ale żaden problem żebyś opublikował gdzieś w jakimś szanującym się miejscu tekst, w którym *jako autor* powiesz że A jest podobne
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 13:26:23
  • 0
@PiesBelkot: Facebook, fora czy dyskusje z definicji są słabym źródłem. Lepsze coś opublikowanego, choćby w sieci, ale z autorem dającym się zweryfikować, albo na portalu uznanym za w miarę wiarygodny itd. Najlepsze oczywiście recenzowane czasopismo naukowe, ale temat nie ten :)
Halibutt
Halibutt 03.12.2016, 01:52:59
  • 0
@abu_aleksander: Historyk czy dziennikarz może wyciągać dowolne wnioski z teczek. Dla Wikipedii to nie może być źródło, bo niby kto się pod takimi wnioskami podpisze, Zuzia18 i KrwawyByk? Dlatego wiki korzysta ze źródeł wtórnych, nie pierwotnych.
Halibutt
Halibutt 03.12.2016, 01:56:05
  • 1
@teka82: Zdjęcia z Wikiwyprawy możesz obejrzeć tutaj: https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Wikiwyprawa_2015

Albo wykorzystać je, bo wszystkie są na wolnej licencji.
Halibutt
Halibutt 05.12.2016, 10:55:55
  • 0
@secretservice666: I dlatego właśnie każdy może wejść do hasła i dopisać drugą stronę medalu z innych źródeł. To jest całkiem niezłe zabezpieczenie przed przepychaniem jednego punktu widzenia jako konsensu naukowego.
Halibutt
Halibutt 05.12.2016, 14:47:09
  • 0
Komu to przeszkadzało?


@DyG121: Dawniej nie było wymogu podawania źródeł przy każdej edycji, obecnie jest. Możliwe, że ktoś odrzucił edycję dla zasady (jako nieuźródłowioną). Podasz który to serial? Sprawdzę o co chodziło i skoryguję.
Halibutt
Halibutt 07.12.2016, 11:57:11
  • 0
@dendrofag: A ilu konkretnie Wikipedystów jest zatrudnionych do pisania haseł? :D
Halibutt
Halibutt 08.12.2016, 11:58:02
  • 0
@dendrofag: :D Tiaaaaaa...
Mesmeryzowany
Mesmeryzowany
20.11.2016, 20:42:03
  • 1
Półtorej godziny w dupę, już mi się nie chce bawić w #wikipedia #gorzkiezale
Mesmeryzowany - Półtorej godziny w dupę, już mi się nie chce bawić w #wikipedia #gorz...

źródło: comment_46dhsEIDuasfT5fh0x15946HU75QSjog.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Halibutt
Halibutt 03.12.2016, 02:10:18
  • 0
@Mesmeryzowany: Wkurzające, ale dzieciaki nadużywały niegotowego narzędzia. Głupio że akurat w trakcie pracy Cię trafiło. Co tłumaczyłeś?
  • Odpowiedz
OperatorHydrolokator
OperatorHydrolokator
29.11.2016, 11:56:51
  • 1
Siema. Czy jest tu jaki mądry, kto się zajmował #mediawiki #wikipedia ? Bo #kiciochpyta o jedną rzecz związaną z AD.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Halibutt
Halibutt 03.12.2016, 02:05:37
  • 0
@OperatorHydrolokator: Pytaj.
  • Odpowiedz

134

Sędzia, który ma misję usuwania linków do IPN z Wikipedii. Cenzura internetu?

Pokaż treści 18+

Sędzia, który ma misję usuwania linków do IPN z Wikipedii. Cenzura internetu?

W znalezisku lista haseł z usuniętymi przez niego linkami do katalogu IPN osób represjonowanych i esbeków. Mafia sędziów powiązana z mafią z PO nawet Wikipedię sobie zawłaszczyli. Ale wyborcza o tym nie powie, bo to "ich ludzie" cenzurują.

konto usunięte
z
blogpublika.com
dodany: 01.12.2016, 11:53:35
  • 9
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    bekazpodludzi
  • #
    cenzura
  • #
    polityka
Halibutt
Halibutt 02.12.2016, 09:39:48
  • 1
@Bartek_: No to Ci przecież właśnie kolega wytłumaczył jak wąska grupa na Twitterze manipuluje swoimi fanami :)

671

Wikipedia usuwa informację o tym jak Francuzi uczyli się od Polaków...

Wikipedia usuwa informację o tym jak Francuzi uczyli się od Polaków...

Tak się dba o poprawność polityczną w WIKIPEDII - Admin o nicku WTM wyciął ciekawe fakty z życia Henryka III Walezy i pozostawił…

Picfan
z
blogpublika.com
dodany: 13.10.2016, 15:12:27
  • 110
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    francja
  • #
    poprawnoscpolityczna
  • #
    widelec
  • #
    polityka
Halibutt
Halibutt 17.10.2016, 07:15:56
  • 0
@sanshinron: A jakiś konkret podasz? Jakie to tematy i kto i dlaczego przywracał?
Halibutt
Halibutt 17.10.2016, 07:22:55
  • 0
@przemekleniak: Dobra robota z tym hasłem. A co do meritum - to nie żaden admin oznaczył wersję ofensywy jako antysemicką, tylko inny wikipedysta. No i, że zacytuję, "To syjoniści są wrogami /
Ich wina to wpływ zgniłych rąk Syjonu!". Może jednak coś w tym było? :)
Halibutt
Halibutt 20.10.2016, 09:37:37
  • 0
@przemekleniak: Na tym poziomie chcesz rozmawiać? Wejdź w zakładkę "Historia i autorzy", wszystko tam jest, nie trzeba zgadywać. Anonimowy użytkownik zrobił tylko redakcję, nie zmieniał nic merytorycznego. Uwagę o antysemickiej treści dodał też konkretny użytkownik nie będący adminem.

Poza tym administratorzy Wikipedii nie mają większego wpływu na jej treść niż Ty czy ja czy anonimowy i niezalogowany użytkownik. Nie jestem adminem. A że wolisz każdego kto ma
Halibutt
Halibutt 20.10.2016, 09:42:01
  • 0
@przemekleniak: I nie pisz bzdur o kolesiostwie czy g* wartej pracy, bo 99 proc. Twojego wkładu nadal tam jest - i to jest dobre hasło, w dodatku jeszcze ulepszone przez innych. I chwała Ci za nie.

Zupełnie nie rozumiem dlaczego zamiast przedyskutować sprawę jednego słowa - walnąłeś pięścią, zabrałeś zabawki i teraz wygadujesz bzdury o wielkiej krzywdzie. Jeśli poczułeś się urażony tym, że ktoś uznał przeróbkę pieśni za antysemicką

9

Wikiwakacje - Rób zdjęcia, zgarniaj nagrody, pomóż budować Wikipedię

Pokaż treści 18+

Wikiwakacje - Rób zdjęcia, zgarniaj nagrody, pomóż budować Wikipedię

Wikiwakacje to otwarty konkurs fotograficzny, którego celem jest zgromadzenie zdjęć dokumentujących materialne i przyrodnicze dziedzictwo Polski. Zebrane fotografie posłużą wzbogaceniu Wikimedia Commons - zasobów multimedialnych Wikipedii. Fotografie należy nadsyłać od 11 lipca do 31 sierpnia 2016.

Sekhmet
z
wikiwakacje.pl
dodany: 13.07.2016, 17:05:19
  • 1
  • #
    polska
  • #
    zainteresowania
  • #
    fotografia
  • #
    kultura
Halibutt
Halibutt 19.07.2016, 19:13:15
  • 0
Wgrałem już kilkadziesiąt. Konkursu raczej nie wygrają, ale skoro wakacyjne fotki migą się komuś przydać, to czemu nie :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rockydoggy
rockydoggy
02.05.2016, 14:19:35
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Halibutt
Halibutt 09.05.2016, 13:17:32
  • 0
A komuś chce się na takim poziomie rozmawiać? Mnie niespecjalnie.
  • Odpowiedz

53

Pomoc w zbiórce pieniędzy na serwer Wikipedii

Mirki i mirabelki! Wikipedia po raz kolejny organizuje zbiórkę pieniędzy na opłacenie serwera, a jak wiemy zaraz po śmiesznych kotach i filmach pewnego Krystiana jest to jedna z najprzydatniejszych rzeczy w internecie :) To jak? Pomożemy? :)

Pstek
z
wykop.pl
dodany: 23.02.2016, 18:46:06
  • 38
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    wykop
  • #
    rozrywka
  • #
    kultura
  • #
    technologia
Halibutt
Halibutt 15.03.2016, 13:36:38
  • 0
@CaptainBryant: Źródło? Bo ewidentnie Internet nic o tym nie wie. Wie natomiast o: https://twitter.com/RichardDawkins/status/276449081746915328
Halibutt
Halibutt 16.03.2016, 13:57:40
  • -1
@CaptainBryant: Hmmm, najbliżej czegoś podobnego co udało mi się znaleźć to Deepak Chopra narzekający, że sceptycy wygrywają w Wikipedii. Tyle że Deepak Chopra to facet od medycyny alternatywnej, ajurwedy itp., raczej przeciwieństwo Dawkinsa.
Halibutt
Halibutt 27.03.2016, 22:02:34
  • 0
@CaptainBryant: A podasz jakieś przykłady? Bo często słyszę podobny zarzut, ale jak dopytuję, to najczęściej słyszę "bo chciałem dopisać, że Michnik to szuja, a wredne politpoprawne adminy mi usunęły". Jak dotąd z przykładem o którym na serio można by rozmawiać się nie spotkałem.

6

Wikipedia stworzy głosowy system odczytywania stron

Wikipedia stworzy głosowy system odczytywania stron

Jak poinformowali przedstawiciele Wikimedia Foundation, już niedługo w serwisie Wikipedia ma się pojawić pierwszy system głosowy utworzony przy pomocy dobrowolnych datków. Prognozuje się, że z nowej funkcji może korzystać nawet 125 milionów użytkowników miesięcznie.

Conowegopl
z
conowego.pl
dodany: 13.03.2016, 09:53:41
  • 4
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    wikipedia
  • #
    internet
  • #
    technologia
  • #
    zainteresowania
Halibutt
Halibutt 15.03.2016, 13:18:34
  • 0
@Ospen: ?
Halibutt
Halibutt 15.03.2016, 13:22:21
  • 0
@Ospen: Raz do roku Fundacja Wikimedia prosi darczyńców o pieniądze. Ale to nie znaczy, że nie starcza na utrzymanie serwerów i prosi tylko wtedy, kiedy na koncie przeziera dno :) Wbrew pozorom w ostatnich latach Fundacja całkiem nieźle sobie radziła finansowo, głównie dzięki hojności ludzi z całego świata. To dzięki temu powstał na przykład edytor wizualny czy silnik do tłumaczenia treści między projektami. :)

72

#WYKOPefekt Wikipedia prosi o pomoc

#WYKOPefekt Wikipedia prosi o pomoc

"Gdyby każda osoba, która teraz czyta ten tekst, przekazała 10 zł, nasza zbiórka skończyłaby się w ciągu godziny."

pokukma
z
wykop.pl
dodany: 29.02.2016, 14:53:04
  • 64
  • #
    wykopefekt
  • #
    pomagajzwykopem
  • #
    wikipedia
  • #
    polska
  • #
    wykop
  • #
    internet
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 00:38:39
  • 2
Wpierw wyłączcie "oczekiwanie na przejrzenie" przez moderatora i pozwólcie zgodnie z pierwotnym założeniem każdemu ją edytować.


@staszaiwa: A jak inaczej byś bronił Wikipedii przed psycholami dodającymi bzdury o płaskiej ziemi albo chemtrailsach?
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 00:39:48
  • -1
@skejna: Wiesz, jest coś uroczego w tym, że to jedyna strona spośród najczęściej odwiedzanych, gdzie nie ma, nie było i nie będzie reklam.
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 00:39:52
  • -1
@skejna: Wiesz, jest coś uroczego w tym, że to jedyna strona spośród najczęściej odwiedzanych, gdzie nie ma, nie było i nie będzie reklam.
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 09:43:20
  • 0
@truefoxx: Tak, to ja, jestem wikipedystą od 13 lat. Widzę, że masz z tym jakiś problem, współczuję.
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 09:48:28
  • -1
@skejna: Ja też nie jestem przesadnym miłośnikiem tego czegoś, uważam, że Fundacja przesadziła. Ale reklamy na Wikipedii to też nie jest opcja.

@truefoxx: Tak, to ja, jakbym chciał się ukrywać, to bym nie używał tego samego nicka co wszędzie. Ale brawo, wyguglałeś mnie, jestem złapany, co ja teraz zrobię. Wstaw sobie plusik do dzienniczka.
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 09:49:45
  • 0
@niemoge: Rozwiniesz temat?
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 09:50:04
  • 0
@dajitemka: Rzal?
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 10:04:44
  • -1
@truefoxx: No czytam opinie o Wikipedii tutaj, i czasem dopytuję gdy próbuję zrozumieć, a czasem odpowiadam gdy ktoś inny czegoś nie zrozumie. No i rozmawiam sobie jeszcze z Tobą. Ciekawe jakie edycje Ci usunęli na wiki, że aż tak nas kochasz :)
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 15:03:36
  • 0
rozbudowywałem treści, dodawałem linki zewnętrzne i wszystko zostało wycofane, część uznana za spam (porównaj ilość linków zewnętrznych w artykułach na angielskiej wikipedii a polskiej edycji), 3 razy bana dostałem nawet.


@truefoxx: A podasz jakiś przykład? Bo nie domyślę się o co mogło chodzić wyłącznie z Twoich słów. Może faktycznie trafiłeś na kogoś mało fajnego (wskaż mi stronę w sieci gdzie się to nie zdarza; ja w drugim dniu na wykopie
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 15:12:46
  • 0
@niemoge: A co zrobiono Buzdyganowi? W sensie że sąd nie przyznał mu 100 tysięcy odszkodowania i uznał, że nie został obrażony? http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,7262671,Nie_dostanie_odszkodowania_od_Wikipedii_za__trolla_.html

A link do Adamat naruszającego zasady - chętnie zobaczę. Jeśli będziesz miał rację - sam zgłoszę to gdzie trzeba, choćby i do Komitetu Arbitrażowego. Link poproszę.
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 15:26:02
  • 0
@staszaiwa: Dobra, to po kolei. My (Stowarzyszenie Wikimedia Polska) zbieramy na bardzo konkretne rzeczy, patrz opp.wikimedia.org. Fundacja to osobna kwestia zupełnie, prowadzi zbiórkę bodaj raz do roku i ile zbierze, tyle ma. Jeśli zbierze więcej - starczy na więcej projektów, choćby edukacyjnych czy grantowych. Jak mniej - to tylko na infrastrukturę. I tak, to jest jedno z głównych źródeł dochodu Fundacji, która z założenia jest utrzymywana ze zbiórek i donacji
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 15:58:12
  • -2
@truefoxx: To nieprawda. Praktycznie wszystkie strony w sieci mają dziś reklamy, nie ma takiej zasady. Chyba że linkujesz do strony która jest reklamą.
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 23:39:21
  • -1
Uważasz że teraz brak reklam = gwarancja że nikt nie daje "datku" za upewnienie się że pod np. hasłem "Monika Olejnik" nie pojawi się adnotacja "Stokrotka" ?


@skejna: Ani Fundacja, ani Stowarzyszenie nie ma przełożenia na treść Wikipedii czy Wikisłownika. Szefowa Fundacji ma na wiki takie same prawa jak Ty, jakby nawywijała, to by dostała po łapach jak każdy. Ba, Jimmy Wales też dostawał bana :) Więc datek na nie nie
Halibutt
Halibutt 02.03.2016, 00:10:41
  • 0
Tymczasem Wikipedia ma techniczne możliwości zabezpieczenia hasła, to sądzę, że blokada tworzenia nowego hasła o nim, technicznie niewiele się różni i jest spełnialna.


@niemoge: Tylko że sam fakt istnienia hasła o nim nie narusza jego dóbr osobistych, to raz (tak jak nie narusza dóbr osobistych dowolnej osoby sam fakt, że o niej ktoś pisze), więc czym uzasadnić taką blokadę (technicznie chyba możliwą)? Po drugie sąd się w tej sprawie wypowiedział, i
Halibutt
Halibutt 04.03.2016, 12:17:46
  • 0
@Lurch: Akurat o zasady transkrypcji i transliteracji cyrylicy na polski możesz mieć pretensje nie do Wikipedii, tylko do tych, którzy je kilkadziesiąt lat temu ustalali. To dlatego stosują się do nich biblioteki w całym kraju i, choćby, encyklopedia PWN http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Klyczko-Witalij;5561507.html . Czy transkrypcja ukraińskiego jest dobra czy nie - to już insza inszość, ale taki standard dla polszczyzny ustalili mądrzejsi od nas.

Otwórz jakiś porządny słownik języka polskiego, może być
Halibutt
Halibutt 07.03.2016, 15:09:03
  • 0
@Lurch: Ja akurat nie przepadam za transkrypcją z ukraińskiego, bo zmiękcza ten język ponad miarę (nasze Ś nie ma wiele wspólnego z ukraińskim s'), ale to inna rzecz. A co jest popularną transkrypcją? Popularna jest transkrypcja rosyjsko-angielska. Vladimir Iliich Lenin. To co, mamy ją przyjąć jako popularniejszą?

Co do źródeł: jak dla mnie pierwszeństwo będzie miała encyklopedia PWN, a nie sport.pl, i pewnie z podobnego zalożenia wyszli ci, którzy uznali,
Halibutt
Halibutt 08.03.2016, 09:11:20
  • 0
@Lurch: No dobrze, to jaką wersję akceptują użytkownicy polskiego, wyniki sondy poproszę. A potem porozmawiamy o konflikcie między szłem a szedłem :)

184

1% podatku dla Wikipedii - 100% wiedzy dla Ciebie - Przekaż 1% podatku na...

1% podatku dla Wikipedii - 100% wiedzy dla Ciebie - Przekaż 1% podatku na...

Skończyłeś dzięki niej studia, zdałeś klasówkę z polskiego albo po prostu dowiedziałeś się, czym są fale grawitacyjne. Masz okazję się odwdzięczyć!

konto usunięte
z
opp.wikimedia.pl
dodany: 26.02.2016, 18:53:29
  • 79
  • #
    polska
  • #
    zainteresowania
  • #
    wikipedia
  • #
    pit
  • #
    podatki
  • #
    pomagajzwykopem
Halibutt
Halibutt 27.02.2016, 00:43:00
  • 5
mieszkam tuż obok


@Photanix: A jak ktoś, kto mieszka na drugim końcu świata ma sprawdzić czy nie zmyślasz? Po to właśnie wiki opiera się na źródłach opublikowanych, nie na "jedna baba drugiej babie"
Halibutt
Halibutt 27.02.2016, 00:47:10
  • -4
@Nicolai: Link albo tego nie było.
@Viper256: Zależy komu przekażesz. Jak Wikimedia Foundation w Stanach, to do Stanów. Jak Stowarzyszeniu Wikimedia Polska z siedzibą w Łodzi, to do Polski. Widziałeś w ogóle co komentujesz? ;)
Halibutt
Halibutt 27.02.2016, 01:20:02
  • -1
@truefoxx: Jurek powiedział mi, że Ziemia jest płaska. Sam własnym doświadczeniem do tej wiedzy doszedłem.

A tak na serio - prawda ("ja wiem, że to prawda") jest wartością względną. Dlatego Wikipedia opiera się na weryfikowalności, inaczej wrzucałbym tę płaską Ziemię wszędzie (bo przecież ja wiem!). https://pl.wikipedia.org/wiki/WP:WER
Halibutt
Halibutt 27.02.2016, 01:20:49
  • -2
@mrjetro: Tak. No i?
Halibutt
Halibutt 29.02.2016, 22:50:26
  • -1
@truefoxx: pierwsza i najważniejsza sprawa: angielska Wikipedia jest większa i bogatsza. A wiesz dlaczego? Nie ze względu na inne zasady, spiseg adminów czy bóg wie co jeszcze. Zwyczajnie angielskim na co dzień porozumiewa się jakieś 400 milionów osób, lekko licząc drugie tyle zna go jako drugi język. Nawet jeśli policzymy, że polskojęzycznych jest na świecie 40 milionów, to nadal 20 razy więcej. 20 razy. Niech spośród obu grup jeden promil
Halibutt
Halibutt 29.02.2016, 22:52:02
  • -1
@muak47: Link albo zmyślasz.
Halibutt
Halibutt 29.02.2016, 23:19:56
  • 0
@buu: ale takich projektów jest już cała masa, większość właśnie organizowana przez Stowarzyszenie, tu masz niewielki wycinek: https://pl.wikimedia.org/wiki/Wikiwarsztaty

Irytują Cię wikiekspedycje? Dzięki tym wycieczkom na polskiej Wiki znajdziesz tysiące zdjęć, których inaczej nigdy byś tam nigdy nie znalazł. I każdy, Ty też, może złożyć wniosek o dofinansowanie jeśli tylko w jakiś sposób rozbuduje to wiki (https://pl.wikimedia.org/wiki/Wikigranty)

Ale tego za darmo się nie zrobi. Dzięki temu, że Stowarzyszenie wysupłało parę zet na
Halibutt
Halibutt 29.02.2016, 23:20:12
  • -1
@FrasierCrane: A co zrobiłeś żeby była lepsza?
Halibutt
Halibutt 29.02.2016, 23:22:42
  • 0
hhvm


@Lemingus_Vulgaris: wiki używa HHVM domyślnie od grudnia 2014 https://www.mediawiki.org/wiki/HHVM
Halibutt
Halibutt 29.02.2016, 23:24:26
  • 0
@rockydoggy: "Triple H był zirytowany tym, że jego droga o WWE Championship jest zakłócana. Ostatecznie, Triple H zaatakował Shane'a swoim młotem, przez co Shane wziął przerwę od występów w ringu. Vince (i później zregenerowany zdrowotnie Shane) postanowili zemścić się na Triple H'u, rozpoczynając feud z nim i Michaelsem, którzy zreformowali grupę D-Generation X. Na SummerSlam, McMahonowie zostali pokonani przez DX[34]. Miesiąc później na Unforgiven, McMahonowie i ECW World Heavyweight Champion
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 00:10:54
  • 0
@truefoxx: No ale gdzie są te usuwane przez wrednych administratorów linki z hasła o demoscenie?
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 09:44:41
  • 1
@truefoxx: Tak to ja. A pytanie nadal wisi.
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 09:45:53
  • 0
@truefoxx: Tak, podałem je wyżej. Usuwają linki do stron, których już nie ma w sieci. Podaj konkretny przykład.
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 22:08:10
  • 1
@buu: :) Bo celem strony opp.wikimedia.org nie jest wyczerpanie tematu. W sprawozdaniach też nie wszystko znajdziesz, bo na przykład część zadań robimy jako członkowie, inne robią wikipedyści, a stowarzyszenie wspiera ich tylko wysyłką gadżetów (a w sprawozdaniu opp nie znajdziesz aż tak szczegółowych informacji, że 15 broszur i trzy długopisy poszły na szkolenie dla bibliotekarzy w Łomży). Tej pracy merytorycznej jest naprawdę sporo, tylko nie zawsze ją widać.

A jak
rockydoggy
rockydoggy
26.02.2016, 20:36:43
  • 3
Polska wikipedia to jednak metr mułu. Piszę artykuły o osobach, nazwa artykułu to jego pseudonim ringowy. Ustalam z adminem miesiące wcześniej, że tak jest dobrze, zgadzam się z nim. Dzisiaj zaczynają się rewolucje innego admina w moich artykułach, przez co ja opuszczam Wikipedię, a ten zmienia nazwy artykułów z pseudonimów na imiona i nazwiska. Gratulacje inteligencji.

#wrestling #wwe #wikipedia
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Halibutt
Halibutt 27.02.2016, 01:02:11
  • 1
@rockydoggy: Ej, ale czemu tego hasła o McMahonie nie przenieść do głównej? To nie jest idealny artykuł, ale można nad nim popracować już poza brudnopisem, żal żeby się taki kawał roboty marnował. Mogę przenieść?

Aha, no i czego by nie mówić, to AdamT sporo czasu poświęcił na pomaganie Ci na wiki. Też chętnie pomogę - jeśli chcesz. Tylko że wytykanie błędów bywa bolesne, wiem z doświadczenia :D
  • Odpowiedz
Halibutt
Halibutt 27.02.2016, 17:28:03
  • 0
Odpowiem że stacjonarnego, bo z komórki to palce mi odpadną :)
  • Odpowiedz
Halibutt
Halibutt 29.02.2016, 22:30:06
  • 0
@rockydoggy: Jednak sporo Ci pomógł. Jeśli musisz komuś na priv tłumaczyć o co chodzi w artykule, to znaczy że nie jest to jasne z samego artykułu. Tu się nie ma co obrażać, nikt się nie rodzi z umiejętnością pisania tak, żeby nawet laik zrozumiał. Zwłaszcza o dyscyplinie, na której się znasz. Pisali Ci o tym AdamT i John Belushi na stronie dyskusji. Serio, sam przez to przechodziłem wiele razy zanim
  • Odpowiedz
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 00:32:11
  • 0
Właśnie, nie rozumiem też jednej rzeczy. Skoro nie podoba mu się jakiś fragment, czemu on sam go nie poprawi? Logika pana admina, ale cóż, witamy na polskiej wikipedii.


@rockydoggy: Czemu sam nie poprawi? Bo raz, że się nie zna, to Ty się znasz. On zna się na tym jak napisać hasło, żeby Kowalski je zrozumiał. Ty na tym czym są KO, Triple H, DX, match, elbow drop itd. I dlatego tyle
  • Odpowiedz
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 09:53:34
  • 0
@rockydoggy: :) A truefoxx przeleciał właśnie po wszystkich moich komentarzach na wykopie i wstawił moją stronę użytkownika Wikipedii, i przeszczęśliwy że odkrył spiseg! :D
  • Odpowiedz
nalej_mi_zupy
nalej_mi_zupy
27.02.2016, 08:20:57
  • 1
#pytanie #kiciochpyta #wikipedia #internet AAAAAAAA!!!!! Czy jak im coś zapłacę to te reklamy, przypominające promocję środków na powiększanie benisa znikną?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 00:47:33
  • 0
bez reklam i utrzymuje się z d


@nalej_mi_zupy: Wystarczy że się zalogujesz.
  • Odpowiedz
Halibutt
Halibutt 01.03.2016, 09:51:05
  • 0
@truefoxx: Czekaj czekaj, to informacja że zalogowanym się nie wyświetla jest wybielaniem adminów polskiej wikipedii? lol
  • Odpowiedz
tooooomek
tooooomek
24.02.2016, 00:53:37
  • 2
Wyobrażacie sobie, że na dzisiaj wśród 1156026 artykułów na polskiej Wikipedii nie ma artykułu o sępie (latające ze skrzydłami)? Są artykuły o różnych gatunkach np. sępie afrykańskim z rodziny jastrzębiowatych, ale o samym sępie NI MA.
Jak nie wierzycie to sprawdźcie albo poprawcie mnie jeżeli mam jakieś braki z ornitologii i taki ptak np. nie istnieje. Odkryłem przypadkiem na angielskiej wiki nie mogąc znaleźć odnośnika do polskiej wersji (http://en.wikipedia.org/wiki/Vulture)
#
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Halibutt
Halibutt 27.02.2016, 01:09:10
  • 0
@tooooomek, @Dpdp : bo wychodzi na to, że po polsku te hamerykańskie to są kondory, nie sępy: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kondorowate
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 2 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.03.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 27.02.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking