Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko177
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Chekatomba

Chekatomba

Dołączył 7 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 10825
  • Znaleziska 4866
  • Mikroblog 5959
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 102

392

Czy Liroy oszukał inwestorów? Gdzie zniknęło 3,5 miliona ze zbiórki publicznej

Czy Liroy oszukał inwestorów? Gdzie zniknęło 3,5 miliona ze zbiórki publicznej

Czy Liroy oszukał inwestorów? Gdzie podziały się środki w wysokości 3,5 miliona złotych zebrane w trakcie zbiórki public

Teone420
z
weednews.pl
dodany: 18.08.2025, 17:34:27
  • 78
  • #
    liroy
  • #
    konopie
  • #
    marihuana
  • #
    inwestycje
Chekatomba
Chekatomba 19.08.2025, 08:51:04 via iOS
  • 0
@sebek1987 oj Seba, późno oczy otworzyłeś, ale jeszcze się sporo o świecie dowiesz. Widzisz do wyborów nie chodzi się żeby wybrać dobro kraju tylko swoje i głosuje się na tych z którymi masz zbieżne interesy. P---------e o dobru ojczyzny, sprawiedliwości i uczciwości są dla niepiśmiennych ameb. Dobro ojczyzny to dobrobyt społeczeństwa. Wszystkich zadowolić się nie da, a jak ktoś tak twierdzi to znaczy że ma cię za idiote. Polityka to gra

2671

Polki będą cieszyć się emeryturą 12 lat dłużej niż Polacy

Polki będą cieszyć się emeryturą 12 lat dłużej niż Polacy

Spodziewana długość życia Polaka to w 2023 roku 74,6 lat, a Polki około 82,1 lat (dane Eurostat). Wiek emerytalny dla Polaków to 65 lat, a dla Polek 60 lat. Oznacza to, że przeciętnie mężczyzna w Polsce spędzi na emeryturze 12 lat mniej niż kobieta.

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 18.08.2025, 11:37:31
  • 364
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    demografia
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 20:38:31 via iOS
  • 0
@ihatepink niestety na tym polega system. Twoje pieniądze idą na aktualnych emerytów. Oczywiście tych pieniędzy jest za mało więc dokładają też z podatków. Na szczęście dzisiaj na emeryta pracuje kilka osób, a jak Ty przejdziesz na emeryturę będzie odwrotnie. Emerytura, która wylicz Ci ZUS jest bardzo optymistyczna, raczej nie możesz na taką liczyć. Niestety nie jest to kwestia wyboru jak będziesz inwestować w systemie czy poza, bo pieniądze potrącane z Twojej
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 20:40:22 via iOS
  • 0
@Endrju__ Ty, ale ile masz tego zasiłku? Przecież to na wodę gazowaną tylko starcza. A do emerytury chyba nie potrzebujesz wysługi lat tylko osiągnięcia wieku. W sensie wysługa to 25 lat wliczając edukację, więc w większości przypadków mowa o 1/3 czasu overcapacity na rynku

485

13-letnia rowerzystka potrącona przez nietrzeźwego kierowcę. Dziewczynka zginęła

13-letnia rowerzystka potrącona przez nietrzeźwego kierowcę. Dziewczynka zginęła

Policjanci z Puław wyjaśniają okoliczności śmiertelnego wypadku drogowego do którego doszło wczoraj w Puławach. Ze wstęp

Dogecoin
z
kurierlubelski.pl
dodany: 17.08.2025, 12:30:28
  • 177
  • #
    policja
  • #
    pulawy
  • #
    lubelskie
  • #
    afera
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 07:56:02 via iOS
  • 0
@CtrlX nie wiadomo ile miał, ale 0,5 to minimum dwa piwa, chyba że jakiś przecineczek 40kg.
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 07:58:20 via iOS
  • 1
@Lukki niestety częste zjawisko, szczególnie jeśli dzieciak jeździ gdzieś po osiedlu a nie w trasie. Osobiście sam zawsze zakładam i dzieciom też każe nawet przy najmniejszej przejażdżce. Ale w ogóle gdzie mowa o tym że nie miała kasku?
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:03:10 via iOS
  • 3
@kaspil widzę że masz jakiś problem. Noszenie kasku to podstawa i nie trzeba samochodu żeby doszło do tragedii. Sam jeżdżę kilka tysięcy w roku i od prawie 20 lat zawsze w kasku i do tego samego zmuszam dzieci. Po prostu, tak jak w samochodzie zapinamy pasy, tak na rowerze nosimy kaski. Przekonała mnie historia znajomego, który jechał sobie po chodniku i uderzył w krawężnik czy w jakąś dziurę wpadł. Obudził się
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:10:51 via iOS
  • 2
@dj_sasek polskie prawo nie wyróżnia stanu upojenia a jedynie po spożyciu i pod wpływem.
Nawet jeśli kierowca jest pod wpływem nie oznacza że jest sprawcą wypadku. O tym zdecyduje sąd na podstawie opinii bieglych.
W tym przypadku wina wydaje się bezsprzeczna bo mimo że dziecko mogło wtargnąć, to mimo wszystko odrzucenie o 30m wskazuje na prędkość znacznie powyżej limity na tym odcinku drogi, a biorąc pod uwagę że było hamowane, to
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:12:39 via iOS
  • -3
@Lardor chłopie to było dziecko. Złamała przepisy, ale nie zestawiaj jej z bezmyślnymi dorosłymi. Właśnie po to w mieście są limity prędkości i po to kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność przed przejściem.
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:14:43 via iOS
  • 0
@Shadowmoses33 co do tego mają rodzice? Tak działają mózgi dzieci, bez względu na to jakich mają rodziców. Gdyby było inaczej to dzieci mogłyby w tym wieku głosować czy podejmować prawne decyzje na swój temat. To jest tragedia, zginęło dziecko, a Ty rodziców wyzywasz. Weź się p--------j.
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:41:28 via iOS
  • 1
@bombel321 stary, jak pisałem powyżej. Stan po spożyciu lub pod wpływem nie działa jak automatycznie orzeczenie winy. W tym przypadku na pewno można mówić o dwóch przewinach. Dziecko najprawdopodobniej wtargnęło na przejście dla pieszych. Ale kierowca jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność w pobliżu oznakowanych przejść dla pieszych, czego nie zrobił, inaczej widziałby dziecko zbliżające się do pasów. Dodatkowo odrzut na 30 metrów wskazuje na prędkość w chwili uderzenia przewyższającą te dopuszczalna.
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:53:53 via iOS
  • -3
@Lardor nie pisze że dziecko nie wie jak się zachować, ale chodzi o to że w tym wieku postrzeganie ryzyka, łatwość rozkojarzenia się i „bezmyślnego” wjechania bez sprawdzenia czy nic nie jedzie jest znacznie wyższe niż u dorosłego. Sam napisałeś że wchodząc na jezdnię nie obejrzałeś się czy coś jedzie. Mam córkę w tym wieku, ma kartę rowerową, zna przepisy itd, ale i tak zdarzają jej się tego typu tematy że
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:55:48 via iOS
  • 0
@czerwony_kmer w sensie co, dwa dożywocia? I jaki to ma związek z tym znaleziskiem? Mowa o wypadku ze skutkiem śmiertelnym a nie zabójstwem.
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:58:51 via iOS
  • 0
@lshxhx-uegdbhxh z idiotami tak zawsze. Rozmowa z tobą jak gadanie do psa. Wiesz czym jest zabójstwo? Jeśli wjedziesz celowo w pieszego i go zabijesz, to nie ważne czy robisz to pod wpływem, po spożyciu czy na trzeźwo, będzie to zabójstwo. Jeśli dochodzi do wypadku, to jest to spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym.
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 08:59:51 via iOS
  • -3
@kasztan00 idź się zutylizuj, odpadzie.
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 09:04:29 via iOS
  • 3
@CtrlX będąc precyzyjnym, to nic nie można powiedzieć bo wchłanianie i rozkładanie alko działa inaczej w zależności od człowieka i konkretnej sytuacji, jaką treść żołądka, jakie nawodnienie, poziom zmęczenia itd. Ale żeby w chwili badania wyszło mu 0,5 po wypiciu jednego, to musiałby wypić je na hejnał i idealnie trafić w szczyt czyli maks wchłonięcie a minimalny rozklad
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 10:27:17 via iOS
  • 1
@CtrlX różnie mogło być. Ale wg mnie 0,5 po jednym piwie to by musiał być perfect storm
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 10:38:09 via iOS
  • -1
@Lardor no właśnie o tym pisze, że to nie jest kwestia rodzica idioty, tylko po prostu statystycznie się takie rzezz co y zdarzają. To tak jak zostanie ofiarą phishingu. Niby wielu wie, w co i w jakich sytuacjach nie klikać, ale zdarza się i najlepszym. Mam trochę do czynienia z cybersec, i wielu z branży, z którymi o tym rozmawiam przyznaje się że złapało sie lub było blisko mimo dużego poziomu
Chekatomba
Chekatomba 18.08.2025, 10:39:47 via iOS
  • 0
@Acozord ale w żadnym wypadku rowerzysta nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Co nie znaczy że we własnym interesie nie powinieneś stosować ograniczonego zaufania.

451

Brak wyobraźni czy życiowego doświadczenia? Młodzi ludzie toną w długach

Brak wyobraźni czy życiowego doświadczenia? Młodzi ludzie toną w długach

Młodzi Polacy żyją z dnia na dzień, nie przejmując się tym co wydarzy się jutro

FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 15.08.2025, 10:05:42
  • 401
  • #
    polskiepato
  • #
    ekonomia
  • #
    ciekawostki
  • #
    finanse
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 16:05:45 via iOS
  • 11
@Majkel2008 nie p---------e 300zl miesięcznie to wiele wyrzeczeń? Patrząc na strukturę wydatków 20-30latkow i ilość abonamentów i subskrybcji, nie wspominając o kawkach i posiłkach na mieście, to można z tego wiele więcej oszczędzić.
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 16:17:09 via iOS
  • -2
@etepetete z tymi cenami to pierwsza manipulacja. To że pewne towary mogą czasem kosztować podobnie lub drożej, nie znaczy że wszystko jest w tej samej cenie. W Polsce w dalszym ciągu koszyk zakupów o tej samej jakości wychodzi taniej. Co do zarobków zgoda, nie wszyscy mogą dobrze zarabiać i choć Polacy zmniejszają dystans Do Europy zachodniej z roku na rok, to dalej odstają. Ale 20 lat temu kiedy ja już miałem
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 19:31:20 via iOS
  • -2
@SmugglerFan ile by nie było. Albo masz mentalność niewolnika i żerujesz się co miesiąc wydając na głupoty, żeby sobie powiedzieć że żyjesz „jak człowiek”, albo myślisz o swoich finansach i odkładasz i inwestujesz nawet te 400 co miesiąc. Możesz się cieszyć kawą ze starbucksa i nachosami w kinie, albo wypić kawę w domu i wyjść na spacer/rower… poniżej założenie 7% zwrotu z inwestycji przy odkładaniu 400zl miesięcznie:

• 3 lata →
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 21:21:06 via iOS
  • 1
@SmugglerFan faktycznie, bardzo bezpieczne założenie (uwzględniające inflacje i spadek siły nabywczej), ale S&P 500 daje historycznie takie średnioroczne zwroty:
Ostatnie 5 lat
≈ 14,5 %
Ostatnie 10 lat
≈ 13,1 %
Ostatnie 20
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 21:30:15 via iOS
  • 4
@Majkel2008 chyba ty nie rozumiesz jak działa denominacja. Poza tym gdzie napisałem że odkładam polskie złote do skarpety?
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 21:33:10 via iOS
  • 2
@Majkel2008 poza tym nie pisałem o mentalności biedaka, tylko niewolnika, czyli wydawania na bieżąco wszystkich zarobionych pieniędzy.
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 21:42:31 via iOS
  • 0
@Majkel2008 ja sobie nic nie muszę tłumaczyć, bo wiem gdzie jestem i jaki mam zgromadzony majątek, bez długów. I nie nazywaj mnie bananem, bo jak z domu wychodziłem w wieku 18 lat to jedyne co od rodziców dostałem to 300zl miesięcznie przez pierwsze 6 miesięcy studiowania. I nie mam im tego za złe, bo w tamtych czasach bieda piszczała w domu i w sumie na początku kariery (czyli jeszcze na studiach
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 22:16:34 via iOS
  • 0
@razem kredyt hipoteczny to jedyny kredyt wart rozważenia. Płacisz za najem to spłacasz kredyt komuś. W większości przypadków w okolicach 10 roku spłacania możesz zacząć przyspieszać ze spłatą bo zarabiasz już dużo więcej. W takim scenariuszu możesz zamknąć temat w mniej niż 15 lat. A jak wynajmujesz to na co liczysz? Że nagle rząd ogłosi program mieszkanie za darmo?
A co do popis choć akurat kijem bym j---l obie partie, to
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 22:21:20 via iOS
  • 1
@SmugglerFan wynika z tego że srodnio rozgarniętych starych masz. Bo akurat wszyscy szczęśliwcy, jakich znam co okazali się posiadaczami odziedziczonych działek lub domów w miastach to dzisiaj raczej nie pracują a przynajmniej mają grubą poduszkę.
Problem w tym, że takich szczęśliwców było bardzo niewielu i dla większości tego pokolenia maksymalnym sukcesem było wykupienie M2 w spółdzielni.
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 22:30:06 via iOS
  • 3
@enten stary, kupowałem swoje mieszkanie w 2013. Płaciłem za m2 7k i to było wtedy bardzo tanio (na obrzeżach dużego miasta).
Tu masz dane GUS z tamtego roku:

W 2013 r. w Polsce:
• Płaca minimalna brutto: 1 600 zł (obowiązywała przez cały rok, podniesiona z 1 500 zł w 2012).
• Przeciętne wynagrodzenie brutto (GUS, sektor przedsiębiorstw): ~3 650
Chekatomba
Chekatomba 15.08.2025, 22:31:41 via iOS
  • 0
@Wielka-Polska-Betonowa ale nie musisz tych pieniędzy trzymać w złotówkach i w skarpecie. A z tym antypolskim rządem to dorośnij.
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 07:32:00 via iOS
  • 0
@SmugglerFan zależy, jakbym odziedziczył dom w Krakowie czy Warszawie, to bym pchnął i wyprowadził się poza miasto żyjąc z tego kapitalu
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 07:51:50 via iOS
  • -2
@SmugglerFan nikt normalny nie pcha wszystkiego w jeden koszyk, rzuciłem przykład. Choć historycznie nawet największe drawdowny trwały max 25 lat a w skali 40 wracały do średniorocznych zwrotów na poziomie 5-7% i mowa tu o sytuacji inwestycji w największej górce (all in). Uśrednianie inwestycji w czasie bardzo, bardzo mocno skraca ten czas i np inwestując regularnie od 1920, i przechodząc przez kryzys 1929-32, gdzie spadki sięgały prawie 90%, średnia stopa zwrotu
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 09:20:29 via iOS
  • 0
@Majkel2008 widzę że z kretynem jakimś pisze. Wydaje na to co jest ważne dla mnie, kawę wolę wypić w domu niż w Starbucks, samochód służy mi do jazdy a nie imponowania sąsiadom. Podobnie z ubraniami. Mogę wydać 500 zł na kurtkę do biegania ale na codzień w zimie chodzę w takiej za 150, bo spełnia te same wymagania co taka za 1500. Gotuję w domu, bo wolę wiedzieć co jem i
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 09:31:30 via iOS
  • -2
@Majkel2008 a jeszcze co do bycia psycholem, to pewnie się nie zrozumiemy. Ale nie tylko ja, ale również moi znajomi, którzy np mają mniejsze lub większe firmy, które rozwijają różnią się od swoich pracowników właśnie tym, że oni czerpią satysfakcję i spełnienie z rozwijania swojego biznesu i budowania kapitału a nie z jego r------------a. To jest właśnie ta różnica, jeśli realizujesz się przez wydawanie, a swoją wartość jako człowieka oceniasz przez
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 09:51:15 via iOS
  • -2
@SmugglerFan tutaj masz wynik symulacji na szybko z ChatGPT. Wiadomo tylko symulacja ale założenia realistyczne. Ja co prawda od pierwszej wypłaty zarabiałem więcej niż średnia, ale przyjmijmy średnie wynagrodzenie z GUS. Wiadomo, że w wraz z doświadczeniem zwiększasz zarobki i nawet jak przez kilka lat pracujesz za minimalną czy znacznie poniżej średniej, to wraz z doświadczeniem wypłata puchnie.
———

Zakładamy, że od 2000 r. do dziś (sierpień 2025) ktoś w Polsce inwestował 10%
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 10:46:33 via iOS
  • -1
@KubaGrom po@tal sobie o demografii czasie wypracowywania długu. Jesli masz dajmy na to 50 lat, to albo się czegoś dorobiłeś, albo żyjesz z dnia na dzień, albo długo Cię już dojechały i wpadłeś w spiralę zadłużenia. Masz większą szansę na bycie ofiarą przeterminowania długu.
To jest akurat szczegół myślę że clue problemu, to roszczeniowość zetek. To pokolenie uważa że im się należy po prostu życie na poziomie gwiazdek z LA. Gdzieś
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 13:38:58 via iOS
  • 0
@SmugglerFan w każdym z tych scenariuszy będę na dużo lepszej pozycji niż ci, którzy nie mają tych inwestycji.
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 13:43:38 via iOS
  • 0
@SmugglerFan nawet jeśli, to co innego praca z nożem na gardle od pierwszego do pierwszego, a co innego wybrać sobie co i ile chcesz robić. Model do którego dążę to barista fire. Po odejściu z etatu chce dalej pracować ale bardziej po to żeby coś robić i mieć z tego jakieś drobne na poziomie minimalnej i drugie/trzecie tyle z pasywnego. Jesli sprzedajesz dom za 2m i wydajesz 500-600k na coś w
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 16:04:53 via iOS
  • 0
@SmugglerFan serio? Lepiej być golodupcem, bo a nuż kryzys albo wojna, tak? Z takim myśleniem to od razu samobója p--------c może, bo wtedy w ogóle nie trzeba myśleć o przyszłości. Jakbym z psem rozmawiał.
Chekatomba
Chekatomba 16.08.2025, 18:24:29 via iOS
  • 0
@razem co kto lubi, ja swojego nie odczułem i spłaciłem dość szybko. Zdrowia mnie to nie kosztowało i chyba bardziej bym się stresował mając świadomość że nigdy nic nie będę miał.

1873

Dostał pół miliona zł z KPO. Odpowiada. "Normalna rzecz".

Dostał pół miliona zł z KPO. Odpowiada. "Normalna rzecz".

Wojciech Kopeć otrzymał olbrzymie pieniądze by stworzyć aplikację biegową z funkcją zdalnego układania planów treningowych. A potem publikował w mediach społecznościowych zdjęcia z kolejnych egzotycznych krajów.

krispolska
z
przegladsportowy.onet.pl
dodany: 10.08.2025, 17:09:38
  • 156
  • #
    kpo
  • #
    afera
  • #
    polska
Chekatomba
Chekatomba 11.08.2025, 15:02:03 via iOS
  • 1
@platforma :).

320

Fala obserwacji UFO w Belgii 1989-1990 r.

Fala obserwacji UFO w Belgii 1989-1990 r.

To, co wyróżnia te wydarzenia, to nie tylko liczba niewyjaśnionych relacji, dotyczących obserwacji dużych, często trójkątnych obiektów, ale także wiarygodność wielu świadków. Dodatkowo belgijski rząd wykazał się wyjątkową otwartością i przejrzystością - w sprawę zaangażowane były oficjalne instytucj

UFOnapowaznie_pl
z
ufonapowaznie.pl
dodany: 07.08.2025, 11:32:55
  • 94
  • #
    ufonapowaznie
  • #
    belgia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    ufo
  • #
    lotnictwo
Chekatomba
Chekatomba 08.08.2025, 12:36:54 via iOS
  • 1
@Smolki06 myślę że sceptyków można podzielić na dwie grupy. Pierwsza która jest ograniczona i nie są w stanie uwierzyć że coś jeszcze jest. Druga, to taka która przyjmuje za wielce prawdopodobne czy pewne, że życie poza ziemią istnieje, ale:
- albo jest tak prymitywne, że nie jest w stanie oddziaływać poza swoją planetę, lokalny układ
- albo wywulowalo i samoucestwilo się zanim osiągnęło możliwość oddziaływania
- osiągnęło poziom technologii na tyle
Chekatomba
Chekatomba 08.08.2025, 12:58:22 via iOS
  • 2
@alfa-beta112 dwa podstawowe błędy. UFO jako takie to niezidentyfikowany opięły latający i odnotowywany jest praktycznie codziennie. Drugie założenia, pomija niestety fakt, że nasze rozumienie fizyki o poziom technologii to osiągnięcie ostatnich kilkuset lat przy czym cały czas zarówno nauka, jak i technika się rozwijają. Zatem biorąc pod uwagę, że jakieś cywilizacje nie unicestwiłyby się przez np 10 000 lat, nie wspominając o milionie, mogłyby stosować wiedzę i narzędzia niewyobrażalne dla nas
Chekatomba
Chekatomba 09.08.2025, 09:37:30 via iOS
  • 0
@Smolki06 wiadomo, pisałem o trzech wariantach, w których życie istnieje, ale nie jesteśmy w stanie wejść z nim w interakcje.
Chekatomba
Chekatomba 09.08.2025, 09:42:29 via iOS
  • 0
@An-Dagda RTL historycznie wywodzi się z Luksemburga i chyba tam jest zarejestrowany ale głównie to kapitał niemiecki. Choc w tamtym czasie był chyba beluxowy. Nie zmienia to faktu ze RTL obecny jest w wielu krajach więc może konkretny kanał nadawał w Belgii stąd był nazwany belgijskim.

1723

Izrael wzywa ambasadora Polski na dywanik. Słowa Tuska i ostra reakcja

Jako niedopuszczalne i hańbiące pamięć o ofiarach Holokaustu określono w oświadczeniu izraelskiego MSZ słowa Donalda Tuska o działaniach Izraela w Strefie Gazy. Izraelskie MSZ wezwało ambasadora RP w Tel Awiwie Macieja Hunię w związku z wypowiedziami polskiego premiera.

Pokojowa
z
rmf24.pl
dodany: 05.08.2025, 17:13:43
  • 293
  • #
    izrael
  • #
    wojna
  • #
    palestyna
  • #
    polska
  • #
    polityka
Chekatomba
Chekatomba 06.08.2025, 07:28:41 via iOS
  • -2
@dj_sasek a p--------z jak potłuczony. Przy całej dezaprobacie dla faszystowskiego reżimu, taki jest protokół i po to są ambasadorzy. Póki wojna nie została wypowiedziana, ambasadorzy stawiają się na wezwania przedstawicieli krajów goszczących.
Chekatomba
Chekatomba 06.08.2025, 07:30:00 via iOS
  • 1
@lolino mamy, ale informacja dotyczy wezwania naszego przedstawiciela w tamtym kraju.
Chekatomba
Chekatomba 06.08.2025, 08:03:04 via iOS
  • -1
@dj_sasek stary, ile masz lat? Polityka, a szczególnie ta międzynarodowa nie ma nic wspólnego z sympatiami a tym bardziej z moralnością. Jesli Polska i polscy obywatele nie mają bezpośredniego interesu w zerwaniu (a nie mają), to kraj nie zerwie tych stosunków. Uwierz mi prędzej zydostan zerwie te stosunki z Polską niż Polska z nimi. Jakbyśmy złe słowo powiedzieli, to w sekundę Trump by ustawił Polskę w kącie, co przy obecnej sytuacji
Chekatomba
Chekatomba 06.08.2025, 14:06:42 via iOS
  • 0
@dj_sasek żeby nikt mnie o zydofilizm nie posądził, ale k---a, jak spojrzysz na siłę wpływu państw na arenie międzynarodowej, to niestety Polska jest państewkiem a nazistowskie państwo kręci swoje lody gdzie chce i jak chce.

881

Nowe konto "bez podatku", ogłosił minister. A potem pokazał nowy podatek

Nowe konto "bez podatku", ogłosił minister. A potem pokazał nowy podatek

Minister finansów Andrzej Domański we wtorek ogłosił uruchomienie nowego Osobistego Konta Inwestycyjnego (OKI). Rozwiązanie ma być "bez podatku do 100 tys. PLN". Powyżej tej kwoty nowy podatek (od wartości aktywów).

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 05.08.2025, 08:56:21
  • 249
  • #
    inwestycje
  • #
    inwestowanie
  • #
    gielda
  • #
    akcje
  • #
    finanse
  • #
    polityka
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:01:51 via iOS
  • 2
@EditorTM :) widzę, że wiesz jak żyć.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:07:24 via iOS
  • 2
@bobolak chłopie, wiesz co piszesz? Po pierwsze, zyski z takich kont podlegają opodatkowaniu w kraju i musisz je uwzględnić w pit38. Dodam że Revolut wymienia informacje z Polską, więc jeśli wydaje Ci się że jesteś sprytny, to tylko Ci się tak wydaje. Po drugie 50zl to sporo za takie oprocentowanie, bo żeby to opłacić to tracisz odsetki od ~16,5k
Są lepsze opcje osiągnięcia takiego oprocentowania.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:13:51 via iOS
  • 1
@text bo kto normalny trzyma pieniądze na lokacie. Chcesz bezpiecznej inwestycji to kup np obligacje indeksowane inflacja, gdzie dostajesz np 1,5% plus inflacja. Lokata to produkt dla emerytów. Kto normalny poniżej 60 lat trzyma pieniądze w banku? Przecież dzisiaj masz taką łatwość operowania na kontach maklerskich przy zerowych prowizjach i z apka w telefonie. Nie znasz się kupuj ETF lub obligacje, nie chcesz otwierać rachunku, to kupuj obligacje (też on line).
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:18:25 via iOS
  • 2
@thesecondtrue masz racje, ale jak masz mózg, to wypłacasz. Poza tym jeśli rzeczywiście powyżej 100k mieliby pobierac poniżej 1% to i tak bardziej opłacalne niż konto poza, bo wyjdzie mniej niż podatek belki przy średnim zwrocie na poziomie 5%.
Ale znając rudego może być to przygotowanie do globalnego kryzysu i zabezpieczenie wpływów budżetowych przy globalnym krachu ;)
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:23:14 via iOS
  • 1
@Jare_K a wyborcy PiS się zasmuca ze będą musieli oddać mniej niż za czasu ich rządu. Nie głosowałem na PO ani nie jestem fanem tego rozwiązania, choć lepsze to niż nic. Więc wrzucanie tekstu o wyborcach Tuska świadczy tylko o Tobie
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:25:03 via iOS
  • -1
@roonie jak nie kumasz tego, co zostało zaproponowane, to zostań przy “inwestowaniu” w lokaty
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:28:57 via iOS
  • 0
@Quosek stary, jakie “dobrze zarabia” mowa tu o wypracowaniu 5% rocznie. Jesli ktos nie osiąga takiego średniego zwrotu to albo “inwestuje” w lokaty, albo jest kolekcjonerem medali wykopowego inwestora. Zdywersyfikowany portfel etf, obligacji (jak ktoś nie chce się bawić w giełdę) spokojnie daje więcej niż 5%. Nawet same obligacje indeksowane inflacja przy inflacji na dzisiejszym poziomie dają te 5%
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:44:16 via iOS
  • 0
@Gjbgghbhhjj no właśnie nie. Piszę tylko, że praktycznie każda odpowiedzialna inwestycja da więcej niż 5% rocznie (czyli próg gdzie jest opłacalność lepsza niż przy belce). Chyba że grasz hazardowo i obstawiasz pewniaczki na górce żeby je sprzedać jak zaczną lecieć na mordę. A przy aktualnej inflacji, to nawet obligacje polskie dają zwrot powyżej. Więc nie trzeba być poważnym inwestorem.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:52:11 via iOS
  • 3
@bobolak wrzuć sobie do wyszukiwarki CRS/DAC2. Następnie sprawdź jakie dane raportuje Revolut do systemów litewskich i jakie dane litewskie organy podatkowe przekazują KAS w Polsce. Ja p------ę, jest XXI wiek wszystkie transakcje elektroniczne są raportowane w czasie rzeczywistym, a są ludzie którym wydaje się że “oszukają” system na revoluta, który jest zarejestrowany w UE. Lepiej ogarnij temat i złóż czynny żal zanim ktoś odezwie się do Ciebie.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:53:45 via iOS
  • 0
@bobolak jakby Ci się jednak nie chciało sprawdzać to podpowiem, chodzi o: ostan konta na koniec roku, wypłacone dywidendy i odsetki oraz przychody kapitałowe dotyczące kont inwestycyjnych.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 11:56:13 via iOS
  • 0
@bobolak to że Cię jeszcze nie dojechali, nie znaczy że nie dojadą. Mają na to 5 lat. Jak myślisz po co sa te wszystkie inwestycje w raportowanie transakcji w czasie rzeczywistym, elektroniczne faktury czy paragony, big data w KAS (oczywiście to nie dotyczy tylko Polski). Ogarniaj stary, bo Cię zlicytuja
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 12:05:31 via iOS
  • 0
@Imagination zgadza się, dałem przykład najprostszej inwestycji, przecież jak wrzucisz sobie etf na S&P500 da ci to dużo więcej uśredniając. Jak dla mnie obligacje to najbardziej defensywna część portfela.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 12:09:46 via iOS
  • 5
@xUnf nie znam szczegółów, a może mi coś umknęło, ale jak moimi zainwestowanymi w akcje pieniędzmi będzie obracał rząd?
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 12:12:22 via iOS
  • 0
@Singu__ jako ktoś kto ma do rudego jeszcze pretensje o jego poprzednia kadencję zapytam się tylko o tylko o jakiej jesieni piszesz i co w temacie zmieni socjalistyczny PiS? Mało tego odpowiedz najpierw czemu prze poprzednie 8 lat nie zaproponowali niczego lepszego niż ten wysryw?
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 12:15:32 via iOS
  • 0
@Imagination i być może właśnie po to jest ta wrzutka, żeby przekonać ludzi do betonu. Jesli dla kogoś oszczędzanie to przy maksymalnym wysiłku obligacje to chyba ten target, ale z drugiej strony betonowe złoto wymaga i tak więcej zachodu niż obligacje.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 12:49:15 via iOS
  • 0
@bobolak Revolut Litwa działa wg prawa litewskiego i jak każda instytucja finansowa zarejestrowana w UE działa zgodnie z dyrektywą DAC2 która jest implementacją CRS w Ue. W ramach tej dyrektywy każda instytucja raportuje AUTOMATYCZNIE imię, nazwisko, adres, kraj rezydencji podatkowej, NIP, nr konta, saldo na koniec roku, odsetki, dywidendy, przychody z umorzenia jednostek funduszy i dochody ze sprzedaży papierów wartościowych.
W dowodzie Cię nie mam to ci nie będę już truł.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 12:55:48 via iOS
  • -1
@bobolak stary automatycznie się to dzieje, tylko “póki co” z automatu nie masz kontroli. Przy wymianie elektronicznej jest to kwestia czasu, bo to jest prosta automatyzacja antyfraudowa. Takie rzeczy działają w każdym banku czy dużej firmie, więc kwestia czasu jest jak KAS zacznie robić to samo, bo dane już mają. Revolut raportuje takie rzeczy do lokalnej administracji tak jak każdy bank i biuro maklerskie generuje automatycznie PIT dla rezydentów w kraju
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 12:57:12 via iOS
  • 0
@xUnf tak samo jak Twoja nieruchomość i zawartość konta w banku.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 13:17:05 via iOS
  • 2
“Przecież pieniądze w sieci są wirtualne. To tylko piksele na ekranie. Skąd wiesz, że ich wirtualnie sobie nie obrócą?
To nie ma żadnego związku z ich dostępnością, będziesz chciał je zabrać to piksele będą się zgadzać i zabierzesz :)”

Generalnie to trochę bardziej skomplikowane. Nie niemożliwe, ale rządy sobie od tak nie “obracają” pikseli
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 16:28:51 via iOS
  • 0
@xUnf odkryłeś jak działa kapitalizm i robisz z tego teorie spiskową?
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 16:32:46 via iOS
  • 2
@Cichy___PL tak, ale to dotyczy każdej inwestycji. Były już przykłady zarówno z USa jak i Polski, gdzie delegalizowano złoto. Była reforma monetarna za komuny gdzie złotówki wymieniali 10:1. Nieruchomości też nacjonalizowano, jak i firmy. W Grecji niedawno też nacjonalizowali depozyty. Więc takie gadanie możesz zastosować dowolnie do każdego sposobu oszczędzania.
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 20:40:51 via iOS
  • 0
@xUnf ale ja się zapytałem Ciebie jak niby rząd ma zarabiać na “swoim koncie”. To “swoje” konto ma być prowadzone przez banki i biura maklerskie, a Ty wyjeżdżasz z jakimiś szurskimi teoriami. Udowadniam Ci że rząd nie ma nic do pieniędzy które są inwestowane na tych kontach, a Ty mi mówisz że może je zająć, tak jak każde inne i zaczynasz pisać o systemie pieniądza fiducjarnego
Chekatomba
Chekatomba 06.08.2025, 06:13:02 via iOS
  • -1
@Singu__ ale belle też znieśli. Co ty p--------z, że nie zdążyli lepszy jesteś od fanatyków PO. Jakim trzeba być nieudacznikiem żeby czegoś nie zdążyć zrobić przez 8 lat mając większość bez koalicji, mając prezydenta, mając TK. Jak można było nie zdążyć. Weź mi to wytłumacz.

1444

Nieudany atak systemu na Polskich mężczyzn

Nieudany atak systemu na Polskich mężczyzn

W ostatnich dniach afera związana z tablicami alimentacyjnymi wstrząsnęła Polską. Była to jedna z pierwszych takich sytuacji, kiedy sprzeciw opinii publicznej działał na korzyść walki mężczyzn z systemem.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 01.08.2025, 09:00:55
  • 280
  • #
    p0lka
  • #
    zwiazki
  • #
    alimenty
  • #
    rodzina
  • #
    prawo
  • #
    polska
Chekatomba
Chekatomba 05.08.2025, 14:37:45 via iOS
  • 0
@JestemTuNowaJakbyCo ciekawe czy alimenty tylko by wpływały :) z baba pogadasz

525

Muhammad i Olivia, drugi rok z rzędu najczęściej nadawanym imieniem.

Muhammad i Olivia, drugi rok z rzędu najczęściej nadawanym imieniem.

Drugi rok z rzędu imię Muhammad okazało się najczęściej nadawanym imieniem chłopcom urodzonym w Anglii i Walii. Dwa najpopularniejsze imiona nadawane tamtejszym dziewczynkom to już od trzech lat Olivia i Amelia. Brytyjski odpowiednik Głównego Urzędu Statystycznego - Office for National Statistics op

marian-nowak1234
z
tvn24.pl
dodany: 03.08.2025, 09:05:20
  • 129
  • #
    anglia
  • #
    wielkabrytania
  • #
    imigracja
Chekatomba
Chekatomba 04.08.2025, 06:30:16 via iOS
  • 0
@kedziorw1 nie zmieni to problemu, zwiększającej się liczby brodatych, ale aby wyjaśnić statystyki dodam, że w większości przypadków pierworodnemu nadaje się takie imię, a późniejsze mioty to już wedle uznania.
Chekatomba
Chekatomba 04.08.2025, 06:47:55 via iOS
  • 2
@cichooo dzbanie, nikt tu nie udaje, tylko normalni ludzie są przeciwko robieniu k---y z logiki i wyjaśniają o co chodzi w statystyce, bo część jelopow pewnie Ciebie uwzględniając zacznie drzeć jape, że większość dzieci rodzących się w Uk to już muzułmanie.

509

Blokowali korytarz życia na A4

Blokowali korytarz życia na A4

Do poważnego naruszenia przepisów ruchu drogowego doszło na 131. kilometrze autostrady A4 w kierunku Legnicy, (tj. pomiędzy węzłami Kąty Wrocławskie a Kostomłoty) Na opublikowanym nagraniu widać kilku kierowców, którzy poruszają się pod prąd utworzonym korytarzem życia, narażając innych uczestników

Blazecore
z
youtube.com
dodany: 03.08.2025, 08:33:26
  • 91
  • #
    polskie
  • #
    drogi
  • #
    piratdrogowy
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
Chekatomba
Chekatomba 04.08.2025, 00:31:51 via iOS
  • 14
@Xaget ale wiesz że 140 km/h to maksymalna, a nie minimalna?
Chekatomba
Chekatomba 03.08.2025, 18:19:04
  • 1
#radomiak #ekstraklasa #mecz co ten #radomiak odjaniepawla w tym sezonie? O co chodzi? Zawodnicy gruz, trener gruz, klasycznie pol zespołu wyprzedane po sezonie, a ci już trzeci mecz bez przegranej i odprawili do domu druga i czwartą drużynę z zeszłego sezonu
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lolenson1888
Lolenson1888
03.08.2025, 18:22:01 via Wykop
  • 14
@Chekatomba: O to chodzi, że nie masz zielonego pojęcia o piłce nożnej.
  • Odpowiedz
NadchodziKryzys
NadchodziKryzys
03.08.2025, 18:23:50 via Wykop
  • 2
@Chekatomba: witamy w Ekstraklasie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

594

Nocny rajd obcokrajowca motocyklem przez Śródmieście Katowic [VIDEO]

Nocny rajd obcokrajowca motocyklem przez Śródmieście Katowic [VIDEO]

Nietrzeźwy motocyklista z belgijskim obywatelstwem z kastetem w kieszeni jeździł chodnikami ścisłego centrum Katowic. W kieszeni obcokrajowca funkcjonariusze znaleźli nielegalną broń białą, na którą powinien posiadać wymagane zezwolenia.

ZobaczLink
z
portal.katowice.pl
dodany: 02.08.2025, 10:12:42
  • 79
  • #
    katowice
  • #
    poilicja
  • #
    imigranci
  • #
    belgia
  • #
    motocykle
  • #
    bronbiala
Chekatomba
Chekatomba 03.08.2025, 10:37:04 via iOS
  • 1
@martty obcokrajowcy muszą płacić gotówką, nie dostają kredytowych.

554

Naród zalany w trupa

Naród zalany w trupa

Opowieść o tym jak wódka w PRL stała się walutą, sposobem na życie i cynicznym narzędziem, którym władza usypiała naród, budując na jego nałogu swoją potęgę.

arkan997
z
youtube.com
dodany: 02.08.2025, 13:52:56
  • 223
  • #
    prl
  • #
    historia
  • #
    alkoholizm
  • #
    polska
Chekatomba
Chekatomba 03.08.2025, 09:28:25 via iOS
  • 29
@buddookan a ile z nich z fasem
Chekatomba
Chekatomba 03.08.2025, 09:36:15 via iOS
  • 9
@bigel po pierwsze te statystyki są drastycznie zaniżone, szczególnie jeśli chodzi o PRL, bo np to co pokazuje graf jako trzecią dekadę XXI w., to w dużej mierze (HFA) wysokofunkcjonujacy alkoholicy pocovidowi, czyli ci co wypijali codziennie 2-3 drinki/piwa, ale powstrzymywała ich poranna jazda samochodem do pracy przed wypiciem większej ilości. W covidzie urośli do codziennego upajania się bo rano nie musieli wsiadać do auta. Takich w czasach PRL było pewnie

684

Pojechała na wakacje i zostawiła psy. Suczka w ciąży nie przeżyła.

Pojechała na wakacje i zostawiła psy. Suczka w ciąży nie przeżyła.

22-latka z województwa łódzkiego odpowie za znęcanie się ze szczególnym okrucieństwem nad dwoma psami. Kobieta zamknęła zwierzęta w mieszkaniu i wyjechała. Wygłodzonego szczeniaka udało się uratować, suczka zmarła z wycieńczenia.

Fikster
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 28.07.2025, 21:40:05
  • 116
  • #
    polska
  • #
    p0lka
  • #
    psy
  • #
    patologia
Chekatomba
Chekatomba 29.07.2025, 12:58:57 via iOS
  • 6
@jassssss tak samo jak się z żonami odkleiło i niektórzy traktują jak rodzinę. Idź się p--------j w głowę. Najstarsze znane pochówki psów są sprzed 10k lat. Sam rozwój ras świadczy że psy pełniły funkcję towarzyszy a nie czysto użytkowe co najmniej od setek lat.
Choć fakt, psiecko to już temat na terapię.

435

Rozpylił z tramwaju gaz pieprzowy. Prokuratura stawia zarzuty

Rozpylił z tramwaju gaz pieprzowy. Prokuratura stawia zarzuty

Zarzut narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu usłyszał 19-latek, który rozpylił z krakowskiego tramwaju gaz pieprzowy. Do sprawy zatrzymany został także 14-latek. O jego losie zadecyduje sąd dla nieletnich.

kolejarz28
z
raporttramwajowy.pl
dodany: 27.07.2025, 18:52:31
  • 149
  • #
    krakow
  • #
    tramwaje
  • #
    kryminalne
  • #
    ciekawostki
  • #
    malopolska
  • #
    patologiazewsi
Chekatomba
Chekatomba 28.07.2025, 14:53:53 via iOS
  • 0
@SmutnyStefan jakiego wykazania się? Rozpylenie gazu w grupę nieznanych i nieagresywnych ludzi z przejeżdżającego tramwaju. To mogło doprowadzić do tragedii. Nie mówię o osobach chorych (astma, pochp), ale jakby ktoś tam na wózku, rowerze był mógłby spokojnie pod koła się wpieprzyć. Mojemu staremu jakby ktoś psiknął 1/1000 tego co się wydostało, to by się zwyczajnie udusił przy sprawności płuc poniżej 40%.

706

Zmiany dla uchodźców z Ukrainy. Koniec z bezpłatnym mieszkaniem

Rząd zdecydował o zakończeniu finansowania zakwaterowania i wyżywienia dla uchodźców z Ukrainy. Od listopada pomoc będzie ograniczona do wybranych grup, co oznacza koniec dotychczasowego systemu wsparcia.

KapitanTorpedal
z
money.pl
dodany: 18.07.2025, 11:55:04
  • 181
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    ukraina
  • #
    mieszkanie
  • #
    polityka
Chekatomba
Chekatomba 19.07.2025, 08:35:09 via iOS
  • -4
@blargotron wiesz, że zawsze możesz zacząć od siebie
Chekatomba
Chekatomba 19.07.2025, 08:52:11 via iOS
  • 1
@gwda zasadność pomocy nie jest tak jednoznaczna, bo jednak wielu z nich pracuje i zostaną obywatelami tego kraju minimalnie ratując demografię. Do tego płacą tu też podatki w tym CIT, a przede wszystkim mają duży wkład do pkb. Choć nie bronię pomysłu dotowania przez tak długi czas. Ale wystarczy sprawdzić, kto jest beneficjentem. Znam temat z małopolski, ale pewnie podobnie jest w innych województwach. Otóż sporo obiektów zbiorowego zakwaterowania to np
Chekatomba
Chekatomba 19.07.2025, 13:48:33 via iOS
  • -2
@blargotron znikanie narodu, tak pogardzanego przez ciebie.
Chekatomba
Chekatomba 19.07.2025, 22:03:51 via iOS
  • -1
@blargotron no, ale jesteś.
Chekatomba
Chekatomba 20.07.2025, 23:18:16 via iOS
  • 0
@blargotron normalnie bym się upierał, że nie co, ale kim. Ale w sumie się zgodzę. Więc czym jesteś nie wiem, ale z kontekstu odczytuje, że jesteś niestety częścią tak przez sobie znienawidzonego narodu.
Chekatomba
Chekatomba 22.07.2025, 08:28:24 via iOS
  • -1
@blargotron brawo. Jesteś po prostu ojkofobem. Wydaje ci się że w innych karakach wybierają lepiej? Narzekasz na komuchow ale też na wybranie AWS czyli największej opozycji do komuchow. Nikt się nie decydował urodzić jako Polak. Masz n------e do łba i swoje problemy przerzucasz na rodzinę i naród. Zachowujesz się jak gimnazjalista obarczając wszystkich w okół wina za swoje s----------e.
Narzekasz że wybrano dziadersa, to teraz rusz głową i pomyśl dlaczego. Właśnie
Chekatomba
Chekatomba 23.07.2025, 08:12:58 via iOS
  • 0
@blargotron po prostu stwierdzasz fakty… otóż nie, wyrażasz swoją opinię, a wiara, że to fakt świadczy tylko o tobie.
AWS i Solidarność to komuchy, więc wg Ciebie kto nimi nie jest? Okazuje się, że w środku kapitalistycznej Europy istnieje komunistyczny kraj. Brawo ty. Tylko nie p-----l mi o okrągłym stole, magdalence i transformacji, bo ten temat znam bardzo dobrze i te zagadnienia studiowałem dobre kilka lat.
Nie jesteś jedynym w tym

393

Nature: początek groźnej epidemii wykryty u współżyjących ze sobą mężczyzn (MSM)

Pokaż treści 18+

Nature: początek groźnej epidemii wykryty u współżyjących ze sobą mężczyzn (MSM)

NM,USA: Shigella przeszła na bezdomnych, dzieci w żłobkach (ok. 70% przypadków hospitalizowano) i zwierzęta. Wybuch zakażeń wielolekooporną bakterią S. Flexneri został początkowo wykryty u mężczyzn współżyjących z mężczyznami. W USA występowanie XDR Shigella wzrosło z 0% w 2015 do 5% w 2022.

KawaJimmiego
z
nature-com.translate.goog
dodany: 19.07.2025, 10:02:07
  • 156
  • #
    epidemia
  • #
    nature
  • #
    mikrobiologia
  • #
    medycyna
  • #
    usa
  • #
    choroby
Chekatomba
Chekatomba 20.07.2025, 08:33:45 via iOS
  • -4
@fioletowy_czlowiek jakbyś tylko coś wiedział o jednym lub drugim. Otóż człowiek się brzydzi, ale z całkowicie innych powodów. Kulturowych. Ten mechanizm działa znacznie szybciej, bo tu akurat ewolucja zawodzi, skoro rodzą się ludzie z takimi skłonnościami.
Chekatomba
Chekatomba 20.07.2025, 23:22:01 via iOS
  • 0
@recoba3000 no to przecież pisze jak komu normalnemu, ale chyba kiepsko idzie w czytanie. Tak, kultura wpływa na obrzydzenie homoseksualizmu i innych zboczen tak samo jak na ich promowanie. Nie zmienia to faktu, że mimo, wydawałoby się przeciwskutecznego działania w kontekście reprodukcji, nawet w najbardziej ortodoksyjnych i piętnujących te zachowania kulturach, homoseksualizm dalej występuje.
Chekatomba
Chekatomba 20.07.2025, 23:27:39 via iOS
  • -1
@fioletowy_czlowiek ja p------e, następny. Nie wiem czy jesteś niepewny swojej seksualności czy o co chodzi, że tak emocjonalnie do tematu podchodzisz, że nie jesteś w stanie przeczytać ze zrozumieniem. I dla jasności, nie popieram, a ni nie promuje zachowań homoseksualnych, ale stwierdzam jedynie że obrzydzenie/akceptacja są kulturowe. Tak jak w starożytnej Grecji, tak i dzisiaj w “postepowych” społeczeństwach poziom akceptacji/obrzydzenia jest znacznie inny niż w społeczeństwach konserwatywnych. Zatem promocja czy normalizowanie

743

Przykre, choć prawdziwe słowa Janusza Rewińskiego..

Przykre, choć prawdziwe słowa Janusza Rewińskiego..

jak w tytule..

Pokojowa
z
streamable.com
dodany: 11.07.2025, 11:20:48
  • 149
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    cytatywielkichludzi
  • #
    ciekawostkihistoryczne
Chekatomba
Chekatomba 11.07.2025, 21:45:35 via iOS
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

977

Kupiła frytkownice i dostała wezwanie od skarbówki (PCC-3)

Kupiła frytkownice i dostała wezwanie od skarbówki (PCC-3)

Fiskus zaczyna sprawdzać nie tylko sprzedających, ale także kupujących na popularnych platformach e-commerce. Pani kupiła używaną frytownicę za 1400zł i dostała wezwanie do zapłaty podatku (PCC-3).

bachus
z
money.pl
dodany: 09.07.2025, 12:04:15
  • 368
  • #
    podatki
  • #
    polska
  • #
    skarbowka
  • #
    fiskus
Chekatomba
Chekatomba 09.07.2025, 18:32:02 via iOS
  • -1
@bisu @Kuzco przecież ludzie tego nie robią. Nie po to mają zautomatyzowane raportowanie żeby ktoś listy pisal
Chekatomba
Chekatomba 10.07.2025, 17:41:02 via iOS
  • 0
@Kuzco nie żebym bronił pomysłu ścigania, ale to głównie wynika właśnie z tego że inne transakcje nie są zglaszane
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 22
  • Strona 10 z 22
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.06.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 20.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 19.08.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 28.12.2020

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking