Mieszkaniec podgłogowskiego Jaczowa, który na dachu swojego domu zamontował instalację fotowoltaiczną, złożył do Tauronu reklamację. Dotyczy ona nieprawidłowego napięcia w sieci, przez co uszkodziła się indukcyjna płyta grzewcza. Mężczyzna, z zawodu inżynier elektryk twierdzi...
Nowy Duster pojawi się w 2024 r. Producent zapowiada, że nie zamierza się poddawać modzie na samochody elektryczne i przewiduje LPG jako podstawę swojej oferty.
Chyba w przypadku, w którym jeździsz nocą i ładujesz w ciągu dnia. Aby to działało to musisz auto w środku dnia mieć pod domem i ładować akurat wtedy gdy świeci słońce. Niestety jeśli auto wykorzystujesz na dojazdy do/z pracy to w znacznej większości przypadków akurat przy największej produkcji energii z PV jesteś kilka(naście/dziesiąt) kilometrów od swojej stacji ładowania.
W okolicach 60k dostaniesz 100 konne Sandero w zestawie z LPG, 6 biegowym manualem, auto klimą, grzanymi dupami, keylessem, czujnikami, kamera cofania, czujnikiem martwego pola etc.
Panie, taka cena to była 5 miesięcy temu. Teraz za takie Sandero trzeba dać 70k. Za 60k obecnie dostaniesz 100-konne sandero z LPG, ale bez tych wszystkich bajerów które wymieniłeś (i z białym matowym lakierem oraz stalowymi felgami).
Chyba nadszedł ten czas, gdy po prawie pięciu latach już po prostu muszę zmienić telefon, ale kompletnie nie wiem co w ogóle brać pod uwagę. Do tej pory w użytku był Samsung Galaxy S8 i muszę przyznać że bardzo mi przypadł do gustu. Telefon na tyle mały, że bezproblemowo można go obsługiwać jedną ręką, smukły, stosunkowo lekki, z dobrym aparatem i wyświetlaczem i o dziwo bardzo wytrzymały (nie zliczę ile razy upadł,
@GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni: matka miała S8 aż jej ekran pękł, że się nie opłacało naprawiać, wzięła s20fe na promocji (bez exynosa, z 5g) I sobie chwali. Jedyny minus, to że jest trochę większy
@jascen: Ja chyba wezmę S22 bo jest trochę mniejszy od S20 i S21. Na razie bez gps da się żyć, mam czas pomacać telefony w sklepie. Ważne, żeby pożył jak najdłużej. Nie chcę mi się za każdym razem wszystkiego przenosić i ustawiać. Z drugiej strony plusem starych telefonów była wymienna bateria, teraz nie wiem czy tak się uda. Ech S5 służył wiernie przez tyle lat. Zaliczył dziesiątki upadków i podtopień
123 rzeczy, w tym Spyro, Max Payne 3, Metro Exodus, Sunset Overdrive, This War of Mine czy gra naszego Mireczka - EarthX. Dodatkowo komiksy, programy... A wszystko za ok. 170 zł.
Nikołaj Wałujew, były mistrz świata w boksie, a obecnie deputowany do Dumy Państwowej, bardzo stanowczo wypowiedział się na temat zagranicznych piłkarzy, którzy chcą opuścić Rosję. Nazywa ich szczurami.
@Elvlanden: tak samo jak nigdy nie widziałeś tak ciasnych łuków na torach kolejowych ( ͡°͜ʖ͡°)
Wszystko jest wyolbrzymione, żeby pokazać zasadę działania. W rzeczywistości koła pociągu są właśnie takimi ściętymi stożkami (przekrój koła na załączonym obrazku)
Co więcej, nawet szyny nie stoją idealnie pionowo, tylko są pochylone do wewnątrz toru (pochylenie 1:40), aby naciskające pod kątem koła nie powodowały ich wypychania na zewnątrz toru
@3wolny nie ma tu żadnych wzorów, no może wzór na obwód koła można na siłę tu wcisnąć.
Na łuku koło wewnętrzne pokonuje mniejszą drogę niż koło zewnętrzne. Gdyby oba koła były tej samej średnicy to jedno z nich musiałoby się ślizgać po szynie. W samochodach ten problem jest rozwiązany za pomocą mechanizmu różnicowego, który pozwala napędzanym kołom poruszać się z różną prędkością kątową.
W pociągach koła są połączone sztywną osią (oba mają
@krad: koła pociągu nie wyglądają "aż tak", jednak prawdą jest, że obręcze kół są ściętymi stożkami.
Obrzeża kół (kołnierze o których wspomniałeś) zabezpieczają pociąg przed wykolejeniem i oczywiście są potrzebne, jednak bez stożkowatości kół zużywałyby się one zdecydowanie szybciej, co prowadziłoby do częstszych wymian kół oraz ograniczeń prędkości na kolei.
@krad ależ informacja z opisu jest w 100% prawdziwa. Jeśli prędkość pociągu będzie odpowiednia do parametrów układu geometrycznego toru to obrzeża nie będą musiały brać udziału w utrzymaniu pociągu na trasie.
Stożkowatość kół w znaczący sposób poprawia kontakt koło-szyna, przez co znacznie zmniejszone jest zużycie szyn i kół.
Ciekawa uwaga, faktycznie może się pojawić taka wątpliwość podczas oglądania tego filmu.
Na szyny nie działa tylko masa własna zestawu kołowego, ale także (i przede wszystkim) masa pociągu oraz pasażerów. Koła wózka ( np. dwa takie zestawy kołowe połączone sztywno) może by się nie wykoleiły pod własnym ciężarem.
@czyznaszmnie tak, napisałem że wężykowanie jest zjawiskiem pozytywnym jeśli chodzi o utrzymanie pojazdu na trasie. To o czym piszesz również jest prawdą, przekłada się to na komfort podróży czy zużycie kół. Prawdą jest również to, że na różne sposoby długość fali wężykowania jest zwiększana, aby te uciążliwości były jak najmniejsze, nikt jednak nie dąży do tego aby je wyeliminować całkowicie.
Ocena czy wężykowanie jest dobre czy nie zależy od kryteriów jakie
I najwazniejsze: gdzie niby widać na tym szkicu że nie idą pionowo tylko są pochylone? Idą zajebiście pionowo i wcale nie są pochylone.
o pochyleniu mówiłem w kontekście szyn - i szyny kolejowe są pochylone do wewnątrz toru wartością 1:40 (czasem zdarza się również, że jest to pochylenie
@Bunch: w przytwierdzeniu typu K wykorzystuje się płaskie podkłady (np. zwykła prostopadłościenna belka drewniana) i pochylenie szyny jest realizowane przez podkładkę żebrową (na rys. oznaczona jako Pm60), w której jest wykształcone odpowiednie pochylenie
#f1