Zmowa i manipulowanie danymi o emisjach. Korea ukarze niemieckie koncerny.

Niemieckie koncerny motoryzacyjne Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen i Audi zmówiły się w celu manipulowania danymi o emisjach zanieczyszczeń przez pojazdy z silnikami Diesla – uznał w czwartek urząd antymonopolowy Korei Płd. Trzem koncernom urząd planuje wymierzyć łączną grzywnę w wysoko
- #
- #
- #
- #
- #
- 49
Komentarze (49)
najlepsze
@Lambo994: akurat to w interesie francuskich i niemieckich marek powstawaly te eko normy. zeby zablokowac rynek europejski przed konkurencja z krajow wschodzacych.
XD
To jest po 11mln dolarów na koncern. Tyle to oni #!$%@?ą w dzień na kawę w biurach.
Rok 2019 gdzie jeszcze nie było braków:
225tys marki niemieckie 130tys marki japońskie + koreańskie i to spokojnie 30-40tys zrobiły hybrydy toyoty które kupują bolt/uber....
Koreańczycy robili tanie auta i to była ich zaleta, ale jeśli ekologia + obowiązkowe systemy bezpieczeństwa kosztują 30% całości auta no to cięzko konkurować z szmelcwagenem. Jak VW zrobi niezawodną hybryde to toyocie spadną obroty w europie o 40%
@DzikWesolek: pamiętasz diesel Gate czy ci wywiało? W USA VW musiał odkupić setki tysięcy aut, a w Europie cisza XD
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Przy takiej zmowie jakby dostali po 11mld na firmę to i tak bym śmiechnął bo zyski że sprzedaży i udupienia konkurencji idą pewnie w setki mld
Z drugiej strony są bezkarni patoaktywiści i organizacje pseudoekologiczne pt alarm smogowy które kilka lat temu wypuściły wyniki "pomiarów" smogu i stwierdziły, że smogowi w miastach są winne stare diesle. Problem w tym, że te clickbaitowe "badania" zostały dokonane urządzeniem, które nie było skalibrowane (stwierdzono że skoro jednostkowy pomiar przy miejskich czujnikach pokazuje tyle samo to jest ok) i w sposób urągający metodologii badań
G O W N O
@Gozd: nie całkiem nic, robili jakieś akcje serwisowe dla kupionych w polskich salonach. Polegały one niestety na zmianie softu sterującego, co zmniejszało przy okazji moc i moment, czyli czyniło nabytek niezgodnym z tym, za co zapłaciłeś.
@raxon1: rząd powinien wprowadzić program WTRYSKIWACZ PLUS gwarantujący każdemu posiadaczowi diesla dotację do wymiany wtryskiwaczy raz na 100kkm, oraz niskie, urzędowe ceny filtrów DPF. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kupią auto i jak się coś zepsuje to tylko kombinują jak najmniej wydac na naprawę. Obstawiam, że jakieś 40% nowszych diesli ma wykonany taki zabieg.
Naprawa adblue zazwyczaj kosztuje kilka tysięcy złotych, wykodowanie 800 zl... ¯_(ツ)_/¯