Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko407
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

329

Prostowanie wygiętej ramy pojazdu ciężarowego

Zamiast spisać na stratę ramę po wypadku to ją naprostowano.

WuDwaKa
WuDwaKa
z
youtube.com
dodany: 22.01.2023, 09:27:07
  • #
    mechanikasamochodowa
  • #
    warsztat
  • #
    naprawa
  • #
    ciezarowki
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • 159
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Pff amatorzy

Typowy_Janusz_Flacz
z youtu.be
  • 5

Komentarze (159)

najlepsze

apee
apee
22.01.2023, 11:04:44 via Wykop
  • 265
Widać, że fachowcy, dokladność większa niż w fabryce, wszystko mierzone gigantycznym mikrometrem ;)
źródło: Screenshot 2023-01-22 at 11.58.43
  • 20
mag_zbc
mag_zbc
22.01.2023, 12:16:08 via Wykop
  • 145
@apee: makrometrem
rzaden_problem
rzaden_problem
22.01.2023, 22:23:58 via Wykop
  • 45
@tojestmultikonto: wartość tej ramy wprost proporcjonalna do monetyzacji tego filmiku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Rasteris
Rasteris
22.01.2023, 10:04:46 via Wykop
  • 146
Przy następnym wypadku elegancko sie połamie, a takie prostowanie zwieksza rtzyko wypadku.
  • 29
darbarian
darbarian
22.01.2023, 10:48:18 via Wykop
  • 134
@Rasteris: No właśnie miałem to napisać że element stalowy raz wygięty ulega w tym miejscu tak zwanej pamięci i kolejnym razem poskłada się jak folia aluminiowa i do tego osłabienie ramy spawami powoduje zmiękczenie materiału w tym miejscu.
Ishimura
Ishimura
22.01.2023, 11:11:25 via Wykop
  • 44
@Rasteris: dokładnie, bo rama bedzie juz osłabiona w tych miejscach
kinasato
kinasato
22.01.2023, 12:03:53 via Wykop
  • 105
Idealne rozwiązanie jak na warunki rosyjskie.

  • 8
NdFeB
NdFeB
22.01.2023, 22:33:16 via Wykop
  • 15
@kinasato: Panie! Prosto jest! 10/10
źródło: Capture
muchabzz
muchabzz
22.01.2023, 23:12:20 via Wykop
  • 9
@tojestmultikonto: stal uzyta do tej ramy byl zapewne obrabiana termicznie. i nie jest to tylko zagrzanie i wlozenie do wody. potraktowanie tej stali jak na filmie , rozgrzanie jej do czerwonosci i schlodzenie w przypadkowy sposob , zmienia jej charakterystyke. rama jako element nosny nie powinna byc w ogole naprawiana. jak ci sie twoj rower zegnie w pol , to prostujesz rame ? chcialbys potem jezdzic taka naprostowaną ramą?
RazWDupeToNieHej
RazWDupeToNieHej
22.01.2023, 21:25:53 via Wykop
  • 71
Komentarz z youtube: "Ciągałem naczepę po takim zabiegu. Dziękuję bardzo. Z lewej strony opony darła i nie dało się nią zjechać z ronda żeby na krawężnik nie najechać. Niby prosto jechała a jednak coś było z nią nie tak. Szef jak kiedyś w rajke próbował wjechać na bazie to dwóch mechaników go naprowadzało. W końcu poszła do Afryki"
Czytelnik30
Czytelnik30
22.01.2023, 13:46:29 via Wykop
  • 38
a potem złomy oparte o takie ramy wracają na ulice... :/
  • 1
Obmyslaw
Obmyslaw
22.01.2023, 14:54:02 via Wykop
  • 5
@Czytelnik30: Dokładnie. Nie raz były filmiki jak policja zatrzymuje ciężarówkę a rdza zjadła miejsca na zgięciach i przy spawach.
DzikWesolek
DzikWesolek
22.01.2023, 21:48:43 via Wykop
  • 35
Oglądałem kiedyś podobny podobny film na YT i potem algorytmy wywalały mi filmy napraw ciężarówek w Indiach. O panie! Tam to się dopiero dzieje. Słynna reklama przeróbki grata na Peugeota 206 za pomocą słonia całkiem realnie odzwierciedla to co się tam odwala.
adriansi
adriansi
22.01.2023, 19:57:10 via Wykop
  • 28
weź pudełko zapałek, zgnieć je, później wyprostuj i ponownie zgnieć, wnioski wysuń sam
  • 9
kobrys13
kobrys13
22.01.2023, 22:01:25 via Wykop
  • 52
@Hmrogrz: to weź metalowy teownik albo ceownik albo nawet rurkę, zmierz z jaką siłą trzeba zadzialać by ją zgiąć.
Potem weź wyprostuj metodami zaznaczonymi na filmie, a potem zmierz jeszcze raz siłę jaka trzeba zadzialać żeby zgiąć.
megawatt
megawatt
22.01.2023, 22:08:37 via Wykop
  • 29
Instytut chłopskiego rozumu. Faktycznie pudełko zapałek można porównać do stalowych elementów. Nie ma kompletnie różnicy.


@Hmrogrz: niemniej faktycznie po tym jak doszło do odkształceń plastycznych to doszło do nieodwracalnych zmian struktury materiału
Wasz_Pan
Wasz_Pan
22.01.2023, 12:21:28 via Wykop
  • 17
Sankcje i koszty robią swoje - teraz w RU wszelkiej maści druciarze i szpachlarze mają pełne ręce roboty.
  • 4
PiotrFr
PiotrFr
23.01.2023, 07:05:36 via Wykop
  • 2
@Wasz_Pan: a jakie sankcję są w Polsce, że naprawiają tak auta na sprzedaż?
JestemKaspi
JestemKaspi
23.01.2023, 10:52:48 via Wykop
  • 1
@czarnyrobut: ale #!$%@? glupoty, warsztat spod moskwy
źródło: Zrzut ekranu 2023-01-23 o 11.52.00
ultimate_dziaders
ultimate_dziaders
22.01.2023, 11:06:18 via Wykop
  • 15
Nie znam się na wytrzymałości materiałów ale nie lepiej wyciąć krzywy kawałek i wspawać z przeszczepa?
  • 3
danielo86
danielo86
22.01.2023, 15:58:59 via Wykop
  • 36
@ultimate_dziaders: najtaniej to by było przeszczepić numer VIN ( ͡° ͜ʖ ͡°)
januzssz
januzssz
22.01.2023, 21:30:42 via Wykop
  • 4
@ultimate_dziaders: Wspawanie innego kawałka bez przyrządu to też pogięty element.
BMcM_2
BMcM_2
22.01.2023, 21:30:36 via Wykop
  • 9
Być może tak naprawiona rama sprawi, że dalej będzie można wozić ładunki, ale przy następnej - dużo lżejszej - kolizji poskłada się jak domek z kart. Osobiście nie ryzykowałbym jazdy pojazdem z takim szkieletem.
  • 2
DzikWesolek
DzikWesolek
22.01.2023, 21:56:13 via Wykop
  • 14
@BMcM_2: 99% kierowców siadających za kierownicą używanego pojazdu nie ma zielonego pojęcia że tak wyglądała jego przeszłość. O tym wiedzą najczęściej tylko handlarze, ten co naprawiał i ten co #!$%@?ł.
tojestmultikonto
tojestmultikonto
22.01.2023, 22:20:43 via Wykop
  • -7
ale przy następnej - dużo lżejszej - kolizji poskłada się jak domek z kart


@BMcM_2: Zauważ, że wcale nie tak łatwo było ją wygiąć i nie tak łatwo ją wyprostować. Wyobraź sobie jaka musiała być energia zderzenia, skoro mechanicy prostowali ją w tylu miejscach, blacha była nie tylko pęknięta czy wygięta, ale nawet miejscami skręcona. Jeżeli zrobili to dobrze to rama powinna być jak nowa.
Escalade
Escalade
23.01.2023, 01:10:36 via Wykop
  • 6
Fajna opcja jak kogoś chcesz zabić. Po takim pogięciu struktura jest zmieniona i złoży się 2 razy bardziej zamiast wytrzymać. Równie dobrze po stłuczce można wpierdzielić na jedną burtę 30kg szpachli i dziwić się, że znosi na bok ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kaziu099
kaziu099
22.01.2023, 22:43:34 via Wykop
  • 5
Za takie coś powinno być 30 lat łagrów.

Swoja droga, jeśli takie praktyki są opłacalne, to znaczy, że nowe jest stanowczo za drogie
  • 4
subnoise
subnoise
22.01.2023, 23:54:09 via Wykop
  • 2
@kaziu099:
dobrze że nie wiemy jak obecnie, po sankcjach, wygląda w rosji serwis floty lotniczej :)
micelangeloB
micelangeloB
23.01.2023, 05:01:44 via Android
  • 1
@kaziu099 albo że sankcje działają ( ͡º ͜ʖ͡º)
benzene
benzene
22.01.2023, 11:11:37 via Wykop
  • 5
Super rozwiązana podłoga z licowanymi prowadnicami.
  • 1
werfogd
werfogd
22.01.2023, 14:17:33 via Wykop
  • 3
@benzene: No! I to jeszcze takie wytrzymałe france, że można na tym prostować ramę!
Hrabia_Wielki_Elektronik
Hrabia_Wielki_Elektronik
22.01.2023, 21:53:24 via Wykop
  • 4
Szkoda, że ten fachura nie wie co to jest pamięć materiału.... przekona się użytkownik tego złoma. Takich ludzi powinno się wsadzać do więźnia.
  • 6
subnoise
subnoise
22.01.2023, 23:22:54 via Wykop
  • 31
@tasmanz:
podwozie pamięta wypadek i gdy zbliża się do innej ciężąrówki, potrafi uciekać na pobocze
Hrabia_Wielki_Elektronik
Hrabia_Wielki_Elektronik
22.01.2023, 23:31:57 via Wykop
  • 3
@tasmanz: no właśnie tacy "nie fachurzy" naprawiają coś co jest nienaprawialne. Tzn. jest, ładnie wygląda po szpachli i lakierowaniu, ale przy ponownym kontakcie z przeszkodą zwija się jak kartonowe pudełko zapałek np. z Sianowa. Byłego.
ZjemTwojegoRogala
ZjemTwojegoRogala
23.01.2023, 07:24:36 via Wykop
  • 3
To musi być jakiś gównokraj, w cywilizowanych krajach nie robi się takich rzeczy...
umgebung
umgebung
23.01.2023, 00:05:36 via Android
  • 3
powodzenia xD
sciana
sciana
22.01.2023, 22:27:17 via Wykop
  • 3
Jak się będziemy trzymać takiej ramy, to się na pewno nie posramy.
Xaveri
Xaveri
22.01.2023, 14:10:23 via Wykop
  • 3
GRUZ
TWezmyr
TWezmyr
23.01.2023, 13:04:49 via Wykop
  • 2
Masakra. Przecież to nigdy nie będzie miało wytrzymałości założonej przez inżyniera. I albo pod obciążeniem dynamicznym albo po kolejnym dzwonie to się poskłada.
Kwaczek
Kwaczek
23.01.2023, 10:47:50 via Wykop
  • 2
Ta rama jest nic nie warta. Tak wielkie odkształcenia spowodowały nieodwracalną utratę wytrzymałości tej ramy.
Jare_K
Jare_K
23.01.2023, 10:37:49 via Wykop
  • 2
Być może to jest ekonomicznie uzasadnione. Ale nie ma żadnego uzasadnienia dla prostowania podłużnic i stref zgniotu spawanych/zgrzewanych z cienkich blach w osobówkach, które latają powyżej 100 km/h. Śmierć przy pracy takim mordercom reanimującym zezłomowane trupy!
qeti
qeti
23.01.2023, 12:50:44 via Wykop
  • 1
strasznie dużo "napracowania", nie wiem czy nie opłacałoby się raczej kupić nową?
kolonko
kolonko
23.01.2023, 11:22:04 via Wykop
  • 1
Świetna robota ale za takie coś powinno być 25 lat więzienia. Jeszcze później ktoś komuś sprzeda jako "idealny" stan. Taka stal to się nadaje na przetopienie i na łyżki co najwyżej. Byle uderzenie i poleci to na kawałeczki jakby z lodu było...
warsiawianski
warsiawianski
23.01.2023, 10:31:35 via Wykop
  • 1
Zastanawia mnie skąd wiedza, jaki ma mieć dokładny kształt finalny
nojasneurwa
nojasneurwa
23.01.2023, 08:33:06 via Wykop
  • 1
ty się wygnie/dognie, tu dospawa, tu zalepi...jest zabawa. A co ze zmęczeniem materiału po tych odkształceniach plastycznych? Pytam co dawnom po studiach i nie pamiętam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (329)
  • Zakopujący (6)

Hity

tygodnia

Film z amerykańskiego drona nad Morzem Czarnym
1829
Ukraina Pierwsza doba wojny
1458
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Więcej młodych ludzi uważa, że to mężczyźni są dyskryminowani
1422
[AMA] Maria Andrejczyk, rekordzistka Polski w rzucie oszczepem. Wicemistrzyni IO
1352
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #samochody
  • #mechanika
  • #motoryzacja
  • #pytanie
  • #carboners
  • #mechanikapojazdowa
  • #samochod
  • #heheszki
  • #technologia
  • #ciekawostki

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl