@Rasteris: No właśnie miałem to napisać że element stalowy raz wygięty ulega w tym miejscu tak zwanej pamięci i kolejnym razem poskłada się jak folia aluminiowa i do tego osłabienie ramy spawami powoduje zmiękczenie materiału w tym miejscu.
@tojestmultikonto: stal uzyta do tej ramy byl zapewne obrabiana termicznie. i nie jest to tylko zagrzanie i wlozenie do wody. potraktowanie tej stali jak na filmie , rozgrzanie jej do czerwonosci i schlodzenie w przypadkowy sposob , zmienia jej charakterystyke. rama jako element nosny nie powinna byc w ogole naprawiana. jak ci sie twoj rower zegnie w pol , to prostujesz rame ? chcialbys potem jezdzic taka naprostowaną ramą?
Komentarz z youtube: "Ciągałem naczepę po takim zabiegu. Dziękuję bardzo. Z lewej strony opony darła i nie dało się nią zjechać z ronda żeby na krawężnik nie najechać. Niby prosto jechała a jednak coś było z nią nie tak. Szef jak kiedyś w rajke próbował wjechać na bazie to dwóch mechaników go naprowadzało. W końcu poszła do Afryki"
Oglądałem kiedyś podobny podobny film na YT i potem algorytmy wywalały mi filmy napraw ciężarówek w Indiach. O panie! Tam to się dopiero dzieje. Słynna reklama przeróbki grata na Peugeota 206 za pomocą słonia całkiem realnie odzwierciedla to co się tam odwala.
@Hmrogrz: to weź metalowy teownik albo ceownik albo nawet rurkę, zmierz z jaką siłą trzeba zadzialać by ją zgiąć. Potem weź wyprostuj metodami zaznaczonymi na filmie, a potem zmierz jeszcze raz siłę jaka trzeba zadzialać żeby zgiąć.
Być może tak naprawiona rama sprawi, że dalej będzie można wozić ładunki, ale przy następnej - dużo lżejszej - kolizji poskłada się jak domek z kart. Osobiście nie ryzykowałbym jazdy pojazdem z takim szkieletem.
@BMcM_2: 99% kierowców siadających za kierownicą używanego pojazdu nie ma zielonego pojęcia że tak wyglądała jego przeszłość. O tym wiedzą najczęściej tylko handlarze, ten co naprawiał i ten co r------ł.
ale przy następnej - dużo lżejszej - kolizji poskłada się jak domek z kart
@BMcM_2: Zauważ, że wcale nie tak łatwo było ją wygiąć i nie tak łatwo ją wyprostować. Wyobraź sobie jaka musiała być energia zderzenia, skoro mechanicy prostowali ją w tylu miejscach, blacha była nie tylko pęknięta czy wygięta, ale nawet miejscami skręcona. Jeżeli zrobili to dobrze to rama powinna być jak nowa.
Komentarze (159)
najlepsze
źródło: Screenshot 2023-01-22 at 11.58.43
Pobierzźródło: Capture
PobierzPotem weź wyprostuj metodami zaznaczonymi na filmie, a potem zmierz jeszcze raz siłę jaka trzeba zadzialać żeby zgiąć.
@Hmrogrz: niemniej faktycznie po tym jak doszło do odkształceń plastycznych to doszło do nieodwracalnych zmian struktury materiału
@BMcM_2: Zauważ, że wcale nie tak łatwo było ją wygiąć i nie tak łatwo ją wyprostować. Wyobraź sobie jaka musiała być energia zderzenia, skoro mechanicy prostowali ją w tylu miejscach, blacha była nie tylko pęknięta czy wygięta, ale nawet miejscami skręcona. Jeżeli zrobili to dobrze to rama powinna być jak nowa.