Wpis z mikrobloga

#webdev #hosting
W ramach poniedziałkowego przenoszenia strony klienta na nowy hosting (który sam sobie wybrał) chciałbym tylko grzecznie podzielić się informacją, że moim zdaniem, nazwa.pl to największe g---o w historii gówna.

Nie można dodać domeny do hostingu, dopóki NSy nie są ustawione na nazwę. Więc żeby mieć stronę hostowaną na nazwie za cloudflare, to trzeba zmienić NSy na nazwę i potencjalnie sobie zrobić downtime (bo nie można odpowiednich rekordów wcześniej ustawić), dodać do hostingu, szybciutko zmienić z powrotem na Cloudflare i jest cacy. Na sam moment kliknięcia "dodaj" do hostingu musi być u nich. Co za monumentalna kupa gówna.
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Django_na_Django Klient się obudzi za rok, jak za dzierżawę domeny i podstawowy serwer przyjdzie mu faktura o 250% wyższa. A jak będzie próbował zabrać domenę do innego dostawcy to tłumaczenie z "utrzymania klienta" że nigdzie nie będzie miał takich usług i że oni wszystko dla klienta. Śmiech na sali.
  • Odpowiedz
@Django_na_Django: Absolutnie się z Tobą zgadzam. Nie tyczy się to wyłącznie nazwa.pl, ale całej grupy która obecnie składa się z:
nazwa.pl, o12.pl, netmark.pl, hostinghouse.pl, atthost.pl, linux.pl ceny mają z d--y - jak garnki na pokazach dla emerytów, procedury takie żeby zniechęcić do zmian.

Kiedyś zupełnie poważnie słyszałem rozmowę w pociągu dwóch typów z agencji i mówili, że jak ktoś ma domenę w nazwa.pl, home.pl, i jeszcze kilku innycych firmach -
  • Odpowiedz
@Django_na_Django: A to nawet nie wiedziałem xd Aż sprawdziłęm konto, czy nie ubywa mi za wymawianie i pisanie nazwa.pl xd miałem koło 10 lat hosting w Netmark. Jak kupiła to nazwa.pl to pomijając podwyżki o 400% zaczęły się awarie, nic nie działało. Jak przenosiłem się do innej formy to okazało się, że nie można łatwo przenieść hostingu i poczty bo Netmark wyłączył pewne funkcje. I tak przenosiłem ze 3-4 godziny
  • Odpowiedz
Kiedyś zupełnie poważnie słyszałem rozmowę w pociągu dwóch typów z agencji i mówili, że jak ktoś ma domenę w nazwa.pl, home.pl, i jeszcze kilku innycych firmach - to liczą ich x3 bo to frajerzy i tak się z frajerami postępuje i że to standard w branży.


@brygadzistausmiechnietejpolski: Dobre( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Django_na_Django: Wymóg, o którym piszesz, to konieczność potwierdzania, że faktycznie zarządzasz domeną. CloudHosting Panel przed podpięciem domeny wymaga, aby została ona skierowana na serwery DNS nazwa.pl. W praktyce taka zmiana zwykle nie powoduje przerwy w działaniu strony, ponieważ większość resolverów korzysta z rekordów zapisanych w cache. Po dodaniu domeny do hostingu można od razu przywrócić serwery Cloudflare i kontynuować konfigurację już po swojej stronie. To krótka operacja, którą da się
  • Odpowiedz
@nazwapl: mordeczki, potwierdzeniem że mam kontrolę nad domeną powinno być skierowanie A rekordu na odpowiedni IP, tak jak absolutnie wszędzie indziej. Przy shared hostingach faktycznie problem, jakby ktoś już taka sama domenę dodał na swój, ale ryzyko raczej minimalne i rozwiązywane przez support. Co do niezauważalnej przerwy, to przecież wasz system musi też zrobić diga by zweryfikować, więc jest to zauważalne. Może dajcie opcje weryfikacji via TXT jak tak bardzo
  • Odpowiedz