Aktywne Wpisy

MonazoPL +202
MichuTop +282
Niesamowitym przykładem syndromu sztokholmskiego są dla mnie osoby postronne broniące astronomicznych zarobków lekarzy z NFZ, typu Aneta lat 40 kasjerka na minimalnej lub Mariusz lat 47 pracownik serwisu samochodowego. Liczne głosy od tych ludzi - "Trzeba było się uczyć", "Oni ciężko się uczyli przez 6 lat na studiach, zarobki 100k im się po prostu należą". Zupełnie jakby inni ludzie potrzebni gospodarce nie musieli się uczyć czy równie ciężko albo i ciężej pracować,





Zachwycony ich precyzją i trwałością, kupił za pożyczone od polskiej rodziny licencję na tę technologię i zaczął w Paryżu produkować koła zębate ze wzorem daszkowym z metalu. Fabryka osiągnęła duży sukces a koła trafiały do kopalni (można je zobaczyć do dziś w Bochni) czy na statki (miał je Titanic, ma też Błyskawica).
Symbol podwójnego chevrona – logo, dziś znak rozpoznawczy Citroëna – to nic innego jak stylizowane odwzorowanie tych polskich, daszkowych kół zębatych z Głowna.Tak zaczęła się legenda marki, która dzięki odkryciu w małym polskim miasteczku podbiła motoryzacyjny świat. W latach 20. Citroën stał się europejską potęgą motoryzacyjną a sam Andre Citroën nazywany był Fordem Europy.
Cała historia Citroëna -> KLIK
O Polsce pamiętał i złożył polskiemu rządowi bardzo dobrą propozycję na zbudowanie potęgi przemysłu motoryzacyjnego w naszym kraju. Ale to już temat na oddzielny wpis...
#citroen #samochody #motoryzacja #glowno #lodz #ciekawostki #historia #lodzkie
źródło: chevrons
Pobierz