Wpis z mikrobloga

@wetorek2:

Tak, tak, oczywiście, przyjadę najszybciej jak się da, oczywiście będziecie mi musieli zwrócić koszty. Muszę już kończyć rozmowę, bo samolot zaraz startuje i właśnie kazali wyłączyć telefony. Odezwę się z Tokyo, za jakieś 20 godzin.
  • Odpowiedz
@ChineseMobilePhones: oferowali 50 euro za tydzień dyżuru 24/7, trzeba było zareagować w ciagu 30 minut od kiedy support zadzwonił. Jakby się nic nie działo to bym miał 50 euro. A jakby się coś stało to bym miał 50 euro + kasę za przepracowane godziny (wg mojej ówczesnej stawki z B2B). Złota oferta po prostu
  • Odpowiedz
@wetorek2: PagerDuty 24/7 jest raczej nielegalne, ostatnio to analizowałem i wyszło mi że nadal trzeba zapewnić 11h odpoczynku itp, już nie mówiąc że jak się wysypie i odbierzesz w nocy to powinieneś dostać wolne na drugi dzień, wtedy ktoś inny musi przejąć on call i robią się problemy. Nie konsultowałem tego z prawnikiem ale wydaje mi się że bardzo trudno zrobić w Polsce legalny support na uop
  • Odpowiedz
  • 1
@pan_bogus to prawda, w Polsce jest to w zasadzie nielegalne ale żeby firmy przestały tak robić to musiałbyś wygrać w sądzie z wielką korporacją. I jeśli wyjdzie, że to jest oficjalne stanowisko sądów pracy to firmy po prostu pozamykają tu biura i będą w Indiach płacić grosze za pracownika 24/7 pod telefonem
  • Odpowiedz
oferowali 50 euro za tydzień dyżuru 24/7, trzeba było zareagować w ciagu 30 minut od kiedy support zadzwonił. Jakby się nic nie działo to bym miał 50 euro. A jakby się coś stało to bym miał 50 euro + kasę za przepracowane godziny (wg mojej ówczesnej stawki z B2B). Złota oferta po prostu


@cebulowy_krezus: ale to 50 euro to chyba za dzień dyżuru, a nie tydzień?
  • Odpowiedz
ale to 50 euro to chyba za dzień dyżuru, a nie tydzień?


@some_ONE: też myślałem, że żarty sobie robią. Nikt w firmie im tego nie chciał robić i kierowników zapędzili. A nowym ludziom już wpisywali w umowę, że to obowiązkowe
  • Odpowiedz
to prawda, w Polsce jest to w zasadzie nielegalne ale żeby firmy przestały tak robić to musiałbyś wygrać w sądzie z wielką korporacją. I jeśli wyjdzie, że to jest oficjalne stanowisko sądów pracy to firmy po prostu pozamykają tu biura i będą w Indiach płacić grosze za pracownika 24/7 pod telefonem


@fra234: Ale jest już legalne niedanie ludziom bez PagerDuty premii ;) Takie "bezpieczeństwo" uop
  • Odpowiedz
to firmy po prostu pozamykają tu biura


@fra234: no właśnie to jest największy problem, ta branża nie może sprawnie działać bez dyżurów, więc jeśli się "postawimy" to firmy mogą z nas rezygnować. Najważniejsze to być za to dobrze wynagradzanym (niekoniecznie za sam dyżur, chodzi mi ogólnie o pensje).
  • Odpowiedz
  • 0
@pan_bogus zgodnie z prawem to sam dyżur może być bezpłatny, ale jeśli faktycznie coś się stanie to firma musi zapłacić za przepracowane godziny.
  • Odpowiedz