Wpis z mikrobloga

✨️ Jak przebranżowić się na programistę w wieku 30 lat?
Cześć, mam za kilka lat osiągnę magiczny wiek - 30 lat, a do tego czasu chciałbym się przebranżowić, otóż wybór padł na coś z IT, zawsze mnie to interesowało lecz życie niestety tak mnie pokierowało że dopiero teraz jest na tyle stabilne że czuję się gotowy temu poświęcić w pełni. Wiem że sytuacja w tej branży zmienia się bardzo dynamicznie, chciałbym na naukę poświęcić nawet parę lat, żeby wejść do tego zawodu już z jakimiś umiejętnościami. Mam kilka pytań do ludzi którzy w tym siedzą. Moje wykształcenie techniczne jest nie powiązane z tą branżą.

Jestem typem samouka, uczę się trochę przy pomocy AI i YouTube, nauczyłem się dzięki temu pisać jakieś bardzo proste kody w Pythonie stosując różne formuły, ale mówię o naprawdę prostych rzeczach typu kod który potrafi na przykład przy logowaniu upomnieć użytkownika ze użył za mało lub za dużo znaków jeśli zapytanie jest o nazwę użytkownika lub hasło. Mógłbym uczyć się dalej i rozumieć coraz to nowsze formuły ale bardzo demotywuje mnie to że napisanie takiego kodu i poprawienie kilku błędów które popełnie zajmie mi z 30 minut, a chatgpt napisze mi to w 5 sekund dużo ładniej, szybciej, i ogólnie lepiej, już domyślam się że pisanie kodu od zera nie ma zbyt dużego sensu więc moje pytanie brzmi:
- w jakim kierunku powinienem skupić moją naukę aby wiązać z tym przyszłość zawodową?
- czy warto inwestować w kursy i certyfikaty? ceny takich kursów sięgają 10 tysięcy złotych
- czy są jakieś strony które „symulują” pracę programisty i dają zadania w postaci kodów z błędami które trzeba znaleźć i poprawić?
- jak mogę wykorzystać AI do sprawnej nauki tego zawodu?
- nie wiem w którą stronę kierować swoją naukę czy to ma być HTML, Java itp…
- czy to realne wejść w tą branżę bez wykształcenia związanego z nią, oraz bez wcześniejszego doświadczenia? oczywiście jak będę czuł się na siłach to planuje jakiś staż itp.