Wpis z mikrobloga

Język został stworzony przez Willa Wrighta, twórcę serii gier "The Sims" od Electronic Arts. Powstał podczas prac nad grą "SimCopter" (1996), gdy Wright chciał uniknąć używania prawdziwych języków, żeby dialogi nie stały się nużące. Do "The Sims" nagrano setki kwestii z różnym tonem i emocjami.

Z czasem Simlish stał się znakiem rozpoznawczym serii "The Sims" oraz gier pokrewnych, takich jak "MySims" czy "SimCity". Pojawia się też w innych produkcjach, m.in. "Spore" i "Sid Meier’s SimGolf".

Simlish nie jest prawdziwym, uporządkowanym językiem, ale ma pewne zasady wymowy - np. można łączyć maksymalnie dwie spółgłoski obok siebie, podczas gdy w angielskim nawet trzy.

Niektóre słowa Simlish są oficjalnie znane, np. "nooboo" oznacza "dziecko", a "fliblia" – "ogień".

Przykładowe zwroty:
atohteh - muszę iść do toalety
awasa poa - nudzę się
boobasnot - nie lubię cię
oh feebee lay - jestem głodny
o mee pooba - jestem w ciąży
shpansa - na zdrowie
wabadebadoo - płonę

Najpopularniejsze przywitanie to "sul sul" (coś jak hawajskie "aloha"), które może być również użyte jako pożegnanie.

Więcej moich ciekawostek: #losoweciekawostki

#ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #simsy #thesims #sims4 #simcity #jezykiobce #gry
Ukiss - Język został stworzony przez Willa Wrighta, twórcę serii gier "The Sims" od E...

źródło: Sztuczny język używany przez postacie w seriach gier “The Sims” oraz “SimCity” to Simlish

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach