Aktywne Wpisy

Zmorka +325

czerwony_kmer +526
Cały przystanek został osłupkowany. Jeśli zdjęcie mogłoby mówić, to krzyczałoby "nie wolno tu parkować". Na moich oczach kierujący zaparkował na samym środku czynnej zatoki autobusowej. Wysiadł i poszedł do pawilonów usługowo handlowych które znajdują się na lewo. Mi nie pozostało nic innego jak tylko go zgłosić. Na szczęście tym razem sprawiedliwości stało się zadość.
Mandat w komentarzu
#konfitura #uprzejmiedonosze #samochodoza
Mandat w komentarzu
#konfitura #uprzejmiedonosze #samochodoza
źródło: wykroczenie
Pobierz





Ryan X-13 Vertijet
Biuro ds. Aeronautyki US Navy w 1947r. przyznało Ryan Aeronautical Company kontrakt na opracowanie i zbadanie myśliwca odrzutowego pionowego startu (VTOL). Projekt o wstępnej nazwie F3R był częścią większego programu dotyczącego samolotów, które mołyby być przenoszone przez okręty podwodne.
Od 1947r. do 1950r. Ryan prowadziło testy z wykorzystaniem zdalnie sterowanego modelu zabezpieczonego uprzężą do plaftformy startowej. W 1953r. US Air Force zdecydowało się na sfinansowanie pełnoskalowej maszyny napędzanej silnikiem odrzutowym. Samolot otrzymał oznaczenie X-13.
Pierwszy prototyp został wyposażony w tymczasowe podwozie i wykonał pierwszy poziomy lot 10 grudnia 1955r. Podwozie zostało następnie zastąpione przez ramę zamontowaną w sekcji ogonowej, która pozwalała utrzmać w pionie maszynę stojącą na ziemi.
11 kwietnia 1957r. drugi z prototypów wykonał pionowy start z platformy umieszczonej na lawecie, następnie przeszedł do lotu poziomego by następnie wrócic do pionu i wylądować zaczepiając się o linę przy pomocy haku umiejscowionego na nosie. W spodniej części kadłuba znajdował się również słupek, który miał za zadanie utrzymać odpowiednią odległość od platformy. Za kontrolę wychylenia samolotu odpowiedzialny był system wektorowania ciągu głównego silnika oraz dysze znajdujące się na końcach skrzydeł.
28 oraz 29 lipca 1957r. X-13 został zademonstrowany w Waszyngtonie. Samolot po starcie przekroczył rzękę Potomac i wylądował na terenie Pentagonu. US Air Force postanowiło nie kontynuować projektu ze względu na brak zapotrzebowania operacyjnego na tego typu maszynę.
Prototypy można zobaczyć na wystawach National Air and Space Museum w Waszyngtonie oraz National Museum of the United States Air Force w Dayton, Ohio.
==============================
Podstawowe dane techniczne (X-13):
Załoga: 1
Długość/wysokość: 7.14m
Rozpiętość skrzydeł: 6.40m
Powierzchnia nośna: 17.8m^2
MTOW: 3272kg
Napęd: 1 x Rolls-Royce Avon RA.28 – silnik turboodrzutowy o ciągu 44kN
Vmax: 560kmh | 300kts
Pułap: 6100m | 20000ft
Zasięg: 307km | 167nmi
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania #nauka #militaria #wojsko
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: 00
Pobierzźródło: 1
Pobierzźródło: 2
Pobierzźródło: 3
Pobierzźródło: 4
Pobierzźródło: 5
Pobierzźródło: 6
Pobierzźródło: 7
Pobierzźródło: 8
Pobierzźródło: 10
PobierzTreść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
No i jeszcze raz lata 50te, a oni taka technologia, jak u Elona Muska xD