Aktywne Wpisy
filemon111 +5
Wykopki się zesrały bo im się nie podoba dziki trener. Nie mogą pojąć, że ktoś ma inne zdanie.
Wiecie dlaczego jest tak popularny? Bo mówi to co większość ludzi myśli, a nie to co myśli jakaś zbieranina przegrywów.
#dzikitrener
Wiecie dlaczego jest tak popularny? Bo mówi to co większość ludzi myśli, a nie to co myśli jakaś zbieranina przegrywów.
#dzikitrener

liliove +2
Jakiś użytkownik, który założył konto miesiąc temu tak się zaangażował w obronę Oliwii, że wysłał mi kilka wiadomości prywatnych pod rząd ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ciekawe kto się kryje pod nickiem @Mariusz_Datecki ?
Jak myślicie ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#hotelparadise
Ciekawe kto się kryje pod nickiem @Mariusz_Datecki ?
Jak myślicie ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#hotelparadise





Ryan X-13 Vertijet
Biuro ds. Aeronautyki US Navy w 1947r. przyznało Ryan Aeronautical Company kontrakt na opracowanie i zbadanie myśliwca odrzutowego pionowego startu (VTOL). Projekt o wstępnej nazwie F3R był częścią większego programu dotyczącego samolotów, które mołyby być przenoszone przez okręty podwodne.
Od 1947r. do 1950r. Ryan prowadziło testy z wykorzystaniem zdalnie sterowanego modelu zabezpieczonego uprzężą do plaftformy startowej. W 1953r. US Air Force zdecydowało się na sfinansowanie pełnoskalowej maszyny napędzanej silnikiem odrzutowym. Samolot otrzymał oznaczenie X-13.
Pierwszy prototyp został wyposażony w tymczasowe podwozie i wykonał pierwszy poziomy lot 10 grudnia 1955r. Podwozie zostało następnie zastąpione przez ramę zamontowaną w sekcji ogonowej, która pozwalała utrzmać w pionie maszynę stojącą na ziemi.
11 kwietnia 1957r. drugi z prototypów wykonał pionowy start z platformy umieszczonej na lawecie, następnie przeszedł do lotu poziomego by następnie wrócic do pionu i wylądować zaczepiając się o linę przy pomocy haku umiejscowionego na nosie. W spodniej części kadłuba znajdował się również słupek, który miał za zadanie utrzymać odpowiednią odległość od platformy. Za kontrolę wychylenia samolotu odpowiedzialny był system wektorowania ciągu głównego silnika oraz dysze znajdujące się na końcach skrzydeł.
28 oraz 29 lipca 1957r. X-13 został zademonstrowany w Waszyngtonie. Samolot po starcie przekroczył rzękę Potomac i wylądował na terenie Pentagonu. US Air Force postanowiło nie kontynuować projektu ze względu na brak zapotrzebowania operacyjnego na tego typu maszynę.
Prototypy można zobaczyć na wystawach National Air and Space Museum w Waszyngtonie oraz National Museum of the United States Air Force w Dayton, Ohio.
==============================
Podstawowe dane techniczne (X-13):
Załoga: 1
Długość/wysokość: 7.14m
Rozpiętość skrzydeł: 6.40m
Powierzchnia nośna: 17.8m^2
MTOW: 3272kg
Napęd: 1 x Rolls-Royce Avon RA.28 – silnik turboodrzutowy o ciągu 44kN
Vmax: 560kmh | 300kts
Pułap: 6100m | 20000ft
Zasięg: 307km | 167nmi
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania #nauka #militaria #wojsko
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: 00
Pobierzźródło: M23-2
Pobierzźródło: 960px-Project_Paperclip_Team_at_Fort_Bliss
Pobierzhttps://airandspace.si.edu/collection-objects/bachem-ba-349-b-1-natter-viper/nasm_A19600313000
@MajsterZeStoczni: XD porównanie z d--y, bo to była mała zabawka z klasycznym silnikiem turboodrzutowym na paliwo ciekłe zasilanym tlenem z powietrza z normalną kontrolą mocy i na dodatek sterowana przez człowieka...
A jak już czepiamy się szczegółów to silnik odrzutowy nie jest zasilany powietrzem a paliwem, które z powietrzem
Gdzieś się tarla w kartonie.
@Gieekaa: system autostabilizacji
@kolonosko
https://wykop.pl/wpis/82471361/w-przypadku-tej-konstrukcji-nazwa-serii-pasuje-jak
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 72
Rockwell Space Shuttle Orbiter
W