Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Pojechałem na analizę biegu do Biernata do Olsztyna. Ten post to nie jest reklama, bo nic za to nie dostałem zniżek wręcz całość mnie wyniosła tyle ile nigdy nie wyjadałem na buty nawet (jechałem z Katowic aż)
Lubię się uzewnętrzniać i dać po prostu recenzje a kto jak to odbierze to już mi to rybka.

To był mój drugi raz u fizjo, byłem u dobrego fizjo na Śląsku który biega i dostałem polecenia konkretnych mobilek itd. Mam płaskostopie i dysproporcje barków a przez olewanie streczu i aktywacji jak ćwiczyłem siłowo trójbój (ego lifting) to mam niektóre mięśnie absurdalnie silniejsze niż antagonistyczne.
Niemniej u Biernata okazało się że moim głównym problemem procz słabszej nogi prawej (przez dysproporcję barków zapewne - czyli kręgosłupa skrzywienie - czyli nie wiem co dalej nie znam się) kąty padania stopy o podłoże są różne równie względem stawu kolanowego/biodra (jak coś źle napisałem nie bijcie, ja amator).
Tylko że to w zasadzie nic AŻ takiego bo da się dysproporcję naprawić ćwiczeniami na prawą nogę (różne wersje ciągów z ketlem, wspięcia, skakania, 2x więcej stymulowanie pracy stopy i lydy prawej). Przez to mam ciągły ból w lewej części lower back nawet po bieganiu, bo udo z przodu mam sporo bardziej objętościowe niż lewe co (paradoksalnie!) świadczy i tym że mam silniejszą lewą stopę, łydkę itd.

Biernat ma w fajny styl mówi że w dupie te płaskostopie jak robię przysiad atg 170kg bez odrywania pięt to co się mam przejmować i że co drugi Kenijczyk ma płaskostopie xD

Otóż największym problemem u mnie, nr 1, jest zły oddech. Nie umiem oddychać przeponowo. I robiłem ćwiczenia które jeszcze pogłębiały problem np. progresowalem planka do 5min+ a mam go w ogóle nie robić.

Mam rozpisane ćwiczenia resztę sam sobie mam wyszukać, chyba się na śpiew zapiszę.

Ogólnie polecam. Ale z ciekawości - czy ktoś ma również podobną diagnozę i radził sobie z tym oddechem i ewentualnie coś powie?

Nogi - wiem co robić