Wpis z mikrobloga

Mirki jak to jest z rejestracją quadów? Dziś się dowiedziałem, że można je rejestrować jako traktory (T3B) lub pojazdy samochodowe inne (L7E).
Jakie są zalety, wady i obowiązki w przypadku obu homologacji? Szukałem w sieci ale wszystko co mi wyrzuciło to jakieś rozmowy z diagnostami sprzed kilku(nastu) lat gdzie odpowiedzi na moje pytania nie ma. W dodatku od tego czasu mogły się pozmieniać przepisy.

Mam dużą działkę i przyszedł mi pomysł do głowy aby zakupić quada z przyczepką do pomocy.
Czy rejestracja sprzętu jako traktor nie będzie mnie ograniczała w prędkości do 30 km/h na drogach publicznych?

Uprzedzając zamartwianie się, że sobie z quadem powyżej tej prędkości nie poradzę bo jest w cholerę wywrotny to ogólnie w pracy wyjeździłem na tym sprzęcie kilka ładnych tysięcy km w różnych warunkach.

#quady #atv #motocykle #motoryzacja #niebieskiepaski #diagnostyka #diagnostykasamochodowa #offroad
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@scomander: Temat był dokładnie wyjaśniony w kilku wątkach na atvpolska.pl niestety serwer nie działa, ale możesz sprobowac poszukać na jakichś mirrorach. Pojazd samochodowy inny oraz maszyna wolnobieżna tak chyba się fachowo to nazywało. Minusy były takie, że przy jednym trzeba było czerwony trójkąt przyczepić jak na ciągnikach rolniczych, a w drugim przypadku potrzebna była zamontowana gaśnica. Ogólnie był problem i najlepiej było kupić zarejestrowanego quada, niż samemu się z tym
  • Odpowiedz
  • 0
@George_Liquor: polaris chyba sportsman 570, starszym grizzly, kymco, arctic cat. Wszystkie tak w przedziale pojemności 500-650.

Przyczepka w quadzie na drodze publicznej to proszenie się o kłopoty


@FilipWWL: to wiem, przyczepka głównie jednak działka ale samym atv chciałbym pojechać zatankować i mi się nie widzi wlec 30 km/h gdzie sobie radzę jadąc 70-80.
W planach zakup już zarejestrowanego (nawet mam znajomego co by pojechał pooglądał i ocenił bo
  • Odpowiedz
@scomander: Jak masz na oku polarisa to ostrożnie, kiedyś był dramat z częściami, z usa trzeba było ściągać. No i klucze calowe często były potrzebne. Zbadaj temat najpierw.

Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi z prędkością, ja swoim spokojnie stówkę polecę po czarnym, Nie za bardzo wiem co tu ogarniać, tylko trzeba uwzględnić, że hamulce zazwyczaj słabsze niż w moto czy samochodzie.
  • Odpowiedz
  • 0
@FilipWWL: no właśnie nad sportsmanem myślałem i to co piszesz to cenna uwaga, dzięki.
Jednak ostateczne decyzje nad marką i modelem będę rozkminiał dopiero prawdopodobnie przed zimą aby pług był w razie czego bo odśnieżanie 100m dojazdu łopatą potrafi dać w kość czasowo.

A jakie modele używane tak do 20k polecasz?
CAN-AM albo CF Moto git czy
  • Odpowiedz
@scomander: sportsman jest bardzo popularny, myślę, że nie będzie problemów w naprawą jakby coś. Daje radę z pługiem, być może łańcuchy się przydadzą. Nie chciałbym nic polecać, nie śledzę rynku od jakiegoś czasu. Jakość koreańczyków bardzo się poprawiła ostatnio i poza typowymi najtańszymi chińczykami śmiało można brać je pod uwage. Ważne, żeby miał 4x4 i minimum 500-600 pojemności jak chcesz odśnieżać. No i reduktor jest bardzo przydatny.
  • Odpowiedz
  • 0
@FilipWWL: łańcuchów nie potrzebuję bo to sam beton i asfalt jako podłoże.
W sumie to jak się zdecyduję na zakup to pierwsze z kumplem pogadam.

Jednak pierwsze wolałbym info jak go rejestrować czy na T czy na B :D
  • Odpowiedz
  • 0
Pracuję w leasingu i 99% quadów rejestrujemy jako T3B.


@piwakk: no dobra ale czy taka rejestracja nie wymaga od właściciela przestrzegania przepisów poruszania się z Vmax 30km/h?
Mandaty wysokie a i jadąc 60 w zabudowanym w takim przypadku można stracić kwity
  • Odpowiedz
  • 0
@xspeditor Handlowcem nie jestem, ale generalnie z tego co widzę jakie parametry są stawiane na wniosku to raczej tak. No poza wykupem, bo na quadzie nie zrobisz 50% po 3 latach ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz