Wpis z mikrobloga

Mirki jak to jest z KUP50 i ulga pit dla mlodych? Bo rozne opinie spotykam w necie. Mam ponizej 26 roku zycia - czy jak korzystam z zerowego pitu dla mlodych, to czy po przekroczeniu tej kwoty ulgi (te ok. 86k) to czy moge korzystac z KUP50? Bo po uldze jeszcze wlatuje kwota wolna od podatku te 30k i razem jest to prawie 120k #podatki #programista15k #skarbowka #pieniadze
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Hakax: dokładnie tak mam za ostatni rok - do 85528zł ulga dla młodych, potem pracodawca zaczął odprowadzać podatek z uwzględnieniem KUP50, ale z racji że dochód po KUP50 nie przekroczył 30k to przy rozliczeniu PITa mam nadpłatę podatku i do zwrotu
  • Odpowiedz
  • 0
@BigBlueBicycle: to jak to wyglądalo by zakladac ze np w ciagu roku mam przykladowo 140k brutto zarobku? Jak wtedy z tym KUp50? Moge stosowac czy dopiero po 26 roku zycia?
  • Odpowiedz
@Hakax: nie jestem księgowym, więc nie będę liczył, żeby głupot Ci nie gadać xD
do 85528 - ulga dla młodych
powyżej stosujesz KUP (w zależności od umowy z pracodawcą jakiś tam %) - więc jeżeli masz wysoki % to nie wpadniesz w próg 32% (skala podatkowa jest od dochodu, czyli już po odliczeniu KUP)
  • Odpowiedz
@Hakax: No to są niepowiązane rzeczy, KUP50 obniża Ci przychód podlegający opodatkowaniu. Czyli jak zarobisz 10k brutto to na początku (przy stawce 70%) 10*0.5*0.7 jest doliczane jako twój koszt a podatek dopiero dotyczy pozostałych 6.5k.
  • Odpowiedz
  • 0
@BigBlueBicycle: @Bejro tutaj napisali, ze nie moge stosowac KUP50 w tym samym roku co ulgi pit dla mlodych.
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zwolnienie-z-pit-dla-mlodych-a-50-koszty-uzyskania-przychodu

Przykład 1.