Wpis z mikrobloga

Czy to normalne jest, że w aucie z tył napędem, automat i 230km (bmw e92) często zrywa trakcję - tj. na włączonych systemach często one ingerują? Dzieje się tak jak popada deszcz, wcześniej miałem stare wielosezonówki i była tragedia, wymieniłem na zimówki (tył 2023 dużo mięsa, ale niska półka "Diamond coś tam", przód 2020 też jest mięso tak samo niska półka "Barum") jest troche lepiej, ale przy jeździe 30km/h i daniu kickdowna już odcinają moc systemy...

Wcześniej miałem E46 manual 170km, systemy ingerowały chyba tylko jak w śniegu jeździłem lub lodzie, na deszczu zero problemów, zawsze podawała jak trzeba.

Chodzi tu o moc, czy że automat tak ma jak daję kickdown i chroni to skrzynię? Nie sprawdzałem w sumie jak będzie się zachowywać w sporcie.

Dodam, że to E92 ma zrobioną geometrię i jest git, więc nie wiem czy po prostu E9x jest takie upośledzone względem E46 czy te opony taki badziew?

#bmw #e46 #e90 #motoryzacja #samochody
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@gandalf_rzulty: Diesel czy benzyna? Bo jeden ma 270 Nm, drugi 500 Nm. W tym drugim przypadku zrywanie trakcji będzie o wiele częstsze

Chodzi tu o moc, czy że automat tak ma jak daję kickdown i chroni to skrzynię?

Jeśli to turbodoładowany diesel i był robiony soft to może się tak zdarzyć (wtedy skrzynia przedwcześnie zbija bieg), ale nie załączy się kontrolka trakcji. W innym przypadku niemożliwe, po prostu opony nie
  • Odpowiedz
@gandalf_rzulty: Mam tak samo w e39, moc ta sama i też automat. Letnie mam jeszcze na starych oponach i też producent Diamond, jak popada to łatwo gubi trakcję i DSC zaczyna działać. Zimówki aktualnie mam założone, te są roczne i lepsze, w sumie nie przypominam abym miał taką sytuację często jak na letnich, bez znaczenia czy na wodzie czy śniegu, trzyma dobrze i nie gubi tak trakcji.
  • Odpowiedz
@gandalf_rzulty ostatnio wynająłem M3 nowe G80 i jak się okazało na zimnych oponach bardzo zrywa trakcję jadąc RWD w zakrętach, natomiast na wprost jest spoko. Jeździłem też innym RWD bez szpery i było dużo gorzej. Masz 230KM, zrywa przy ruszaniu bo nie masz spiętego dyfra i kręci się jedno koło.
  • Odpowiedz
benzyna, 300nm wiec chyba nieduzo jak na jakies 1500kg masy

@gandalf_rzulty: No to w takim razie albo opony śmietniki, albo źle dobrana szerokość opony. Zmień opony, albo jak pisze przedmówca dociąż tył ;)
  • Odpowiedz
No to w takim razie albo opony śmietniki, albo źle dobrana szerokość opony. Zmień opony, albo jak pisze przedmówca dociąż tył ;)


@hyperlink: rozmiary opon katalogowe 225/45, felga ori 17 cali

W E46 miałem zimówki na felgach 16, nie wiem czy dobrze kminię, ale chyba lepiej na zimówki mniejsze felgi, by opona miała więcej
  • Odpowiedz
u mnie w 335d przy kickdownie na mokrym potrafi przy 100m/h zaswiecic na p4s oraz ns-2R w szerokosci 255


@trzeciSLAW: słabo, u mnie podłubane 335i zrywa na PS4 265 z tyłu na suchym na autostradzie jak antilag puści między 6 a 7k obrotów.

No i o ile piloty nie są jakieś super-duper na mokrym, robią robotę dogrzane na suchym asfalcie, to to że na mokrym zrywa na semi nie powinno
  • Odpowiedz
rozmiary opon katalogowe 225/45, felga ori 17 cali


@gandalf_rzulty: żeby ci w ogóle nie rwało trakcji, tym bardziej na mokrym/śliskim, to raz że musisz założyć minimum 255, a i wejdzie tam więcej, to gumę lepszej jakości. Szukaj czegoś minimum ze średniej półki jeśli chodzi o zimówki, najlepiej z miękką gumą i kupuj wyłącznie nówki. Zima w przypadku RWD jest mega wymagająca, w lecie możesz założyć byle g---o.
  • Odpowiedz