Wpis z mikrobloga

Niewielu z Was - młode wilcy - wie, że w latach 90. istniał zwrot "mój komputer jest za szybki."

Była sobie np. taka gierka "Cisco Heat" i jak nie wyłączyłeś TURBO w swoim 486DX2 z 66 MHz na 33 MHz, to brak optymalizacji gry powodował gejmołwer w pięć sekund, za szybko wszystko działało.

To nara xD

#komputery #nostalgia #ciekawostki
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

za szybko wszystko działało


@Markotny_Marek: @maltir: Jest całkiem sporo takich gier, najwięcej chyba tych z przełomu wieków kiedy twórcy nawet nie myśleli że za chwile będą kolejne rdzenie. Pierwszy Hitman to jest chyba sztandarowy przykład gdy gracze musieli nauczyć się czegoś o koligacji.
  • Odpowiedz
Jest całkiem sporo takich gier, najwięcej chyba tych z przełomu wieków kiedy twórcy nawet nie myśleli że za chwile będą kolejne rdzenie


@eeehhh: nawet pierwszy Crysis był robiony z założeniem że rdzenie procesora będą maksymalnie 2 - a Intel obiecywał 10 gigahercowe Pentiumy 4 ( ͡° ͜ʖ ͡°) dlatego nawet dzisiaj jeden rdzeń jest wyżyłowany na 100% a pozostałe 15 śpi ( ͡° ͜ʖ
  • Odpowiedz
@lewymaro: I przy tym smaczku w dalszym ciągu Crysis to było takie przegięcie pały, że ludzie uciekli na konsole a reszta dopiero po latach dorobiła się peceta na którym można było pobawić się na wysokich ustawieniach.
  • Odpowiedz
@onepnch to się zdarza na nowych produkcjach AAA jeszcze nieraz, że fizyka jest połączona z ilością klatek i jak masz ich więcej to niektóre rzeczy szybciej się dzieją i możesz się rozbić w wyscigach albo oszukać system bo czegoś gra nie zanotuje bo będzie za szybkie.
  • Odpowiedz
@Markotny_Marek: sporo wtedy było źle napisanych gier. Scorched Earth też działało w oparciu o taktowanie procka przez co na kompie szybszym niż jakieś 75MHz ciężko było w ogóle ustawić parametry strzału...
  • Odpowiedz