Niewielu z Was - młode wilcy - wie, że w latach 90. istniał zwrot "mój komputer jest za szybki."
Była sobie np. taka gierka "Cisco Heat" i jak nie wyłączyłeś TURBO w swoim 486DX2 z 66 MHz na 33 MHz, to brak optymalizacji gry powodował gejmołwer w pięć sekund, za szybko wszystko działało.
@Markotny_Marek: Ja zaczynałem od amd 486 dx4 100 mHz. Nie pamietam konieczności wyłączania turbo. Za to w dosie trzeba bylo kombinować z pamięcią i przerywaniami ;]
@Markotny_Marek: @maltir: Jest całkiem sporo takich gier, najwięcej chyba tych z przełomu wieków kiedy twórcy nawet nie myśleli że za chwile będą kolejne rdzenie. Pierwszy Hitman to jest chyba sztandarowy przykład gdy gracze musieli nauczyć się czegoś o koligacji.
@Markotny_Marek: miałem tak w popularnym Małyszu l, dla odmiany znajomy miał tak słaby komputer że na skoczni w Planicy można sobie było iść zrobić herbatę zanim skoczek dojechał do progu xd
Jest całkiem sporo takich gier, najwięcej chyba tych z przełomu wieków kiedy twórcy nawet nie myśleli że za chwile będą kolejne rdzenie
@eeehhh: nawet pierwszy Crysis był robiony z założeniem że rdzenie procesora będą maksymalnie 2 - a Intel obiecywał 10 gigahercowe Pentiumy 4 ( ͡°͜ʖ͡°) dlatego nawet dzisiaj jeden rdzeń jest wyżyłowany na 100% a pozostałe 15 śpi ( ͡°͜ʖ
@Markotny_Marek: miało to swoje dobre strony, bo w przypadku wolnego komputera wszystko działało wolnej i w takim Commandos 2 był spokojnie czas na rozkminę i reakcję ( ͡°͜ʖ͡°)
@Markotny_Marek: 66 MHz to można było na takim komputerze okrakiem na oklep po swojej ulicy galopować w jedną i drugą stronę To był potwór, potem jak się pojawiły 133Mhz to sąsiad lekarz musiał mi tlen podłaczyć i zalecił, nakazał matce, ze jak na rynek wejdzie 166MHz nastepnym razem oddychać w torebkę i zrobić hiperwentylacje organizmu
@lewymaro: I przy tym smaczku w dalszym ciągu Crysis to było takie przegięcie pały, że ludzie uciekli na konsole a reszta dopiero po latach dorobiła się peceta na którym można było pobawić się na wysokich ustawieniach.
@Markotny_Marek lol, miałam taka gierkę (na dyskietce xD) Wings of fury i po zmianie komputera nie szło lądować bo cała runda rozgrywała się w pół sekundy xD
@onepnch to się zdarza na nowych produkcjach AAA jeszcze nieraz, że fizyka jest połączona z ilością klatek i jak masz ich więcej to niektóre rzeczy szybciej się dzieją i możesz się rozbić w wyscigach albo oszukać system bo czegoś gra nie zanotuje bo będzie za szybkie.
@Markotny_Marek: sporo wtedy było źle napisanych gier. Scorched Earth też działało w oparciu o taktowanie procka przez co na kompie szybszym niż jakieś 75MHz ciężko było w ogóle ustawić parametry strzału...
@Markotny_Marek: ja pamiętam jak w szkole użyłem się Pascala i tam po kompilacji program działał poprawnie. A w domu ten sam kod się wywalał na starcie, bo miałem za szybki procesor xD
Była sobie np. taka gierka "Cisco Heat" i jak nie wyłączyłeś TURBO w swoim 486DX2 z 66 MHz na 33 MHz, to brak optymalizacji gry powodował gejmołwer w pięć sekund, za szybko wszystko działało.
To nara xD
#komputery #nostalgia #ciekawostki
Ja zaczynałem od amd 486 dx4 100 mHz.
Nie pamietam konieczności wyłączania turbo. Za to w dosie trzeba bylo kombinować z pamięcią i przerywaniami ;]
@Markotny_Marek: @maltir: Jest całkiem sporo takich gier, najwięcej chyba tych z przełomu wieków kiedy twórcy nawet nie myśleli że za chwile będą kolejne rdzenie. Pierwszy Hitman to jest chyba sztandarowy przykład gdy gracze musieli nauczyć się czegoś o koligacji.
@Markotny_Marek: było więcej takich gierek, barbarian mi się kojarzy ale nie wiem czy dobrze pamiętam
@eeehhh: nawet pierwszy Crysis był robiony z założeniem że rdzenie procesora będą maksymalnie 2 - a Intel obiecywał 10 gigahercowe Pentiumy 4 ( ͡° ͜ʖ ͡°) dlatego nawet dzisiaj jeden rdzeń jest wyżyłowany na 100% a pozostałe 15 śpi ( ͡° ͜ʖ
66 MHz to można było na takim komputerze okrakiem na oklep po swojej ulicy galopować w jedną i drugą stronę
To był potwór, potem jak się pojawiły 133Mhz to sąsiad lekarz musiał mi tlen podłaczyć i zalecił, nakazał matce, ze jak na rynek wejdzie 166MHz nastepnym razem oddychać w torebkę i zrobić hiperwentylacje organizmu
Ale giera cudo jak na tamte czasy
Runtime Error 200 na Szybkich Komputerach
http://www.pascal.eu.org/error200.htm