Wpis z mikrobloga

ostatnio próbowałem słuchać znowu radiowej Trójki, bo podobno zlikwidowano propagandę pisowską.
ale nie da się. rano, wieczór, we dnie, w nocy non stop p------ą o transformacji energetycznej, klimacie i elektromobilności. normalnie rzygać się chce od tego. toż to nadal jest propaganda, pomyślałem sobie, i to na niebywałą skalę.

no ale dzisiaj zrozumiałem dlaczego jest konieczna. trzeba urabiać społeczeństwo. a czemu? obczajcie fotkę: fajny samochód dostawczy, w sam raz na 15-minutowe miasto

#ekologia #klimat #bekazlewactwa
PotwornyKogut - ostatnio próbowałem słuchać znowu radiowej Trójki, bo podobno zlikwid...

źródło: temp_file5303002705072788259

Pobierz
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MazurskiSmak chłopie w Belgii klamotów ev w dystrybucji mnogo xD a w nl w Brunssum widziałem dwie patelnie spięte z ciągnikami ev, chyba volvo. Przecież tego jeździ już trochę. W mojej poprzedniej firmie testowali też 3osiowego hakowca ev od renault ale tam pto zjadało za dużo energii i nie kupili
  • Odpowiedz
@PotwornyKogut: Pis otworzył puszkę Pandory niestety.
Pis kradł w sposób prosty, chamski, bezczelny i prosty, że platformusy teraz też nie będą mieć zahamowań.
Tak samo było z propagandą i innymi sprawami. Pisiory przekroczyły wszystkie granice i czerwone linie, nikt nie poniósł odpowiedzialności i nie poniesie, naród głupi pozwolił to platforma będzie robić to samo, może czasami bardziej subtelnie. ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@SamiS: "Rzeczywisty zasięg samochodu elektrycznego spada zazwyczaj o ok. 25 do 50 proc. To zauważalna różnica, którą trzeba brać pod uwagę podczas planowania trasy. Temperatury powietrza – w niskiej temperaturze wydajność ogniw spada, zatem uzyskanie odpowiedniej ilości energii wymaga większego wyczerpania akumulatora"

Mysle, ze w takiej ciezarowce 50% spadku wydajnosci w zimie lekko mozemy zalozyc.
  • Odpowiedz
@Vaclav:

Ale wiecie, że w lecie, jak się włączy klimę to zasięg spada do 2 motogodzin, a to w większym mieście nie starczy na dostawę jednej pralki?


Potrzebne źródło xD
  • Odpowiedz
@PotwornyKogut: kurde, ci inżynierowie w MAN to kompletni idioci! Wydali miliony na projekt bezużytecznego pojazdu! A wystarczyło wynająć kilku wykopków z kuwetą jako konsultantów od logistyki żeby uniknąć katastrofy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@PiotrFr dla ciebie żadne źródło nie jest potrzebne. Masz wyprany dekiel. Liczę że przynajmniej ci za to ktoś płaci, bo jak piszesz te idiotyzmy za darmo to nie ma dla ciebie ratunku
  • Odpowiedz
@PotwornyKogut stary, słucham niemieckiego radia co dzień i tam katuja te tematy na okrągło. Oni mają tak prane mózgi, ze strach. Już słyszałem jak gadali o produkcji CO2 w rolnictwie, a chwilę wcześniej czytałem o tym na wykopie. I tak urabiają społeczeństwo niemieckie. Zawsze jakiś specjalista opowiada o tym jak to trzeba coś zmienić, żeby środowisko nie cierpiało czy inne wysrywy.
  • Odpowiedz
kurde, ci inżynierowie w MAN to kompletni idioci! Wydali miliony na projekt bezużytecznego pojazdu!


@VZee: To nie sa idioci, dopasowuja sie do legislacji, bo to legislacja wytworzy popyt na to auto - tak jak to jest napisane w artykule.
  • Odpowiedz
A potrzebujesz większego zasięgu na 6 dostaw pralek dziennie z Media Markt do klienta w mieście?


@Vetinari: ile kilometrów zrobi ta bateria w porównaniu z dieslem? Po jakim czasie jazdy po mieście start-stop, start-stop jej zasięg spadnie do połowy przez co będzie bezużyteczna? Bo to jest ważne, a nie jakieś p---------e producenta, że nowa zrobi 235km.
  • Odpowiedz
@pablomike71:

"Rzeczywisty zasięg samochodu elektrycznego spada zazwyczaj o ok. 25 do 50 proc. To zauważalna różnica, którą trzeba brać pod uwagę podczas planowania trasy.


Ale wiesz że to dotyczy jazdy na odległość kilku/kilkunastu kilometrów a nie trasy?
  • Odpowiedz
@tomszczyk:

dla ciebie żadne źródło nie jest potrzebne.


Oczywiście, kij ze źródłami. Powiemy że klimatyzacja w kabinie pobiera stale 50 kw, przecież kretyni łykną, bo w życiu pompy ciepła na oczy nawet nie widzieli xD
Klimatyzacji w samochodzie też nie mają i uwierzą, że po włączeniu auto pali 10 litrów więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@PiotrFr zasięg do 235km oznacza, że realny zasięg to 150. Zimą spada to do 50km. Ładowanie to minimum 90min na najmocniejszej ładowarce. To znaczy, że jeden kurs z bazy do klienta i spowrotem i trzeba ładować, co znów oznacza, że w ciągu jednego dnia pracy to auto zrobi maksymalnie trzy, 15 kilometrowe kursy. Mam elektrycznego busa to wiem
  • Odpowiedz
@PiotrFr

@tomszczyk:

> dla ciebie żadne źródło nie jest potrzebne.


Oczywiście, kij ze źródłami. Powiemy że klimatyzacja w kabinie pobiera stale 50 kw, przecież kretyni łykną, bo w życiu pompy ciepła na oczy nawet
  • Odpowiedz
  • 1
@justkilling najwyraźniej są ważne skoro są piłowane całą dobę.
ważne są szczególnie dlatego że niestety elektryki to jest krok wstecz.
bo chyba nie będziesz mi wmawiał że każdy wolałby zostać przy dieslu gdyby elektryki były lepsze, tańsze, wydajniejsze.
... a najlepsza będzie zabawa jak prąd używany do ładowania dostanie jeszcze w cenie podatek akcyzowy. chwilowo się o tym nie mówi, po co babcię denerwować niech się babcia cieszy
  • Odpowiedz