Aktywne Wpisy
damianooo8 +77
#trzecieoko ##!$%@? #warszawa #heheszki
Walka transów z Ukraińcami w postępowej Warszawie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Walka transów z Ukraińcami w postępowej Warszawie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
IntruderXXL +133
TOTAL 1000KG treningowo. A oficjalny rekord Polski w trójboju wynosi... 1000kg.
Przysiad - 370kg
Wyciskanie leżąc - 265kg
Martwy ciąg - 365kg
Stało
Przysiad - 370kg
Wyciskanie leżąc - 265kg
Martwy ciąg - 365kg
Stało
W lipcu 2020 moja mama kupiła nową Kię Stonic 1.0 T-GDI ze skrzynią 7DCT (dwusprzęgłowy automat z 7 biegami). Auto jeździło całkowicie bezawaryjnie przez jakieś 18 miesięcy. W połowie 2022 zaczęło się szarpanie w trakcie jazdy z niskimi prędkościami (tak do 3-4 biegu lub 40km/h). Szarpanie było przy zwalnianiu, przyspieszaniu, pełzaniu w korku. Co ważne obroty silnika były stałe, czuć było jakby to skrzynia nie ogarniała który bieg wrzucić i auto robiło kangura bo wrzucała i zrzucała biegi, zaczęła też momentami bardzo mocno przeciągać zmiany lub wrzucać dużo za wcześnie. Przy przeglądzie gwarancyjnym we wrześniu 2022 zgłosiliśmy to, ponieważ auto było na gwarancji. Przebieg na tamten czas to było ok. 55 tys. Stwierdzono uszkodzony dwumas i zużyte sprzęgła, udało się je wymienić na gwarancji choć trwało to 4 miesiące bo części płynęły z Korei. Od tamtej pory przez jakiś czas było dobrze.
W pierwszej połowie 2023 wykryliśmy wyciek oleju ze skrzyni biegów. Naprawiono go w ramach gwarancji. Od tamtej pory wycieki ze skrzyni były jeszcze 3 razy (czyli łącznie 4 w około rok), z czego ostatni 2 tygodnie temu. Szarpanie też wróciło, przebieg to 110 tys (kolejne 55k od naprawy). Po zgłoszeniu i sprawdzeniu salon orzekł, że wyciek naprawią ale sprzęgła są zużyte i trzeba wymienić cały zestaw i tego już za darmo nie zrobią. Nowa część kosztuje 6k. Wysłali też pismo do importera w sprawie naprawy gwarancyjnej, ale importer odmówił, ponieważ według niego sprzęgła uległy naturalnemu zużyciu i nie wymienią ich na gwarancji.
1. Czy to naturalne, że sprzęgła w takim rodzaju automatu zużywają się aż tak szybko?
2. Czy nawet część eksploatacyjna nie powinna być objęta jakąś formą gwarancji?
3. Czy jest coś, co jeszcze można zrobić, na coś się powołać, albo można samemu wysłać pismo do importera a nie przez salon z prośbą o naprawę?
Podpowiedzcie proszę coś, jeśli macie doświadczenie w takich sytuacjach.
#motoryzacja #samochody #kia #prawo #pomocy #pytanie #pytaniedoeksperta #reklamacja #polskiedrogi
no nawet jakby tam celowo to było robione po taniości to ze 200k powinno zrobić bez problemu
sprzed komputera to bym wydiagnozował, że te szarpanie, kangurki i problemy z wrzucaniem właściwego biegu sprawiły, że sprzęgła zużyły się szybciej,
o ile też dobrze rozumiem ten opis, że obroty są stałe a skrzynia wrzuca
Dziadki rozpierdzielają sprzęgła w manualu. 4 wymiany na 100 kkm to nic niezwykłego. W automatach też potrafią robić szkody bo przesiadają się na automat z turbiną.
1. Tak.
2. Nie.
3. Raczej prawnik nic nie ugra.
Trzeba naprawić na swój koszt i sprzedać jeśli to coś warte.
Na placu kiedyś byli faceci ze spot a wheel i narzekali że mieli na placu i30 i 12k wyniosła naprawa dtc.
My na placu mieliśmy optime w dieslu, która miała jakieś 130k nalotu. Wchodziły tylko biegi parzyste, naprawa tania nie była ( ͡º ͜ʖ͡
@Stulejman_Beznadziejny: Kia hyndai i ich 7 biegowy automat ze suchymi sprzęgłami to gówno, no ale sekta fanów od tych aut za bardzo się tym nie chce chwalić. Tak, możliwe to, ale głównie z powodu gównianego softu w skrzyni albo wadliwej mechatroniki. Powinny pofunkcjonować chociaż te 200kkm co itak nie jest dużym przebiegiem. Kiedyś proceda chciałem,
@Stulejman_Beznadziejny: To nie jest naturalne, ale jak ktoś nie zwraca uwagi podczas jazdy w korku po mieście to może ją szybko zajechać. To nie jest hydrauliczny automat, który "weźmie na siebie" to, że chce jechać do przodu, ale kierowca go hamuje. To nadal jest sprzęgło cierne jak w manualu tylko przełączane przez komputer. Jak się