@paczelok: Technicznie rzecz biorąc to taniej jest wymusić kupno większej ilości ramu, niż robić zoptymalizowaną grę. Przy gigantycznych nakładach finansowych i kadrowych, gra powstaje z 7 lat, a i tak nie ma szans jest dopracować na premierę.
poza tym 6 sprite'ów na nesie nie zajmuje ani 1kb ani 1kB
@Moroder: Spotkanie na wykopie fachowca często prowokuje mnie do przeprowadzenia małego dochodzenia w internecie. Bardzo ciekawe jest to, co udało mi się ustalić.
Wszystko co mogło pojawić się na ekranie na NESie musiało być umieszczone w tzw. Pattern Table, dostępne były dwie takie tablice, w sumie 8 kB danych. NES nie rysował bit po bicie tylko przy użyciu obiektów
podeślij na PW jeszcze jakieś fajne materiały o retro jak możesz bo widzę że wiesz co jest 5 xd dzięki
@Member_Berrie: Wybacz, nie pomogę. Po prostu kolega wyżej mnie sprowokował, poświęciłem ponad godzinę na wertowanie internetu żeby zebrać potrzebne mi dane i to tyle mojej przygody z retrogamingiem. ( ͡°͜ʖ͡°)
Technicznie rzecz biorąc to taniej jest wymusić kupno większej ilości ramu, niż robić zoptymalizowaną grę
@stanleymorison: kupowanie więcej ramu by przeciwdziałać memory leakom to jak montowanie większych misek kolejowych by przeciwdziałać spalaniu oleju silnikowego piszesz silnik w samochodzie. Czyli jest bez sensu i tylko opóźnia problem, a nie go rozwiązuje
@eeehhh: Binarka na dysku zajmowała 96 kb, ale w pamięci RAM już jakieś kilkaset megabajtów. Tam wszystko było generowane proceduralnie, od muzyki poprzez tekstury aż do mapy i modeli. Po za tym było to spakowane jakimś magicznym zipem.
Oglądam tak sobie Rancho nad ranem i kurde widze ze dobre aplikacje ma na pulpicie Lucy jako wójt xD uTorrent i GTA4 xD #ranczo #heheszki #seriale #gry
@Moroder: Spotkanie na wykopie fachowca często prowokuje mnie do przeprowadzenia małego dochodzenia w internecie. Bardzo ciekawe jest to, co udało mi się ustalić.
Wszystko co mogło pojawić się na ekranie na NESie musiało być umieszczone w tzw. Pattern Table, dostępne były dwie takie tablice, w sumie 8 kB danych. NES nie rysował bit po bicie tylko przy użyciu obiektów
@Member_Berrie: Wybacz, nie pomogę. Po prostu kolega wyżej mnie sprowokował, poświęciłem ponad godzinę na wertowanie internetu żeby zebrać potrzebne mi dane i to tyle mojej przygody z retrogamingiem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@stanleymorison: kupowanie więcej ramu by przeciwdziałać memory leakom to jak montowanie większych misek kolejowych by przeciwdziałać spalaniu oleju silnikowego piszesz silnik w samochodzie. Czyli jest bez sensu i tylko opóźnia problem, a nie go rozwiązuje
Powtarzam. 96KB.
W angielskiej wersji będzie, jak zwykle, lepiej opisane.
@eeehhh: To tak jak jaranie sie conceptami aut, ktore sa bezsensownie drogie, awaryjne, ale imponuja osiagami przez 5 minut dzialania.