Wpis z mikrobloga

@ironek105 Szczepan vag auto. Nie korzystałem, choć na YouTube gość remontuje te silniki tak pieczołowicie, że wychodzą spod jego ręki w lepszym stanie niż z fabryki. Z kanału coobcio dowiesz się na pewno to czego potrzebujesz, a w połączeniu z Michałem (Szczepan) (kazdy remont razem robią) zobaczysz na co zwracać uwagę, i jak to powinno faktycznie wyglądać.
@ironek105 podobno te już oleju nie piją, ale najlepiej 2.0 Tfsi brać w C7 ten poprawiony 252km. W razie wpadki koszty remontu mogą oscylować w 10-20k, jaką skrzynie biegów ma to Audi?
@ironek105: Teoretycznie od 2013r. powinny by ok, ale to w teorii, bo w praktyce dalej montowali stare wersje. Jeśli chcesz być pewny, że mają usuniętą wadę to raczej 2015+. Ewentualnie kupić po taniości i robić silnik na własną ręke jeśli masz zamiar tym długo jeździć.
@piwakk: @ironek105 a prawdą jest, że nawet poprawiony będzie brał olej. Dlaczego? Bo większość właścicieli te silniki pałuje, większość serwisowana jest jak to producent nakazał- olej co 30k, a potem 150k i już problemy. Znaleźć 1.8/2.0 TFSI, który był normalnie jeżdżony i należycie serwisowany jest bardzo ciężko. A czym starszy, tym więcej właścicieli i nie wiadomo co się działo, więc to kupowanie kota w worku.
@ironek105: Temat jest bardziej złożony niż piszą koledzy wyżej.
Do 2013r 1.8 i 2.0 wychodziły z generacji 1 - była ona wadliwa przez zbyt szybkie zużycie pierścieni i słabe łańcuch oraz ślizgi rozrządu.
To jak bardzo duży problem występował, zależy od egzemplarza, można znaleźć takie gdzie dolejesz 0,5l/10kkm a są reż takie gdzie 1l/1kkm.
Najpewniejszym sposobem jest poszukanie poradnika w necie jak odróżnić gen 1 od 2,3. Widać to po lokalizacji