Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dzięki zmianie auta. Miałem Golfa IV 1.4 MPI 16V Basic z 2003, którego byłem 4-tym właścicielem. W połowie 2022 odebrałem Fabię III 1.0 MPI Kombi Classic Ambition z pakietami dodatków.
Plusy: 1) prowadzi się przyjemniej, kierownica łagodniej się kręci 2) bardziej nowoczesna stylizacja wnętrza (m.in. tzw. piano black) 3) tłumi nierówności lepiej o 200% względem starego (Golf IV 1.4 16V 03') - porównując już po tym jak zrobiłem zawieszenie w starym. 4) Manualna klima działa i spełniła swoje funkcje bez zarzutu nawet w takich miejscach typu Czarnogóra, podczas gdy w poprzednim brak klimy 5) o 200 L większy bagażnik (kombi vs hatchback) 6) Auto pali średnio o 1.5 L lpg mniej (6.5 vs 8) oraz o 12,5 L większy zbiornik LPG (55,5 litra vs 43 litry) = większy zasięg, rzadsze tankowanie (no i więcej pieniędzy w kieszeni) 7) 5 drzwi zamiast 3 (z elektrycznie otwieranymi szybami z przodu) 8) regulacja wysokości siedzenia kierowcy i pasażera 9) wygodny podłokietnik z dwoma wejściami USB 10) przyciemniane szyby z tyłu 11) radio cyfrowe DAB 12) nagłośnienie dolby surround z dodatkowymi głośnikami 13) pakiet na bezdroża w tym powiększony prześwit 14) funkcja hill hold 15) pozwalam sobie na przejazdy o 10 km/h szybciej niż poprzednim autem (przelotowe sto kilkanaście km/h vs sto kilka km/h), bo czuję, że silnik się tak nie męczy przy tych prędkościach, a także o jakieś 40-50% stabilniejsze prowadzenie przy tych prędkościach (inna sprawa, że silnik zaczyna męczyć się przy 130 oraz stabilność prowadzenia maleje przy tej prędkości, no ale ja i tak niemal nigdy nie przekraczam 120) 16) automatycznie załączające się światła do jazdy dziennej, i z jednej strony już nikt się mnie nie czepia jak w dzień jeździłem na pozycyjnych, a z drugiej strony mniejsze o 0,08 litra spalanie niż z włączonymi światłami mijania 17) jako komfort można dodać, że z autem absolutnie nic się nie dzieje, podczas gdy z poprzednim co jakiś czas wyskakiwały głupie problemy (np. każdego roku musiała opaść lewa i prawa szyba sama z siebie) 18) tak samo co jakiś czas wyskakiwały zaniedbania / fuszerki poprzednich właścicieli, a teraz nic 19) może nie tyle komfort co reprezentatywność ale to w pewnym sensie przekłada się na komfort umysłowy - wcześniej robiąc jakieś deale parkowałem auto gdzieś dalej i podjeżdżałem na spotkanie komunikacją miejską, żeby kontrahenci nie widzieli z czego wysiadam, a teraz nie mam problemu zaparkować autem w samym centrum czy to Warszawy, czy Luxemburga, Zürichu, albo City of London.
Jedyne co nie poszło na plus, to miejsce z tyłu. Ale na aplikację carsharingową i tak biorę max 2 osoby do tyłu (umówmy się, ani Fabia ani Golf to nie Superb ani Arteon), a ostatnio siedząc (i nie tylko siedząc) z tyłu z jedną znajomą znajomej daliśmy radę, więc nie ma tragedii.
A z rzeczy co poszły minimalnie na minus to przyśpieszenie - spadło z teoretycznego w nowym 13,4, a faktycznego na gazie w używanym aucie 15 sekund, do teoretycznego 16,2 sek., faktycznego na gazie 18 sek. Czyli 3 sek. wolniej do setki. Ale ma to praktyczne znaczenie tylko przy wbijaniu się na drogi szybkiego ruchu, i po prostu wyuczyłem wbijać się początkowo z 3-go biegu zamiast od razu z 4-go.
@SzubiDubiDu: Nikt się z takiego profesjonalisty jak ja nie śmieje w środowisku. A dzięki zakupie Ułana i poszerzeniu swoich horyzontów zarobków stać mnie na coraz więcej (╭☞σ͜ʖσ)╭☞
@modzelem Dane z instrukcji. Gdy ja testowałem, wychodziło mi 16,4 - 16,5 sek.
@Adamfabiarz: to nie ty kiedyś liczyłeś koszty ciągnięcia przyczepy kempingowej po autostradzie fabią? Xddd i jaka to była oszczędność jadąc tak xddd Czemu ja odpisuje na pastę
@murmurlrl: Budżet 60k pln (ostatecznie przekroczony o 8,5k), oraz szereg wymogów typu: trwały, sprawdzony silnik, bagażnik 500+ L, niskie spalanie, nadawanie się do bezproblemowego montażu instalacji lpg, w miarę dobre fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne, możliwość dodania sobie pojedynczych dodatków do zamówienia jak np. tempomat, itp.
@Bonsoul Na tą chwilę odpuściłem sobie pomysł przyczepy.
Coo? Dopuściłeś się aktu tak dynamicznego zwiększania obrotów? Czy byłeś przed tym na przeglądzie u mechanika, aby potwierdził, że jest to bezpieczne dla silnika?
@sruba_m3: Tak, to już po dotarciu było. Zresztą czego ja się nie dopuszczałem (okazjonalnie) tym autem. Byłem nim na Nürburgring, w Alpach, czy na 2 samych szczytach gór (ponadtysięczników).
Z drugiej strony testowałem też na niemal pustej drodze ekspresowej spalanie przy jednostajnych 80, 90, 100 km/h.
Wy macie świadomość, że jedynym skutkiem tego podatku 10% od nieruchomości, który lewica chce wprowadzić będzie automatyczny wzrost cen nieruchów o 10%? ( ͡°͜ʖ͡°)
Plusy:
1) prowadzi się przyjemniej, kierownica łagodniej się kręci
2) bardziej nowoczesna stylizacja wnętrza (m.in. tzw. piano black)
3) tłumi nierówności lepiej o 200% względem starego (Golf IV 1.4 16V 03') - porównując już po tym jak zrobiłem zawieszenie w starym.
4) Manualna klima działa i spełniła swoje funkcje bez zarzutu nawet w takich miejscach typu Czarnogóra, podczas gdy w poprzednim brak klimy
5) o 200 L większy bagażnik (kombi vs hatchback)
6) Auto pali średnio o 1.5 L lpg mniej (6.5 vs 8) oraz o 12,5 L większy zbiornik LPG (55,5 litra vs 43 litry) = większy zasięg, rzadsze tankowanie (no i więcej pieniędzy w kieszeni)
7) 5 drzwi zamiast 3 (z elektrycznie otwieranymi szybami z przodu)
8) regulacja wysokości siedzenia kierowcy i pasażera
9) wygodny podłokietnik z dwoma wejściami USB
10) przyciemniane szyby z tyłu
11) radio cyfrowe DAB
12) nagłośnienie dolby surround z dodatkowymi głośnikami
13) pakiet na bezdroża w tym powiększony prześwit
14) funkcja hill hold
15) pozwalam sobie na przejazdy o 10 km/h szybciej niż poprzednim autem (przelotowe sto kilkanaście km/h vs sto kilka km/h), bo czuję, że silnik się tak nie męczy przy tych prędkościach, a także o jakieś 40-50% stabilniejsze prowadzenie przy tych prędkościach (inna sprawa, że silnik zaczyna męczyć się przy 130 oraz stabilność prowadzenia maleje przy tej prędkości, no ale ja i tak niemal nigdy nie przekraczam 120)
16) automatycznie załączające się światła do jazdy dziennej, i z jednej strony już nikt się mnie nie czepia jak w dzień jeździłem na pozycyjnych, a z drugiej strony mniejsze o 0,08 litra spalanie niż z włączonymi światłami mijania
17) jako komfort można dodać, że z autem absolutnie nic się nie dzieje, podczas gdy z poprzednim co jakiś czas wyskakiwały głupie problemy (np. każdego roku musiała opaść lewa i prawa szyba sama z siebie)
18) tak samo co jakiś czas wyskakiwały zaniedbania / fuszerki poprzednich właścicieli, a teraz nic
19) może nie tyle komfort co reprezentatywność ale to w pewnym sensie przekłada się na komfort umysłowy - wcześniej robiąc jakieś deale parkowałem auto gdzieś dalej i podjeżdżałem na spotkanie komunikacją miejską, żeby kontrahenci nie widzieli z czego wysiadam, a teraz nie mam problemu zaparkować autem w samym centrum czy to Warszawy, czy Luxemburga, Zürichu, albo City of London.
Jedyne co nie poszło na plus, to miejsce z tyłu. Ale na aplikację carsharingową i tak biorę max 2 osoby do tyłu (umówmy się, ani Fabia ani Golf to nie Superb ani Arteon), a ostatnio siedząc (i nie tylko siedząc) z tyłu z jedną znajomą znajomej daliśmy radę, więc nie ma tragedii.
A z rzeczy co poszły minimalnie na minus to przyśpieszenie - spadło z teoretycznego w nowym 13,4, a faktycznego na gazie w używanym aucie 15 sekund, do teoretycznego 16,2 sek., faktycznego na gazie 18 sek. Czyli 3 sek. wolniej do setki. Ale ma to praktyczne znaczenie tylko przy wbijaniu się na drogi szybkiego ruchu, i po prostu wyuczyłem wbijać się początkowo z 3-go biegu zamiast od razu z 4-go.
#samochody #motoryzacja #vag #vagboners #vw #volkswagen #golf #skoda #fabia #wygryw
@Adamfabiarz: to na wstecznym pomiar?
@modzelem Dane z instrukcji. Gdy ja testowałem, wychodziło mi 16,4 - 16,5 sek.
@Adamfabiarz: Nie ma żadnego problemu. Leasingu nie obchodzi co zrobiłeś w aucie dopóki nie ma problemu z płatnością rat
@Bonsoul Na tą chwilę odpuściłem sobie pomysł przyczepy.
@Adamfabiarz: czterytym
Poprawnie liczebniki porządkowe pisze się z kropką: 4. właścicielem.
https://sjp.pwn.pl/zasady/;629746
A tutaj masz odpowiedź Uniwersytetu Łódzkiego co do twojego zapisu z łącznikiem:
https://poradnia-jezykowa.uni.lodz.pl/faq/jak-zapisac-liczebnik-porzadkowy/
Niezmiernie szanuję za trolling na rzadko spotykanym poziomie.
Coo? Dopuściłeś się aktu tak dynamicznego zwiększania obrotów? Czy byłeś przed tym na przeglądzie u mechanika, aby potwierdził, że jest to bezpieczne dla silnika?
@Adamfabiarz: #!$%@?, ty tak poważnie? XD
Z drugiej strony testowałem też na niemal pustej drodze ekspresowej spalanie przy jednostajnych 80, 90, 100 km/h.
@huudyy: Tak.