Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Pytanie do osób, znających się na prawie pracy / księgowości.

Planuję #overemployed i mam takie pytanie odnośnie kwestionariusza od księgowości, który otrzymałem.
Nie chciałbym, żeby jeden pracodawca dowiedział się o drugim, a w kwestionariuszu są o to pytania. Czy jeśli skłamię, czy może zostać to wyciągnięte w mojej sytuacji? W sytuacji gdy jestem studentem <26 r. ż, wówczas nie płacę żadnych składek, więc raczej nie powinno być problemów z urzędem skarbowym? Mógłby mi ktoś to potwierdzić? Nie bardzo wiem do kogo mogę z tym "uderzyć" ;)

Przez okres zatrudnienia w obu pracach, zamierzam być ciągle studentem mając poniżej 26 roku życia.
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź, ewentualnie jakieś wyjaśnienie - dlaczego w ogóle o to pytają.

#prawopracy #ksiegowosc #finanse #praca #pieniadze



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: RamtamtamSi
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 8
<26 r. ż, wówczas nie płacę żadnych składek


@mirko_anonim: Nie płacisz podatku do drugiego progu, ZUSy i zdrowotne - płacisz normalnie. Od tego jaka to będzie forma zatrudnienia i w ilu miejscach osiągasz przychód i co wykażesz w kwestionariuszach - zależeć będzie Twój przelew na konto.

Technicznie rzecz biorąc jeśli nie ma konfliktu interesów i/lub zakazu konkurencji - nic Tobie nie grozi.
@mirko_anonim konsekwencje możesz mieć zawsze ale to że cię wypełniasz wyjdzie jeśli za mało zaliczki wpłacisz w ciągu roku i wyjdzie sporą dopłata podatku. Tylko jeden pracodawca może odliczać kwote wolną, jeśli będzie to robili dwóch i wyjdzie za mało podatku. Z tego dokumentu niekoniecznie wychodzi że masz drugi etat jeśli go wypełniasz zgodnie z prawdziwa sytuacją, możesz np mieć JDG równolegle które może być z poza branży typy strzyżenie psów czy
via mirko.proBOT
  • 0
✨️ Autor wpisu (OP): @zibizz1 no ale pytanie czy w tej sytuacji to ma w ogóle jakieś znaczenie?