Wpis z mikrobloga

Do wszystkich komentujących. Czy byliście kiedyś w porcie lotniczym który obsługuje coś więcej niż wasze all excuse me raz w roku? Porównywanie możliwości Pyrzowic, Balic, Ławicy czy innego wypierdka pod względem obsługi cargo do CPK to jakiś nieśmieszny żart. W Polsce nie ma portu lotniczego z prawdziwego zdarzenia. Również Okęcie jak na lotnisko 40 milionowego kraju nie jest zbyt okazałe. Pośród wszystkich za i przeciw CPK nie martwi mnie to czy jest
przychody do budżetu idące w miliardy. Stworzenie nowoczesnej sieci szybkich kolei. Przejęcie ruchu cargo z ościennych krajów i stworzenie nowych stanowisk pracy.

@muchabzz: On nienawidzi Polski i marzy o niemieckiej okupacji, więc dla niego to argumenty przeciwko.
@aarahon: Okęcie nie wyrabia, a jego rozwój byłby mocno ograniczony. Dowodem na to są takie potworki jak Modlin czy już w ogóle Radom które są gaszeniem pożaru szklanka wody. Sama idea lotniska dla lowcostow może nie byłaby taka zła (gdyby w ogóle w takim modlinie nie byłoby sraki własnościowej gdzie Ryanair ma dużo udziałów i dużo do gadania, przez co przez lata lotnisko było stratne dla państwa, Radomia nawet nie zaczynam
Kolejną zaletą jest też to że nie mamy żadnego lotniska typu cargo w Polsce


@Rhimdir: Okęcie, Pyrzowice, Gdańsk i Poznań to czym są? tam tylko ruch pasażerski leci, czy jak? lotnisko nie może jednocześnie pełnić obu ról cargo i ruchu pasażerskiego? Już widzę ten sens przerzucania całego ruchu na Baranów i czekania całego dodatkowego dnia żeby dostawę dostać. Bo teraz jak zamawiam części do roboty z Eindhoven to do Poznania dostaję
@aarahon: Co konkretnie ma co do rzeczy? No chyba normalne że jak się rozwija lotnisko to trzeba je rozbudować, wybudować nowy terminal, pirsy, rękawy. Jak lotnisko ma ograniczone możliwości rozwoju to warto pomyśleć o nowym. Tak jak jest duży ruch samochodowy między miastami, to buduje się autostradę, a nie jednojezniową drogę krajową. Bo inaczej na pewnym poziomie stanie turystyka, gospodarka, bo dobre połączenia lotnicze to też szansa na nowe kontrakty biznesowe,
Tylko dziwnym trafem i wtedy i teraz nikt nie potrafi wskazać żadnej firmy, która by sugerowała, że jest chociaż w stanie rozważyć przerzut swojego frachtu na łąkę w Baranowie, zamiast np. Hamburga.

@Gorejacy_krzak_agrestu: Może wykopki nie wiedzą, że Hamburg to jednocześnie jeden z największych portów Europy i jest przystankiem dla towarów w drodze np. do USA?

A może myślą, że Polska ze starzejącym się i wymierającym społeczeństwem w magiczny sposób zacznie
Ale jak z czymś się nie zgadzasz to napisz konkretnie chętnie się odniosę


@Szalom: ja się ze wszystkim zgadzam tylko dalej nie rozumiem jaki masz cel w tym żeby do mnie pisać. Nawet nie wiem na który komentarz odpisujesz.
@Ravau23: nie wiem co myślałeś. Tak samo mógłbym powiedzieć Ci: powiedz, czemu zagranicą nie ma tylu przestępców? Albo wymagać od Ciebie żebyś powiedział dlaczego polonez był lepszy od mercedesa w124. Można na to odpowiedzieć tylko najpierw wypadałoby ustalić czy wyjaśnianie tego ma jakikolwiek sens.
Bo teraz jak zamawiam części do roboty z Eindhoven to do Poznania dostaję ją o 9:30, samolot cargo UPSa ląduje ok 7:30 na Ławicy, w bazie UPSa paczka jest o 8:20 i o 9:30 mam ją w rękach, powodzenia przy jednym hubie cargo na Polskę ;)


@MichuB: a jak zamówiłbyś coś z Japonii to o której doleci do Poznania? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Podałeś mało reprezentatywny przykład
@Striker009: dyskusja o CPK jest o tyle męcząca, że za każdym komentarzem przychodzi nowy oświecony filmem na YT i powtarza propagandowe argumenty.

1. rozwój sieci kolejowej wysokich prędkości - akurat tego projektu nikt nie chce kasować, można go co najwyżej zmienić, bo np. trasa z Gdańska jest wytyczona przez Baranów, więc to nadkładanie drogi (więcej kasy na dłuższą infrastrukturę + energia x liczba przejazdów = nadmierny koszt)

2. zyski z cargo,
@www_h @Zenek_ @powsinogaszszlaja @aarahon @Leniek wiecie że to nie jest żaden pomysł pisu, tylko centralny port lotniczy był dyskutowany od prawie 30 lat? Na przestrzeni kilku rządów powstawały analizy i niezależnie która partia była u władzy zawsze wychodziło jedno - jesteśmy w idealnym miejscu i mamy zasoby ludzkie oraz finansowe by stworzyć wielki hub lotniczy i by czerpać z tego niesamowite zyski. Polecam podcast Wiecha na temat CPK.
To jest do tego