Wpis z mikrobloga

1. Okęcie nie nadaje się do dalszej OPŁACALNEJ rozbudowy, a wkrótce osiągnie swój maksymalny limit pasażerów.


@razzor91: tak jest, nie twierdzę inaczej.

2. CPK da możliwość Polsce stania się HUBem dla towarów chociażby z Azji i zarabiania na tym (wspólnie z portami morskimi)


@razzor91: oczywiście. Czy mamy predyspozycje żeby skorzystać z tej możliwości? Bo już polegliśmy w możliwości zostania portem przeładunkowym dla Ukraińskiego zboża, inny kraj w tym celu już
  • Odpowiedz
Dlatego dla mnie dodatkowym argumentem jest to że wielkie fundusze inwestycyjne chcą być częścią biznesu CPK.


@Cogito-sum: serio napisałeś że wielkie fundusze inwestycyjne, chcące czerpać korzyści jak i odszkodowania z tytułu niewydolności i nierentowności CPK są dla Ciebie argumentem za budową CPK? Bo wiesz że właśnie taki będzie ich udział?
  • Odpowiedz
coooo xD CPK wygeneruje dodatkowy ruch lotniczy (wszelkie analizy zakladaja, ze ruch lotniczy bedzie sie sukcesywnie zwiekszal przez najblizsze 2 dekady), przesiadki, czy wplywy z cargo. To w ogole nie znajdzie odzwierciedlenia w wiekszej ilosci sciagnietych podatkow. Nie wiem skad taki debilny argument


@dunkey: xD A będziesz łaskawy napisać: jak? xD Hasełko, że CPK wygeneruje dodatkowy ruch lotniczy padło w Internecie pewnie kilkadziesiąt tysięcy razy. Uzasadnienie tego hasełka (dziwnym trafem( ͡
  • Odpowiedz
@baca1992 na twiterze Wilka możesz się dowiedzieć ze 2 pasy krzyżowe maja przepustowość 0.7 pasa razem! A 1 pas ma przepustowość 1.

Wiec wg tego geniusza Okęcie byłoby bardziej przepustowe jakby nie korzystali z drugiego pasa xD

Oraz typ uważa ze nie może zarobić na CPK bo miszka w Kanadzie xD nie wiem jak wy, ale mój bank ma przelewy międzynarodowe xD
  • Odpowiedz
@aarahon: Ale jak mieliśmy zostać portem przeładunkowym dla Ukraińskiego zboża? Droga lądowa nie jest aż tak długa do prawdziwych właścicieli tego zboża ( ͡° ͜ʖ ͡°), a morska / lotnicza z deka bez sensu.
Przepisy to jedno, a możliwości do inna sprawa. Mogłoby to działać równolegle, bo zarówno sama infrastruktura jak i same przepisy nie zmienią tego. Zobacz sobie, że nawet małe niemieckie lotniska jak np. Lipsk
  • Odpowiedz
chcące czerpać korzyści jak i odszkodowania z tytułu niewydolności i nierentowności CPK są dla Ciebie argumentem za budową CPK?


@aarahon: Jakie odszkodowania? One będą współwłaścicielem(mniejszościowym) CPK. Weź może najpierw zgłąb temat, linki masz i możesz wyszukać inne.
  • Odpowiedz
@aarahon: Argumenty za CPK sa takie same jak za kazda inwestycja która przybliza nas do sredniej Unijnej. Podobno UE miala wyrownywac regiony. CPK jest wlasnie takim wyrownaniem.

A jak uwazasz odwrotnie toś szur i polecam wyciagnac gwozdz z mózgu :)
  • Odpowiedz
Sam pracowałem kilka lat w wielkiej trójce i trochę krócej w wielkiej czwórce


@Hylfnur: Jak mniej więcej wygląda tworzenie takich raportów w firmach tego typu? Maciej Wilk pracował w PwC w czasie, kiedy stworzono raport nt. CPL w 2010 roku, na który chętnie powołują się zwolennicy CPK. Na pierwszy rzut oka wygląda to tak, że Wilk ma racje w 2024 roku, bo sam tak napisał w 2010 (tylko, że jego nazwisko
  • Odpowiedz
Ale jak mieliśmy zostać portem przeładunkowym dla Ukraińskiego zboża?


@razzor91: No tak jak to robiliśmy - puszczaliśmy pociąg do Gdańska, tam zboże yło przesypywane na statek i transportowane do odbiorcy.

Po prostu programuje się opinie publiczną, że to jest zbędna inwestycja, niepotrzebna wręcz.


@razzor91: bo tak jest. Powiem Ci więcej, jak obecny rząd zacznie swoje CPK to będzie odwrotnie. A wiesz czemu? Bo przy obecnym CPK za analizy brali pieniądze
aarahon - >Ale jak mieliśmy zostać portem przeładunkowym dla Ukraińskiego zboża?

@ra...

źródło: zzzzzz

Pobierz
  • Odpowiedz
Maciej Wilk pracował w PwC w czasie, kiedy stworzono raport nt. CPL w 2010 rok

Zdaje sobie sprawę, że nad tworzeniem raportu pracuje sztab ludzi, ale na pewno jego rola jako "eksperta" musiała być istotna dla końcowej treści analizy.


@apaczessi: Jesli pracował nad analizami w czasach gdy nie mial zadnej politycznej motywacji, wlasnie czyni z niego dzisiaj eksperta w tym temacie. Problem to bylby gdyby bylo odwrotnie, czyli mial polityczna motywacje
  • Odpowiedz
@razzor91: czemu rozbudowa Chopina jest idiotyczna, skoro i jak trzeba ją zrobić i czemu nie była idiotyczna w 2019 roku, gdy były gotowe plany i środki na to, a zostało to uwalone przez PiS bez wytłumaczenia? Czemu inne lotniska o podobnej specyfice (Lizbona np.) mogą obsługiwać dwa razy więcej pasażerów? Czemu pomijasz Modlin, który ma potencjał obsługi kilkudziesięciu mln pasażerów, a jego rozbudowa była blokowana przez PiS w ostatnich latach bez
  • Odpowiedz