Wpis z mikrobloga

Lokalizacja CPK jest dobra tak samo jak dla portu?


@aarahon: Masz od tego zrobione analizy, które sa dostepne w necie.
Zrobili to powazni ludzi i powazne firmy doradcze. Ty natomiast jestes chłopkiem roztropkiem z Wykopu. Moze nawet trollem, kto Cie tam wie. Natomiast Twoja opinia jest tutaj malo istotna.

Pytania mozesz zadawac, ale na wiekszosc z nich znajdziesz odpowiedzi w dostepnych materialach. Poczytaj, dowiesz sie dlaczego zostało wybrane to miejsce. I
to znaczy kto?


@aarahon: Np. Ove Arup, jedna z najwiekszych firm doradczych w zakresie strategicznych inwestycji na swiecie.
To równiez znajdziesz w dostepnych w necie analizach - przeczytaj zamiast zadawac idiotyczne pytania.
Chociażby taki, że Chopin jest za mały i nie ma perspektyw, żeby go znacznie rozbudować.


@jedrek1212: czyli duży port komunikacyjny, 12 największe lotnisko w Europie zlokalizowane na wschodzie Warszawy tylko 13 minut drogi od niej nie rozwiąże tego problemu ale CPK już tak?
Np. Ove Arup


@Dentka7: to jest firma która projektuje budowle. Serio firma która projektuje budowle uznała że Baranów to najlepsze miejsce dla dużego lotniska? A kogo wybrali do wyznaczania tras kolejowych? Specjalistów od transportu morskiego?
@Kagernak: o matko, jaka klasyczna antycpkowa propaganda w komentarzach xD

Nie ma praktycznie żadnego argumentu przeciw CPK, który można traktować poważnie.

Rozbudowa Okęcia to absurd. To lotnisko jest położone w mieście i zawsze będzie przez to mocno ograniczone. Możliwości i koszty rozbudowy, limity środowiskowe, zakaz lotów nocnych, kary hałasowe. Okęcie już teraz jest niewydolne, a CPK pod każdym względem jest tutaj lepsze.

I jeszcze żeby to lotnisko Chopina było w jakiś
@jedrek1212: o tym samym o czym napisałeś Ty? Chciałeś podać argument za CPK więc odbiłem go pytając czy inne lotnisko spełniające założenia lotniska z CPK, lepiej zlokalizowane nie rozwiązałoby problemu z lotniskiem Chopina.
@aarahon: Też by je rozwiązało. Ale on musi powstać, a na to raczej się nie zanosi. Dodatkowo czy znalazłbyś na nie tam miejsce. Poza tym położenie CPK powoduje, że będzie obsługiwało nie tylko Warszawę.
@Dentka7: Nie chodzi o samą eksperckość, a na budowaniu wrażenia, że wiele instytucji wypowiada się pozytywnie, a może się okazać że jest to jedna i ta sama osoba, albo środowisko lub instytucja. Trochę mechanizm jak w starym TVP, gdzie w zależności od potrzeb ktoś wypowiadał się jako polityk, politolog, albo dziennikarz

Na marginesie:
M. Wilk 2-3 lata później przeszedł z PwC do LOT, czyli firmy która najwięcej by zyskała na CPL
Argumenty sie skoczyly na analizie której nie przeczytales.


@Dentka7: żadnej analizy nie podałeś. Napisałeś mi tylko że firma która zajmuje się projektowaniem wybrała miejsce dla CPK co nie jest nie tylko głupie ale nie jest prawdą. Dlaczego głupoty piszesz i obrażasz mnie? A bo skończyła się broszura propagandowa i nie wiesz co robić dalej więc reagujesz po pisowsku xD
Dodatkowo czy znalazłbyś na nie tam miejsce. Poza tym położenie CPK powoduje, że będzie obsługiwało nie tylko Warszawę.


@jedrek1212: a co jeszcze? Łódź która ma swoje lotnisko? xD
@apaczessi: Ale to wszystko co napisales ma sens gdyby kolejnosc byla inna.
Jesli Wilk bylby "pseudo-ekspertem" dobieranym do tezy to byloby zle. Tutaj najpierw został ekspertem, a pozniej został zatrudniany na stanowiska - bo byl ekspertem.

Zapewne jest to przypadek i raczej trudno oczekiwać, aby "płotka" jaką wówczas był Wilk grała w takie skomplikowane rozgrywki,

Wlasnie raczej nie jest to przypadek, tylko wybór specjalisty do wykonania roboty. Skoro był specjalista w
@aarahon To ja ci podam więcej i proszę o omówienie: 1. rozwój sieci kolejowej wysokich prędkości, 2. zyski z cargo, ceł, podatków 3. możliwość szybkiego transportu wojsk sojuszniczych drogą lotniczą w przypadku takiej konieczności 4. skrócenie łańcucha dostaw produktów i półproduktów dla polskich firm (i ograniczenie kosztów). 5. loty pasażerskie z Polski bez przesiadek w innych hubach. Poproszę o te kontrargumenty, bo wali mnie kto stał za tą ideą, ale ta w