Wpis z mikrobloga

nie wiem kim są , ale jak na razie znalazłem jedynie argumenty za cpk


@muchabzz: przede wszystkim należy założyć, że cpk to kolejny pisowski sposób na wyprowadzanie środków z budżetu państwa.
  • Odpowiedz
W moim wpisie chciałem zaznaczyć, że wokół CPK lata tyle argumentów, że czasem się one wykluczają - od rozsądnego rozwinięcia infrastruktury, przez głównego rozgrywającego w regionie, aż po serce Trójmorza i nowego porządku świata. Nie jest to projekt, który spełni wszystkie oczekiwania, a czytając dyskusje można odnieść wrażenie, że powinno


@apaczessi: To jest projekt strategiczno-biznesowy, to jasne że bredzenie o Trójmorzu przy okazji CPK nie ma sensu.
Natomiast jest sens myśleć
  • Odpowiedz
CPK wygeneruje dodatkowy ruch lotniczy


@dunkey: jesteś współczesnym przykładem wyznawcy kultu cargo. To że analizy wskazują na to że ruch będzie się zwiększał to prawda, pytanie natomiast jest takie - skąd pewność że ludzie będą chcieli latać z tego lotniska? Było już jedno takie lotnisko, wiesz? W Radomiu. Może dlatego nie chwalą się tym okresem jego funkcjonowania. Po wybudowaniu od nowa Lotniska Radom nie obsługuje jeszcze tylu pasażerów żeby mogło być
  • Odpowiedz
w sensie że nie ma dobrych argumentów za CPK?


@powodzenia: nie wiem o jaki sens Ci chodzi. Ja czegoś takiego nie twierdzę ani nie sugeruję. Zadając pytanie o argumenty odnośnie CPK odsiewam propagandystów jak @muchabzz czy @Cogito-sum którzy powielają brednie od ludźmi z którymi można rzeczowo porozmawiać.
  • Odpowiedz
@KrzysztofRathaichik:

to nie wystarczy po prostu powywalać ekspertów pisu i da swoich? Co stoi na przeszkodzie? CPK samo w sobie ma bardzo duży sens i jeśli tylko zadbać o odpowiednią ekipę to zrobimy bardzo dobry ruch gospodarczo-komunikacyjny na długie lata. Chyba że każdy już widzi scenariusz jak z tego kawału o polaku i bramie w niebie no to niestety


@KrzysztofRathaichik: nie rozumiem twojej wypowiedzi. Nigdzie nie napisałem, że cpk jest
  • Odpowiedz
lotnisko klasy CPK będzie służyło jako hub lotniczy dla Europy centralnej i wschodniej, mamy bardzo dobre położenie, jest tym bardziej potrzebne gdyż lotnisko im Chopina nie ma już szans na rozbudowę, nie można już rozszerzyć jego możliwości nie mówiąc o tym że nie może zostać hubem ze względów środowiskowych.


@Cogito-sum: o i w końcu argument! Teraz należy zbadać czy jest prawdziwy. Czy Czesi i Litwini przyjadą do nas żeby lecieć np.
  • Odpowiedz
@Cogito-sum: XD

Pan Wilk jest członkiem zarządu kanadyjskich linii lotniczych Flair Airlines

Tak, regionalnej linii kanadyjskiej która:
- Flair had the highest number of complaints per 100 flights of the major airlines in Canada
- On March 11, 2023, Airborne Capital Ltd. seized four of its planes operated by Flair over alleged non-payment....In Jan 2024 it was reported that the lessors had filed claims at the UK High Court for costs
  • Odpowiedz
Czy Czesi i Litwini przyjadą do nas żeby lecieć np. do Singapuru? Są takie analizy czy to tylko pobożne życzenia?


@aarahon: Nawet nie tylko przyjadą ale też przylecą lokalnymi liniami ze swoich mniejszych lotnisk. :) Hub działa tak że "ściąga" pasażerów na loty długodystansowe i odwrotnie: taki Koreańczyk przyleci do CPK i tu przesiądzie się w lokalny samolot do Wilna czy Pragi. Tak jest z hubami na całym świecie, tak działa
  • Odpowiedz
Tak, jak wielu innych z nadania politycznego


@Hylfnur: Kłamczuszku, on pracował w LOTcie 10 lat, więc przestań kłamać o politycznym nadaniu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wam wszystko co nie pasuje to próbujecie kłamstwami wplątać w PiS czy inne partie, a on jest po prostu specjalistą nieważne kto rządzi. xD
  • Odpowiedz
@Cogito-sum: No właśnie, tu się rodzi pytanie dlaczego nie zrobi tego w Moskwie, Kopenhadze czy Frankfurcie - czyli w lotniskach lepiej zarządzanych i lepiej usytuowanych? Bo nie oszukujmy się, rząd pisu nie zatrudniał ekspertów ;)
  • Odpowiedz
@www_h: Ale dlatego właśnie pisze o tym że skoro jest podejrzenie to należy zmienić specjalistów na tych bardziej niezależnych aby nie było ryzyka matactwa pisu. Ja raczej zwracam uwagę że sam projekt nie powinien upaść przez machloje jednej partii tylko trzeba do niego siąść być może coś przestawić a przede wszystkim ludzi w nim
  • Odpowiedz
@aarahon: poczytaj trochę o CPK. Zachęcam do zajrzenia np. na twittera Macieja Wilk tam masz mnóstwo argumentów z liczbami. Na razie jesteś hejterem CPK dla zasady. I na podanie linku z argumentami reagujesz nerwowo. Przerasta Cię obejrzenie filmu z masą argumentów czy o co chodzi?

Wpływy do budzetu będą właśnie z cargo i z podatków np. ze zwiększenia ruchu lotniczego. Już dzisiaj Chopin jest niewydolny. Odrzucił dziesiątki wniosków od przewoźników, którzy
  • Odpowiedz
Bo nie oszukujmy się, rząd pisu nie zatrudniał ekspertów


@aarahon: Dlatego dla mnie dodatkowym argumentem jest to że wielkie fundusze inwestycyjne chcą być częścią biznesu CPK. Oni zatrudniają ekspertów, nie nie wyłoży np 10-20 mld zł. w interes którego nie sprawdził.
  • Odpowiedz
@aarahon: No to ja spróbuje, odbij piłeczkę.
1. Okęcie nie nadaje się do dalszej OPŁACALNEJ rozbudowy, a wkrótce osiągnie swój maksymalny limit pasażerów.
2. CPK da możliwość Polsce stania się HUBem dla towarów chociażby z Azji i zarabiania na tym (wspólnie z portami morskimi)

To masz dwa na szybko, ale jest jeden przeciw bardzo silny:
Stracą na tym Niemcy.

Stąd narracja, że CPK to zło, dziękuje i pozdrawiam :)
  • Odpowiedz
@KrzysztofRathaichik: dlatego wpychanie takiej inwestycji w bieżącą narracje polityczną nie służy jej. Niestety nie mamy tak dojrzałego społeczeństwa, które by potrafiło po za podziałami politycznymi działać wspólnie na rzecz wspolnego dobra. Niestety populistom na tym niezależy a nawet jest to dla nich zagrożenie.
  • Odpowiedz