Wpis z mikrobloga

Mirki, kończy mi się umowa z Tauronem na prąd w mieszkaniu.
Ma ktoś jakieś doświadczenia w obecnych taryfach i co najbardziej opłaca się brać? Próbuję przebrnąć przez ofertę Taurona na ich stronie i w aplikacji, ale jest to zagmatwane i podane bardzo nie wprost. Niby jest porównywarka, ale cały ch… ona porównuje.
Czy się różni energia eko od standardowej? Słyszałem coś o taryfie sprzedawcy, ale nic konkretnego nie mogę znaleźć.
Wizytę w Tauronie trzeba rezerwować, oczywiście terminy na za miesiąc ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zależy mi na jak najniższych rachunkach przy miesięcznym zużyciu ~150kWh.

#tauron #energia #wroclaw
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@tegie skoro ci się kończy to samo ci przedłużą a taryfie sprzedawcy niewiele pisze bo to najmniej opłacalna opcja dla Tauronu a przeważnie najlepsza dla klienta.
  • Odpowiedz
@tegie: taryfa sprzedawcy nie ma tam oplaty handlowej, ale oczywiście tauron celowo to poukrywal na swoich stronach musisz pogrzebać w tym głównie
  • Odpowiedz
  • 0
@sberatel: przedłuży na obecnych warunkach na czas nieokreślony jeśli dobrze rozumiem? I w razie czego w każdej chwili mogę ja zmienić na dowolną inna umowę?
  • Odpowiedz
Mam na myśli kwoty nieuwzględniające tarczy, zniżek za zużycie do 3MWh itd.

Dokument podaje cenę 1.1219, natomiast podstrona 1.3869


@tegie: ale czytaj cały dokument( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ustalone w pkt. 5.2 i 5.3. ceny energii elektrycznej nie zawierają podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatku akcyzowego
  • Odpowiedz
@tegie: Tylko taryfa sprzedawcy na czas nieokreślony. Będą próbowali Cię namówić na czasowe umowy i zniechęcić do taryfy sprzedawcy. Wszystko inne opłaca się jedynie dostawcy prądu, a nie klientowi. Trzeba jak zdarta płyta: "Poproszę taryfę sprzedawcy".
  • Odpowiedz
  • 0
@mnemonk: głupia ciekawość: to skoro jest to tak niekorzystne dla Taurona, to czemu mają to w ogóle w ofercie? Jakiś przymus prawny?
  • Odpowiedz
@tegie: Tak, taka podstawowa oferta, regulowana przez państwo (URE). Każdy dostawca taką ma obowiązek mieć.
"Do cennika „regulowanego” nie można też dodawać żadnych płatnych usług ani „powalczyć” o rentowność opłatami handlowymi. Klient ma mieć taką cenę prądu, na jaką zgodził się URE, nie ma znaczenia, czy to się firmie energetycznej opłaca czy nie. Jak się nie opłaca – co najwyżej może odbić to sobie na przedsiębiorcach, którzy pod „parasolem” oferty
  • Odpowiedz
@tegie: Przed końcem umowy powinieneś dostać list/maila z informacją że Ci się kończy i że możesz zmienić umowę. Od dostania maila masz 2 tygodnie na zmiany. Po tym terminie będziesz miał przedłużoną aktualną umowę i nie będziesz mógł jej zmienić do kolejnego listu/maila. Ja sprawę załatwiłem przez telefon, nie musiałem jechać do BOK.
  • Odpowiedz
  • 0
@dawid90u: No właśnie dostałem takiego maila, że mam 2 tygodnie. Ale to przypadkiem nie oznacza, że stara umowa przechodzi mi na czas nieokreślony i mogę sobie spokojnie w dowolnym momencie pójść do BOK i podpisać nową? Tak to zawsze działało w przypadku innych abonamentów (telefon, internet, cyfrowa tv…).
Nie lubię takich rzeczy załatwiać przez telefon, bo mnie kiedyś Play chciał oszukać w ten sposób (poprosiłem o umowę na maila do
  • Odpowiedz
@tegie: Oczywiście że możesz. Ale wtedy będzie nałożona opłata jednorazowa. W regulaminie dołączonym do maila jest że:
"W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o wypowiedzeniu Cennika lub Umowy
w trakcie obowiązywania Cennika, Sprzedawca uprawniony będzie do nałożenia na
Klienta Opłaty jednorazowej za wcześniejsze wypowiedzenie Cennika („Opłata
jednorazowa”). Jej wysokość uzależniona będzie od długości okresu, o jaki skrócony
zostanie czas, na jaki obowiązywał Cennik oraz wartości udzielonych
  • Odpowiedz