Wpis z mikrobloga

Na górze DLSS + RR, na dole XeSS

Nie sądziłem, że kiedykolwiek to powiem, bo zawsze byłem entuzjastą techu zielonych, ale DLSS wygląda coraz słabiej w porównaniu do konkurencji.

Zupełnie od czapy chciałem sobie potestować DLSS vs. FSR vs. XeSS w CP, bo cały czas miałem wrażenie, że obraz jest jakiś rozmyty i doszedłem do wniosku, że pod kątem jakości Intel wyciera konkurencją podłogę mimo, że są najkrócej w tej działce. No i widać gołym okiem na screenach co się dzieje.

DLSS zjada detale tekstur jak #!$%@?. Mało tego. Nawet jebitny DLAA rozmazuje obraz, mimo, że ma wskaźnik skalowania na 1.0, czyli de facto rozdzielczość natywna xD FSR ma nadal duże problemy ze stabilnością obrazu, za dużo rzeczy miga i przeskakuje w ruchu, dla mnie odpada.

Ale w przypadku Intel XeSS mam mózg #!$%@?. Jakość obrazu duużo, duużo lepsza, nie zjada detali tekstur, w ruchu też git, nie ma TAK #!$%@? GHOSTINGU jak w najnowszym dziele zielonych, czyli Ray Reconstruction, no petarda. Owszem, wydajność jest gorsza niż DLSS Quality, ale przy Intel XeSS to DLLS Quality nie ma nic wspólnego z quality xD I tak, wiem, że RR nie działa z XeSS, tylko że sam DLSS bez RR wypada i tak gorzej niż XeSS.

Oczywiście testowałem najbardziej tylko jakościowe presety.

Ciekawostka jest taka, że nawet jak w DLSS ustawiłem tweaka na customowy współczynnik skalowania (quality ma z defaultu 0.67, czyli bierze 67% pikeli z osi x i y i robi z tego sztuczny obraz na rozdzielczość "natywną") typu 0.85 albo nawet 0.9 to NIE WYGLĄDAŁO to tak dobrze jak na technice Intela, który w ultra quality ma współczynnik 0.76. To jest zadziwiające, bo nvidia ma na 100% największy data set do trenowania sieci, więc po prostu powinni być lepsi pod każdym względem ze swoim DLSS.

Sieci neuronowe Intela robią robotę, mam nadzieję, że wkrótce będzie to dużo bardziej dostępny soft, bo osobiście zrezygnowałem i z dodatkowych 2 rayów w pathtracingu względem vanilii (dodatkowy koszt wydajnościowy xess), i z ray reconstruction - tutaj po prostu po 50h grania uważam, że ilość artefaktów jest po prostu zbyt duża w stosunku do tego, że odbicia będą ostre/bardziej szczegółowe, tech jest niedopracowany zbyt mocno, żeby tego używać w ramach osiągania 'best fidelity'.

Dużo bardziej podejrzewałem o artefakty frame gen niż RR, a się okazuje, że zupełnie odwrotnie lol

Także Intel ciśniesz mordo

#cyberpunk2077 #dlss #fsr #xess #intel #pcmasterrace #gry #nvidia
MarteenVaanThomm - Na górze DLSS + RR, na dole XeSS

Nie sądziłem, że kiedykolwiek to...

źródło: image

Pobierz
  • 3
@MarteenVaanThomm: No cóż, zieloni mają wyjebongo na graczy bo najgrubsze hajsiwo robią na sprzedaży sprzętu pod uczenie maszynowe.

To też dlatego obecne karty od zielonych są tak niedorzecznie drogie i nieopłacalne jeżeli ktoś nie idzie prosto w 4090. Z resztą, sporo osób które kupuje 4090 robi to właśnie dla ML, a nie dla gierek. ( ͡° ͜ʖ ͡°)