Wpis z mikrobloga

Mireczki, chcę w najbliższych miesiącach zmienić auto.
Myślę o aucie góra 10 letnim, budżet jakim dysponuję to 50-55 tys. zł.
Najbliżej mi do Volvo V60/S60, ale patrzyłem też na VV Passata/CC, ewentualnie Opla Insignie B.
Do tej pory jeździłem benzyniakami, ostatnie 4 lata z LPG.
Nie znam się kompletnie na dieslu, odstraszają mnie te wszystkie DPFy, EGRy i inne dziadostwo, ale w moim budżecie niestety ciężko o benzynę w dobrym stanie.

Doradźcie - bać się tej gnojowicy? Na forach, które obserwuję, użytkownicy co chwilę narzekają na jakieś awarie diesli.
Na co dzień pokonuję odcinki ok.10 km po obwodnicach, ale 2-3 razy w miesiącu zdarza się trasa po kilkaset kilometrów.

#motoryzacja #volvo #volkswagen #opel #kiciochpyta
  • 34
@notorycznydebiutant: audi z 3.0tdi. Przez kilka lat jezdzone tylko po miescie i raz na pare miesiecy trasa - zero problemów, kompletnie bezawaryjna jednostka i spalanie 8-9 litrów w miescie, i na ekspresowce z 7. Mialem tez na krotko "ekonomicznego" mercedesa 1.5 benzyna i przy tej samej jezdzie palil 14 litrów xD
Spalanie w benzynie na krotkich trasach to jest jakies nieporozumienie, na prawde nie wiem kto to kupuje. Ewentualne koszty robienia
@notorycznydebiutant: Lepiej poczekać, dozbierać niż sobie potem pluć w brodę ;) Sam mam Volvo, S80 starsze bo z 2004 z silnikiem 3.0 T6. 272KM, kupiłem go przy przebiegu 290k, obecnie ma 380k i nie zatrzymuje się, na gazie śmigam od 340k. Kolega ma S80 II z nowszym silnikiem T6 (ten co w S60 T6) i też żadnych problemów a przebiegu też około 300k.
@notorycznydebiutant: Diesle 2.4 są od Volvo i są w sumie spoko. Te mniejsze to konstrukcja PSA, więc jeśli nie psują się w Peugeotach, to i w Volvo się nie będą psuły. Jakoś niespecjalnie widziałem narzekanie na diesle sprzed 2015 roku. Te nowsze auta >2015/2016 rok, to diesel jest raczej odradzany.
to się chyba tyczy głównie tych suszarek 1.0 zamiast silnika. Czy większe jednostki benzynowe też są awaryjne? Ja szukam raczej czegoś od 2.0 w górę


@notorycznydebiutant: no benzyny w VW nie grzeszyły jakością, ogólnie to bym się nie nastawiał benzyna czy diesel tylko w miarę bezawaryjną konstrukcją. PSA diesle są całkiem fajne, benzyny jakieś wolnossące i nie na łańcuchu też powinny ujść i bez pasków w kąpieli olejowej.