Wpis z mikrobloga

Mireczki, chcę w najbliższych miesiącach zmienić auto.
Myślę o aucie góra 10 letnim, budżet jakim dysponuję to 50-55 tys. zł.
Najbliżej mi do Volvo V60/S60, ale patrzyłem też na VV Passata/CC, ewentualnie Opla Insignie B.
Do tej pory jeździłem benzyniakami, ostatnie 4 lata z LPG.
Nie znam się kompletnie na dieslu, odstraszają mnie te wszystkie DPFy, EGRy i inne dziadostwo, ale w moim budżecie niestety ciężko o benzynę w dobrym stanie.

Doradźcie - bać się tej gnojowicy? Na forach, które obserwuję, użytkownicy co chwilę narzekają na jakieś awarie diesli.
Na co dzień pokonuję odcinki ok.10 km po obwodnicach, ale 2-3 razy w miesiącu zdarza się trasa po kilkaset kilometrów.

#motoryzacja #volvo #volkswagen #opel #kiciochpyta
  • 34
  • Odpowiedz
@notorycznydebiutant: A Peugeot 508 w dieslu 2.0 HDI?
Albo Ford Mondeo 2.0 TDCI (to ten sam motor)?
Jak robisz te 10km obwodnicą to chyba nie ma konieczności kupowania diesla, ale też raczej go nie zajedziesz. Ja mam 3km do biura i jeżdżę dieslem (odpukać) bezawaryjnie.
  • Odpowiedz
@Norskee dlatego właśnie pytam. Wszyscy mówią, że diesel tylko w trasę, ale znam takich, którzy starymi dieslami jeżdżą tylko po mieście w korkach i mówią, że nic się nie dzieje ¯_(ツ)_/¯
Pisałem, że raz w tygodniu będę go mógł przepalić w dłuższej trasie na autostradzie - to nic nie zmienia? Jeśli auto głównie na krótkie trasy, to tylko benzyna?
  • Odpowiedz
@notorycznydebiutant: chcesz kupic diesla za 50k zeby ladowac kase w polsrodki i januszostwo z wycinaniem zaslepianiem, a ostatecznie i tak bedzie dostawal do dupie przez ciagle krotkie przebiegi bez porzadnego rozgrzania

wez sobie poszukaj ktore benzyniaki z lpg gadaja i jest wzglednie tanie do zalozenia i sobie gaz zaloz chlopie
  • Odpowiedz
@notorycznydebiutant: czyli od razu zakładasz łamanie prawa, później strach czymś takim za granicę wyjechać. Zaraz i w Polsce będzie problem.
Starego diesla czyli Euro 4 i mniej to nawet nie ma co rozważać bo będzie zakaz wjazdu.

Kup benzynę, lepiej na tym wyjdziesz.
  • Odpowiedz
@Bad_Wolf: to mit, kiedyś silniki te były bardzo toporne stąd długo się nagrzewały. Teraz jest to porównywalne z benzyną. Jeśli masz taką samą 'grzalke' to niby czemu jeden rodzaj silnika miałby dostawać temperatury szybciej?
  • Odpowiedz
@notorycznydebiutant mam na sprzedaż Volkswagena CC 2.0 TSI 211km z 2012r. bez wady olejowej, 218k przebiegu polski salon. Auto dopieszczone, nic do zrobienia nie ma. W Chorwacji był ze mną w wakacje w tym roku. Sprzedaje bo odkupuje Mustanga z rodziny. Ogłoszenia nie ma na otomoto jeszcze. Odezwij się na priv jak jesteś zainteresowany to dam ci więcej info
kris27 - @notorycznydebiutant mam na sprzedaż Volkswagena CC 2.0 TSI 211km z 2012r. b...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • Odpowiedz
to mit, kiedyś silniki te były bardzo toporne stąd długo się nagrzewały.


@Wojtas_elo: to nie mit a fizyka. Diesel ma wyższą sprawność i większą masę ¯\(ツ)/¯

Teraz jest to porównywalne z
  • Odpowiedz
@notorycznydebiutant: Przecież w tym budżecie znajdziesz zajebiste Volvo S60/V60 z benzyną lub z założonym LPG. Nawet idzie trafić z silnikiem T5 i T6. Volvo ma pancerne silniki 5 i 6 cylindrowe, które bardzo dobrze działają na benzynie.
  • Odpowiedz
@Horvath i w takie właśnie celuję :) tylko pytam o te diesle, bo jest ich dużo więcej i są po prostu tańsze. Mam odłożone 50k, najtańsze benzyny po lifcie chodzą za 55-60k. Chyba trochę poczekam, dołożę i zostanę przy tym Volvo 5-cylindrowym. Obecnie jeżdżę V50, 2.4i, założyłem gaz przy 260 tys na liczniku, teraz mam 320k i jeździ, aż miło
  • Odpowiedz