Wpis z mikrobloga

Ogólnie słaba sceneria do porównania, bo… mało światła i odbić


@BetonowePlacki: No właśnie i to jest to o co mi chodzi. Ray tracing zżera ogromne ilości mocy obliczeniowej a w 95% części świata gry tej różnicy nawet nie widać :D
Widać to idealnie teraz. W porównaniach marketingowych Nvidii są jakieś miejsca gdzie jest różnica dosyć duża a jak zrobi się blind test z losowego miejsca w grze to okazuje się,
KonwersatorZabytkow - >Ogólnie słaba sceneria do porównania, bo… mało światła i odbić...
  • Odpowiedz
@KonwersatorZabytkow: przez ostatnie 16h w CP grałem jakieś 12h bez RT i resztę z włączonym RT. Widać różnicę, jeśli wiesz na co zwrócić uwagę chodząc po mieście. Praktycznie wszystkie odbicia są dużo lepsze i w grze jest sporo misji gdzie ustawienie kamery jest tak zrobione aby to pokazać. Nie wiedziałem tego, bo wcześniej grałem po prostu na Ultra bez RT.

Zobacz jak wyglądaj odbicia z włączonym RT i bez, np
  • Odpowiedz
@KonwersatorZabytkow: wreszcie ktoś napisał to co myślę o tym rt od dnia wynalezienia. Każdy ciągle się podnieca tym rt a prawda jest taka, że w prawie każdej grze ciężko wyłapać różnice, za to zjada to tyle mocy aby idealnie wcisnąć nowe karty graficzne.

RT na papierze brzmi fajnie ale w praktyce gry przez tyle lat udawania odbić i oświetlenia nauczyła się robić to na tyle skutecznie, że prawdziwe rt nie
  • Odpowiedz
@KonwersatorZabytkow: trzeba się przypatrzeć, szczególnie że pierwsze co się rzuca w oczy to kałuża i na drugim obrazku jest ona bardziej "odblaskowa", ale to właśnie na drugim zdjęciu RT jest wyłączone. Szyby to udowadniają.

No i okej, zrobiłeś zdjęcie gdzie światło nie ma za bardzo gdzie się odbijać - to dowód na to, że RT nie robi różnicy? Wyjedź furką na środek miasta, szczególnie w nocy - efekt WOW gwarantowany.
  • Odpowiedz
@KonwersatorZabytkow: tylko HairWorks miało mniejszy kościół wyznawców. Przy rt stało się to dość powszechne, zresztą widać po komentarzach.

I oczywiście bo zaraz mnie też dopadną wyznawcy, różnice jakąś tam widać, szczególnie gdy na porównaniu na youtube przybliżą x3 na stopklatce to nawet wyraźnie widać, jednak jest to niewspółmierne do kosztów mocy obliczeniowej.

Do tego nie wiem jak przytoczony cyberpunk ale w kilku starszych grach (z 2020/2021) rt wypadało nawet miejscami
  • Odpowiedz