Aktywne Wpisy
![drakonia](https://wykop.pl/cdn/c0834752/9b440222e5e1485ca65ee0b169c77438d433e42655e96d4c3c01004ac631680b,q60.png)
drakonia +519
Akurat w Polsce jako kobieta mam mnóstwo praw, których nie mają mężczyźni. A co słyszymy na marszu? Że jest odwrotnie. ¯\(ツ)/¯ Kobiety to, kobiety tamto, kobiety sramto. W kółko wyimaginowane braki jakichś praw względem mężczyzn. W sumie kobietom się nie dziwię, że chcą głosować na lewicę, bo politycy celowo uderzają w emocjonalne tony i łatwo jest tym sposobem pobudzić nas do działania. Za to beka z każdego faceta, który na serio chce
![Norbercikk](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Norbercikk_kDRNW9Ek7L,q60.jpg)
Norbercikk +230
![Norbercikk - #marsz #bekazpisu
PiS właśnie #!$%@?ł wybory.
Chętnie chciałbym zobacz...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/04acaf89eedf09007753f578d8b0f9b40fa597c5ce3107f673b2e8fd90186ee8,w150.jpg?author=Norbercikk&auth=dbd78e7c3dc33f5325014d312fc09828)
80% tras jakich robię to na polskich i innych europejskich drogach szybkiego ruchu (pozostałe 10-12% miasta i 8-10% pozostałe drogi krajowe, wojewódzkie). O tym że nabijam kilometry niech świadczy fakt, że do teraz w 15 miesięcy po wyjeździe z salonu przejechałem 49 tys. km.
Jednocześnie konstrukcja mojego auta nie pozwala na bezpieczną dla żywotności silnika jazdę powyżej 120 km/h. Co prawda v max na benzynie to 164, a na gazie 160. Ale w praktyce czuć, że auto na benzynie męczy się przy 140, a na gazie przy 130. Z oczywistych względów jeżdżę na gazie. Po to kupiłem nowe auto by nim trochę pojeździć - planuję przejechać bez generalki 400-500 tys km, co przy moich przebiegach przełoży się to i tak zaledwie na jakieś 10-13 lat. Dodam, że powyżej 120 kończy się praktycznie możliwość przyśpieszania na 4. biegu ponieważ obroty niebezpiecznie podchodzą pod czerwone pole, z kolei piątka to typowy nadbieg i auto na nim praktycznie nie przyśpiesza i służy jedynie do jazdy na uzyskanej wcześniej prędkości na czwórce. Gdy testowo kiedyś przyśpieszałem ze 120 do 160 zajęło to prawie minutę.
Reasumując - nie przekraczam swoim autem 120. Moja prędkość przelotowa to sto kilkanaście. Zazwyczaj jest tak, że prawym (i środkowym) jeżdżę 115, a wskakując na lewy przyśpieszam do 118-120. Są to jednak wartości licznikowe. Realne prędkości wg gpsa to odpowiednio 110.5 i 113-115. Miałem bardzo dużo przypadków na lewym podjeżdżania mi pod tylni zderzak, mimo że ten ktoś widział, że np. wyprzedzam ciąg tirów i nie mam jak zjechać; samobójcą nie jestem i w kilkudziesięciometrową szparę między dwoma tirami nie zamierzam się pakować. Miesiąc temu dałem naklejki na tylnią szybę (pic rel) i po jej nałożeniu co prawda nie doszło do redukcji do 0 incydentów jazdy na zderzaku, ale zredukowałem je o jakieś 4/5, zawsze coś.
Tylko taka naklejka może zrobić wrażenie na jadącym sto kilkadziesiąt km/h. A jak ktoś jedzie 200+ tym bardziej w nocy to i tak słabo. Już nie będę dodawać, że gość z afery nawet nie próbował hamować tylko migał długimi i centralnie staranował poprzedzające auto. Jakaś masakra, totalne 0 procesów myślowych.
Dodam, że sam jestem odpowiedzialnym kierowcą bez względu na pojazd, to nie jest tylko tak, że jeżdżę 120 km/h bo silnik mi na więcej bezpiecznie nie pozwala. Zdarza mi się jeździć okazjonalnie mocniejszymi autami w tym na niemieckich autobahnach (mieszkam 10 km od niemieckiej granicy) i także w takich wypadkach nie przekraczam 150. Być może kiedyś będę mieć dwulitrowego potwora TDI i również wtedy nie zamierzam przekraczać 150. A i tą prędkość będę uzyskiwać dopiero przy spełnieniu szeregu warunków: 100% wypoczęty, 100% pewność co do super stanu kół i hamulców, widno lub pół-widno, małe lub średnie natężenie ruchu.
P.S. A tak w ogóle uważam, że do Łodzi powinni wparować minister sprawiedliwości, minister MSWiA, i CBA lub inna odpowiednia służba i powinny polecieć głowy, ponieważ ewidentnie doszło tu do majtczenia, ekhm, mataczenia.
#wypadek #stopcham #polskiedrogi #autostradypolska #autostrady #patologia #afera #samochody
A skoro i tak wydałeś na puszke po konserwach 70k i tak bardzo boisz się używanych, to co
@Adamfabiarz: szkoda, że własnego bezpieczeństwa zabrakło na liście - kupno tak słabego silnika, jeszcze dodatkowo obciążonego, z zamiarem jazdy 90% po drogach szybkiego ruchu, to proszenie się o kłopoty. No ale najważniejsze, że nowy (był). Osobiście schowałbym dumę w kieszeń i kupił kilkulatka, niż świadomie narażał na niebezpieczne sytuacje w imię niewypierdzianych foteli
@Kuzguwu Akurat ten silnik jest mało obciążony. 60 KM z 1 litra to nic wielkiego. A z kilkulatkiem nigdy nie wiadomo co się trafi. Może być tak, że 4-letnie auto ma już faktycznie i 300 tys km nastukane. A na mocniejszy silnik by nie starczyło i
i gazem (spadek prędkości o ok 10 km/h)
Maluch i 140 pojedzie jak odpowiednio dlugo się będziesz napędzał. Ale mi chodzi o to, że ma użyć całej dostępnej mocy aby wrócić na prawy najszybciej jak może, a nie jechać 92. W przypadku malucha jak dociśnie to zdąży przy wyprzedzaniu przejść z 90 na 100 czy 110, w twoim przypadku jadąc 120 też dasz radę przyspieszyć podczas
TIR na kagańcu jedzie 90 km/h. Ty wg GPS 110-115. Ja na tempomacie mam 150 km/h, co według GPS wskazuje dokładnie 139 km/h.
Ty nie przyhamujesz 20 km/h żeby wyrównać do TIRa i wyprzedzić bez wymuszania, a ja muszę hamować 30 km/h bo #!$%@? się na
@andrewasos No ja przyśpieszam już na prawym przed wjechanie na lewy z przelotowej licznikowej 115 / realnej 110.5 na 118-120 / realne 113-115. Szybciej jak licznikowe 120 na gazie nie pojadę bo mi się skróci żywotność silnika, a na benzynę (na której teoretycznie i 130 by pociągnął bezproblemowo) nie przełączę, bo
1. po to sa przepisy, zeby sie ich trzymac (wylacza to t.zw. czynnik ludzki, ale skad chlopek folwarczny moze to wiedziec, skoro cale zycie kieruje sie swoim emocjonalnym spaczonym chlopskim mysleniem?!)
2. 300Km/h to jest 83m/s. Reakcja to okolo 0,5s. 250m-0,5[s] przejedzie w 2,5s i to uwzgledniajac:
-nierozgrzanych hamulcy,
-czasu reakcji.
Z zajedżaniem na autostradach, to sie zgadzam
Zresztą sam przeczytaj
Jak kogoś nie stać na benzynę i woli zamulać
@Xuzoun: Jak kogoś nie stać na drugie auto miejskie to niech nie wjeżdża swoim suvem do miasta. xD
@Xuzoun: Wielokrotnie przyznał, że jest zadowolony ze swojego auta. To Ty jakimś cudem twierdzisz, że auto, dla którego optymalna prędkość to 120 km/h nie nadaje się na