Wprowadzić szwedzkie ograniczenia prędkości w Polsce! Niedawno Holandia- mega zaludniony kraj (niemal 3 razy taka gęstość jak w Polsce, bardzo duży ruch), ale bardzo bezpieczny drogowo kraj i mega poukładany do tego, zredukował prędkość na autostradach ze 130 km/h do 100 km/h, a teraz redukuje prędkość w miastach z 50 km/h do 30 km/h. To jest bardzo dobre, ale myślę, że dla Polski jeszcze lepsze będą limity obowiązujące w Szwecji. Chore, że na świecie tylko Polska, Turcja, Araby i Bułgaria ma tak wysoki limit na autostradach- 140 km/h, no i Niemcy, ale tam jest prędkość zalecana 130 km/h, a w razie wypadku można być ukaranym za jej przekroczenie. Nie ma lepszego kraju w Europie niż Polska do redukcji prędkości, gdyż w Polsce jest najwięcej w Europie śmiertelnych wypadków na przejechane kilometry- 6, 4 czy 5 razy tyle niż w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji czy Holandii. Tak więc różnica między Polską, a normalnymi krajami jest ogromna. Dlatego należy wprowadzić ograniczenia prędkości jak w Szwecji- 110 km/h na autostradach, 70 km/h poza miastami- to jest szczególnie ważne, bo polskie drogi poza miastami nadają się maksymalnie na taką prędkość , należy też rozważyć czy nie zredukować prędkości w miastach do 30 km/h, jak to będzie w Holandii (i 70% Holendrów to popiera). Na drogah szybkiego ruchu powinno być 100 km/h, a na jednopasmowych drogach szybkiego ruchu 80 km/h. W Szwecji zrobiłem tysiące kilometrów. Na drodze, jednopasmowej, z dużym podobczem- prawie takim jak na polskiej autostradzie, prędkość zwiększana jest często do 80 km/h. Idealne warunki, lato, 25 stopni, brak deszczu, bardzo mały ruch, a niemal wszystkie auta jadą 70-78 km/h, a te kilka procent, które jedzie szybciej to w większości emigrancji z Polski, Arabii czy Rumunii lub innych "szyPkich" krajów, co jeżdżą "szyPko, ale beSpiecznie" i potem najbiają statystyki poważnych wypadków w tych krajach.
@nowyjesttu: Ciężarówka z towarem poruszająca się z mniejszą prędkością: 1. Jedzie dłużej, więc w tym samym czasie dostarcza mniej towaru 2. W długim terminie kierowca zarabia mniej, bo ten sam czas pracy jest mniej efektywny 3. Przez dłuższy czas dostawy koszt transportu jest większy 4. Wszystkie koszty poboczne wpływają na cenę towaru na półce, więc masz droższe pomidory w sklepie 5. Skoro czas jazdy jest dłuższy tym dłuższa emisja szkodliwych substancji
Trzeba by jakoś rozwiązać problem egzekwowania obecnych przepisów, a nie zaostrzać przepisy których prawie nikt nie przestrzega.
@misund: pamiętam jak przez miesiąc po ostatnim zaostrzeniu przepisów (że będą prawko odbierać za spore przekroczenie i przy okazji wzrost mandatów) cudownie jeździło się autostradami, nikt nie #!$%@?ł. Po czasie wszyscy się przyzwyczaili i zorientowali że nikt tego nie egzekwuje i jest ten sam syf co zawsze.
@nowyjesttu: absolutny idiotyzm i świetna furtka aby później na przykład w mieście ograniczyć do 15-20, bo czemu kur wa nie. No i wtedy nikt ci nie powie ze zakazali samochódów, jedynie poruszanie się nimi straci sens. voila, ekoterroryzm i zielony komunizm na tacy
jechało się bardzo spokojnie i czułem się zrelaksowany, bo nie było wariatów i wszyscy jechali idealnie zgodnie z przepisami
@nowyjesttu: klucz jest w jeździe zgodnie z przepisami, a nie w tym żeby te przepisy ograniczały normalne funkcjonowanie. Gdyby nasze aktualne limity były przez wszystkich respektowane to też jeździłoby się na pełnym relaksie.
@nowyjesttu: O Holandii bzdury pleciesz. - nikt nie wprowadza wszedzie ograniczenia 30 km/h - w miastach juz jest 30, 50, 70 w zaleznosci od rodzaju drogi i nie ma planow na ogolnokrajowa redukcje. Ruch w wiekszosci miast jest dobrze zorganizowany, plynny i bezpieczny. - te bzdety o poparciu 70% dla redukcji to ankieta organizacji, ktora lobbuje za dalszym ograniczeniem predkosci - ograniczenie do 100 na wiekszosci autostrad jest tylko w ciagu
@Frijheid2: Będzie wprowadzone 30 km/h w miastach już niedługo jak podaje wiele zrodeł. Zredukowane jest ze 130 na 100 km na godz. w godzinach od 6-19 czyli gdy najwiekszy ruch i tyle.
@Toszeron: Po co mam pytać? Tysiące kilometrów tam zrobiłem i jak np. jest 80 na mega szerokiej drodze z poboczami to niemal wszyscy tyle jadą, a ci co szybciej to zwykle emigranci z dzikich krajów i tyle.
@nowyjesttu: A 100 na autostradzie jedzie sie rzeczywiscie jak jest duzy ruch. Jak nie ma, to polowa kierowcow nie patrzy ktora godzina tylko jedzie ok. 120
W pierwszej połowie roku kamery uchwyciły około 145 000 osób, które jechały zbyt szybko na jednej z dróg w kraju.
i dalej:
Obecnie działa około 2 000 fotoradarów, które łącznie przez ostatnie trzy lata przyłapywały około 300 000 przekroczeń prędkości rocznie, a zatem według prognoz jest to mniej więcej
@arais_siara: haha, no i co? W Szwecji mieszka ponad 10 milionów ludzi, z czego znaczna część to emigranci i oni najcześciej są łapani przez te fotoradary, natomiast ja wiem jak w Szwecji jeżdżą. Wprawdzie szybciej niż w Norwegii (gdzie jest BEZWARUNKOWA kara więzienia za wyższe przekroczenia prędkości), ale i tak nieporównywalnie nawet bardziej z przepisami niż w Polsce, nawet nie ma co porównywać.
@nowyjesttu: Proszę przedstawić statystyki na poparcie swoich słów, bo haha mnie nie przekonuje. U nas też jest dużo imigrantów i prawie 40 milionów ludzi i w poprzednim roku zostało wystawionych około 1 miliona mandatów z fotoradarów.
@nowyjesttu: kilka spraw, holandia nie jest bezpieczna dlatego ze ma niskie limity tylko dlatego ze infrastruktura drogowa tam to mistrzostwo świata i absolutnie najwyzsza liga na świecie. Tam przy projektowaniu dróg jest prane pod uwagę wszystko od psychologi postrzegania prędkości zaczynając. Po drugie nieuchronność kary jest tam BARDZO wysoka, bardzo duzo fotoradarów, kamer i policji.
Sam jestem wrogiem zapieprzaczy ale to tylko jeden z wielu składników bezpieczeństwa na drogach. U nas
@nowyjesttu zapomniałeś tylko dopisać dwie rzeczy: 1) Holandia obniżyła prędkość na autostradach że 130/120kmh na 100kmh nie ze względu na bezpieczeństwo tylko emisję co2 i nikt szurnięty tego nie popiera,holendrzy są wręcz wściekli. Co śmieszniejsze obniżyli również prędkość maksymalna dla samochodów uprzywilejowanych do 140kmh xD 2) ograniczenie obowiązuje zazwyczaj w godzinach 6:00-19:00
Aktywne Wpisy
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Niedawno Holandia- mega zaludniony kraj (niemal 3 razy taka gęstość jak w Polsce, bardzo duży ruch), ale bardzo bezpieczny drogowo kraj i mega poukładany do tego, zredukował prędkość na autostradach ze 130 km/h do 100 km/h, a teraz redukuje prędkość w miastach z 50 km/h do 30 km/h. To jest bardzo dobre, ale myślę, że dla Polski jeszcze lepsze będą limity obowiązujące w Szwecji. Chore, że na świecie tylko Polska, Turcja, Araby i Bułgaria ma tak wysoki limit na autostradach- 140 km/h, no i Niemcy, ale tam jest prędkość zalecana 130 km/h, a w razie wypadku można być ukaranym za jej przekroczenie.
Nie ma lepszego kraju w Europie niż Polska do redukcji prędkości, gdyż w Polsce jest najwięcej w Europie śmiertelnych wypadków na przejechane kilometry- 6, 4 czy 5 razy tyle niż w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji czy Holandii. Tak więc różnica między Polską, a normalnymi krajami jest ogromna.
Dlatego należy wprowadzić ograniczenia prędkości jak w Szwecji- 110 km/h na autostradach, 70 km/h poza miastami- to jest szczególnie ważne, bo polskie drogi poza miastami nadają się maksymalnie na taką prędkość , należy też rozważyć czy nie zredukować prędkości w miastach do 30 km/h, jak to będzie w Holandii (i 70% Holendrów to popiera). Na drogah szybkiego ruchu powinno być 100 km/h, a na jednopasmowych drogach szybkiego ruchu 80 km/h.
W Szwecji zrobiłem tysiące kilometrów. Na drodze, jednopasmowej, z dużym podobczem- prawie takim jak na polskiej autostradzie, prędkość zwiększana jest często do 80 km/h. Idealne warunki, lato, 25 stopni, brak deszczu, bardzo mały ruch, a niemal wszystkie auta jadą 70-78 km/h, a te kilka procent, które jedzie szybciej to w większości emigrancji z Polski, Arabii czy Rumunii lub innych "szyPkich" krajów, co jeżdżą "szyPko, ale beSpiecznie" i potem najbiają statystyki poważnych wypadków w tych krajach.
#motoryzacja #samochody #ciekawostki #polityka #prawo #szwecja #polska #skandynawia #nauka #europa #infrastruktura #policja #swiat #technologia #przepisy
1. Jedzie dłużej, więc w tym samym czasie dostarcza mniej towaru
2. W długim terminie kierowca zarabia mniej, bo ten sam czas pracy jest mniej efektywny
3. Przez dłuższy czas dostawy koszt transportu jest większy
4. Wszystkie koszty poboczne wpływają na cenę towaru na półce, więc masz droższe pomidory w sklepie
5. Skoro czas jazdy jest dłuższy tym dłuższa emisja szkodliwych substancji
@misund: pamiętam jak przez miesiąc po ostatnim zaostrzeniu przepisów (że będą prawko odbierać za spore przekroczenie i przy okazji wzrost mandatów) cudownie jeździło się autostradami, nikt nie #!$%@?ł. Po czasie wszyscy się przyzwyczaili i zorientowali że nikt tego nie egzekwuje i jest ten sam syf co zawsze.
https://www.breakingnews.ie/ireland/speed-limits-to-be-reduced-under-plans-to-tackle-increase-in-road-deaths-1523486.html
@nowyjesttu: na autostradach? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@nowyjesttu: klucz jest w jeździe zgodnie z przepisami, a nie w tym żeby te przepisy ograniczały normalne funkcjonowanie. Gdyby nasze aktualne limity były przez wszystkich respektowane to też jeździłoby się na pełnym relaksie.
O Holandii bzdury pleciesz.
- nikt nie wprowadza wszedzie ograniczenia 30 km/h - w miastach juz jest 30, 50, 70 w zaleznosci od rodzaju drogi i nie ma planow na ogolnokrajowa redukcje. Ruch w wiekszosci miast jest dobrze zorganizowany, plynny i bezpieczny.
- te bzdety o poparciu 70% dla redukcji to ankieta organizacji, ktora lobbuje za dalszym ograniczeniem predkosci
- ograniczenie do 100 na wiekszosci autostrad jest tylko w ciagu
https://www.iamexpat.nl/expat-info/dutch-expat-news/majority-support-30kmh-speed-limit-dutch-cities-survey-finds
https://nltimes.nl/2022/12/09/amsterdam-drop-city-speed-limit-30-kmh-80-roadways
https://ecf.com/news-and-events/news/30-new-50-dutch-reduce-default-speed-limit-nation-wide
2gi link - info o planach Amsterdamie
3ci link - notka z 2020 roku bez zrodla xD
Pierwszy akapit (translator)
i dalej:
Sam jestem wrogiem zapieprzaczy ale to tylko jeden z wielu składników bezpieczeństwa na drogach. U nas
1) Holandia obniżyła prędkość na autostradach że 130/120kmh na 100kmh nie ze względu na bezpieczeństwo tylko emisję co2 i nikt szurnięty tego nie popiera,holendrzy są wręcz wściekli. Co śmieszniejsze obniżyli również prędkość maksymalna dla samochodów uprzywilejowanych do 140kmh xD
2) ograniczenie obowiązuje zazwyczaj w godzinach 6:00-19:00