Aktywne Wpisy
mam_spanko +322
Ludzie nie mają żadnej empatii, nie mają żadnej wyobraźni, nie potrafią się wczuć w przeciętną ukraińską rodzinę i to jaki dramat przeżywa.
Nie potrafią sobie wyobrazić jak my byśmy się zachowali jakby nas napadli, jak zachowałby się nasz rząd.
Otóż wszyscy uciekali by tak samo jak Ukraińcy, tylko że do Niemiec, a Duda, zresztą słusznie, wszędzie gdzie się da wołałby o pomoc
Założę się że bylibyśmy jeszcze bardziej roszczeniowi
Fani dzikiego trenera,
Nie potrafią sobie wyobrazić jak my byśmy się zachowali jakby nas napadli, jak zachowałby się nasz rząd.
Otóż wszyscy uciekali by tak samo jak Ukraińcy, tylko że do Niemiec, a Duda, zresztą słusznie, wszędzie gdzie się da wołałby o pomoc
Założę się że bylibyśmy jeszcze bardziej roszczeniowi
Fani dzikiego trenera,
Chubbei +155
Niedawno Holandia- mega zaludniony kraj (niemal 3 razy taka gęstość jak w Polsce, bardzo duży ruch), ale bardzo bezpieczny drogowo kraj i mega poukładany do tego, zredukował prędkość na autostradach ze 130 km/h do 100 km/h, a teraz redukuje prędkość w miastach z 50 km/h do 30 km/h. To jest bardzo dobre, ale myślę, że dla Polski jeszcze lepsze będą limity obowiązujące w Szwecji. Chore, że na świecie tylko Polska, Turcja, Araby i Bułgaria ma tak wysoki limit na autostradach- 140 km/h, no i Niemcy, ale tam jest prędkość zalecana 130 km/h, a w razie wypadku można być ukaranym za jej przekroczenie.
Nie ma lepszego kraju w Europie niż Polska do redukcji prędkości, gdyż w Polsce jest najwięcej w Europie śmiertelnych wypadków na przejechane kilometry- 6, 4 czy 5 razy tyle niż w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji czy Holandii. Tak więc różnica między Polską, a normalnymi krajami jest ogromna.
Dlatego należy wprowadzić ograniczenia prędkości jak w Szwecji- 110 km/h na autostradach, 70 km/h poza miastami- to jest szczególnie ważne, bo polskie drogi poza miastami nadają się maksymalnie na taką prędkość , należy też rozważyć czy nie zredukować prędkości w miastach do 30 km/h, jak to będzie w Holandii (i 70% Holendrów to popiera). Na drogah szybkiego ruchu powinno być 100 km/h, a na jednopasmowych drogach szybkiego ruchu 80 km/h.
W Szwecji zrobiłem tysiące kilometrów. Na drodze, jednopasmowej, z dużym podobczem- prawie takim jak na polskiej autostradzie, prędkość zwiększana jest często do 80 km/h. Idealne warunki, lato, 25 stopni, brak deszczu, bardzo mały ruch, a niemal wszystkie auta jadą 70-78 km/h, a te kilka procent, które jedzie szybciej to w większości emigrancji z Polski, Arabii czy Rumunii lub innych "szyPkich" krajów, co jeżdżą "szyPko, ale beSpiecznie" i potem najbiają statystyki poważnych wypadków w tych krajach.
#motoryzacja #samochody #ciekawostki #polityka #prawo #szwecja #polska #skandynawia #nauka #europa #infrastruktura #policja #swiat #technologia #przepisy
@nowyjesttu: nie tak do końca. Bo tylko od godziny 6 do 19. Poza tym oni robili to z pobudek czysto ekologicznych, tłumacząc to redukcją CO2.
A te 30 km/h w miastach to gdzie? Oprócz stref zamieszkania, to główne drogi mają dalej 50. Nie mówimy oczywiście o małych wioskach, gdzie jest jedna główna droga.
EDIT: I to co rząd chce, to nie
Nie zauważyłem aby drogi poza miastami nie były dostosowane do takiej prędkości, oczywiście zdarzają się
https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/ograniczenie-predkosci-do-30-kmh-w-terenie-zabudowanym-tego-chca-holendrzy/ns7wtmt
@O_ty_Pierunie: to nie społeczeństwo, to rządzący.
@login_cwiczebny: Zobacz co się dzieje w komentarzach pod artykułami odnośnie zwiększenia cenników mandatów, zwiększania ograniczeń prędkości czy zamieniania dróg na trasy rowerowe w miastach.
Dobrze robi rząd, superancko, ukarać ich, dobrze im tak
@nowyjesttu: Jak zmniejszenie dopuszczalnej prędkości ma poprawić jakoś naszego życia?
Druga sprawa
Szwecja ma ~4 razy mniej ludzi niż Polska. I pewnie są oni skupieni w kilku aglomeracjach, a nie rozsiani jak w Polsce po całym kraju.
Druga sprawa to holendrzy nie potrafią jeździć. To że są uprzejmi na drodze, to inna sprawa. Ale są strasznie niezdecydowani. I też zapierdzielają jak dzikusy.