Wpis z mikrobloga

Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynowe, ale samochody elektryczne zostaną zakazane.
Ludzkość pójdzie w stronę udoskonalenia silnika spalinowego, biopaliw lub spalania wodoru.
Samochód elektryczny to biliony euro w niepotrzebną infrastrukturę przesyłowa, do tego uzależnienie od Chin i Afryki, nienaprawialność baterii i problemy z samozapłonem i gaszeniem.

#samochodyelektryczne #motoryzacja
DanPenna - Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynow...

źródło: jaguar-i-pace-florida-fire

Pobierz
  • 276
  • Odpowiedz
@j3sion: masz rację na bank problemem jest średni wiek auta, w Polsce musi być mniejszy niż w Norwegii, stąd taka statystyka, o to ci chodzi?
problemem jest gaszenie, częstotliwość działa na korzyść elektryków, ale panika musi być napędzana, przed koleją też byś się pewnie wzbraniał, ale im więcej rodzai silników w samochodach tym większa konkurencja i zysk dla konsumenta
  • Odpowiedz
Nawet zważywszy na fakt że lit jest wyczerpalny a jego wydobycie jest niehumanitarne i ktoś sie za to w przyszłości weźmie.

Nie mamy tyle litu na ziemi aby wszyscy jeździli elektrykami.


@r5678: Nie mamy tez tyle ropy, która jest wyczerpalna a jej wydobycie jest niehumanitarne...

Nie oraj sam siebie. Bo te argumenty są jak najbardziej za odejściem od paliw kopalnych...
  • Odpowiedz
@matu:

a samochody elektryczne to są nówki

Nie są. Przecież większość EV na polskich drogach to jakieś stare Leafy sprowadzane z zachodu czy US
  • Odpowiedz
@Bad_Wolf: " Dla mnie jedynym powodem jest to iż biedota będzie musiała porzucić swoje zdezelowane, nienaprawiane szroty" - powodzenia w naprawie takiego elektryka. Drobne prace blacharskie to będzie max. Koszty napraw będą znacznie wyższe (o ile będą się ogólnie opłacać). Oby chociaż ta technologia bardziej się rozwinęła do tego czasu i była bardziej dostepna także dla "biedoty"
  • Odpowiedz
@Towarzysz_Szmaciak:

które są trudniejsze do ugaszenia

Przecież nie są trudniejsze do samego ugaszenia. Nawrzucałeś linków a chyba sam ich nie przeglądałeś. W każdym gdzie jest jakiś materiał foto/wideo widać nadpalonego elektryka. Same gasną że nie palą się całkowicie?
Masz pożar ev na parkingu podziemnym w Czechach
PiotrFr - @Towarzysz_Szmaciak: 
  które są trudniejsze do ugaszenia
Przecież nie są t...
  • Odpowiedz
Robisz go w domu.


@Bad_Wolf: Ale najpierw musisz zakupić certyfikowany zbiornik który trzeba co 5 lat wymieniać.
Do tego odpowiednia skomplikowana maszynerie która przerobi prąd i wodę na wodór.
Power Walla I tak trzeba mieć żeby był buffer przy podukcji prądu z paneli fotowoltaicznych.
okolo 50% tegoz pradu zamienia się w ciepło. Na każe wyprodukowane 100kwh energi elektrycznej masz jakieś 33kWh (bo jeszcze są straty w pojeździe) do jazdy, czyli 100/150km.
  • Odpowiedz

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

wszystkie które znajduje pokazują że problem jednak dotyczy w większości samochodów z tradycyjnymi silnikami


@Deska_o0: o chui, serio uważasz, że 0,03 vs 0,04 to jest na plus elektryków, kiedy średni wiek samochodu w Polsce to 13 lat, a elektryków pewnie ze 3 xD?

warto też zaznaczyć że w Polsce jest bardzo dużo pożarów elektryków w porównaniu choćby do skandynawii z prostego faktu, u nas sprowadza się bardzo dużo starych


@Deska_o0:
  • Odpowiedz
Poza tym ludzie panikują z ładowaniem EV w garażu "bo się zapali" a będą w nim wodór produkować


@PiotrFr: wodór można zatankować na stacji jak paliwo. Ładować prądem trzeba godzinami. Nie musisz produkować wodoru w domu.
  • Odpowiedz
@Ogau:

Ładować prądem trzeba godzinami

Nie trzeba ładować w domu.

wodór można zatankować na stacji

Wiesz ile to kosztuje? Ile masz stacji wodoru niedaleko?
  • Odpowiedz
o chui, serio uważasz, że 0,03 vs 0,04 to jest na plus elektryków


@Ogau: to spójrz teraz na statystyki ze Szwecji i Norwegii

kiedy średni wiek samochodu w Polsce to 13 lat, a elektryków pewnie ze 3 xD?


@Ogau: po co się ograniczać? napisz że elektryki jeżdżą tylko nowe, a straż pożarna kłamie że 1/4 pożarów to wina rodzimych mechaników nieumiejętnie reanimujących trupy z importu
  • Odpowiedz
Nie wiem czy ktoś w dyskusji podjął temat praktyczności takiego auta, szczególnie przy dalszych wyjazdach. Ja akurat używam auto tylko do dalszych wyjazdów i średnio mi się uśmiecha ładowanie go trzy albo cztery razy podczas przejazdu nad morze i spędzając na tym po przynajmniej pół godziny na samo pojedyncze ładowanie plus dodatkowy czas jeżeli będzie kolejka do ładowarki.

W codziennym użytkowaniu też wychodzi to średnio, musiałbym raz w tygodniu czy raz na
  • Odpowiedz
@okcydencik: każdy jeden samochód robiony przez partacza może być potencjalnie niebezpieczny, nie ma to związku z rodzajem silnika, aż dziw bierze że potrafisz tak wybiórczo czytać i pomijać statystyki które nie pasują do założonej narracji
  • Odpowiedz
uwielbiam kiedy w rozmowie o elektrykach wyciąga się np metale ciężkie które się w nich nie zużywają i niemal w 100% są przerabiane na nowe baterie,


@jamajskikanion: Właśnie. Myli się metale ciężkie, metale ziem rzadkich i pisze, że brakuje litu. Albo najwięcej litu jest w Chinach. Albo nie ma tyle surowców na świecie, żeby zbudować wystarczająco dużo baterii.
  • Odpowiedz
Ludzkość pójdzie w stronę udoskonalenia silnika spalinowego


@DanPenna: Nie. Silniki spalinowe to uzależnianie się od ropy, a ta się kończy. Mają ja jedynie #!$%@? państwa w stylu Rosji, Wenezueli i Arabów. Inne opcje o których mówisz to mrzonki
  • Odpowiedz