Aktywne Wpisy
USER_303 +2
Wszystkie znaki na niebie wskazują że mój brat jest ćpunem i niszczy sobie życie ... Ja nawet nie wiem co robić, nie da się z nim porozmawiać nawet ... Rozwiązaniem które coś by zmieniło to zgłosić na policję, ale nie chcę mu tego robić, może jeszcze da się coś od niego dowiedzieć, pomóc mu. Jakieś propozycje jak z nim porozmawiać ?
#pytanie #narkotykizawszespoko
#pytanie #narkotykizawszespoko
G06DbT +28
Dziś znowu wy będziecie siedzieć w klimatyzowanych biurach i mieszkaniach, na swoich wygodnych fotelach czy sofach, pijący dobrą kawę, pachnący i w czystych ubraniach.
A ja? Ja się obudziłem o 3:27 (budzik na 4 był nastawiony), raz zwlekę się z barłogu żeby sobie zrobić śniadanie i żarcie do kołchozu. Po godzinie 5 pojadę, i znowu będę musiał się przebrać w ciuchy robocze, trzeba będzie odbić kartę i kołchozowanie będzie wykonywane.
Szkoda ze
A ja? Ja się obudziłem o 3:27 (budzik na 4 był nastawiony), raz zwlekę się z barłogu żeby sobie zrobić śniadanie i żarcie do kołchozu. Po godzinie 5 pojadę, i znowu będę musiał się przebrać w ciuchy robocze, trzeba będzie odbić kartę i kołchozowanie będzie wykonywane.
Szkoda ze
To nie samochody benzynowe, ale samochody elektryczne zostaną zakazane.
Ludzkość pójdzie w stronę udoskonalenia silnika spalinowego, biopaliw lub spalania wodoru.
Samochód elektryczny to biliony euro w niepotrzebną infrastrukturę przesyłowa, do tego uzależnienie od Chin i Afryki, nienaprawialność baterii i problemy z samozapłonem i gaszeniem.
#samochodyelektryczne #motoryzacja
https://eu.palmbeachpost.com/story/news/2023/01/06/electric-vehicle-fires-though-rare-are-tough-to-extinguish/69775683007/
https://scitechdaily.com/what-makes-electric-vehicle-fires-so-difficult-to-extinguish-video/
https://medium.com/predict/electric-vehicle-fires-are-uncommon-but-difficult-to-extinguish-heres-why-623f3ff774cc
https://www.acs.org/pressroom/reactions/library/why-are-electric-vehicle-fires-so-hard-to-put-out.html
https://www.cnbc.com/2022/01/29/electric-vehicle-fires-are-rare-but-hard-to-fight-heres-why.html
https://www.popsci.com/story/technology/electric-vehicle-battery-tesla-fire/
https://getjerry.com/insights/electric-car-fires-uniquely-dangerous
https://jalopnik.com/firefighters-still-arent-sure-how-to-quickly-defeat-ev-1850040662
https://www.wkbw.com/news/local-news/new-equipment-for-firefighters-aimed-to-better-extinguish-electric-vehicle-fires
https://cbs12.com/news/local/electric-car-fires-training-wellington-palm-beach-county-fire-rescue
jeszcze czy Ci starczy na razie?
Nawet zważywszy na fakt że lit jest wyczerpalny a jego wydobycie jest niehumanitarne i ktoś sie za to w przyszłości weźmie.
Nie mamy tyle litu na ziemi aby wszyscy jeździli elektrykami.
Spalanie wodoru się rozwinie. Nie poprzez ogniwa które napędzają silnik elektryczny bo to ma dużo wad i jest bez sensu ale spalanie.
@Bad_Wolf: alkohol też wytworzysz z czego chcesz...
drewno, ziemniaki, słoma, cukier, dowolne owoce a nawet mleko
diesel - stare diesle świetnie sobie radziły na oleju rzepakowym nawet tym mocno przepalonym
benzyna - gaz - 200-300 m3 biogazu z 1 tony, Energia zawarta w 1 m3 takiego biogazu odpowiada energii zawartej w 0,93 m3 gazu ziemnego czyli
Wiem. Ale to normalne, przecież to działa jak zwykły EV. Toyota podaje 0.89kg/100km WLTP czyli jak w jakimś EV 15kwh/100. A na trasach auta zużywają więcej. Różnica jest tylko taka, że wodór jest drogi
@Sprus: tak, tyle że to kłopotliwe, sprawdź Brazylię
@Sprus: jak wyżej
@Sprus: skala, skala się kłania
1kWp (jakieś 5m2 jak dobrze liczę) PV w polskich warunkach to ok 1MWh rocznie
Jakieś 4000km
a) Do zaplonu wcale nie dochodzi w baterii trakcyjnej, a w instalacji 12V.
b) Auto gasi sie jak każde inne, a nawet łatwiej bo nie ma łatwopalnych płynów eksploatacyjnych
c) Bateria nagrzewa się od pożaru i istnieje niezerowe ryzyko ze zacznie uwalniać energię w niekontrolowany sposób.
d) Baterie chłodzi się
@PiotrFr: zwykły BEV to katalogowo ma 15 a zużywa 20kWh na 100km.
1kg wodoru to 33kWh.
Co do ceny sprawdź projekt który podawałem. Robisz go w domu. Nie dość że można zasilać, grzać dom to i po kombinacji zatankować samochod
@Deska_o0: xD wiesz, że w polsce te 20 mln samochodów to są też gruzy pokroju golfa 3 naprawianego przez szfagra Mirka? a samochody elektryczne to są nówki najczęściej na
@Deska_o0: W tej grafice brakuje jednego - średniego wieku płonących aut. Zgadywałbym
Dlatego ogniwa wydają się nie mieć żadnego sensu, bo charakterystyka auta jest identyczna z BEV.
@matu: Wiesz gdzie ląduje wszystkie 10 letnie leafy, imiewy i Zoe ze Skandynawi? Tak, masz racje, do Polski...
@Bad_Wolf: XDDDDDD. Ty tak poważnie czy jeszcze wczorajszy? Kobalt, miedź, lit, prazeodym, neodym to też można sobie kopać normalnie w ogródku i nie są to metale ziem rzadkich xD?.
Potężna odklejka.
@matu: w Szwecji i Norwegii też? wkleiłem przecież ichnie statystyki usilnie pomijane
@matu: według straży pożarnej nie są, podzielisz się jakimś źródłem przeczącym strażakom?
w autach cywilnych przerabianych jako auta opancerzone w pierwszej kolejności wsadza się gąbkę do zbiornika paliwa aby nie wybuchał więc to tylko kwestia zastosowania tego w skali całości produkcji (tak myślę, nie jestem ekspertem)
@Towarzysz_Szmaciak: Nie gasi się trudniej. Gasi się łatwiej bo nie ma łatwopalnych płynów eksploatacyjnych. Problemem jest chłodzenie "na wszelki" wypadek baterii, Torą nawet gdyby "wybuchła" lub zaczęła się palić, ma w sobie dużo mniej Energi niż bak na "rezerwie". To chłodzenie to już nie gaszenie, bo nic się przeciez nie pali.
Tak wyglada pożar auta spalinowego, na żadna gąbkę nie