Wpis z mikrobloga

Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynowe, ale samochody elektryczne zostaną zakazane.
Ludzkość pójdzie w stronę udoskonalenia silnika spalinowego, biopaliw lub spalania wodoru.
Samochód elektryczny to biliony euro w niepotrzebną infrastrukturę przesyłowa, do tego uzależnienie od Chin i Afryki, nienaprawialność baterii i problemy z samozapłonem i gaszeniem.

#samochodyelektryczne #motoryzacja
DanPenna - Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynow...

źródło: jaguar-i-pace-florida-fire

Pobierz
  • 276
@DanPenna: Wiem że troll, ale wodór jest jeszcze gorszy, zużywa też rzadkie metale, zbiorniki są pod ogromnym ciśnieniem. Wodór forsuje tylko największa korporacja - Toyota - bo Japończycy przespali elektromobilność stawiając wszystko na hybrydy (poniekąd słusznie, bo przez ostatnie 20 lat były na topie, teraz niestety się to zmienia, ale Toyota - nie). Nawet ktoś wysoko postawiony z Toyoty przy rozłożeniu Tesli na czynniki pierwsze przyznał że Toyota EV jest 10
Szalom - @DanPenna: Wiem że troll, ale wodór jest jeszcze gorszy, zużywa też rzadkie ...
@DanPenna: To co opisałeś jest oczywiste.
Nawet zważywszy na fakt że lit jest wyczerpalny a jego wydobycie jest niehumanitarne i ktoś sie za to w przyszłości weźmie.
Nie mamy tyle litu na ziemi aby wszyscy jeździli elektrykami.

Spalanie wodoru się rozwinie. Nie poprzez ogniwa które napędzają silnik elektryczny bo to ma dużo wad i jest bez sensu ale spalanie.
Samochód elektryczny to akurat niezależność. Prąd wytworzysz z czego chcesz. Słońce, wiatr, woda, węgiel, atom.


@Bad_Wolf: alkohol też wytworzysz z czego chcesz...

drewno, ziemniaki, słoma, cukier, dowolne owoce a nawet mleko

diesel - stare diesle świetnie sobie radziły na oleju rzepakowym nawet tym mocno przepalonym

benzyna - gaz - 200-300 m3 biogazu z 1 tony, Energia zawarta w 1 m3 takiego biogazu odpowiada energii zawartej w 0,93 m3 gazu ziemnego czyli
@Bad_Wolf:

to znaczy iż jest strasznie nieefektywna.

Wiem. Ale to normalne, przecież to działa jak zwykły EV. Toyota podaje 0.89kg/100km WLTP czyli jak w jakimś EV 15kwh/100. A na trasach auta zużywają więcej. Różnica jest tylko taka, że wodór jest drogi
alkohol też wytworzysz z czego chcesz...


drewno, ziemniaki, słoma, cukier, dowolne owoce a nawet mleko


@Sprus: tak, tyle że to kłopotliwe, sprawdź Brazylię

diesel


@Sprus: jak wyżej

więc możesz srać do przydomowej oczyszczalni ścieków i jeździć na gazie z własnego gówna


@Sprus: skala, skala się kłania

1kWp (jakieś 5m2 jak dobrze liczę) PV w polskich warunkach to ok 1MWh rocznie

Jakieś 4000km
@Towarzysz_Szmaciak: Trudne do ugaszenie nie jest tym samym co wybuch, albo wielki pożar. Jak na razie problem jest raczej brak doświadczenia.
a) Do zaplonu wcale nie dochodzi w baterii trakcyjnej, a w instalacji 12V.
b) Auto gasi sie jak każde inne, a nawet łatwiej bo nie ma łatwopalnych płynów eksploatacyjnych
c) Bateria nagrzewa się od pożaru i istnieje niezerowe ryzyko ze zacznie uwalniać energię w niekontrolowany sposób.
d) Baterie chłodzi się
Ale to normalne, przecież to działa jak zwykły EV.


@PiotrFr: zwykły BEV to katalogowo ma 15 a zużywa 20kWh na 100km.

1kg wodoru to 33kWh.

Co do ceny sprawdź projekt który podawałem. Robisz go w domu. Nie dość że można zasilać, grzać dom to i po kombinacji zatankować samochod
ą że problem jednak dotyczy w większości samochodów z tradycyjnymi silnikami tylko o każdym jednym elektryku jest po prostu głośno, ale może źle szukam, warto też zaznaczyć że w Polsce jest bardzo dużo pożarów elektryków w porównaniu choćby do skandynawii z p


@Deska_o0: xD wiesz, że w polsce te 20 mln samochodów to są też gruzy pokroju golfa 3 naprawianego przez szfagra Mirka? a samochody elektryczne to są nówki najczęściej na
@DanPenna: podzielisz się jakimiś statystykami? wszystkie które znajduje pokazują że problem jednak dotyczy w większości samochodów z tradycyjnymi silnikami tylko o każdym jednym elektryku jest po prostu głośno, ale może źle szukam, warto też zaznaczyć że w Polsce jest bardzo dużo pożarów elektryków w porównaniu choćby do skandynawii z prostego faktu, u nas sprowadza się bardzo dużo starych


@Deska_o0: W tej grafice brakuje jednego - średniego wieku płonących aut. Zgadywałbym
@Bad_Wolf: tak ale im wyższa prędkość tym wyższe zużycie. I w takim Mirai działa to identycznie, a nie jak w spalinowym.
Dlatego ogniwa wydają się nie mieć żadnego sensu, bo charakterystyka auta jest identyczna z BEV.
wiesz, że w polsce te 20 mln samochodów to są też gruzy pokroju golfa 3 naprawianego przez szfagra Mirka?


@matu: w Szwecji i Norwegii też? wkleiłem przecież ichnie statystyki usilnie pomijane

a samochody elektryczne to są nówki najczęściej na serwisie ASO.


@matu: według straży pożarnej nie są, podzielisz się jakimś źródłem przeczącym strażakom?

obczaj za 10-15 lat jak do starych elektryków się dorwą "szfagry druciarze" bo przecież serwisowanie w aso
Deska_o0 - >wiesz, że w polsce te 20 mln samochodów to są też gruzy pokroju golfa 3 n...

źródło: a7b5b15dc49e75e162e2b5134c58cda9847a3f39e9f0110b743352c77f65aade

Pobierz
@JayCube

W pozarze auta spalinowego jest dużo większa szansa na niekontrolowany wybuch przy dużo wyższej temperaturze. A wiadomo ze taki krótkie i intensywne uwolnenie Energi jest dużo bardziej niebezpieczne niż tlącą się bateria.


w autach cywilnych przerabianych jako auta opancerzone w pierwszej kolejności wsadza się gąbkę do zbiornika paliwa aby nie wybuchał więc to tylko kwestia zastosowania tego w skali całości produkcji (tak myślę, nie jestem ekspertem)
@JayCube: Artykuł traktuje o tym które auta pala się częściej, a nie które są trudniejsze do ugaszenia. A ja mowię o tej drugiej sprawie, wiec jeśli nie masz jakiegoś źródła które wskazuje na to że spalinówki gasi się trudniej od elektryków to nawet nie odpisuj.
że spalinówki gasi się trudniej od elektryków to nawet nie odpisuj.


@Towarzysz_Szmaciak: Nie gasi się trudniej. Gasi się łatwiej bo nie ma łatwopalnych płynów eksploatacyjnych. Problemem jest chłodzenie "na wszelki" wypadek baterii, Torą nawet gdyby "wybuchła" lub zaczęła się palić, ma w sobie dużo mniej Energi niż bak na "rezerwie". To chłodzenie to już nie gaszenie, bo nic się przeciez nie pali.

Tak wyglada pożar auta spalinowego, na żadna gąbkę nie
JayCube - >że spalinówki gasi się trudniej od elektryków to nawet nie odpisuj.

@Towa...

źródło: pozar-samochodu-fot.-osp-ksrg-smigiel-800x445

Pobierz