Wpis z mikrobloga

Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynowe, ale samochody elektryczne zostaną zakazane.
Ludzkość pójdzie w stronę udoskonalenia silnika spalinowego, biopaliw lub spalania wodoru.
Samochód elektryczny to biliony euro w niepotrzebną infrastrukturę przesyłowa, do tego uzależnienie od Chin i Afryki, nienaprawialność baterii i problemy z samozapłonem i gaszeniem.

#samochodyelektryczne #motoryzacja
DanPenna - Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynow...

źródło: jaguar-i-pace-florida-fire

Pobierz
  • 276
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko:

małym eko-dieslem, który emituje około 100g CO2 na km XD

Żeby emitować 100g na km musi spalać 3 litry. Ile aut tyle spali średnio?
Po drugie, pewnie będziesz zaskoczony ale Polska nie jest pępkiem świata, wręcz przeciwnie jeśli chodzi o rynek motoryzacyjny. Tak samo jeśli chodzi o energetykę jest czarną plamą na mapie Europy. Nikt się tym nie będzie przejmować.
Ja lądując elektryka z gniazdka
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko: Oczywiście, że tak. Teraz to jest 650g.

Nie wiem z czego rżysz? W Europie tylko Kosowo jest brudniejsze od nas. To jakiś powód do dumy?
To jakby ktoś posprzątał w domu, a ktoś inny nasrał i cieszył się, że jest nasrane.

Zmartwię Cię, bo najczęściej właściciel elektryka ma swoją własną czystą elektrownię i ciągnie ten obsrany mix energetyczny w stronę czystości.
Yelonek - @bylem_zielonko: Oczywiście, że tak. Teraz to jest 650g.

Nie wiem z czego ...

źródło: disgusted-disappointed

Pobierz
  • Odpowiedz
Nie wiem czy ta dyskusja ma jakikolwiek sens


@PiotrFr: co nie ma sensu? Elektryk w Polsce nie ma sensu i o tym piszę od początku i za każdym razem podkreślam że chodzi mi o aktualne polskie warunki. Tam gdzie miks energetyczny jest lepszy albo ktoś korzysta z fotowoltaiki ma większy sens. Dopóki nie zmienią się warunki w PL to będą mnie śmieszyć "ekologiczne" elektryki ładowane spalaniem węgla xD

Czy to 100g uwzględnia też wydobycie i transport do miejsca
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko:

Elektryk w Polsce nie ma sensu i o tym piszę od początku i za każdym razem podkreślam że chodzi mi o aktualne polskie warunki

Mylisz się. Licząc samą emisję w czasie jazdy, nawet licząc te 750g/kWh w Polsce granica to 4 litry na 100km.
Poza tym skupiasz się tylko na CO2, to jest problem globalny. Spaliny w dużych skupiskach ludzkich to problem lokalny i tu ta energetyka nie ma
  • Odpowiedz
@Bad_Wolf: "ale ja mam to w czterech. Leasing 3 lata i następny" a ja jestem studentem prawa a moja Ciocia pracuje w spółce skarbu państwa :) "a po co ( ͡° ͜ʖ ͡°)" np żeby nasze ulicy nie były zatłoczenie niesprawnymi gratami niebezpieczne dla kierowców i otoczenia.
  • Odpowiedz
Gigakorporacje będą dalej smarować żeby iść w elektromobilność


@Kamil10445: Jakie giga korporacje? Shell? PB? Exxon Mobile? Petro China? Vw? Toyota?
Pokaz mi te wielkie giga korporacje które zarabiają na elektrykach?
  • Odpowiedz
A czytałeś co napisałem? Że nikogo to nie interesuje


@PiotrFr: ale niby kogo to nie interesuje? W Polsce interesuje mnie na przykład, bo po co mam płacić 2x tyle za auto, które jest gorsze pod wieloma względami i które jest zasilane węglem? Jaki jest tego sens? W Indiach też byś to forsował? Dopóki nie będzie w PL atomu i źródeł odnawialnych to nie ma sensu, bo to w ogóle nie chroni środowiska, a wręcz jeszcze bardziej szkodzi

Mylisz się. Licząc samą emisję w czasie jazdy, nawet licząc te 750g/kWh w Polsce granica to 4 litry na 100km.

Poza tym skupiasz się tylko na CO2, to jest
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko:

dopóki technologia litowo-jonowa nie zostanie zastąpiona czymś wydajniejszym i mniej obciążającym środowisko

Więc będziesz truł sokiem z dinozaurów xD
Czym jeździsz?
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko: a teraz uważaj, specjalnie dla ciebie policzyłem. Emisja CO2 z polskich rafinerii przekazana do Bełchatowa wystarczy dla połowy aut w Polsce! Sama emisja przy rafinacji. A gdzie spalanie?
  • Odpowiedz