Wpis z mikrobloga

Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynowe, ale samochody elektryczne zostaną zakazane.
Ludzkość pójdzie w stronę udoskonalenia silnika spalinowego, biopaliw lub spalania wodoru.
Samochód elektryczny to biliony euro w niepotrzebną infrastrukturę przesyłowa, do tego uzależnienie od Chin i Afryki, nienaprawialność baterii i problemy z samozapłonem i gaszeniem.

#samochodyelektryczne #motoryzacja
DanPenna - Zobaczycie, że wszystko zmieni się o 180 stopni.
To nie samochody benzynow...

źródło: jaguar-i-pace-florida-fire

Pobierz
  • 276
problemy z samozapłonem i gaszeniem.

do tego uzależnienie od Chin i Afryki

@DanPenna:
Jestem ciekaw jak w tematach bezpieczeństwa wypadną nowe akumulatory sodowo-jonowe, rozwiązują one również problem uzależnienia od litu, bo sód jest powszechnym pierwiastkiem. Z drugiej strony sama idea baterii, która nie jako z definicji przechowuje obydwa reagenty w jednym miejscu (nie korzysta np z tlenu w atmosferze, że wystarczy odciąć jego dostęp aby zatrzymać reakcję) to fundamentalny problem jeśli
lub spalania wodoru.


@DanPenna: po co jak masz ogniwa?

Samochód elektryczny to biliony euro w niepotrzebną infrastrukturę przesyłowa, do tego uzależnienie od Chin i Afryki, nienaprawialność baterii i problemy z samozapłonem i gaszeniem.


@DanPenna: aha. Samochód elektryczny to akurat niezależność. Prąd wytworzysz z czego chcesz. Słońce, wiatr, woda, węgiel, atom.
Baterie daje się robić z sodu (możesz sobie sól kopać i robić baterie), nie trzeba metali ziem rzadkich.
Węglowodory do
problemy z samozapłonem


@DanPenna: podzielisz się jakimiś statystykami? wszystkie które znajduje pokazują że problem jednak dotyczy w większości samochodów z tradycyjnymi silnikami tylko o każdym jednym elektryku jest po prostu głośno, ale może źle szukam, warto też zaznaczyć że w Polsce jest bardzo dużo pożarów elektryków w porównaniu choćby do skandynawii z prostego faktu, u nas sprowadza się bardzo dużo starych
Deska_o0 - >problemy z samozapłonem

@DanPenna: podzielisz się jakimiś statystykami? ...

źródło: Y2M2NWM2dlMsUDhkYkl7Rm8IbD4kEHUQOBB0dWJRdgR5BDZ4K1s1Vz9XPjhjVStHPVM5J2NCNR0sQid4OwN2ViRBPjssS3ZXIFArM2IAPQR1BCw2KR84Cn8BY2MsUGofdVMvZmBQbVN_Uy00ewc6BC4QMw

Pobierz
@DanPenna: uwielbiam kiedy w rozmowie o elektrykach wyciąga się np metale ciężkie które się w nich nie zużywają i niemal w 100% są przerabiane na nowe baterie, a nie porusza się tego ze dostawy ropy sa zależne dosłownie od widzi mi się kilku niesamowicie "nie fajnych" państw. Wodór to w ogóle ślepa uliczka o ile nie dojdzie do jakiegoś odkrycia które sprawi że prąd będzie za darmo (jazda ev dalej będzie
i coś nowszego, z podanym powodem 1/4 pożarów

Polska na tle takich statystyk z innych państw wypada bardzo źle. Pożarów elektryków jest u nas niewiele mniej od aut spalinowych, co z jednej strony może być efektem niewielkiej skali porównawczej, a z drugiej strony importem do Polski starych lub powypadkowych elektryków z Zachodu, na których nieautoryzowane warsztaty dopiero uczą się napraw. Stwierdzone przez Policję podpalenia dotyczą co czwartego pożaru auta elektrycznego w Polsce.
Deska_o0 - i coś nowszego, z podanym powodem 1/4 pożarów
Polska na tle takich statyst...

źródło: pozary_spalinowe_elektryczne_pl_se_no-1536x881

Pobierz
Do tego lobby od zawsze działają silnie.


@PiotrFr: no ciekawy jestem kto przelicytował kartele naftowe, że zakazali spalania paliw. Czy jest już tak ujowo, że nic innego nie pozostało.

Ale nie robi brum brum ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@PiotrFr: i bardzo dobrze. Najpierw brum brum a później pierwsze pytanie jak samochód wyciszony, czy słychać w środku to brum brum.

Wodór to masa problemów, do tego wysokie
A jak mowa o pożarze spalinowego to o nowej, dwuletniej Audi A8, czy raczej 30 letnim passacie z przebiegiem 900k km, w którym ktoś dał wężyk do akwarium jako paliwowy bo on tylko do sklepu jeździ, a paliwowy był drogi?


@Rachey: ile takich ulepów jeździ po Szwedzkich oraz Norweskich drogach? a tam statystyki wyglądają jeszcze korzystniej dla elektryków, po prostu każdy jeden pożar elektryka jest nośnym tematem więc powstaje pierdyliard artykułów,
@Bad_Wolf:

3-4kg wodoru były by ekwiwalentem takiej baterii. Zasięg 500km+

Nie zrobisz tyle na takiej ilości, może w miescie
Mirai przy 110km/h zużywa 1.2kg/100

Produkcja też nie uzależnia od innych, da się go produkować nawet w domu (picea)

Tylko dalej potrzebny jest prąd, więc lepiej ładować nim bezpośrednio auta.
Poza tym ludzie panikują z ładowaniem EV w garażu "bo się zapali" a będą w nim wodór produkować ( ͡° ͜
a biopaliwa, no możesz zobaczyć sobie jak to wygląda w Brazylii i ile lasu tną z tego powodu.


@Bad_Wolf: Ale w czym problem z wykorzystaniem takiego oleju po smażeniu do produkcji biopaliw? Najpierw używa się tego w spożywce, a później leci na paliwo. No przynajmniej ja tak robię - oczyszczam olej przez kilka filtrów i leci to do baku.
@Deska_o0: Sorry ale muszę dorzucić swoje trzy grosze, tu nie chodzi o to co się pali częściej, ale pożar którego auta stwarza większe zagrożenie. I tu elektryki niestety wiodą prym, bo nie da się ich szybko ugasić. Musi przyjechać specjalistyczny wóz strazacki i takiego palącego się elektryka "utopić" w odpowiednim płynie. Czyli napewno są miejsca gdzie taki wóz nie wjedzie jak parkingi podziemne, jakieś wąskie uliczki pozastawiane autami czy statki RoRo.