Wpis z mikrobloga

Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(ツ)/¯

Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.

W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...

Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.

Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.

Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.

Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami ( ͡ ͜ʖ ͡)

Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia ()

#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
Pobierz Opposition_Fuhrer - Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(...
źródło: d4e348bbaaddb16fce7304081772f8fcf3c90fe9c21b63af9fc2c3dcb8d27a87-merged-merged
  • 164
@Nassi: nie zesraj się xD
Wyżej już pare osób o tym napisało. Wygląd i rozmiar ciągnika siodłowego wynika z Europejskich przepisów, które pozwalają na maksymalną długość zestawu (naczepa + ciągnik), więc producenci tak produkują pojazdy, żeby były jak najkrótsze i naczepy jak najdłuższe. W USA o ile dobrze pamiętam maksymalna długość ustalona przepisami dotyczy tylko naczepy, dlatego ciągniki mogą być dłuższe.
Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.


@Opposition_Fuhrer: Wygłupiłeś się bo w UE jest limit długości zestawu ciężarówka + naczepa. Jak chcesz zrobić aero-optymalną ciężarówkę to musisz ją wydłużyć i jednocześnie skrócić naczepę (czyli mniej towaru przewieziesz). Wolny rynek zdecydował że warto poświęcić aerodynamikę dla większego wolumenu w naczepie. (czyt. przeciwnie niż palnąłeś - większe straty
Wyżej już pare osób o tym napisało. Wygląd i rozmiar ciągnika siodłowego wynika z Europejskich przepisów, które pozwalają na maksymalną długość zestawu (naczepa + ciągnik), więc producenci tak produkują pojazdy, żeby były jak najkrótsze i naczepy jak najdłuższe.


@pekak: A CO JA NIBY NAPISAŁEM?! TY JAKIŚ ŚLEPY JESTEŚ, CZY NIE DO KOŃCA PIŚMIENNY?!
Może zamiast obrażać wykopków sprawdziłbyś jakie są fakty,


@bn1776: ja się odnosiłem do ich twierdzeń że semi jest za długa. Pewnie będą musieli ja odrobinę spłaszczyć, albo eu zmieni te przepisy. Semi w porównaniu z ciężarówką i USA uzyskała dwukrotnie niższy opór.

Dlaczego przezata nikt tego nie optymalizował co przełożyłoby się na ogromne oszczędności?

a próbowali ugasic baterie w garażu podziemnym?


@WyuArtykyu: No. Strażacy ugasili ostatnio pożar elektryka w 20
@WyuArtykyu: : Łap fragment, ale polecam całość

„Samochód palił się przez 21 godzin”, „Gaszenie trwało 21 godzin”, „Samochód gaszono blisko dobę” – to tylko wybrane tytuły artykułów w największych portalach informacyjnych w Polsce. Żaden z nich nie jest prawdziwy.

− Gaszenie przez nas tego samochodu elektrycznego trwało około 20 minut, może mniej. W każdym razie tyle samo co gaszenie zwykłego samochodu spalinowego – wyjaśnia w rozmowie z WysokieNapiecie.pl Marek Szwaba, oficer
Pobierz Opposition_Fuhrer - @WyuArtykyu: :  Łap fragment, ale polecam całość
„Samochód palił ...
źródło: sila_pozaru_elektrycznego_ev_bak_bateria-1024x587
@Opposition_Fuhrer:
Jak napisali powyżej kształt kabiny europejskich ciężarówek bierze się ograniczeń dotyczących długości zestawu.
Dlatego europa to gówno i za parę lat główną branżą tutaj będzie robienie kebabów dla turystów z chin i ameryki. O ile nie nastąpi jakiś cud w rodzaju budowy gigantycznej sieci kolejowej i przejścia na transport intermodalny. Ale jest małe prawdopodobieństwo.
ale miejsce kierowcy jest #!$%@?


@Thexil: Siedzenie na środku również jest wynikiem dążenia do zmniejszenia kosztów produkcji. Dzięki temu na rynek UK i resztę świata będą produkowali jedna wersję ciężarówki... Takie rzeczy Tesla robi na każdym kroku. Dzięki temu produkuje wszystko dużo taniej niż konkurencja klasycznymi metodami.

W ciągu 4 lat od debiutu modelu 3, zmniejszyli koszt jej produkcji o 30%. Gdzie nikt nie widzi żadnej różnicy, wnętrze jest identyczne. Te
Opposition_Fuhrer - >ale miejsce kierowcy jest #!$%@?

@Thexil: Siedzenie na środku r...
@H_266: ich to nie interesuje. Mają silną potrzebę krzyczenia że to głupota. Nawet doszli do wniosku że Tesla nie będzie dopuszczona do ruchu w EU.


@Opposition_Fuhrer: nikt tego nie powiedział w żadnym miejscu w dyskusji, stworzyłeś chochoła z którym teraz dzielnie walczysz. Informacja o tym że w EU maksymalną długość zestawu mierzy się łącznie z ciągnikiem jest powtarzana tutaj wielokrotnie. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby w EU jeździły wielkie
@Opposition_Fuhrer europejskie ciężarówki są robione w ten sposób dlatego że między innymi: masz maksymalną długość zestawu i krótszy ciągnik= dłuższa naczepa czyli więcej towaru. Kolejnym powodem jest też sposób użycia, w USA masz często transport na długiej trasie na dużych odległościach gdzie nie musisz aż tak dużo manewrować a łatwo się domyślić którym pojazdem będzie łatwiej zakręcić na skrzyżowaniu czy wycofać na wyładunek w biedronce więc względy praktyczne wygrały przy naszym zastosowaniu
Pobierz emesc - @Opposition_Fuhrer europejskie ciężarówki są robione w ten sposób dlatego że ...
źródło: temp_file.png1889318628749836382
@Opposition_Fuhrer:

Dlaczego przezata nikt tego nie optymalizował co przełożyłoby się na ogromne oszczędności?


otóż optymalizowali, każdy producent wykłada ogromne fundusze na badania CFD pojazdów zarówno samych ciągników siodłowych ale też naczep i składów żeby uzyskać mniejsze opory i nisze koszty eksploatacji, przykład drobnych lotek i kanałów na Scani na poniższym filmie,

a tutaj w linku
https://ec.europa.eu/research/#!$%@?/documents/downloadPublic?documentIds=080166e5b77d7f48&appId=PPGMS
masz dokument EU na temat projektu przepisów i regulacji w celu zmniejszenia oporów aerodynamicznych w
bn1776 - @Opposition_Fuhrer: 
Dlaczego przezata nikt tego nie optymalizował co przeło...