Aktywne Wpisy
wezsepigulke +277
SzybkieSondy +1832
Brałem gówno od #sfd przez kilkanaście miesięcy, w tym zanieczyszczoną partię. Dzisiaj robię badania krwi na poziom rtęci, jak ktoś chce dostać info z efektem niech zaplusuje ten wpis.
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...
Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.
Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.
Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.
Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia (-‸ლ)
#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
Starzy kierowcy przyzwyczajeni do W900 mocno narzekali na ten nowoczesny wygląd ale ze względu na spalanie przyjęło się to i wszyscy duzi przewoźnicy zrezygnowali z kanciastych ciężarówek ociekających chromem.
@Opposition_Fuhrer jesteś trochę opóźniony, co?
kumasz, że w UE masz maksymalną długość ZESTAWU? Więc jeśli
@tomszczyk: może się to wydawać dziwne, ale zwróć uwagę że Semi ma skośny równy cały przód. Gładkie i równe powierzenie, gdzie powietrze gladziutko sobie ją opływa. Chiron może i jest niskim wyprofilowanym samochodem, ale tylko tyle. Wszędzie pełno załamani, nierówności. Na dodatek każda spalinowa ma przecież grill, który zasysa je w celu chłodzenia silnika.
I mieliśmy w firmie na testach 3 osiowe elektryczne renault e-tech w zabudowie hakowej. 130km zasięgu, pracując od
@efek: tak, kumam że naczepa będzie o pół metra krótsza. To oczywiście dyskwalifikuje ja całkowicie. Niestotne są oszczędności wynikające z jeżdżenia na prądzie zamiast ropie, którego koszt i jakaś 1/4 - 1/5 w porównaniu z ropą....
I ta niewielka roznicq
Dla porównania, bolid F1 ma dużo wyższy cw niż dowolna ciężarówka a na niektórych torach typu Monako czy Meksyk mogą mieć opór większy nawet dwukrotnie.
@Opposition_Fuhrer: jaki #!$%@? "sześciokąt". "Sześcian" jak już, a nawet nie sześcian tylko prostopadłościan, półgłówku
Ostatnia jest o tak różnica w oporze Semi w porównaniu z innymi ciężarówkami. Ta jest aż 2x niższa. To jest istotne i pokazuje jak wiele można było zaoszczędzić na transporcie, gdy u spalinowe ciężarówki miały taki kształt jak Semi... Żaden producent tego nie zrobił.... A przecież
Amerykańskie ciągniki ogólnie palą więcej paliwa niż europejskie, mimo że wizualnie wyglądają na bardziej opływowe.
Podaje tylko ciekawostkę, że auta sportowe wbrew logice, celowo produkują opór zamiast go niwelować, w celu uzyskania docisku aerodynamicznego potrzebnego do zachowania kontroli nad autem. Przytoczona przeze mnie F1 to przykład najszybszego pojazdu na ziemi a ma opór aero ma do tego stopnia wypiętrzony, że bolidy potrafią generować 1G przeciążenia przy hamowaniu nie używając nawet
@Bdzigost: ja #!$%@?, czepiliscie się tego a to przecież jakieś pół metra długości. Dlaczego ciężarówki w USA nie robią ciężarówek na wzór europejskich? Przez identycznie jak z semi mogłyby mieć dłuższą naczepę! Nic nie stoi na przeszkodzie żeby je spłaszczyć a jednak mają #!$%@? na to...
Wy to przedstawiacie jako gigantyczna wadę semi, gdzie
Może, pytanie czy bateria po tym czasie nie będzie do wymiany. Mimo wszystko semi będzie woził kilkadziesiąt ton więcej niż samochód to i bateria będzie się bardziej zużywać.