Wpis z mikrobloga

Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(ツ)/¯

Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.

W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...

Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.

Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.

Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.

Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami ( ͡ ͜ʖ ͡)

Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia ()

#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
Pobierz Opposition_Fuhrer - Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(...
źródło: d4e348bbaaddb16fce7304081772f8fcf3c90fe9c21b63af9fc2c3dcb8d27a87-merged-merged
  • 164
@bn1776: Jeżeli chodzi o niższy koszt produkcji dzięki takiej konstrukcji to nie wiadomo zbyt wiele w jaki sposób ona jest tańsza. Jedynie wiadomo że dzięki takiej bryłe będą w stanie wyprodukować ja taniej niż normalnie. Coś mi się gdzieś obiło że szkielet ma być dzięki temu lżejszy prostszy w budowie i chyba jakoś strefy zgniotu są z tym związane. To są jakieś pogłoski, po prostu nie ujawnili publicznie w jaki sposób
Opposition_Fuhrer - @bn1776: Jeżeli chodzi o niższy koszt produkcji dzięki takiej kon...
karoserię nadal będa stosować z blach tłoczonych. Blachy tłoczone mają dodatkowo ta zaletę że każde przetłoczenie i zagicię wzmacnia konstrukcję zwiększając sztywność, przy braku tłoczeń nalezy wzmacniać resztę konstrukcji nośnej, stad pewni drugie pytanie:

2. dlaczego Cybertruck potrzebuje jak rozumiem 3 mm a nie 3mln grubości blachy karoserii, zwykłe samochody mają karoserię z blach 2mm albo nawet ponizej 1mm, czy to ze względu na powyższe czy coś innego?


@bn1776: po pierwsze
@Opposition_Fuhrer: Opel calibra ma cx 0.23 a ile widzisz samochodów o kształcie opla calibry? jak już parę osób zauważyło kompletnie nie rozumiesz czym jest współczynnik oporu powietrza i że w autach, które mają kiedykolwiek pojawić się na torze jest porządany, po to są spoilery splittery itd żeby auto powyżej tych 280 nie odleciało dosłownie jak to się zdarzało np na długich prostych le mans w historii.
Jak też inni słusznie zauważyli
@bn1776: Jeżeli zastanowisz się jak wykonane są np. drzwi klasycznie w samochodach to one są dość mocno skomplikowane, podawanych pełno elementów, że sobą wytłoczenia, na zewnątrz cienka stał.

Można się domyślić patrząc na drzwi cybertruckow i mając na uwadze wytrzymałość tej sztali, że ona jest na tyle silna że nie jest tylko zewnętrzna osłona, sama działa jako szkielet, rama dzwi. Pewnie będą one niesamowicie prosto zbudowane. Jedna blacha stalo, dodatkowych kilka
Pobierz Opposition_Fuhrer - @bn1776: Jeżeli zastanowisz się jak wykonane są np. drzwi klasycz...
źródło: Tesla-Cybertruck-body-hero
@H_266: ich to nie interesuje. Mają silną potrzebę krzyczenia że to głupota. Nawet doszli do wniosku że Tesla nie będzie dopuszczona do ruchu w EU.


@Opposition_Fuhrer: typie, jak twoje argumenty o ciężarówce zostały zmasakrowane to nagle wyskoczyles ze zwykła osobową teslą o której nikt inny tutaj nie rozmawia bo nie o tym jest temat xD

w takim wydaniu ten ciagnik od tesli nie ma racji bytu na europejskim rynku, a
Ostatnia jest o tak różnica w oporze Semi w porównaniu z innymi ciężarówkami. Ta jest aż 2x niższa. To jest istotne i pokazuje jak wiele można było zaoszczędzić na transporcie, gdy u spalinowe ciężarówki miały taki kształt jak Semi... Żaden producent tego nie zrobił.... A przecież to obniżenie spalania zwłaszcza w transporcie byłoby atutem względem konkurencyjnych marek...


Dlaczego jakiś Musk który wchodzi w branże samochodów robi coś takiego, a cała reszta wielkich
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.


@Opposition_Fuhrer: porównanie bez sensu, zrobione po to by wprowadzać w błąd. Po pierwsze współczynnik przeliczamy na powierzchnię czołową, więc taki Chiron i tak ma mniejsze opory. Niby plus dla Tesli, że ma lepszy
@Opposition_Fuhrer: Tylko co z tego skoro z całej konstrukcji nastawionej na aerodynamikę zapomniano o czymkolwiek innym jak użyteczność i praktyczność podczas jazdy i manewrowania czy bezpieczeństwo - drzwi do kabiny tego gówna są z tyłu XD
@bn1776: ok. Gigapress w chwilę wytwarza całą konstrukcję z jednego elementu. Może tworzyć jeden za drugim.

Kiedy porównasz to z podwoziami konstruowanymi klasycznie to można dostrzec te przepaść w koszcie produkcji.

Tesla w chwilę wybija jedna bryłę.
Jak to robia inni? Zamiast jednego elementu podwozie składa się z kilkuset małych elementów. Po ich osobnym wytworzeniu zaczyna sie na linii montażowej spawanie ich wszystkich że sobą. Tesla pominą to wszystko. Nie dość
Pobierz Opposition_Fuhrer - @bn1776: ok. Gigapress w chwilę wytwarza całą konstrukcję z jedne...
źródło: tesla-casting-manufacturing-model-3-model-y-scaled
@bn1776: https://teslapronews.ru/nl/tesla-cybertruck-carrosserie-met-megacast-uit-een-stuk-gespot-in-giga-texas/

Polecam przeczytać wypowiedź CEO renault. Po ostatniej obniżce Tesli oni zaczęli się zastanawiać nad tym co zrobić żeby renault w ogóle prztrwal. Poważnie, to jego słowa. Widząc co #!$%@? Tesla, zaczyna się martwić że muszą zmienić sposób działania i dostosować się do nowych realiów, bo inaczej po prostu przepaść między nimi a Tesla będzie kosmiczna.

Po ostatniej obniżce model 3 ma niższa cenę nizbich gówno ev, który jest gorzej
Opposition_Fuhrer - @bn1776: https://teslapronews.ru/nl/tesla-cybertruck-carrosserie-...
@Opposition_Fuhrer: chodzi o maksymalna dopiszczalna dlugosc zestawu, gdybys w eu podpial naczepe do tego semi trucka to bylaby juz zbyt dluga i de facto nielegalna. Stad ciagniki sa kwadratowe, by upchnąć jak najwięcej
@Opposition_Fuhrer: komentarze tl:dr, więc wyjaśniam bez czytania. Ciężarówki w Europie nie wyglądają tak bo projektanci maja fantazje i uwielbiają kostki. W EU maksymalna długość dla pojazdu członowego, czyli ciągnik plus naczepa to 16,5m łącznie. Sama naczepa ma ok prawie niespełna 14m długości.
Cytując klasyka:

@Opposition_Fuhrer: Chłopie, ja mam w piździe wojny Teślarzy vs spalinowych entuzjastów srania do żwira. Przeczytałem cały wątek i skomentowałem to, co w nim zauważyłem. Za to ty tak się zgrzałeś, że aż dwa razy odpowiedziałeś na mój komentarz, który zawarł się w jednym zdaniu, do tego z tych nerwów w klawiaturę nie trafiasz xD

A teksty o usypianiu kogokolwiek to już w ogóle żenada. Kilka twoich komentarzy i już wiem, że
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.