Wpis z mikrobloga

Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(ツ)/¯

Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.

W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...

Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.

Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.

Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.

Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami ( ͡ ͜ʖ ͡)

Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia ()

#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
Pobierz Opposition_Fuhrer - Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(...
źródło: d4e348bbaaddb16fce7304081772f8fcf3c90fe9c21b63af9fc2c3dcb8d27a87-merged-merged
  • 164
@Opposition_Fuhrer: Różnica między EU a USA jest taka, że u nas liczy się długość składu ciągnik+ naczepa (maks 16,5m) przez co producenci aut postanowili maksymalnie skrócić kabinę sadzając kierowcę nad silnikiem. No i tak oto mamy kioski ruchu na kołach.
W USA jest limit 16,15m dlugosci samej naczepy. Dlugosc ciagnika nie ma znaczenia, wiec moga tak jezdzic takie nosacze.
No i racja w tym, że taki kształt jest mega optymalny pod
@Matell: Degradacja baterii w samochodach jest bardzo niska. Dla modeli S i X, Tesla ma średnie wyniki od wszystkich użytkowników które wykazują spadek ich sprawności ok 12% po dystansie 320 000km. Zwróć też uwagę że na początku występuje szybki spadek a później spowalnia.

Większość ludzi wierzy w jakieś mity że baterie w elektrykach trzeba wymieniać i połacic masę pieniędzy za nowe. Wymieniać baterie użytkownicy Tesli muszą jedynie kiedy te ulegną jakiems
Pobierz Opposition_Fuhrer - @Matell: Degradacja baterii w samochodach jest bardzo niska. Dla ...
źródło: Tesla-Semi-Aerodynamic-.36
widać porządne nieprzygotowanie i brak researchu przed napisaniem tekstu.


@invit: 2x niższy opór Semi w porównaniu z ciężarówkami z USA nie ma znaczenia? Dlaczego koncerny które je produkują od dekad nie zoptymalizowali kabin uzyskując 2x niższy opór co przekłada się na dużo niższe spalanie, czyli największego kosztu w dystrybucji? Nie mieli czasu na to czy co?

Dlaczego dopiero jakiś Musk, który założył teslę niecałe 20 lat temu nie mając pojęcia o
Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek.


@Opposition_Fuhrer: Tak jak ciągnik ze zdjęcia poniżej wygryzł rynek 50 lat temu?

Ciągnik to tylko niewielka część oporu(mniej niż 1/5), problemem są naczepy.

Tesla semi, to #przegryw. Mniejsza ładowność(ciężar baterii ogranicza ładowność), problemy z ładowaniem, marny design wnętrza(nawet na własnym streamie nie korzystali z miejsc przeznaczonych np na telefon
Pobierz SzlachcicPolny - >Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzyci...
źródło: main-qimg-82dd3d41d2939e44af0d1f216633956f-c
To efekt dążenia do minimalizacji kosztu produkcji dzięki czemu żaden klasyczny pickup nigdy nie będzie w stanie nawet zrównać się z ceną cybertruckow


@Opposition_Fuhrer: Stal nierdzewna jest dużo, dużo droższa od zwykłej stali, oprócz tego nie da się jej wyklepać, szpachlować czy spawać więc każda, najmniejsza wgniotka oznacza konieczność wymiany całego elementu. W przeszłości wielu producentów próbowało robić samochody z nierdzewki i wszystkie okazały się klapą. Niezła minimalizacja kosztów produkcji im
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...


@Opposition_Fuhrer:

no zgadza sie, ale to kwestia umieszczenia z tylu kabiny miejsca dla kierowcy, oraz wymogow dotyczacych maksymalnego rozmiaru zestawu...

No coz, nabywcy wola wiecej
@Opposition_Fuhrer: Z kolei moje auto też ma lepszy opór powietrza (0.32) niż bugatti chiron (0.38) czy bolid F1 (0.7-1.1)
Chiron ma gorszą areodynamikę z powodu:

- 10 chłodnic
- spoilera wielkości stołu do jadalni
- gigantycznych wlotów powietrza
- dyfuzorów, lotek itp

Areodynamika w sportowych samochodach ma na celu nie mniejsze zużycie paliwa, lecz zapewnienie przyczepności przy ogromnych prędkościach, chłodzeniu silnika, hamulców i zapewnienia powietrza silnikowi i turbinom. Chiron ma silnik
Tesla semi, to #przegryw. Mniejsza ładowność(ciężar baterii ogranicza ładowność), problemy z ładowaniem, marny design wnętrza(nawet na własnym streamie nie korzystali z miejsc przeznaczonych np na telefon etc bo używali go jako nawigacji). Nadaje się do krótkich tras z lekkim towarem, np między oddziałami firmy w ramach stanu. Ale nic więcej.


@SzlachcicPolny: jaka januszerka. Gościu nie ma pojęcia kompletnie o niczym i powtarza zasłyszane opinie które ludzie nie mający wiedzy o
Pobierz Opposition_Fuhrer - >Tesla semi, to #przegryw. Mniejsza ładowność(ciężar baterii ogra...
źródło: graphStats.original.jpegquality-40
@SzlachcicPolny: jeżeli chodzi o mit na temat kabiny przed chwilą go wyjaśniałem:

Siedzenie na środku również jest wynikiem dążenia do zmniejszenia kosztów produkcji. Dzięki temu na rynek UK i resztę świata będą produkowali jedna wersję ciężarówki... Takie rzeczy Tesla robi na każdym kroku. Dzięki temu produkuje wszystko dużo taniej niż konkurencja klasycznymi metodami.

W ciągu 4 lat od debiutu modelu 3, zmniejszyli koszt jej produkcji o 30%. Gdzie nikt nie widzi
Opposition_Fuhrer - @SzlachcicPolny: jeżeli chodzi o mit na temat kabiny przed chwilą...
@SzlachcicPolny: dlaczego Tesla zamierza konkurować ze spalinowkami które pokonują trasy po kilkaset km też wyjaśniałemm. I dlaczego uważają że mają szansę oraz jak ogromną przewagę mają nad spalinowkami też.m wyjaśniałem. Przeczytaj to Janusz. Następnie zastanów się nad sobą i tym co prezentujesz. Nie jesteś elita intelektu która w minutę zrozumiała że Tesla to idioci. Jest odwrotnie. Właśnie dlatego to Musk stworzył Teslę a nie ty przegrywku ( ͡º ͜ʖ
@hadrian3: ile razy można to samo powtarzać atak kilkudziesięciu sebixowi i żaden nie rozumie że wyśmiewałem kretyńskie twierdzenia że Tesla jest dłuższa niż max dla ciężarówek...

Geniusze, Kolejna kwestia to że na rynku USA ciężarówki mają kabiny tej samej długości jak Semi, jednak to Musk zmniejszył ich aerodynamikę 2x dzięki czemu zmniejsza znacząco spalanie. #!$%@? WZGLEDEM VIEZAROWEK Z USA, KTORE SA TAKIEK SAMEJ DLUGOSCI, ALE KONCERNY TWORZACE JE OD DEKAD NIE
@Opposition_Fuhrer:

mam tu kilka pytań, jeśli masz jakieś linki to chętnie doczytam bo sam nie potrafię znaleźć dokładnych informacji

Identycznie z wyglądem cybertruckow. Ten stożkowaty sufit wynika z konstrukcji ramy. Dzięki temu kształtowi będą w stanie wyprodukować go dużo taniej niż klasyczne nadwozie. Tak samo. Prostymi krawędziami i użyciem 3mln stali nierdzewnej. Brak zagięć karoserii bardzo optymalizuje i upraszcza proces produkcyjny. Dzięki temu będą mogli sprzedawać go dużo taniej niż gdyby
Podzielę to na kilka postów.

w jaki sposób proste krawędzie przekładają sie na uproszczenie budowy samochodu? skoro kolejne modele jak X, Y albo nowe zapowiadane mają nadal skomplikowane kształty to sugeruje ze tesla nie rezygnuje z tłoczonych karoserii


@bn1776: oczywiście że takie rozwiązanie zdecydowali się zastosować jedynie dla cybertruckow. Reszta samochodów nadal pozostanie przy klasycznym wyglądzie i sposobie produkcji.

Z cybertruckiem odrobinę zaszaleli tworząc taki prototyp. Przez prezentacja nie mieli pojęcia