Aktywne Wpisy
wezsepigulke +277
SzybkieSondy +1832
Brałem gówno od #sfd przez kilkanaście miesięcy, w tym zanieczyszczoną partię. Dzisiaj robię badania krwi na poziom rtęci, jak ktoś chce dostać info z efektem niech zaplusuje ten wpis.
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...
Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.
Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.
Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.
Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia (-‸ლ)
#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
W USA jest limit 16,15m dlugosci samej naczepy. Dlugosc ciagnika nie ma znaczenia, wiec moga tak jezdzic takie nosacze.
No i racja w tym, że taki kształt jest mega optymalny pod
Większość ludzi wierzy w jakieś mity że baterie w elektrykach trzeba wymieniać i połacic masę pieniędzy za nowe. Wymieniać baterie użytkownicy Tesli muszą jedynie kiedy te ulegną jakiems
@invit: 2x niższy opór Semi w porównaniu z ciężarówkami z USA nie ma znaczenia? Dlaczego koncerny które je produkują od dekad nie zoptymalizowali kabin uzyskując 2x niższy opór co przekłada się na dużo niższe spalanie, czyli największego kosztu w dystrybucji? Nie mieli czasu na to czy co?
Dlaczego dopiero jakiś Musk, który założył teslę niecałe 20 lat temu nie mając pojęcia o
@Opposition_Fuhrer: Tak jak ciągnik ze zdjęcia poniżej wygryzł rynek 50 lat temu?
Ciągnik to tylko niewielka część oporu(mniej niż 1/5), problemem są naczepy.
Tesla semi, to #przegryw. Mniejsza ładowność(ciężar baterii ogranicza ładowność), problemy z ładowaniem, marny design wnętrza(nawet na własnym streamie nie korzystali z miejsc przeznaczonych np na telefon
@Opposition_Fuhrer: Stal nierdzewna jest dużo, dużo droższa od zwykłej stali, oprócz tego nie da się jej wyklepać, szpachlować czy spawać więc każda, najmniejsza wgniotka oznacza konieczność wymiany całego elementu. W przeszłości wielu producentów próbowało robić samochody z nierdzewki i wszystkie okazały się klapą. Niezła minimalizacja kosztów produkcji im
@Opposition_Fuhrer:
no zgadza sie, ale to kwestia umieszczenia z tylu kabiny miejsca dla kierowcy, oraz wymogow dotyczacych maksymalnego rozmiaru zestawu...
No coz, nabywcy wola wiecej
Chiron ma gorszą areodynamikę z powodu:
- 10 chłodnic
- spoilera wielkości stołu do jadalni
- gigantycznych wlotów powietrza
- dyfuzorów, lotek itp
Areodynamika w sportowych samochodach ma na celu nie mniejsze zużycie paliwa, lecz zapewnienie przyczepności przy ogromnych prędkościach, chłodzeniu silnika, hamulców i zapewnienia powietrza silnikowi i turbinom. Chiron ma silnik
@SzlachcicPolny: jaka januszerka. Gościu nie ma pojęcia kompletnie o niczym i powtarza zasłyszane opinie które ludzie nie mający wiedzy o
Janusz, jesteś po lewej stronie rozkładu Gaussa. Zanizasz średnia...
Co więcej przeciętna ameba wypokowa potrafi odpisać kiedy jest Łopato logicznie zaorana? Zazwyczaj nic poza:
"Zesrales się xD"
(ʘ‿ʘ)
Geniusze, Kolejna kwestia to że na rynku USA ciężarówki mają kabiny tej samej długości jak Semi, jednak to Musk zmniejszył ich aerodynamikę 2x dzięki czemu zmniejsza znacząco spalanie. #!$%@? WZGLEDEM VIEZAROWEK Z USA, KTORE SA TAKIEK SAMEJ DLUGOSCI, ALE KONCERNY TWORZACE JE OD DEKAD NIE
mam tu kilka pytań, jeśli masz jakieś linki to chętnie doczytam bo sam nie potrafię znaleźć dokładnych informacji
@bn1776: oczywiście że takie rozwiązanie zdecydowali się zastosować jedynie dla cybertruckow. Reszta samochodów nadal pozostanie przy klasycznym wyglądzie i sposobie produkcji.
Z cybertruckiem odrobinę zaszaleli tworząc taki prototyp. Przez prezentacja nie mieli pojęcia