Wpis z mikrobloga

Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(ツ)/¯

Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.

W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...

Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.

Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.

Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.

Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami ( ͡ ͜ʖ ͡)

Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia ()

#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
Opposition_Fuhrer - Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(...

źródło: d4e348bbaaddb16fce7304081772f8fcf3c90fe9c21b63af9fc2c3dcb8d27a87-merged-merged

Pobierz
  • 164
Identycznie z wyglądem cybertruckow. Ten stożkowaty sufit wynika z konstrukcji ramy. Dzięki temu kształtowi będą w stanie wyprodukować go dużo taniej niż klasyczne nadwozie. Tak samo. Prostymi krawędziami i użyciem 3mln stali nierdzewnej. Brak zagięć karoserii bardzo optymalizuje i upraszcza proces produkcyjny. Dzięki temu będą mogli sprzedawać go dużo taniej niż gdyby zrobiło go klasycznie.

Tak samo ccybertruck nie będzie w ogóle malowany. Stal nierdzewna, brak żadnych podkładów, fard i lakierów.

Wygląd
Opposition_Fuhrer - Identycznie z wyglądem cybertruckow. Ten stożkowaty sufit wynika ...

źródło: de08c7127d0bc39c2e6479d7a076cda25e1dce81bde1958b6b711a66bc53ae64

Pobierz
@w0jmar: Nie, to jest mowa o ogromnych oszczędnościach dla nabywców Ciężarówek geniuszu...

Przypominam że CEO Mercedesa stwierdził że Tesla Semi nie uzyska deklarowanego zasięgu, bo lamalaby prawa fizyki. Przecież oni się jedynie kompromitują... Musk nie musi się nawet wysilać. Ogrywa ich niczym dzieci

“If Tesla really delivers on this promise, we’ll obviously buy two trucks — one to take apart and one to test because if that happens, something has passed
Opposition_Fuhrer - @w0jmar: Nie, to jest mowa o ogromnych oszczędnościach dla nabywc...
@Opposition_Fuhrer: e ale wiesz, że porównujesz tesle na rynek amerykański do MANA na rynek europejski, w europie tiry nie sa płaskie dlatego, że nikt nie wie co to aerodynamika tylko są inne powody, głównie chodzi o rozmiar. Tak wygląda współczesna ciężarówka usa, juz az takiej duzej różnicy nie ma co?
artiom143 - @Opposition_Fuhrer: e ale wiesz, że porównujesz tesle na rynek amerykańsk...

źródło: Most-Popular-Semi-Trucks-in-America-1024x577-1024x585

Pobierz
@Opposition_Fuhrer: a ja czytałem, że jeżeli chodzi o jazdę z naczepą to i tak cała aerodynamika idzie gdzieś. Dopiero przy elektrykach i ciężarówkach mających jeździć krótsze dystanse (bo elektryk) zaczynają kombinować jak wycisnąć każdy kilometr zasięgu.

Transport do portu, z portu, do magazynów jest tak olbrzymią gałęzią światowej gospodarki, tiry jeżdżą wszędzie i od dekad i myślisz, że jeżeli aerodynamiczny kształt kabiny miałby realny wpływ na koszt tego transportu to nikt
Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.


@Opposition_Fuhrer: to nie jest głupota tylko twoja ignorancja i rachunek ekonomiczny. W zamian za lepszy współczynnik oporu powietrza musieliby oddać minimum 1,5 metra przestrzeni ładunkowej (patrząc na oko na tą teslę). W Europie przepisy regulują max długość zestawu ciągnika z naczepą na 16,5 metra z czego udaje się uzyskać
@Kryspin013: dobra, widzę że tu klasycznie. Ja usze dostali ogromnego boku dupska i zaczyna się spam fikolkami logicznymi żeby udowodnić że Tesla robi głupoty a kształt kabiny konkurencji ma uzasadnienie. Albo że nie ma znaczenia ta aerodynamika (lepiej porównaj współczynnik oporu do elastycznego trucka, na creenoe w wątku.

Tak, oczywiście Musk jest idiotá. Nie tylko niepotrzebnie starał się o aerodynamikę, bo ta nie robi różnicy. Wręcz jest to wada...

Dalej janusze.
@Opposition_Fuhrer: 1. https://40ton.net/dlaczego-europejskie-ciezarowki-nie-beda-mialy-dlugich-przodow-wyjasnienie-od-daf-a/
2. https://edu.trans.eu/wydarzenie/rozmiary-tira-i-naczepy
"W Europie i USA wymiary tirów są różne, ponieważ różnią się one przepisami wyniakjącego z transportu drogowego, w Europie przepisy te są regulowane przez Europejski Komitet Normalizacyjny (CEN) i przez poszczególne kraje członkowskie Unii Europejskiej, natomiast w USA są one regulowane przez Federalny Urząd Transportu (FMCSA) i poszczególne stany. Drogi w Europie są w więksości krajów mniej rozwinięte niż w USA i nie są przystosowane do
Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron


@Opposition_Fuhrer: lol, porównywanie współczynników dwóch pojazdów o zupełnie różnych rozmiarach nie ma absolutnie żadnego sensu, jeżeli choć trochę się przyłożysz to te większe bez problemu osiągną lepszy współczynnik bo jest na czym go osiągać.
Dla oporów liczy się Cx * powierzchnia czołowa * v^2 więc te o gorszym współczynniku ale mniejsze (np. niższe) będą mieć znacznie mniejsze opory.
To hasło marketingowe
cybertruckow. Ten stożkowaty sufit wynika z konstrukcji ramy. Dzięki temu kształtowi będą w stanie wyprodukować go dużo taniej niż klasyczne nadwozie. Tak samo. Prostymi krawędziami i użyciem 3mln stali nierdzewnej. Brak zagięć karoserii bardzo optymalizuje i upraszcza proces produkcyjny


@Opposition_Fuhrer: bzdura na kołach, samo to że ma ramę sprawia że będzie droższy od samonośnej konkurencji.
To, że blachy są płaskie sprawia tyle, że trzeba użyć znacznie grubszej blachy, czyli podnosi masę
@munioman: tak bzdura. Dowiedz się najpierw co to unicast który stosuje Tesla i jak mocno dziki temu obniża koszta produkcji. Coraz bliżej do tańszego elektryka Tesli w cenie poniżej 30k USD. Dla modelu 2 dzięki temu koszt produkcji jest niższy o 40% niż dla Tesli 3. Ale będzie ból dupska kiedy będzie miał premiere... Już dziś konkurencja sprzedaje elektryki że stratą przy Tesli która sprzedaje je taniej a pomimo tego ma
Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji.


@Opposition_Fuhrer: myślę że najważniejszy jest fakt iż taka ciężarówka po prostu nie zmieści się na europejskich drogach, oraz nie sprosta normom, a ty cały wpis porównujesz prototyp na stany do ciężarówek europejskich zachwycając się jaki musk to geniusz, a całkowicie pomijasz że ciężarówki "z