Aktywne Wpisy
BoroPrimorac +86
Pamiętacie tę żenadę jak uśmiechnięte fajnopolaki z warszawki oglądali obrady sejmu w kinie?
#polska #wybory #sejm #warszawa #nieruchomosci
#polska #wybory #sejm #warszawa #nieruchomosci
44Bw4jKocK +1120
Hejo
Mogę was prosić znów o wyplusowanie mojej zbiórki?
https://zrzutka.pl/5cbxt9
#ktochlopupomoze #pomagajzwykopem
Ps. Może znacie jakieś osoby publiczne które udostępniają takie zbiórki np na FB? Wiem że jest TeamLitewka, a ktoś jeszcze?
Mogę was prosić znów o wyplusowanie mojej zbiórki?
https://zrzutka.pl/5cbxt9
#ktochlopupomoze #pomagajzwykopem
Ps. Może znacie jakieś osoby publiczne które udostępniają takie zbiórki np na FB? Wiem że jest TeamLitewka, a ktoś jeszcze?
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...
Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.
Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.
Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.
Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia (-‸ლ)
#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
Tak samo ccybertruck nie będzie w ogóle malowany. Stal nierdzewna, brak żadnych podkładów, fard i lakierów.
Wygląd
A więc to jest mowa o ekoszajsie.
Dziekuje, temat do zamkniecia
Przypominam że CEO Mercedesa stwierdził że Tesla Semi nie uzyska deklarowanego zasięgu, bo lamalaby prawa fizyki. Przecież oni się jedynie kompromitują... Musk nie musi się nawet wysilać. Ogrywa ich niczym dzieci
A z czego wynika ta potrzeba, akurat w ekozłomie?
Może z tego że elektryki to bujda dla naiwnych?
Dysktujesz z ekooszołomem, wiesz o tym?
Transport do portu, z portu, do magazynów jest tak olbrzymią gałęzią światowej gospodarki, tiry jeżdżą wszędzie i od dekad i myślisz, że jeżeli aerodynamiczny kształt kabiny miałby realny wpływ na koszt tego transportu to nikt
Jest jeszcze kwestia prędkości. W Europie ciężarówki mogą jeździć maks. ok 90 km/h i przy tej prędkości opór powietrza nie ma aż takiego znaczenia.
W USA ciężarówki jeżdżą w niektórych stanach 120 km/h i tu już opór powietrza ma duży wpływ na zużycie paliwa.
@Opposition_Fuhrer: to nie jest głupota tylko twoja ignorancja i rachunek ekonomiczny. W zamian za lepszy współczynnik oporu powietrza musieliby oddać minimum 1,5 metra przestrzeni ładunkowej (patrząc na oko na tą teslę). W Europie przepisy regulują max długość zestawu ciągnika z naczepą na 16,5 metra z czego udaje się uzyskać
@Opposition_Fuhrer: Może taka, że dystanse są mniejsze? Przestrzenie w miastach są mniejsze? Jest więcej miejsc gdzie możesz sie zatrzymać?
W EU się "optymalizuje" ciężarówki pod miejsce
Spójrz na ciężarówki w Australii. Mają długie proste drogi, więc mogą sobie pozwolić na tworzenie mini pociągów na kołach.
Tak, oczywiście Musk jest idiotá. Nie tylko niepotrzebnie starał się o aerodynamikę, bo ta nie robi różnicy. Wręcz jest to wada...
Dalej janusze.
2. https://edu.trans.eu/wydarzenie/rozmiary-tira-i-naczepy
"W Europie i USA wymiary tirów są różne, ponieważ różnią się one przepisami wyniakjącego z transportu drogowego, w Europie przepisy te są regulowane przez Europejski Komitet Normalizacyjny (CEN) i przez poszczególne kraje członkowskie Unii Europejskiej, natomiast w USA są one regulowane przez Federalny Urząd Transportu (FMCSA) i poszczególne stany. Drogi w Europie są w więksości krajów mniej rozwinięte niż w USA i nie są przystosowane do
@Opposition_Fuhrer: lol, porównywanie współczynników dwóch pojazdów o zupełnie różnych rozmiarach nie ma absolutnie żadnego sensu, jeżeli choć trochę się przyłożysz to te większe bez problemu osiągną lepszy współczynnik bo jest na czym go osiągać.
Dla oporów liczy się Cx * powierzchnia czołowa * v^2 więc te o gorszym współczynniku ale mniejsze (np. niższe) będą mieć znacznie mniejsze opory.
To hasło marketingowe
@Opposition_Fuhrer: bzdura na kołach, samo to że ma ramę sprawia że będzie droższy od samonośnej konkurencji.
To, że blachy są płaskie sprawia tyle, że trzeba użyć znacznie grubszej blachy, czyli podnosi masę
@Opposition_Fuhrer: myślę że najważniejszy jest fakt iż taka ciężarówka po prostu nie zmieści się na europejskich drogach, oraz nie sprosta normom, a ty cały wpis porównujesz prototyp na stany do ciężarówek europejskich zachwycając się jaki musk to geniusz, a całkowicie pomijasz że ciężarówki "z