Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie: bredzisz, klinowy się zrywa bo go nikt nie wymienił xd co ma alternator do tego. A pasek rozrządu jest ukryty po obudową więc nie bardzo jest to możliwe żeby go wciągnęło w rozrząd. Chociaz chyba bywają silniki z paskiem rozrządu na wierzchu ale to raczej rzadkość
@Obrzydzenie: Zalezy od auta - są takie gdzie wymiana paska jednak trochę zajmuje (w212 3.0 v6 Diesel np). I są tez konstrukcje gdzie pasek lubi wpadać pod rozrząd i narobić bałaganu (1.9 dci Renault)
@Obrzydzenie: Ogólnie francuzy mają z tym problem, 2.0 hdi w 307 już robiłem po zerwaniu rozrządu przez pasek wielorowkowy. Mimo ze pokrywa jest plastikowa, bo Dci w Renault maja pokrywy szmaciane i nie dziwi mnie że strzępy paska tam wpadają.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie: się #!$%@? #!$%@?, takie sytuacje są rzadkie i nie ma mowy w tym #!$%@? memie kiedy ten pasek się zerwał, ale za to jest wyszczególnione że mowa o passacie gdzie takie sytuacje się nie zdarzają. A jak ktoś nie ma 10 letniego akumulatora to spokojnie 100 km przejedzie bez ładowania @oli91:
@Obrzydzenie Pomijając problematyczny montaż (niektórzy pas przedni chcieli ściągać do tego xD) to rolka albo napinacz raz w roku odmawialy posłuszeństwa (nie zawsze piszczały przed) .. Pasek wtedy spadał i się rozrywał, niszcząc przy tym różne rzeczy czasami (druga rolka, czy went od visco xD)

Bywało, że rolkę musiałem zamówić w niemieckim ASO, bo w polskich nie mieli. Takie cudo xD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Obrzydzenie: Zdziwił byś się co francuzi mieli w głowie robiąc silniki benzynowe, przy 90% zerwań klinowego, pasek idzie w rozrząd a to już robi sieczke z silnika, mialem taką sytuację, gdzie rozleciało się koło pasowe i pasek poszedł w rozrząd, jest pokrywa ale tylko połowy rorzadu gdzie dół jest odsłonięty
@Zielone_Jabuszko_Rosnie_Sobie @Obrzydzenie
XD
Śmieszne, że tyle tutaj napisaliście i nikt nie napisał najważniejszego - zerwanie paska jest dużym problemem kiedy napędza pompę wody a nie alternator.
Jak masz sprawna, odpowiednią do auta baterie to przyjedziesz jeszcze ja wiem, z 12h, a tu piszecie że kawałek przejedzie xD
@nieprzejmujsie: Sam mam Passata B5 i POLECAM.
Tani w utrzymaniu, wnętrze mega. Ma abs, elektryczne szyby, wygodne zawieszenie, CLIMATRONIC!, koło 200km/h wyciągnie w wersji 110 konnej, spalanie 7 litrów ON, blache super zabezpieczoną antykorozyjnie.
No i co najważniejsze jest ich mega dużo = tanie częsci.

Imho opłaca się tylko kupować samochody których jest dużo bo będą tanie w utrzymaniu/naprawie i każdy wartsztat się podejmie. Jak traktuje się auto jako środek transportu
A pasek rozrządu jest ukryty po obudową więc nie bardzo jest to możliwe żeby go wciągnęło w rozrząd. Chociaz chyba bywają silniki z paskiem rozrządu na wierzchu ale to raczej rzadkość


@Obrzydzenie: przez otwór na kole pasowym. Wbrew pozorom dość częsta przypadłość gdy pasek klinowy się postrzępi na cienkie paseczki/sznurki, bo ociera o obudowę (krzywy napinacz, rozwalona rolka) lub gdy się na niego olej cieknie,
@niebadzogrem: mialem Passata, mialem i A4 w dosc bogatej wersji, teraz mam samochod ktorego w Polsce prawie nie ma (Honda Odyssey - okolo 50 sztuk na otomoto) i nie wrocilbym do tamtych, nawet najswiezszych rocznikow. Roznica w komforcie jazdy gigantyczna + swietny silnik, ktorego nie uswiadczy sie w furach produkowanych na rynek EU.